Pukkelpop 2018 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Tja, Imagine Dragons is zowat de XL versie van Bastille, en die stonden vorig jaar nog te headlinen. Groot genoeg zijn ze wel.

Maar ik denk wel dat ze een zeker huppelkutjespubliek aantrekken, een beetje het publiek dat mij altijd doet twijfelen om nog eens een heel weekend te gaan. Hopen op wat (grote) acts die ook wat langer meedraaien deze keer. Vond het ook jammer dat veel gevestigde waarden vorig jaar in die Marquee werden gedumpt.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Greg wrote:
PS: Nieuwe, indrukwekkende namen komen er binnenkort aan

8+

Je bent toch niet Jan Smeets in disguise hoop ik
1f609.svg


Maar serieus: leuk dat je af en toe wat hints dropt!

Lil Kleine confirmed
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.416
11.245
Tja, Imagine Dragons is zowat de XL versie van Bastille, en die stonden vorig jaar nog te headlinen. Groot genoeg zijn ze wel.

Maar ik denk wel dat ze een zeker huppelkutjespubliek aantrekken, een beetje het publiek dat mij altijd doet twijfelen om nog eens een heel weekend te gaan. Hopen op wat (grote) acts die ook wat langer meedraaien deze keer. Vond het ook jammer dat veel gevestigde waarden vorig jaar in die Marquee werden gedumpt.

Hierbij niet (helemaal) met je eens. Bastille vind ik verschrikkelijk maar met ID heb ik me vorig jaar op Werchter nog prima vermaakt. Tuurlijk heeft het een hoog poppy gehalte maar een prima show en toch een paar goede singles zoals Radioactive. Net goede headliners als Kendrik lamar en TWOD vind ik dit een prima derde poppy headliner. Na de shows op Pinkpop en Werchter werden ze al vaak een toekomstige headliner genoemd, laat ze het maar bewijzen.

Daarnaast vond ik het juist sfeerverhogend dat de gevestigde waarden in de Marque stonden. Kijk naar The Afghan Whigs, bijna een totaal leeg veld. In de Marque briljante shows gezien van oa Elbow, interpol en PJ Harvey. Die sfeer hadden ze nooit bereikt op half volle mainstages. Tegelijkertijd is dit wel tekenend voor de verandering van PkP waarover we eerder spraken.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Doe mij maar een avondje Vampire Weekend gevolgd door The War On Drugs afgesloten door Kraftwerk!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
mattman wrote:
Tja, Imagine Dragons is zowat de XL versie van Bastille, en die stonden vorig jaar nog te headlinen. Groot genoeg zijn ze wel.

Maar ik denk wel dat ze een zeker huppelkutjespubliek aantrekken, een beetje het publiek dat mij altijd doet twijfelen om nog eens een heel weekend te gaan. Hopen op wat (grote) acts die ook wat langer meedraaien deze keer. Vond het ook jammer dat veel gevestigde waarden vorig jaar in die Marquee werden gedumpt.

Hierbij niet (helemaal) met je eens. Bastille vind ik verschrikkelijk maar met ID heb ik me vorig jaar op Werchter nog prima vermaakt. Tuurlijk heeft het een hoog poppy gehalte maar een prima show en toch een paar goede singles zoals Radioactive. Net goede headliners als Kendrik lamar en TWOD vind ik dit een prima derde poppy headliner. Na de shows op Pinkpop en Werchter werden ze al vaak een toekomstige headliner genoemd, laat ze het maar bewijzen.

Daarnaast vond ik het juist sfeerverhogend dat de gevestigde waarden in de Marque stonden. Kijk naar The Afghan Whigs, bijna een totaal leeg veld. In de Marque briljante shows gezien van oa Elbow, interpol en PJ Harvey. Die sfeer hadden ze nooit bereikt op half volle mainstages. Tegelijkertijd is dit wel tekenend voor de verandering van PkP waarover we eerder spraken.

Ik snap wat je bedoelt. Die acts kunnen perfect in de Barn (al vind ik Elbow beter werken op een main stage).

Maar als er meer gevestigde waarden tussen de grote namen zitten, dan trek je meer publiek dat ervoor zorgt dat een Afghan Whigs niet voor een halfleeg veld moet spelen. 2014 vond ik een prachtig evenwicht hebben: namen als QOTSA, The National, Editors, Snoop Dogg en Outkast zijn gevestigd en trekken zowel jeugd als een ouder publiek aan. En dan stonden er nog de Ed Sheerans, Macklemores en Chase & Statussen voor de kiddos en grote parels als Slowdive en Portishead. Naar zo'n soort lineup snak ik nog eens, wat PkP betreft.

Een mix die meer in evenwicht ligt dus, in plaats van dat krampachtig 'de jeugd willen aantrekken' omdat dit in het eerste hoofdstuk van het boek marketing zo geschreven staat. En ook iets meer ballen. Vorig jaar had prachtige namen in de tenten en was al een verbetering tov van rampjaren 2015/2016, maar het mag wel iets minder 'binnen de lijntjes' zijn... Je-weet-wel; dingen als die André Brasseur die de dag opent, de workout show van The Knife, die 'eenmalige' terugkeer van Evil Superstars. Een beetje meer spanning!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.416
11.245
Joslittel wrote:

mattman wrote:
Tja, Imagine Dragons is zowat de XL versie van Bastille, en die stonden vorig jaar nog te headlinen. Groot genoeg zijn ze wel.

Maar ik denk wel dat ze een zeker huppelkutjespubliek aantrekken, een beetje het publiek dat mij altijd doet twijfelen om nog eens een heel weekend te gaan. Hopen op wat (grote) acts die ook wat langer meedraaien deze keer. Vond het ook jammer dat veel gevestigde waarden vorig jaar in die Marquee werden gedumpt.


Hierbij niet (helemaal) met je eens. Bastille vind ik verschrikkelijk maar met ID heb ik me vorig jaar op Werchter nog prima vermaakt. Tuurlijk heeft het een hoog poppy gehalte maar een prima show en toch een paar goede singles zoals Radioactive. Net goede headliners als Kendrik lamar en TWOD vind ik dit een prima derde poppy headliner. Na de shows op Pinkpop en Werchter werden ze al vaak een toekomstige headliner genoemd, laat ze het maar bewijzen.

Daarnaast vond ik het juist sfeerverhogend dat de gevestigde waarden in de Marque stonden. Kijk naar The Afghan Whigs, bijna een totaal leeg veld. In de Marque briljante shows gezien van oa Elbow, interpol en PJ Harvey. Die sfeer hadden ze nooit bereikt op half volle mainstages. Tegelijkertijd is dit wel tekenend voor de verandering van PkP waarover we eerder spraken.

Ik snap wat je bedoelt. Die acts kunnen perfect in de Barn (al vind ik Elbow beter werken op een main stage).

Maar als er meer gevestigde waarden tussen de grote namen zitten, dan trek je meer publiek dat ervoor zorgt dat een Afghan Whigs niet voor een halfleeg veld moet spelen. 2014 vond ik een prachtig evenwicht hebben: namen als QOTSA, The National, Editors, Snoop Dogg en Outkast zijn gevestigd en trekken zowel jeugd als een ouder publiek aan. En dan stonden er nog de Ed Sheerans, Macklemores en Chase & Statussen voor de kiddos en grote parels als Slowdive en Portishead. Naar zo’n soort lineup snak ik nog eens, wat PkP betreft.

Een mix die meer in evenwicht ligt dus, in plaats van dat krampachtig ‘de jeugd willen aantrekken’ omdat dit in het eerste hoofdstuk van het boek marketing zo geschreven staat. En ook iets meer ballen. Vorig jaar had prachtige namen in de tenten en was al een verbetering tov van rampjaren 2015/2016, maar het mag wel iets minder ‘binnen de lijntjes’ zijn… Je-weet-wel; dingen als die André Brasseur die de dag opent, de workout show van The Knife, die ‘eenmalige’ terugkeer van Evil Superstars. Een beetje meer spanning!

En hier kan ik alleen maar volmondig bij aansluiten!

Greg heeft gezorgd voor hooggespannen verwachtingen, ik ben benieuwd. Ik verwacht de eerste lichting morgen om 12.00 uur.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.007
6.403
Aankondigingen van deze week?
Woensdag: Dour
Donderdag: PKP (80+ namen haal ik uit Greg z'n hint)
Vrijdag: Werchter (Vrijdag naam aub?)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.471
1.973
Aankondigingen van deze week?
Woensdag: Dour
Donderdag: PKP (80+ namen haal ik uit Greg z’n hint)
Vrijdag: Werchter (Vrijdag naam aub?)
Die hint van de 80 heb ik precies gemist?
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Yannick wrote:
Aankondigingen van deze week?
Woensdag: Dour
Donderdag: PKP (80+ namen haal ik uit Greg z’n hint)
Vrijdag: Werchter (Vrijdag naam aub?)

Die hint van de 80 heb ik precies gemist?

Volgens mij omdat er al over een sterke undercard wordt gesproken, en PKP maakt altijd een hele smak namen bekend.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.420
652
Aankondigingen van deze week?
Woensdag: Dour
Donderdag: PKP (80+ namen haal ik uit Greg z’n hint)
Vrijdag: Werchter (Vrijdag naam aub?)

Ik zie het eerlijk gezegd niet meer voor deze week zijn. Pukkelpop houdt haar aankondigingen gewoonlijk voor het eerste deel van de week, en bovendien lijkt het gewoon veel logischer om die helft van de affiche gelijk met Kendrick te droppen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Denk ik ook. Zal wel gewoon voor maandag zijn, en meteen een 80-100 namen zoals altijd. Ze doen meestal ook een theater, die hebben we nog niet gekregen (behalve door onze Greg dan ;-)).

Mogelijk moet RW nog wat lekkers bekend maken deze week. Zou me zelfs niet verbazen als we morgen nog eens zo'n 'losse naam' krijgen. Gewoon een gokje hoor..
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
183
6
Eerste namen Rock Herk vandaag, dus zal PKP inderdaad voor volgende week worden, Limburgers gunnen mekander die aandacht
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken