Pukkelpop 2018 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.707
Vraag me af hoe ze in godsnaam die vrijdag denken uit te verkopen. Travis Scott als headliner zal toch niet zo'n veld voltrekken? Oké, die is best groot, maar een mega publiekstrekker is het niet echt. En Oscar al helemaal niet, want zelfs voor deze aankondiging was er al een verzadiging (Boutique nog steeds niet uitverkocht, Sportpaleis verre van uitverkocht). Daarvoor koopt toch ook geen hond een dagticket van 100 euro?

Ook in de breedte is dit een heel mager dagje. Is het naïef te denken dat er daar nog een headliner moet bijkomen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Volgens mij is het Belly de rapper en niet de band..

M'n zus wil graag naar Pukkelpop gaan want 'Imagine Dragons én Bazart staan op dezelfde dag'. Toen ik haar een aantal namen voorschotelde als Kölsch (iets poppy?), Nick Murphy (de broer van Nick Cave?) en Goose (spelen soms is op de MIA's).. Moest ik me toch ff inhouden om niet te lachen. Zucht.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Het valt zeker tegen, maar wat ik niet begrijp is waarom dat lowlands niet tegen valt volgens velen. In mijn ogen is die niet beter. Op beide festivals staan enkele mooie namen, maar veel te veel wat totaal niet boeiend is. Beide festivals stellen gewoon enorm teleur. Heel jammer.

Gorillaz, Bicep, Nils Frahm, Fatima Yamaha, James Bay, Patti Smith en Sofi Tukker zijn toch wel een aantal namen die het verschil kunnen maken imo. Ik vind PkP ook niet heel boeiend met de namen die er nu zijn. En in vergelijking met Lowlands ben ik liever in Biddinghuizen. Maargoed, smaken verschillen uiteraard.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
roy-hekkens wrote:
Het valt zeker tegen, maar wat ik niet begrijp is waarom dat lowlands niet tegen valt volgens velen. In mijn ogen is die niet beter. Op beide festivals staan enkele mooie namen, maar veel te veel wat totaal niet boeiend is. Beide festivals stellen gewoon enorm teleur. Heel jammer.

Gorillaz, Bicep, Nils Frahm, Fatima Yamaha, James Bay, Patti Smith en Sofi Tukker zijn toch wel een aantal namen die het verschil kunnen maken imo. Ik vind PkP ook niet heel boeiend met de namen die er nu zijn. En in vergelijking met Lowlands ben ik liever in Biddinghuizen. Maargoed, smaken verschillen uiteraard.

Bicep en Fatima Yamaha zie ik er nog bijkomen.
Nils Frahm staat al op 2 Belgische festivals.
Sofi Tukker staat op pkp hoor.
James Bay staat op Werchter, misschien dat die na Werchter voor pkp wordt aangekondigd. Hopelijk niet.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Ik heb toch nog wat extras nodig om die donderdag te willen gaan hoor. Maar ik wacht sowieso het volledige programma/tijdsschema af.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Vraag me af hoe ze in godsnaam die vrijdag denken uit te verkopen. Travis Scott als headliner zal toch niet zo’n veld voltrekken? Oké, die is best groot, maar een mega publiekstrekker is het niet echt. En Oscar al helemaal niet, want zelfs voor deze aankondiging was er al een verzadiging (Boutique nog steeds niet uitverkocht, Sportpaleis verre van uitverkocht). Daarvoor koopt toch ook geen hond een dagticket van 100 euro?

Ook in de breedte is dit een heel mager dagje. Is het naïef te denken dat er daar nog een headliner moet bijkomen?

Staat OATW alweer in het Sportpaleis dit najaar? Dan snap ik deze zet inderdaad niet. Mocht OATW dit jaar niet in het sportpaleis optreden, dan snapte ik zijn boeking wel vanuit commercieel oogpunt. Die is er bijna in geslaagd om tweemaal het sportpaleis uit te verkopen met twee albums. Je moet het toch maar doen.

Travis Scott is dan weer het bewijs dat ik oud aan het worden ben. Ik heb nog nooit van die kerel gehoord. Ik heb hem net ook opgezocht, en het zegt me helemaal niks.

Ik hoop dat er nog een grote naam bij komt. OATW zou alleszins de afsluiter zijn volgens Radio 1. Maar wie kan nog komen headlinen? Op R+L is er Kings of Leon, daar heeft niemand goesting in. Als ik zie dat 4FM Frequency en Lowlands Gorillaz kan boeken, dan moet dat toch ook mogelijk zijn voor pkp? Er is een waterkansje dat zij nog aangekondigd gaan worden na Werchter, maar ik ga voor mezelf geen onrealistische verwachtingen scheppen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Die belgische acts zo hoog is wel schaamteloos ja, hoe hard zijn die wel niet gehyped de afgelopen jaren...

Verder is het vooral heel erg zo-zo, ik heb het idee dat ze hier door de jaren heen iets meer durven inzetten op verjonging en door de 'zure appel heen durven bijten'. Al is die donderdag daar totaal weer de vreemde eend dan bij. Bij Lowlands verschilt het een beetje per jaar naar mijn idee. Het ene jaar willen ze ineens enorm verjongen en staat er allerlei spul van 'nu', het andere jaar komen ze ineens weer met genoeg ouwe lullenacts en is er weer een ander windje wat waait.

Maar goed, deze affiche voelt erg 'bij elkaar geraapt'. Vind er weinig lijn in zitten met dingen als Travis Scott vs OATW en Incubus, en dan juist weer die zaterdag met Kendrick en Imagine Dragons en een zooi techno. Dan zit nog het meeste lijn in de donderdag, zie daar de tickets wel van uitverkopen. De rest not so much...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
mattman wrote:
Vraag me af hoe ze in godsnaam die vrijdag denken uit te verkopen. Travis Scott als headliner zal toch niet zo’n veld voltrekken? Oké, die is best groot, maar een mega publiekstrekker is het niet echt. En Oscar al helemaal niet, want zelfs voor deze aankondiging was er al een verzadiging (Boutique nog steeds niet uitverkocht, Sportpaleis verre van uitverkocht). Daarvoor koopt toch ook geen hond een dagticket van 100 euro?

Ook in de breedte is dit een heel mager dagje. Is het naïef te denken dat er daar nog een headliner moet bijkomen?

Travis Scott is dan weer het bewijs dat ik oud aan het worden ben. Ik heb nog nooit van die kerel gehoord. Ik heb hem net ook opgezocht, en het zegt me helemaal niks.

Oef, ik dacht dat ik de enige was die nog nooit van die kerel had gehoord.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
182
5
Ik ben nu wel echt benieuwd hoe lang we op de volgende namen moeten wachten. In 2017 kregen we nu al zowat een tweede lading... En ik vermoed dat we deze week niet al te veel meer moeten verwachten? Of zouden ze verrassen en toch nog wat namen er tegenaan gooien, samen met de ticketverkoop? ?
 

hellodaylight

Playlistbediener
15 feb 2018
17
0
Pukkelpop is een terminaal patiëntje. Van uiterst boeiend, eclectisch, alternatief programmeren naar deze kutzooi in een aantal jaar tijd. De kanker zaait snel uit daar.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Pukkelpop is een terminaal patiëntje. Van uiterst boeiend, eclectisch, alternatief programmeren naar deze kutzooi in een aantal jaar tijd. De kanker zaait snel uit daar.

Toch wel een overdreven reactie imo. Arcade Fire, The War On Drugs en Kendrick Lamar zijn heel goede boekingen. Bij de kleine namen zitten er ook zeer interessante tussen. De affiche mist op dit moment enkel middelgrote namen voor in de marquee. Indien die degelijk ingevuld worden, dan is het nog een redelijk goede affiche.
 

Davidprimer

Playlistbediener
10 nov 2016
22
0
Donderdag is een ijzersterke dag en dus zeker een dagticket waard, hopelijk niet te veel clashes tussen:
- Arcade Fire
- The War On Drugs
- Bonobo
- Dirty Projectors
- Grizzly Bear
- Nick Murphy

Vrijdag is een cringefest en zaterdag kan me ook niet veel boeien...
 

hellodaylight

Playlistbediener
15 feb 2018
17
0
hellodaylight wrote:
Pukkelpop is een terminaal patiëntje. Van uiterst boeiend, eclectisch, alternatief programmeren naar deze kutzooi in een aantal jaar tijd. De kanker zaait snel uit daar.

Toch wel een overdreven reactie imo. Arcade Fire, The War On Drugs en Kendrick Lamar zijn heel goede boekingen. Bij de kleine namen zitten er ook zeer interessante tussen. De affiche mist op dit moment enkel middelgrote namen voor in de marquee. Indien die degelijk ingevuld worden, dan is het nog een redelijk goede affiche.

Les goüts et les couleurs.
Arcade Fire is een leuke naam, maar was dé te boeken band in het vorige festivalseizoen. Iedereen heeft hen nu wel gezien.
Kendrick is gewoon mijn ding niet, dus daar ga ik me niet over uitlaten. The War on Drugs is een leuke naam, dat klopt.
Qua middelgrote namen voor de Marquee valt er inderdaad weinig te bespeuren, mede daardoor vrees ik dat ze wel al op de affiche staan, maar we dat gewoon nog niet beseffen. Het beoogde publiek is immers geen vragende partij voor betere alternatieve acts. De laatste jaren bleef het altijd pijnlijk leeg (of halfleeg) in de tenten waar kwaliteit te vinden was. Goedkope dance-acts aangevuld met the-crap-of-the-day (Oscar, Bazart, Imagine Dragons,..) blijken immers te volstaan voor pakweg 80 % van de huidige generatie PKP-ers. De organisatie merkt dat ook en doet er bijgevolg elk jaar minder moeite voor, vanuit een 'we hebben de jeugd en dus de toekomst' - visie. Ik ben bijzonder ontgoocheld, al enkele jaren, in de teneurgang van wat ooit zo'n fantastisch festival was. Ik gun ze dan ook eens keihard op hun bek te gaan met dit soort programmatie.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Maar dat die tenten (half)leeg zijn komt toch ook gewoon door de strategie en wijze van programmeren zijn gaan aanpassen. Denk je dan dat er veel volk zal staan bij pakweg een Amenra, nee natuurlijk niet want de mensen die voor zo'n bands kwamen gaan nu naar Ieper of Dessel omdat ze daar beter aan hun trekken komen. De weinige mensen die nog kwalitatieve acts komen druipen jaar na jaar af en doen andere dingen (gaan bv al is over de grens piepen bij DTRH, BKS of ja.. LL). Je graaft maw je eigen graf, iets waar ik vorig jaar ook Pinkpop nog mee vergeleek, en laat de deur wagenwijd open staan voor wat je daar allemaal opnoemt.
Je creëert een festival dat enkel en alleen teert op headliners, want Imagine Dragons!!! Oscar & The Wolf!!! Bazart!!!, right? en de rest "zien we wel", terwijl dat vroeger totaal anders was. Je moet ook wel toegeven dat de meeste bands hun tour hebben gepland rond de maanden juni/juli en dat er eind augustus gewoon heel weinig is om uit te grabbelen. De concurrentie; R&L, Lowlands, Frequency etc doet niet veel beter. De enige die het denk ik nog iet of wat cava doet is, is volgens mij Sziget maar die hadden vorig jaar echt een verschrikkelijk teleurstellende line up imo.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.153
1.186
Er moeten toch nog heel wat namen bekend gemaakt worden?

Ja, ik vraag mij af wat we daar nog moeten van verwachten... Een dag met The War on Drugs en Arcade Fire zou zo veel potentieel kunnen hebben...
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken