Pukkelpop 2018 - Nieuws en geruchten

Er zijn nu 98 namen bekend (5 in het begin vd week en en 93 vandaag). Ik heb eens gekeken en samen met de pré-party op woensdag waren er vorig jaar ongeveer 170-180 artiesten op de affiche.

We zijn momenteel dus iets over de helft... Aan het lettertype te zien zijn we qua headliners nu wel gesteld (mss nog 1 of 2 grote namen) maar wie weet wat Eppo nog uit zijn hoed gaat toveren. Ik hoop het want voorlopig gaat het enkel donderdag worden voor mij.

Ik heb gisteren geen nieuwsbrief ontvangen via de mail? Jullie wel? Wellicht dat er vandaag nog meer info komt zoals ticketinfo of wellicht nog wat namen?

Vraag mij af of die Eppo daar eigenlijk nog werkt. Enkele jaren geleden toverde hij nog ...n combo Foo's + Black Keys. Nu Oscar (alweer) en Travis Scott (zal aan mij liggen maar wie isda en waarom is die headliner?).... Dat de Shelter verdwenen is, tja, vond da ook wel jammer maar was eigenlijk een "eilandje" geworden, en met n Graspop / Alcatraz heb je betere opties voor dit werk. Maar dan wel bvb. Amenra boeken? Waar gaan ze die plaatsen en wat moet daar voor of achter komen?? Het rock-aanbod is nu echt wel mega-pover. Zou die Eppo wel nog veel zeggenschap hebben of moet die enkel nog artiesten boeken die Sarah leuk vindt? En waar is die geweldige undercard die hier beloofd is? Plots redelijk stil hieromtrent. Als je de aankondigingen van vorige jaren bekijkt,...dan moeten we toch geen of niet al teveel (grote) Marquee-namen meer verwachten? Hoe n fantastisch festival met zo'n gevarieerd programma (op muzikaal vlak) zo kan wegzakken tot een middelmatig hiphop/pop-festival ....ben er nog steeds niet goed van. En ok, als je begint te researchen, zullen er leuke groepen ontdekt worden. Maar vergeleken met verleden jaar (waar zijn "PJ, Elbow, Moderat, Flaming Lips, Interpol, Band of Horses?") kan je toch wel zeggen dat de neerwaartse spiraal verder is ingezet, en dat is uiteraard mijn persoonlijke mening. Het is moeilijk geworden om vrienden (leeftijd 30-40) te motiveren om nog mee te gaan. Enkele jaren geleden ware we nog met n 30-tal verdeeld over 2 groepen, Ondertussen zijn dat er nog een 5-tal. :(

DONDERDAG::
Arcade Fire - The War On Drugs - Grizzly Bear - Flogging Molly - Shellac - Nick Murphy

VRIJDAG:
Incubus - The Sore Losers

ZATERDAG:
King Gizzard - Hockey Dad - La Dispute - Ron Gallo - Protomartyr - The Wombats

6 must see's dat verwacht ik voor die prijs MINSTENS per dag!
Jammer dat ze toch een handvol écht leuke bands samen zetten met 95% bands waar ik echt niets mee heb, zeker als dat van die bands waarschijnlijk de enige passage in België gaat zijn deze zomer.

Een beetje triest, maar toch ook benieuwd naar de volgende worp. Die donderdag of zaterdag kunnen mij mits nog een hoopje leuke namen eventueel wel overtuigen!

http://clashfinder.com/s/pkp2018
Dat die namen verdwenen zijn (Shellac, James Holden etc) vind ik iet wat vreemd maar volgens mij worden die later wel bekend gemaakt. Ik heb ze er toch laten opstaan.

Donderdag is zoals eerder gezegd een redelijk goede dag, als je indie/alternatief ingesteld bent dan kom je op deze dag het meest aan je trekken lijkt me. Met zowel op de Main, Marquee, Club als toch ook wel Castello allemaal acts die dat soort mensen kunnen bevredigen zal dit sowieso vette clashes opleveren. Vrijdag voelt voor mij het 'leegst' van allemaal met headliners als Oscar & The Wolf en Travis Scott, Marquee headliner Goose (zwakjes).. is dit veruit de minste dag. Ook de kleinere tenten bieden voor mij nog weinig goeds al zijn John Maus, Amenra of Rhye best mooie kleinere namen. Zaterdag is dan weer net zoals donderdag vrij vol al voor mij, een headliner die me wel çava aanspreekt en een heel pak kleine mooie namen zoals Black Angels, King Gizz, Protomartyr, Maribou State etc

Op basis van dit zou het voor mij zoiets worden, maar ik zal waarschijnlijk enkel de donderdag kunnen gaan.. want herexamens, al valt dat nog af te wachten natuurlijk.
(In het vet zijn must see acts)
Flogging Molly > Aurora > BROCKHAMPTON > Kelly Lee Owens > Grizzly Bear > The War On Drugs > Nick Murphy > Arcade Fire > Bonobo > Dua Lipa
Nothing But Thieves > Borns > SYML > John Maus > Benjamin Clementine > Travis Scott > Rhye > ... > Goose > Amenra
Ron Gallo > J. Bernardt / Louis The Child > Maribou State > Mome > The Black Angels > Protomartyr > Gogo Pinguin / Vitalic > Justice > King Gizz

Ik vind vooral dat die Greg serieus aan het lullen was over die 'prachtige daginvulling'. Want daar is tot nu toe nog weinig van in huis gekomen. Tenzij we nog mooie grote marquee namen moeten krijgen, waar alleen hij iets over weet.

Zelfs los van smaak is het gewoon erg mager wat er hier onder de headliners staat. En zo'n Goose of Justice hoort eigenlijk echt thuis in de dance hall, en niet in de marquee toch?

Is Justice nu Live of een DJ Set? Ik ga uit van het eerste?

Ik denk dat het gewoon weer een dj set zal zijn, ik herinner me niet echt dat ze al iets anders gedaan hebben? Net daarom vind ik ze beter thuis horen in de dance hall of boiler.

Ik vind vooral dat die Greg serieus aan het lullen was over die ‘prachtige daginvulling’. Want daar is tot nu toe nog weinig van in huis gekomen. Tenzij we nog mooie grote marquee namen moeten krijgen, waar alleen hij iets over weet.

Zelfs los van smaak is het gewoon erg mager wat er hier onder de headliners staat. En zo’n Goose of Justice hoort eigenlijk echt thuis in de dance hall, en niet in de marquee toch?
Goose zet toch echt wel een show neer? Is een van de weinige dance acts waar ik enthousiast van kan worden.
En die Greg die gaat natuurlijk niet tegen zijn eigen winkel spreken he. (in de veronderstelling dat die bij live nation werkt)

mattman wrote:
Ik vind vooral dat die Greg serieus aan het lullen was over die ‘prachtige daginvulling’. Want daar is tot nu toe nog weinig van in huis gekomen. Tenzij we nog mooie grote marquee namen moeten krijgen, waar alleen hij iets over weet.

Zelfs los van smaak is het gewoon erg mager wat er hier onder de headliners staat. En zo’n Goose of Justice hoort eigenlijk echt thuis in de dance hall, en niet in de marquee toch?

Goose zet toch echt wel een show neer? Is een van de weinige dance acts waar ik enthousiast van kan worden.
En die Greg die gaat natuurlijk niet tegen zijn eigen winkel spreken he. (in de veronderstelling dat die bij live nation werkt)

Ik zeg niet dat Goose geen show neerzet hé, maar dat ik dat eerder als een dance act aanzie. Is gewoon een beetje zonde moesten ze dit in de marquee zetten, omdat je zo minder keuze in genres hebt.

Justice sloot in 2012 de main van rockwerchter nog af. Die staan waar je ze boekt gewoon hoog op de lijst. Daarnaast is cross echt een van de beste elektronische platen ooit! Ik heb ze drie keer live gezien en nog nooit droog uit het publiek gekomen.

Goose in de Tivoli gezien. Wat een dikke show! Helemaal te gek! Daarna heb ik ze ook gezien op we are electric. En toen vond ik er echt geen reet aan.

Justice sloot in 2012 de main van rockwerchter nog af. Die staan waar je ze boekt gewoon hoog op de lijst. Daarnaast is cross echt een van de beste elektronische platen ooit! Ik heb ze drie keer live gezien en nog nooit droog uit het publiek gekomen.

Ja, maar dat is het 'm net. Iedereen noemt Cross, maar die plaat is al meer dan 10 jaar oud. Daarna was het vet wel heel snel van de soep. En die Rock Werchter show in 2012 was ook maar een flop (toen ook nog gewoon een DJ set).

Maar wat doen die tegenwoordig op het podium? Ik kan daar niet meteen live sets van terugvinden.

Ehm.. Ze stonden vorig jaar op Dour, waren zo wat de enige rede waar ik 3,5u pendelen voor over had om heen én terug te gaan. Ze sloten Dour meesterlijk af. Het is zo'n act denk ik die je gewoon ooit is moet gezien hebben omdat ze zo overweldigend zijn. Ze hebben de meest zieke special effects en set up die ik ooit al heb gezien van een elektronisch artiest en zou me verbazen moesten zij in de Dancehall staan, ook gewoon door de set up die ze mee brengen.
Justice teert echt niet enkel op Cross hoor, ze gebruiken gewoon al jaren dezelfde gigantische set up waardoor je dat gevoel van 'meh, er is niks vernieuwend aan hen' omdat het wérkt.

Op de radio heb ik gehoord (ik denk radio 2) dat er volgende week nog wat namen komen. En N˨R¨D¨ïs de schuldige.
Hoe schatten jullie de kans in dat de shelter terugkomt? Er zijn wel redelijk wat gitaaracts. Maar niet zo extreme als amenra enz... Dus mss een ander thema: The guitarroom...

Wat Yannick zegt!!!!

Wil het wel geloven hoor. Voor die teleurstellende 2012 show zag ik ze al eens in 2008, ook op Werchter, en dat was een heeel leuk feestje. Toen stonden ze daar ook nog met 'maar' een dj set.

Neemt niet weg dat ik liever de marquee plekken ingevuld zie worden door niet-dance acts, aangezien je daarvoor al 3 stages hebt. Da's alles. En de dance hall heeft dezelfde capaciteit als de marquee dacht ik, dus qua stage setup moet het in beide passen.

Op de radio heb ik gehoord (ik denk radio 2) dat er volgende week nog wat namen komen. En N˨R¨D¨ïs de schuldige.
Hoe schatten jullie de kans in dat de shelter terugkomt? Er zijn wel redelijk wat gitaaracts. Maar niet zo extreme als amenra enz… Dus mss een ander thema: The guitarroom…

Shelter komt niet terug. De marquee en club zouden voor het grootste deel gitaarpodia moeten zijn.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread