Pukkelpop 2018 - Nieuws en geruchten

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
183
6
Na wat beraad met vrienden - we gaan al onafgebroken sinds 2005 - is de algemene tendens: wel ok, maar is het de moeite wel?

Ik denk dat ik op z'n minst nog een combinatie van enkele van onderstaande bands nodig zal hebben om me over de streep te trekken:
Superorganism
Jungle
Vampire Weekend
Yeah Yeah Yeahs (gebaseerd op niets, gewoon dat dat een PKP naam zou moeten zijn :) )
Moses Sumney
Kamasi Washington
Iggy Pop
Spinvis
Robert Plant (al is dat meer iets voor Lokeren, vermoed ik)
Lianne La Havas
Unknown Mortal Orchestra
Shame
Villagers
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Na wat beraad met vrienden – we gaan al onafgebroken sinds 2005 – is de algemene tendens: wel ok, maar is het de moeite wel?

Ik denk dat ik op z’n minst nog een combinatie van enkele van onderstaande bands nodig zal hebben om me over de streep te trekken:
Superorganism
Jungle
Vampire Weekend
Yeah Yeah Yeahs (gebaseerd op niets, gewoon dat dat een PKP naam zou moeten zijn
1f642.svg
)
Moses Sumney
Kamasi Washington
Iggy Pop
Spinvis
Robert Plant (al is dat meer iets voor Lokeren, vermoed ik)
Lianne La Havas
Unknown Mortal Orchestra
Shame
Villagers

Kamasi Washington zit dan in Japan.
Shame is al aangekondigd voor Dour, maar het kan natuurlijk wel.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Ter info even de prijzen:

Een dagticket kost €100.
In deze prijs zit het openbaar vervoer (NMBS en De Lijn),
€5,5 servicekosten en €1,5 mobiliteitsbijdrage.

Een combiticket kost €205.
In deze prijs zit het openbaar vervoer (NMBS & De Lijn),
€5,5 servicekosten en €1,5 mobiliteitsbijdrage.

Gratis kamperen kan, zoals altijd, op Camping Relax. Ook alle faciliteiten (douches, wc’s, wc-papier, warm water, microgolfovens, etc.) zijn gratis. Je campingticket op voorhand reserveren is noodzakelijk, er wordt een Recycling Deposit (afvalwaarborg) van €10 verrekend. De waarborg kan je makkelijk recupereren.

Voor Camping Chill betaal je €25, ongeacht of je een dag- of combiticket hebt. Uiteraard blijven alle faciliteiten (douches, wc’s, wc-papier, warm water, microgolfovens, etc.) gratis. Op voorhand reserveren is noodzakelijk, er wordt een Recycling Deposit (afvalwaarborg) van €10 verrekend. De waarborg kan je makkelijk recupereren.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
418
103
Da's straf nieuws.
Pukkelpop had altijd gratis campings. Nu moet je 25€ betalen om op de dichte camping te slapen.
De miserie om samen met uw vriendje te slapen is wel opgelost nu... Iedereen op de verre camping, wil je op de dichte, betaal dan 25€. :D
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
De meeste gaan nog op Chill zitten hoor. De meesten daar betalen hun ticket niet zelf, mama en papa doen dat...
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
418
103
Is het nu:
Camping Relax (ver): € 0 + € 10 (afvalwaarborg) = € 10 => na ingave afval: € 0
Camping Chill (dicht): € 25 + € 10 (afvalwaarborg) = € 35 => na ingave afval: € 25
of:
Camping Relax (ver): € 0 en incl € 10 (afvalwaarborg) = € 0 => na ingave afval: - € 10
Camping Chill (dicht): € 25 en incl € 10 (afvalwaarborg) = € 25 => na ingave afval: € 15
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
€10 van je €25 kan je recupereren door te recycleren. Goed initiatief, gezien de hopen afval die er achter blijven.
Jammer dat het dan nog steeds wel €15 kost.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik denk het niet als ik het goed begrijp. Er gaan wel recycleerstanden aan camping Relax staan, aangezien je nog steeds gratis bonnen kunt scoren door zakken te ruilen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.013
6.412
Wat een grote hoop bullshit is dit. Al jaaaren zit de camping meegerekend in het combi ticket, nu daar opeens €25 voor vragen is onacceptabel (dan mag je je 10€ recupereren). Mag ik stillaan de vergelijking maken met Werchter hoe duur dit is?
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
418
103
Niet dus. Camping ver is 10€, camping dicht is 35€. :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o

https://twitter.com/pukkelpop/status/977137532390559744
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ah fuck.

Ik begrijp dat ze een waarborg vragen, want er wordt echt veel afval achtergelaten.
Maar dan nog €25 betalen?

Ik houd van Pukkelpop, maar ze maken het wel heel moeilijk deze week.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
418
103
Heb nog eens letterlijk gevraagd of je niets moet betalen voor die verre camping...

https://twitter.com/kachelleBE/status/977156213350772742

Evolutie prijzen combi:
2013 € 171 (https://www.hln.be/showbizz/muziek/festivals/pukkelpop/pukkelpop-tickets-voor-donderdag-uitverkocht~aa7dd1c5/)
2014 € 181.6
2015 € 199
2016 € 199
2017 € 199
2018 € 240 (€205 + €35 camping)

Is wel een straffe prijsstijging. :-o :-o :-o
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.013
6.412
Klikte ik dat artikel open, krijg ik die namen te zien en kom je tot de vaststelling dat zo'n dingen gewoon niet meer gaan terug komen. Niet op Pukkelpop alleszins. Die prijsstijging van 6€ hebben ze ook weer zeer geniepig aangepakt, jammer dat er geen andere/betere alternatieven zijn waar je zoveel mooie kleine namen kan zien op een festival hier. Het is vaak maar 1x dat je een bepaald artiest kan zien en dan kan 't zo wat enkel daar.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
578
185
Klikte ik dat artikel open, krijg ik die namen te zien en kom je tot de vaststelling dat zo’n dingen gewoon niet meer gaan terug komen. Niet op Pukkelpop alleszins. Die prijsstijging van 6€ hebben ze ook weer zeer geniepig aangepakt, jammer dat er geen andere/betere alternatieven zijn waar je zoveel mooie kleine namen kan zien op een festival hier. Het is vaak maar 1x dat je een bepaald artiest kan zien en dan kan ’t zo wat enkel daar.
Lowlands?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.131
Yannick wrote:
Klikte ik dat artikel open, krijg ik die namen te zien en kom je tot de vaststelling dat zo’n dingen gewoon niet meer gaan terug komen. Niet op Pukkelpop alleszins. Die prijsstijging van 6€ hebben ze ook weer zeer geniepig aangepakt, jammer dat er geen andere/betere alternatieven zijn waar je zoveel mooie kleine namen kan zien op een festival hier. Het is vaak maar 1x dat je een bepaald artiest kan zien en dan kan ’t zo wat enkel daar.

Lowlands?

Hebben niet (zo veel) betere namen, maar het voordeel van Lowlands ligt aan wat ze daar NIET hebben, namelijk Oscar, Bazart, Imagine Dragons en Travis autotune Scott.

Lowlands wint het dus zeker, maar om die lineup nu zo'n hoogvlieger te noemen...
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Waarom eigenlijk die bizarre prijsstijging tussen 2014>2015? Dat was gewoon 10%, ze houden hem dan wel 3 jaar op de 199, maar toch.

En 240 neerzetten voor 2018 is natuurlijk gewoon flauw. In principe is dat 205+10, waar je die 10 weer terug kan krijgen. Prijsstijging van zo'n 3%. Vind ik niet eens heel gek nadat het 3 jaar gelijk is gebleven. Ze proberen je alleen een beetje te naaien camping-technisch, met die 25 voor die camping dichtbij.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.559
843
Lowlands is gewoon 185 met een groepsticket!

Ik kan niet zo goed oordelen over PP. Maar lowlands vind ik wel een heel bijzonder festival. Als je daar heel per ongeluk een uurtje geen interessante naam hebt is er altijd nog genoeg te doen op het terrein. En als je nog nooit op lowlands bent geweest en je bent niet tevreden over PP is alleen dat al een reden om eens in Biddinghuizen te komen kijken. Ik ga dit jaar voor het 5e jaar en kan ondertussen blind een kaartje kopen. Voelt echt als thuiskomen.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik hoop dan toch op een goedmakertje volgende week in de vorm van extra namen.
Blijkbaar werd dit gemeld op radio, zijn we daar zeker van?

Wat me ook opvalt is dat ik, naast de marqueekleppers natuurlijk, ook grote namen mis voor de Boiler en de Dance Hall. Of ligt dat nu aan mij? Ik zou niet weten welke van de huidige namen 's avonds in de Boiler en de Dance Hall zouden spelen. Ik kan er een paar tussenuit pikken (wrs Goose, Justice, Charlotte De Witte, Nina Kraviz) maar vorig jaar was dat pakketje namen al een stuk groter bij de eerste lading.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken