Pukkelpop 2017

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Ik heb nog een klein beetje hoop voor de shelter.
Ze hebben toch niet gezegd waar' billy talent (zaterdag) en enter shikari (donderdag) gaan spelen. Op donderdag was er ook nog een hard gitaartje te vinden maar ik weet niet meer wie. Voor vrijdag vind ik niks terug. Vreemd.
Mardy Blitskrit Ramone of zoiets, sorry als ik het verkeer schrijf. Was ook heel op het einde pas aangekondigd vorig jaar. En als de shelter verdwijnt... Vele bands in de Marquee afwisselend met ergens anders. Misschien zorgen ze voor minder gitaarclashes want dat was vorig jaar toch zo. Zie NOFX vorig jaar. Dat was een clash en die sfeer op de mainstage viel redelijk goed mee. Al was het te verwachten dat het minder volk is.
Ik ben niet zo mee wat commercieel is en publiek trekt maar london grammar? :eek: Als je dat vergelijkt met werchter dat een dag meer is en in verhouding misschien zelfs goedkoper is.

Verder ben ik als gitaarl, metal, punk enz liefhebber toch nog blij met omar, en 2 many dj's live. Al zullen die mss clachen. Oh en tamino!!! waw.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Mooi rijtje weer. Hopelijk kan LL ook nog wat mooie namen toevoegen, want voorlopig begint PKP ernstig uit te lopen. Veel namen die waarschijnlijk wel PKP maar niet op LL staan.

Band of Horses, Bear’s Den, Black Lips, Car Seat Headrest, Interpol, Jake Bugg, Parquet Courts, Parov Stelar, PJ Harvey, Rise Against, Ryan Adams, Strand of Oaks.

Hmmm, ben met je eens dat Pukkelpop met deze worp iets voorloopt op Lowlands maar een groot deel van deze namen is nou ook weer geen groots gemis. Veel van de namen die je noemt zijn nou niet de meest urgente namen van het moment. Wel leuk maar de namen die op dit moment spelen heeft Lowlands toch ook zeker goed te pakken. Daarbij heeft Lowlands ook enkele namen waar Pukkelpop jaloers op mag zijn. Neem Future Islands.

Ik hoop dat Parquet Couts en Ryan Adams nog overkomen naar Lowlands.

EDIT: Waarom hoor ik niemand over Tycho? Tycho is chill.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Edit: Wat dachten jullie van culture abuse, cocoïne piss, FUZZ! en the amazons voor fans van het alternatieve? The amazons zijn op vrijdag. :) Dat was nog een beetje leeg. Maar Ryan adams. Weer een act op donderdag.
Verder kan ik me met the flaming lips en 2 many dj's misschien wel amuseren op donderdag. En anders baraque futur of misschien petit bazar of zoiets. Ik ben wel benieuwd of er donderdag en vooral vrijdag ergens altrnatief volk gaa zijn met wat minder gitaren.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
408
94
Tbh die zaterdag ziet er qua namen nog redelijk Shelter uit; Preoccupations, Moose Blood, Death Grips, Cocaïne Piss, The Pretty Reckless, (Car Seat Headrest??) Maar ik denk dat je inderdaad The Shelter ten dode mag opschrijven en dat je gewoon hier en daar is een punk/hardcore band zal vinden. Ofwel in Marquee, ofwel in Club hm. Mag ik ff zeggen dat die donderdag echt compleet veel clashes gaat opleveren??!

Ff de clashfinder aangepast, waarschijnlijk fout en gewoon wild gegok maar afin.
http://clashfinder.com/s/pkp2017

2manydjs staat al zeker in de boiler. Zal die wss afsluiten.
https://www.pukkelpop.be/en/news/50-new-names-more-than-half-of-combi-tickets-sold/4/
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Car Seat Headrest, Interpol, PJ Harvey, Ruan Adams, Tycho en BADBADNOTGOOD zouden de line-up van Lowlands enorm versterken wat mij betreft.

Zekers, maar ik verwacht hier ook zeker nog wel een deel van.
PJ Harvey zie ik niet meer gebeuren helaas.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.600
606
Anderzijds, Pukkelpop heeft nu ook al meer dan 2x zoveel namen bekend gemaakt dan Lowlands. Dus er zijn nog wel mogelijkheden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
2manydjs staat al zeker in de boiler. Zal die wss afsluiten.
Tis traditie dat Michael Midnight, Nadiem Shah en TLP de Boiler afsluiten, maar aangepast ja. Dacht omdat er "live" stond dat ze wel beter in de Dancehall konden, ookal is 2manydjs totaal niet te vergelijken met Soulwax, in de Dancehall hebben wel al meerdere DJ acts gestaan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Trouwens dikke aanrader is Talaboman (John Talabot & Axel Boman). Heb ik al flink aangehad na hun Lowlands aankondiging.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Shelter zal inderdaad weg zijn, of iemand hier zei iets van een nieuw concept voor de shelter, misschien word het gewoon een tent waar goede alternatieve rock/gitaarmuziek staat (niet per sé hevig metal of punkrock.)


Shelter 2.0 zou ik wel een mooi podium vinden:

DO: Enter Shikari - ??? - ??? - Strand Of Oaks - Mac Demarco - Ty Segall
VR: ??? - Black Lips - ??? - Parquet Courts - ??? Newmoon
ZA: AT The Drive In - Billy Talent - Car Seat Headrest - Preoccupations - The Pretty Reckless - Moose Blood - Culture Abuse
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
Maar Ty Segall, Parquet Courts en Mac DeMarco zijn echt geen shelter namen? Car Seat Headrest zit voor mijn part ook op het randje.

Trouwens dikke aanrader is Talaboman (John Talabot & Axel Boman).
Die naam deed me dus al aan iets denken, wist niet dat zij dat waren :p
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Maar Ty Segall, Parquet Courts en Mac DeMarco zijn echt geen shelter namen? Car Seat Headrest zit voor mijn part ook op het randje.

Ik vind Parquet Courts (en Ty Segall al zeker) nog beter passen bij de Shelter dan Car Seat Headrest. Maar ik hoorde iemand iets zeggen dat er een nieuw concept rond de "shelter" zou ontstaan. Dat het vroeger niet in de Shelter programmatie zou passen besef ik zelf ook wel hoor;
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
408
94
Kachelle wrote:
2manydjs staat al zeker in de boiler. Zal die wss afsluiten.

Tis traditie dat Michael Midnight, Nadiem Shah en TLP de Boiler afsluiten, maar aangepast ja. Dacht omdat er “live” stond dat ze wel beter in de Dancehall konden, ookal is 2manydjs totaal niet te vergelijken met Soulwax, in de Dancehall hebben wel al meerdere DJ acts gestaan.

Ik bedoelde idd net voor de afsluiter. :)
Vind het ook vreemd dat ze LIVE in de boiler staan. Mss wordt de boiler omgevormd dit jaar om ook live acts mogelijk te maken?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204


Waarom staan Ryan Adams en The Shins zo klein? Ik versta er niks van? The Flaming Lips hadden toch ook in dat 2e pakje moeten staan?
 

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
105
26
Tbh die zaterdag ziet er qua namen nog redelijk Shelter uit; Preoccupations, Moose Blood, Death Grips, Cocaïne Piss, The Pretty Reckless, (Car Seat Headrest??) Maar ik denk dat je inderdaad The Shelter ten dode mag opschrijven en dat je gewoon hier en daar is een punk/hardcore band zal vinden. Ofwel in Marquee, ofwel in Club hm. Mag ik ff zeggen dat die donderdag echt compleet veel clashes gaat opleveren??!

Ff de clashfinder aangepast, waarschijnlijk fout en gewoon wild gegok maar afin.
http://clashfinder.com/s/pkp2017

Bands als Preoccupations en Car Seat Headrest zijn echt geen Shelter namen hoor. Dat gaat richting Club c.q. vroeg in de Marquee.
 

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
Zoals ik al gezegd had :

- Geen Shelter maar een ander concept.
- Strand Of Oaks erbij : ja dus :)
- Zeker geen Volbeat.
- Naar de verdeling van deze voorlopige affiche mag je niet teveel kijken, dit zal verdeeld worden over diverse podia.

Ik hoop sowieso nog op Frank Turner...
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
573
172
Zoals ik al gezegd had :

– Geen Shelter maar een ander concept.
– Strand Of Oaks erbij : ja dus
1f642.svg

– Zeker geen Volbeat.
– Naar de verdeling van deze voorlopige affiche mag je niet teveel kijken, dit zal verdeeld worden over diverse podia.

Ik hoop sowieso nog op Frank Turner…

Wat houd dat andere concept precies in dan, een paar shelter geschikte bands boeken en die over de andere podia verdelen??
 

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
Martin wrote:
Zoals ik al gezegd had :

– Geen Shelter maar een ander concept.
– Strand Of Oaks erbij : ja dus
1f642.svg

– Zeker geen Volbeat.
– Naar de verdeling van deze voorlopige affiche mag je niet teveel kijken, dit zal verdeeld worden over diverse podia.

Ik hoop sowieso nog op Frank Turner…


Wat houd dat andere concept precies in dan, een paar shelter geschikte bands boeken en die over de andere podia verdelen??

Als ik het wist gaf ik het door :)
denk dat we daar nog even moeten op wachten.
 

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
105
26
Nou vind ik het verlaten van het oude Shelter concept persoonlijk niet echt een verlies. Daar stond af en toe een band die ik tof vond, maar veel zat toch wel in de metal/hardrock/hardcore hoek waar ik niet zoveel mee heb. Het lijkt echter wel alsof de 'Shelter-bands' zijn ingeruild voor nog meer dance/electronica/dj's en dat hoeft voor mij dan ook weer niet echt.

Overigens vind ik het tot nog toe het beste programma in jaren met een voor mij fijne mix van underground gitaar (Car Seat Headrest, Black Lips, Ty Segall, Parquet Courts, etc.) met wat grote namen die ik ook wel wil zien (PJ Harvey, The XX, Flaming Lips). Dus mij hoor je voorlopig niet klagen.
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Iemand een idee welke namen we nog mogen verwachten? Want ik ben sterk aan het overwegen om deze vakantie mijn ticket te kopen!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
Iemand een idee welke namen we nog mogen verwachten? Want ik ben sterk aan het overwegen om deze vakantie mijn ticket te kopen!
Ga ff een paginatje terug, maakte ik een lijstje :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken