Pinkpop Classic 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
...is het zinvol het verontrustende bericht te melden dat Will and The People 16 augustus in Frankrijk speelt en begin dit jaar melde op twiter dat ze Pinkpop miste... :oops:
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
( edit: ik heb de app geprobeert te downloaden maar kan niet op mijn “verouderd” toestel.
Maar ik zag dat jullie daaraan ook werken, in het facebook bericht van vanmorgen. )

Probeer het nu nog eens? Versie 1.1 zou moeten werken. Welk toestel heb je?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
<div class="d4p-bbt-quote-title">DennisvdBr wrote:</div>
( edit: ik heb de app geprobeert te downloaden maar kan niet op mijn “verouderd” toestel.<br>
Maar ik zag dat jullie daaraan ook werken, in het facebook bericht van vanmorgen. )

Probeer het nu nog eens? Versie 1.1 zou moeten werken. Welk toestel heb je?
THNX. Zal vanavond app proberen (nog een HTS Desire, oudje S510)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
…is het zinvol het verontrustende bericht te melden dat Will and The People 16 augustus in Frankrijk speelt en begin dit jaar melde op twiter dat ze Pinkpop miste…
icon_redface.gif

Alsjeblief niet zeg....Dat is inderdaad verontrustend.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
...dit limburgse groepje past ook, eigenlijk vreemd dat ze nog niet op PPClassic gestaan hebben...
http://www.rowwenheze.nl/concerten/agenda-overzicht
Hebben een mix staan van theaters en een paar festivals (grote en kleine).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik weet niet of ik iets gevonden heb of compleet er naast zit. Maar... Guy Smeets Band (geen familie van, niet op Pinkpop gestaan maar wel via Buro Pinkpop op Bluesrock) heeft op 23 augustus in de agenda staan TBA? Kan ook voor iets anders zijn?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Rowwen Heze staat op Parkcity Live. Classic dan niet lijkt me. Bandjes zoals de Guy Smeets Band zijn er veel. Lijkt me wat ver gezocht maar we zullen zien. Snel hoop ik. :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
idd Rowwen Heze op ParkCityLive, ff niet opgelet, jammer.
Guy Smeets Band is idd ver gezocht, lijkt ook niet logisch omdat de band nog niet op Pinkpop heeft gestaan, maar wel op 23 augustus TBA staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Bij deze een opsomming gemaakt van door ons voorbijkomende namen, momenteel (denk ik) is dit een reële stand...

GERUCHTEN :
(momenteel geen geruchten)

MOGELIJKHEDEN HOT (hot ivm tourdata rondom 23-08):
Van Morrison
Jimmy Cliff
The Nits
Focus
Nena
Madness
Beck
Manic Street Preachers
The Pogues
Texas
Ozark Henry
New Adventures
Livin’ Blues
Sergent Garcia

MOGELIJKHEDEN WAARSCHIJNLIJK:
Guy Smeets Band (data 23-08 TBA?)
Mungo Jerry (tourdata augustus TBA?)
Tom Petty and the Heartbreakers (begin augustus in VS)
Journey (begin augustus in VS)
Will and The People (afgelopen 2 jaar pas Pinkpop, flirt via twitter, toch niet echt te verwachten)

MOGELIJKHEDEN ZEER VAAG:
Eels (theatertour)
Elvis Costello (22 oktober Amsterdam, nog geen data augustus)
The Stanglers (al op PPClassic gestaan)
Golden Earring (al op PPClassic gestaan / ParkCityLive)
Rowwen Heze (ParkCityLive)
Paul Weller (al 3 data in NL, tour mei/juli)
Rush
Fishbone
Blow Monkey’s
Wang Chung
Chrissie Hynde (The Pretenders)
Fine Young Cannibals (Roland Gift)
Chris Tompson (Manfred Mann’s Earth Band)
Ingwie Malmsteen
Thin Lizzy
Ian Dury
Skunk Anansie
Captain Beefheart’s Magic Band
Red Hot Chili Peppers (oud gerucht PP14)
Placebo (oud gerucht PP14)
Lenny Kravitz (oud gerucht PP14 en volgens aardschok op Pinkpop?)
Joe Cocker (was gerucht PPClassic 2013, volgens Smeets ivm kosten afgehaakt)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik weet niet of ik iets gevonden heb of compleet er naast zit. Maar… Guy Smeets Band (geen familie van, niet op Pinkpop gestaan maar wel via Buro Pinkpop op Bluesrock) heeft op 23 augustus in de agenda staan TBA? Kan ook voor iets anders zijn?
1 Afvaller van ons lijstje, TBA is inmiddels ingevuld dor Guy Smeets Band "23rd Aug 2014 Culemborg Blues http://www.culemborgblues.nl".
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Je hebt flink je best gedaan Dennis! Uit de mogelijkheden is toch een mooi lijstje samen te stellen voor 2014.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Je hebt flink je best gedaan Dennis! Uit de mogelijkheden is toch een mooi lijstje samen te stellen voor 2014.
THNX! Er zitten ook nog een paar inkoppertjes na jou voorzetjes tussen.
Maar idd, met de namen uit het "Hot" lijstjes kom je als Jive en Buro Pinkpop een heel eind.

Laatste tijd vang ik wat remoer op rond Lenny Kravitz, ook laatste tijd veel airplay, en na de "bevestiging" van Aardschok, blijft hij toch mijn aandacht trekken.
Lijkt wel of er toch iets aankomt, misschien toch een tour, dan is er heel misschien voor PPClassic een heel klein kansje.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Er is nog geen nieuws...
Toch verwacht ik dat wel volgende week en als ik een gok mag doen denk ik voorverkoop start 3 of 10 mei.

Ik heb even een kijkje genomen bij agent / promoter Nebelux ( http://www.nebelux.com/artists.html ). Hoe ik daar bij kwam, ze hebben de booking geregeld van Status Quo in de Rodahal voor Buro Pinkpop. Nebelux handelen samen met Mojo en hebben (naast een ongelovelijk simpele site) een paar kleine buitenlandse bandjes in het bestand zitten die passen in de huidige opzet van PPClassic . Waarvan een deel (ongeveer 1/4) reeds op Pinkpop gestaan heeft (en Toto al gestaan op Classic). Ook staan er nog 3 tourende oud Pinkpop-acts tussen die me nog niet eerder opgevallen waren; Life of Agony, Ozric Tentacles en Senser. Ook 1 naam die we al in het "Hot" lijstje hadden staan; Manic Street Preachers. Waardoor ik de kans van The Manics persoonlijk vind toenemen, echter moeten ze wel na 24 mei Eindhoven en 26 mei Amsterdam dan wel terugkeren in augustus paar dagen na Sziget.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Nog wat bands uit de 80's.
Steel Pulse (PP1985) staat in juli op Dour Festival in België. Lijkt me een optie.
Echo And The Bunnymen (PP1987) heeft een kleine voorjaarstour (met één datum in NL).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Nog wat bands uit de 80′s.<br>
Steel Pulse (PP1985) staat in juli op Dour Festival in België. Lijkt me een optie.<br>
Echo And The Bunnymen (PP1987) heeft een kleine voorjaarstour (met één datum in NL).

Volgens mij had je een paar van deze ook al genoemd, staan in UK op Rewind Festival ( http://www.rewindfestival.com/lineup ) : Wang Chung, From The Jam, UB40, Jimmy Somerville (The Communards), Roland Gift (Fine Young Cannibals). Dus in het lijstje dan maar Wang Chung, en Roland Gift naar Hot. The Jam en Sommerville kan ook. UB40 lijkt me niet, staan al te veel in een aantal zalen in NL.
Ook op tour btw: The Christians ( http://www.thechristianslive.co.uk/livegigs.html ) .

Als Marij Somers / Jive / Buro Pinkpop uit al deze voorbijgekomen namen geen Pinkpop Classic samen gesteld krijgen eet ik mijn pet op....
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ja een paar van die waren al gespot. UB40 heeft er al gestaan en staan inderdaad in veel zalen. Volgens mij moeten ze ook nog afgelaste concerten inhalen. Manic Street Preachers wat je aangaf maakt een goede kans!

Heb ook even die Nebelux site erbij gepakt. Er staan nog een aantal bands bij die op PP hebben gestaan en zelfs al op Classic zoals Wishbone Ash, Willy Deville, Living Colour, Marillion, Fisher Z, Simple Minds, Stranglers, Steve Harley, Bush, Big Country, Uriah Heep.
Als ik het zo bekijk lijken ze met Nebelux veel zaken te doen.

Ik heb niet gekeken of de bands touren maar ik zie in de lijst nog een groot een aantal bands staan die wel op Pinkpop hebben gestaan en opties worden als ze op dit moment actief zijn of Classic in hun tourschema past (een aantal heb jij ook al besproken):

Hüsker Dü (PP1987), Dog Eat Dog (PP1995), Sara Bettens/K's Choice (PP1996+), Biohazard (PP1995), Chris Isaak (PP1987+), Cavalera Conspiracy (PP2008), Danzig (PP1995), The Gathering PP1996+), The Godfathers (PP1988), Korn (PP1997+), Michael Schenker (PP1981), Morrissey (PP2006), Motorhead (PP2010), NOFX (PP1988), Nils Lofgren (PP1977), Porcupine Tree (PP2008), The Black Crowes (PP1990+), Thearpy (PP1994+), Thin Lizzy (PP1978), Venice (PP2000), Volbeat (PP2009+), Walter Trout (PP1991), Yngwie Malmsteen (PP1985).

 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Christians lijkt inderdaad een grote kans te maken. Mooie band ook voor een nostalgisch festival.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Is dit de 1ste hint??
The Imposter‏ @ImposterSpeaks · 21 apr.
Pinkpop Reunion '79
#RobbieShakespeare @elviscostello @StevenMandel pic.twitter.com/8bco7zLMXN
BlwAiivCIAEW6fC.jpg:large
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken