Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Juist daarom hoeft PP niet hun best te doen, want als er genoeg bezoekers zijn met die redenering.... Dan kunnen ze een beetje alles neerzetten.
ik denk idd dat ze dat idd doen...
ooit in een interview letterlijk de woorden van Rob Trommelen trouwens, "het draait op Pinkpop om de headliners en de rest is maar opvulling"

en wij blijven gewoon elk jaar weer gaan :ROFLMAO:

edit, ik moet het nog iets nuanceren :
"Pinkpop is geen hogere wiskunde, hoor. Je hebt drie grote namen nodig. Daar zorg ik voor en de rest is invullen. Dat doen we met zijn allen. Pinkpop is een mainstream festival. Ik ga er ook met mijn zonen naartoe. Je moet het breed programmeren."
deondernemer.nl/actueel/baas-boekers-mojo-concerts-over-stijgende-prijzen-en-miljoenen-betalen~a175608
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
171
79
ik blijf er bij... ik had die dag in een vloek uitverkocht verwacht... het verbaasd me nog steeds
Niet zo vreemd. Springsteen tickets zijn ook nog beschilbaar dit jaar. Iedere artiest heeft ook een max mensen die ze per se wilt zien. GnR is ook een voorbeeld ervan. Die verkopen niet ieder keer een ArenA uit bijvoorbeeld als ze langskomen.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
171
79
ik denk idd dat ze dat idd doen...
ooit in een interview letterlijk de woorden van Rob Trommelen trouwens, "het draait op Pinkpop om de headliners en de rest is maar opvulling"

en wij blijven gewoon elk jaar weer gaan :ROFLMAO:

edit, ik moet het nog iets nuanceren :
"Pinkpop is geen hogere wiskunde, hoor. Je hebt drie grote namen nodig. Daar zorg ik voor en de rest is invullen. Dat doen we met zijn allen. Pinkpop is een mainstream festival. Ik ga er ook met mijn zonen naartoe. Je moet het breed programmeren."
deondernemer.nl/actueel/baas-boekers-mojo-concerts-over-stijgende-prijzen-en-miljoenen-betalen~a175608
Die USB Calvin nogwat is een top headliner?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.434
de Slope en Stage 4 namen gaan echt niet het verschil maken imo... geloof ik niets van dat dat veel uit maakt, dat zijn imo niet de namen waar het gros van de bezoekers naar kijkt
Niemand zegt hier dat mensen voor de Slope/Stage4 namen tickets kopen. Ze maken echter wel een verschil bij twijfelaars, die op deze manier nog eens extra artiesten hebben om uit te kiezen.
Misschien is deze visie ook wel het verschil tussen Pinkpop en Werchter. Op Pinkpop maakt het niet uit, dus als de grootste namen tegenvallen, maken de kleine namen het niet goed. Op Rock Werchter slaagt een brede programmatie er wel nog in om genoeg mensen te overtuigen.
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Verbeter me als het niet zo is, maar volgens mij waren zijn twee concerten in 2022 in de Arena uitverkocht. En voor de zondag op Pinkpop, ondanks Sam Smith en Hozier, zijn nog kaarten te verkrijgen.
Ik verbeter je absoluut niet. Maar ik verwacht wel dat een Sheeran fan eerder zal kiezen voor een festival met dit voorprogramma als een los concert. Alleen was het concert in het veel beter bereikbare Amsterdam Arena en niet in zuid-limburg. Zeker voor jongeren echt een belangrijk punt.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Grappig om dit allemaal te lezen.

Ed verkoopt idd 2 x ArenA uit maar de mensen kunnen wel rond 23 uur naar huis. Om van Pinkpop met openbaar vervoer naar de Randstad te reizen is een hel of niet mogelijk.Hierdoor vallen veel fans af.

FF vult slechts Ziggo en is geen stadionact in Nederland .Echter verkopen zij wel een Pinkpopdag uit.

Kortom de verkeerde headliner wordt geboekt.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
De gemiddelde Ed Sheeran fan is toch gewoon ook veel minder festival minded dan bijvoorbeeld een FF fan? Dus met een Foo Fighters op je festival trek je automatisch meer publiek dan met Ed.

Als ik naar mijn festival vrienden kijk (zowel PP als LL gangers) vinden ze Foo Fighters allemaal geweldig en hebben ze niks met Ed. Terwijl als ik op mijn werk kijk, daar hebben we veel 538 en Q-Music luisteraars die Ed Sheeran geweldig vinden, maar nog nooit een weekend festival hebben bezocht en dat ook niet snel gaan doen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
De gemiddelde Ed Sheeran fan is toch gewoon ook veel minder festival minded dan bijvoorbeeld een FF fan? Dus met een Foo Fighters op je festival trek je automatisch meer publiek dan met Ed.

Als ik naar mijn festival vrienden kijk (zowel PP als LL gangers) vinden ze Foo Fighters allemaal geweldig en hebben ze niks met Ed. Terwijl als ik op mijn werk kijk, daar hebben we veel 538 en Q-Music luisteraars die Ed Sheeran geweldig vinden, maar nog nooit een weekend festival hebben bezocht en dat ook niet snel gaan doen.
Precies wat ik ook bedoelde, ja. Ik vind het één niet indrukwekkender of meer waard dan het ander, dus begrijp me niet verkeerd. Maar als je als Mojo zijnde Ed Sheeran in de Arena zet, dan weet je dat het uitverkoopt. En als je Foo Fighters als headliner op Pinkpop zet, dan weet je ook dat die dag uitverkoopt. In beide gevallen is dat andersom maar zeer de vraag. En dat heeft grotendeels met concertbeleving van de fans van beide acts te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Ik denk dat het niet gaat om wat je "niet" boekt maar om wat je "wel" boekt
Ieder jaar pluis ik de line-up helemaal uit en luister van iedereen wat (veel ben ik na halve track al klaar mee)
Namen als:
- gideon
- ruby Waters
- Pommelien Thijs
- dagny
- clockclock
- Chinchilla
- Aviva
- Henry Moodie
- Oliver Heldens
- Loreen
- Lauren Spencer Smith
- James Arthur
- Ilse de Lange
- Froukje
- Douwe Bob
- Davina Michelle
- Cian Ducrot
- Calum Scott
- Acda & De Munnik
- Louis Tomlinson
- Anouk
- Sam Smith
- Calvin Harris
- Ed Sheeran

Al deze artiesten geven mij nou niet het festivalgevoel, los van dat ik het goed of slecht vind.

Dit lijstje is op Werchter vele malen kleiner en dat over 4 dagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en Jamel

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
FF vult slechts Ziggo en is geen stadionact in Nederland .Echter verkopen zij wel een Pinkpopdag uit.
Hoh stop. Wut. Wat!?!

FF is geen stadionact in Nederland? Dat geloof ik dus absoluut niet. Ik zou hierin graag bewijs zien, dus laat ze die aankondiging voor 2025 maar gauw doen. Zelfs als het in dat wanstaltige Amsterdamse stadion is... ik ben erbij!

Ik ben daarnaast trouwens wel erg benieuwd naar de status en ontwikkeling van de band nadat ze de onvervangbare Hawkins moesten vervangen. Maar goed, dat ga ik komende zomer in Werchter eens uitgebreid bekijken...
 
  • Leuk
Waarderingen: PP1980

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
De muzieksmaak binnen de groep verschilt, tot nu toe is er altijd zo'n mix te zien op een PP-dag dat er voor iedereen altijd wel een paar acts zijn om te zien. Voor mij valt de line-up dit jaar op zaterdag en zondag tegen, maar ook daar vind ik genoeg dingen die ik wil zien die het voor mij waard maken.
Volgens mij verkoopt Pinkpop niet zo snel omdat ze zich niet echt richten op een specifieke doelgroep maar eerder voor ieder wat wils heeft. In tegenstelling tot velen hier ben ik wel fan van Calvin Harris, maar het programma is zo uiteenlopend dat er veel namen zijn die mij heel weinig zeggen en dat voor maar liefst 145€. Idem als je grote fan bent van Ed Sheeran en de rest je minder aanspreekt. Anderzijds is het moeilijk om overtuigd te worden als de headliners je niets zeggen of als er teveel Nederlandse bands zijn die je overal kan zien. Andere festivals richten zich wel beter op een doelgroep, zijn vaak goedkoper en bieden ook nog meer randanimatie en beleving.
 
  • Leuk
Waarderingen: Benjamin en brutus257

JKOH

Playlistbediener
18 jan 2023
32
61
Hoe staat het eigenlijk met de verkoop? Daar hebben we toch weinig zicht op. Het is duidelijk niet uitverkocht, maar dat was het de afgelopen 5 jaar alleen maar keertje bij Metallica en bij Pearl jam dacht ik. Maar zitten ze nu aan 45k of 65k kaarten? Iemand een idee?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Hoe staat het eigenlijk met de verkoop? Daar hebben we toch weinig zicht op. Het is duidelijk niet uitverkocht, maar dat was het de afgelopen 5 jaar alleen maar keertje bij Metallica en bij Pearl jam dacht ik. Maar zitten ze nu aan 45k of 65k kaarten? Iemand een idee?
Nee niemand. Die vraagt zingt hier al pagina’s lang rond, maar niemand weet het. We hebben wel allemaal hetzelfde vermoeden; niet al te best…
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Precies. Even een vergelijking; Clouseau vult ook 12x!!!!!!!!!!!!!!!! het Sportpaleis. +/- 20.000 man per keer. Maar Werchter boekt ze lekker niet.
Die mensen gaan toch geen Werchter dag bezoeken voor zo'n act.

Ik vind dit wel een van de grootste verschillen met de 2 festivals. Werchter biedt meer voor ietsje minder geld. En dat geld lijkt me echt niet DE reden om wel of niet te gaan. €10-15 voor een ticket verschil, daar gaat het toch niet aan liggen? 1 frietje daar kost al net zoveel ondertussen . Dus het is gewoon het aanbod van Werchter wat sterker is.
Ondertussen zijn er al 13....
 
  • Haha
Waarderingen: ChrisV

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
171
79
Maakt niets hoeveel kaarten er verkocht zijn, toch? Voor de mensen die wel gaan hebben ze allemaal goed gevulde spoorboekjes enz. en zullen ze echt naar hun zin hebben. En als het wat minder is qua aantallen dan heeft het alleen maar voordelen, toch?

Drang om aantallen te willen weten is alleen in PP topic, zit er misschien er iets anders achter de drang om aantallen te willen weten, die men niet echt willen uitspreken of toegeven.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.341
Maakt niets hoeveel kaarten er verkocht zijn, toch? Voor de mensen die wel gaan hebben ze allemaal goed gevulde spoorboekjes enz. en zullen ze echt naar hun zin hebben. En als het wat minder is qua aantallen dan heeft het alleen maar voordelen, toch?

Drang om aantallen te willen weten is alleen in PP topic, zit er misschien er iets anders achter de drang om aantallen te willen weten, die men niet echt willen uitspreken of toegeven.

In het Werchter en Graspop topic is afgelopen jaar ook meermaals gevraagd naar de verkoopcijfers hoor
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken