Pinkpop 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
het blijft natuurlijk wel een commercieel iets he...

het is geen Appelpop? waar alles lekker gratis is... wil Pinkpop het financieel gezond houden, zijn dit blijkbaar die extra's die bedacht worden.
lijkt me passen in inflatie in economische ontwikkeling, vanuit organisatie perspectief dat Festivals Limburg dit op Pinkpop gaat doen... en Pinkpop is niet de eerste die met zo'n voor betaling beschikbare aera's komt
Je betaalt toch al €290,- voor een weekendticket? €145,- voor een dagkaart?

Als dit de noodgrepen zijn om Pinkpop levensvatbaar te houden dan is het wellicht tijd om gewoon afscheid van Pinkpop te nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0 en Tom1617899894

neus

Dagopener
16 mrt 2019
585
300
het blijft natuurlijk wel een commercieel iets he...

het is geen Appelpop? waar alles lekker gratis is... wil Pinkpop het financieel gezond houden, zijn dit blijkbaar die extra's die bedacht worden.
lijkt me passen in inflatie in economische ontwikkeling, vanuit organisatie perspectief dat Festivals Limburg dit op Pinkpop gaat doen... en Pinkpop is niet de eerste die met zo'n voor betaling beschikbare aera's komt

Mijn persoonlijke mening (Maar prima als pinkpop anders kiest): Ga dan liever niet mee in de krankzinnige eisen van artiesten, en boek artiesten die wel voor een miljoen euro headliner willen zijn. Liever dat, dan de richting die ze nu op gaan.

Maar goed, zij zullen hun markt/publiek beter onderzocht hebben dus dit is puur een persoonlijke voorkeur.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.751
het blijft natuurlijk wel een commercieel iets he...

het is geen Appelpop? waar alles lekker gratis is... wil Pinkpop het financieel gezond houden, zijn dit blijkbaar die extra's die bedacht worden.
lijkt me passen in inflatie in economische ontwikkeling, vanuit organisatie perspectief dat Festivals Limburg dit op Pinkpop gaat doen... en Pinkpop is niet de eerste die met zo'n voor betaling beschikbare aera's komt
Het blijft te verdedigen, tot het nauwelijks meer te verdedigen is. En die grens ligt voor iedereen ergens anders.

Ik ga zelf bijvoorbeeld nooit naar camping A, maar ik heb niets dan bewondering voor diegenen die daar uren van tevoren gaan zitten om hun topplekje te claimen zodra het hek open gaat. Als dit soort charme wordt weggeflikkerd doordat je vanaf je luie stoel die plek kunt claimen met extra geld bovenop dat dure kaartje (die ik overigens het geld wel waard vind), dan vind ik dat het verrukkelijke evenement genaamd Pinkpop daarmee een vieze streek uithaalt. Doen ze dat soort dingen te vaak, dan komt er vanzelf een moment dat ze het maar bekijken...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
ik snap al dat moeilijk doen om dit soort ontwikkelingen niet zo...

jaren komt er commentaar over de "aankleding" op Pinkpop en nu zijn ze 2 (3) jaar bezig om daar vanalles in te voorzien, en nu is dat fout

het is bij sommige ook maar makkelijk zoeken naar dingen om over te zeuren, dat idee krijg ik er heel vaak van
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
ik snap al dat moeilijk doen om dit soort ontwikkelingen niet zo...

jaren komt er commentaar over de "aankleding" op Pinkpop en nu zijn ze 2 (3) jaar bezig om daar vanalles in te voorzien, en nu is dat fout

het is bij sommige ook maar makkelijk zoeken naar dingen om over te zeuren, dat idee krijg ik er heel vaak van
Je zit toch minder in #teamjan dan ik al die jaren dacht. ;)

Er is hier ook niemand die om meer aankleding tegen een extra vraagprijs van honderden euro's heeft gevraagd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en premiumpop

premiumpop

Playlistbediener
5 dec 2023
31
48
Jaaa gratis dingen!
Dit is dus exact het type reactie waar ik het over heb. Het gaat niet over een gratis festival, het gaat over extra geld vragen voor iets wat een standaard-iets op een festivalterrein zou moeten zijn. Namelijk dat je ook ergens kunt zitten, zeker nadat ze ook de trappen hebben weggehaald. Maar maak mij maar gerust uit voor communist dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.751
Dit is dus exact het type reactie waar ik het over heb. Het gaat niet over een gratis festival, het gaat over extra geld vragen voor iets wat een standaard-iets op een festivalterrein zou moeten zijn. Namelijk dat je ook ergens kunt zitten, zeker nadat ze ook de trappen hebben weggehaald. Maar maak mij maar gerust uit voor communist dan.
Vuile communist! ;)

(Die een prima punt maakt...)
 
  • Leuk
Waarderingen: premiumpop

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.303
3.911
Je betaalt toch al €290,- voor een weekendticket? €145,- voor een dagkaart?

Als dit de noodgrepen zijn om Pinkpop levensvatbaar te houden dan is het wellicht tijd om gewoon afscheid van Pinkpop te nemen.
Levensvatbaar zijn ze. Daar zijn dit soort ultracommerciële initiatieven niet voor nodig (ik heb de begrotingen gezien).
Dit is puur gericht op het lokken van een nieuwe doelgroep.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Dit is dus exact het type reactie waar ik het over heb. Het gaat niet over een gratis festival, het gaat over extra geld vragen voor iets wat een standaard-iets op een festivalterrein zou moeten zijn. Namelijk dat je ook ergens kunt zitten, zeker nadat ze ook de trappen hebben weggehaald. Maar maak mij maar gerust uit voor communist dan.
Commies for the win!
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Je betaalt toch al €290,- voor een weekendticket? €145,- voor een dagkaart?

Als dit de noodgrepen zijn om Pinkpop levensvatbaar te houden dan is het wellicht tijd om gewoon afscheid van Pinkpop te nemen.
Inderdaad zeg, wat een nonsens om dit goed te praten.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Levensvatbaar zijn ze. Daar zijn dit soort ultracommerciële initiatieven niet voor nodig (ik heb de begrotingen gezien).
Dit is puur gericht op het lokken van een nieuwe doelgroep.
Dat dus. Ze willen gewoon geld verdienen aan de mensen mét geld. Dat is wat mij betreft de schaamte een beetje voorbij. Valt me trouwens wel op dat het juist de mensen zijn die normaliter tegen verandering zijn, nu roepen: "ach laat toch gaan joh".
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Levensvatbaar zijn ze. Daar zijn dit soort ultracommerciële initiatieven niet voor nodig (ik heb de begrotingen gezien).
Dit is puur gericht op het lokken van een nieuwe doelgroep.
dit dus.... die laatste zin!

dat is precies waar het om gaat...
wil Pinkpop het financieel gezond houden, zijn dit blijkbaar die extra's die bedacht worden.
lijkt me passen in inflatie in economische ontwikkeling, vanuit organisatie perspectief dat Festivals Limburg dit op Pinkpop gaat doen... en Pinkpop is niet de eerste die met zo'n voor betaling beschikbare aera's komt
wat ik hier eigenlijk mee bedoel ook, maar dat met die "nieuwe doelgroep" verwoord het beter
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
dit dus.... die laatste zin!

dat is precies waar het om gaat...

wat ik hier eigenlijk mee bedoel ook, maar dat met die "nieuwe doelgroep" verwoord het beter
Toch bijzonder hoe zo'n festival dan zowel de grondlegger alsmede de eigen identiteit van het festival volledig achter zich laat om wat extra centen mee te pakken door die nieuwe doelgroep binnen te halen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
En nu niet?


Ik denk dat dat wel meevalt. En anders bakenen ze het een beetje af.


Ik denk ook dat er uit die enquetes zijn gekomen dat er meer behoefte was aan zitplaatsjes. Ik denk niet dat mensen die de enquete invulden daaraan toevoegden dat ze er wel graag 200 euro extra voor wilden betalen.


Ja, de Kalm Aan Laan en Garden of Love waren helaas verdwenen. En komen nu dus terug met een prijskaartje.
Dus opblaasstoeltjes toestaan. Dat is een veel beter punt.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Toch bijzonder hoe zo'n festival dan zowel de grondlegger alsmede de eigen identiteit van het festival volledig achter zich laat om wat extra centen mee te pakken door die nieuwe doelgroep binnen te halen.
Ik vond Jan Smeets af en toe maar een ei met zijn stemadvies, doe rustig op de trappen etc, maar hij zorgde er wel voor dat het festival voor iedereen was. De volgende stap is dat Mojo/Ticketmaster ook hier die verschrikkelijke dynamische prijzen gaat toepassen. Jan Smeets had die nooit allemaal goed gekeurd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en Timmetje

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Afgelopen 2 edities waren ook snikheet, dus dan wordt zo'n gebrek aan schaduwplekken een stuk duidelijker. Of die werden eerder nooit zo gemist, omdat de omstandigheden er niet naar waren.

In de toekomst ook de Snowworld berg erbij betrekken? Kunnen de Pinkpoppers rodelen of zipgliden vanaf de berg naar het festivalterrein.
1 grote mega party tent over het terrein spannen
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.751
dit dus.... die laatste zin!

dat is precies waar het om gaat...

wat ik hier eigenlijk mee bedoel ook, maar dat met die "nieuwe doelgroep" verwoord het beter
Commercieel moet je wel stappen maken. Dat snapt (bijna) iedereen. En dat mag ook. Er zijn ook prima ideeën gelanceerd:

- Glamping is een prachtig idee (los van de sneue term). Er zijn mensen die graag kamperen, maar die het niet trekken qua energie. Die kunnen hier op een fatsoenlijk veldbedje met iets meer luxe toch hun festivalervaring voortzetten i.p.v. naar een (duur) hotel.
- Festitent: je hoeft niet zoveel mee te nemen. Je kunt in het donker arriveren als je schema niet anders toe laat omdat je de tent meer hoeft op te zetten in het donker. Of per motor afreizen naar Landgraaf omdat je minder mee hoeft te zeulen.
- Kersttruien en vastelaovend speldjes: ik ben een sucker voor carnaval, ik heb 10 van die dingen besteld. Leuke en originele manier van extra inkomsten genereren uit merchandise.

Wat hebben deze punten gemeen? Dat ze 0,0 nadelig zijn voor diegenen die er geen interesse in hebben of geld aan willen uitgeven. Het zijn extraatjes voor hen die het leuk, fijn, makkelijk of tof vinden, het gaat niet ten koste van iets anders. DAT vind ik goede ontwikkelingen...
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Auke
  • Joe