Ik ben perplex om te zien hoe het verder commercialiseren van basisvoorzieningen en ook het concept van een gelijkwaardig festival hier door sommigen wordt geslikt als zoete koek. Voor mij was de aankondiging gisteren echt de druppel voor Pinkpop. Dat een bedrijf winst als doelstelling heeft is 1 ding, maar dat mensen al zo zijn gebrainwashed om dit maar te slikken, vind ik ronduit schokkend, het wordt zelfs nog deels goedgepraat.
Het gaat er niet om dat anderen het iemand niet gunnen om voor zo'n kaartje te kiezen, het zou simpelweg geboycot moet worden.
- jarenlang gekampeerd met grote groepen - nooit een probleem gehad plek te hebben. Voorwaarde, je moet niet 6 uur na opening camping arriveren uiteraard.
- voorzieningen die eerder op het terrein beschikbaar waren (een terrein dat 55,000+ sowieso maar moeilijk aan kan) worden nu geprivatiseerd onder het motto comfort.
- voor mij zijn de toevoegingen van vaste-gaste, groepplek, tuinterras eigenlijk nog een stap erger dan de SkyDeck, hoewel ik daar ook vol op tegen ben.
immers dat SkyDeck neemt terreinplek in beslag voor een 1,000 mensen met idd de premium-optie zonder moeite een voorvak in te gaan, en waarvoor de podia zijn gedraaid wat de doorstroming enorm benadeeld. Dus voor 1,000 "VIPS" dienen de overige 50,000 bezoekers negatieve gevolgen te accepteren.
als ik dan lees, "ik ga 's ochtends naar het VIP deck voor wat schaduw" moet je je afvragen of PP simpelweg te weinig doet om schaduw te maken
Volgende stappen zouden kunnen zijn dat je per uur een stukje grond kunt huren op het middenterrein om dan je dekentje even te mogen neerleggen, of dat je je 50cent moet betalen om je behoefte door te spoelen.
Dat zo weinig mensen hiertegen in opstand komen, zorgt dat dit een nog grotere ziekte gaat worden en dat er steeds meer wordt veranderd naar Premium.