Pinkpop 2024

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Bij de Skydeck zitten Gin/Tonics enzo ook inbegrepen.
Genoeg mensen die 4 blikjes naar buiten meenemen voor vrienden op het veld... Mag wel wat betere controle op komend jaar
Waarom? Omdat je wat fixt voor je vrienden. Wat een gezeik allemaal.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
Ik vind dat nogal een aantijging. Dus als ik fokkin hard werk om wat extra luxe te krijgen dan zou dat niet mogen omdat andere mensen minder geld hebben. Gezwets.
Als je denkt dat dat een hangmat area extra luxe is waarvoor je 200 euro voor moet dokken. Dan is het al te laat. Een chill area is vrijwel op elk feest/ festival gewoon inclusief voor elke bezoeker. Wat een paar jaar geleden nog doodnormaal was is nu opeens extra luxe waar dik betaald voor moet worden. Zie ook golden circle. Op Lowlands hangen er ook gewoon hangmatten en zijn er verschillende hoekjes waar je kunt chillen. Moeten we daar nu ook maar allemaal touwtjes omheen spannen en er een vip area's van maken?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Pinkpop heeft het zichzelf ook wel erg moeilijk gemaakt door steeds weer terug te vallen op de Green Days, Foo Fighters, Coldplays, Kings of Leons, Pearl Jams etc. etc. Ze hadden heel prima de verfrissende kant op kunnen gaan door acts als The War On Drugs, Volbeat, Avenged Sevenfold, Gojira, Parkway Drive, Ghost, Bring Me The Horizon, Slipknot, Electric Callboy, Sabaton, Tool etc. etc. als headliner te boeken. Zeker na het wegvallen van Fortarock is er geen enkel groot metal- en rockgeoriënteerd festival meer.

Maar de keuze die de organisatie maakt is om in plaats daarvan in te zetten op acts als Justin Bieber, P!nk, Robbie Williams, Imagine Dragons, Armin van Buuren, Bruno Mars, Martin Garrix etc. etc. Ja, dan is het logisch dat je op een gegeven moment ook uitkomt bij de Sam Smiths, Froukjes en Calvin Harrissen van tegenwoordig.

Het valt me steeds vaker op dat een groot deel van de forumgebruikers een patent lijkt te hebben op het woord verfrissing, namelijk dat gitaren daar niet bij horen. Je kunt heel prima verfrissen met nieuwe rock- en metalheadliners. En dit zou veel meer recht doen aan de identiteit van Pinkpop.

Maar nu Pinkpop zijn identiteit heeft gewijzigd, is er in Nederland geen enkel festival meer dat zich nog focust op de stevige rock- en metalheadliners. Behalve de kleinere festivals die met alle geluk van de wereld misschien eens op 1 dag een Parkway Drive kunnen betalen.

Tijd dus dat men in Nijmegen de handschoen weer oppakt en een soort Graspop van Nederland uit de grond gaat stampen! En laat Pinkpop dan maar inderdaad aan de popprinsen en popprinsessen en alle popartiesten die zich niet als man of vrouw identificeren.
En ik doop u dan PolderPop
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Als je denkt dat dat een hangmat area extra luxe is waarvoor je 200 euro voor moet dokken. Dan is het al te laat. Een chill area is vrijwel op elk feest/ festival gewoon inclusief voor elke bezoeker. Wat een paar jaar geleden nog doodnormaal was is nu opeens extra luxe waar dik betaald voor moet worden. Zie ook golden circle. Op Lowlands hangen er ook gewoon hangmatten en zijn er verschillende hoekjes waar je kunt chillen. Moeten we daar nu ook maar allemaal touwtjes omheen spannen en er een vip area's van maken?
Dat ligt bij het festival. Als mensen daar voor willen lappen
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Als je denkt dat dat een hangmat area extra luxe is waarvoor je 200 euro voor moet dokken. Dan is het al te laat. Een chill area is vrijwel op elk feest/ festival gewoon inclusief voor elke bezoeker. Wat een paar jaar geleden nog doodnormaal was is nu opeens extra luxe waar dik betaald voor moet worden. Zie ook golden circle. Op Lowlands hangen er ook gewoon hangmatten en zijn er verschillende hoekjes waar je kunt chillen. Moeten we daar nu ook maar allemaal touwtjes omheen spannen en er een vip area's van maken?
Exact dit, het gaat er niet om wat je allemaal extra krijg. Van mijn part een fles Cristal champagne if that rocks your boat. maar ga niet voor elk wissewasje de bezoeker extra laten betalen om water/schaduw/rust te krijgen. Aantal zaken mogen best standaard in de ticketprijs zitten, en dat zijn in mijn ogen water, rustpunten en schaduwplekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: neus

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Het is toch altijd wonderlijk hoe je op totaal je eigen manier comments leest en vervolgens reageert op dingen die er of helemaal niet of totaal anders staan.
Hij stoort zich aan het feit dat iemand drankjes meeneemt en dat er niet voldoende controle is. En dat zou niet moeten mogen. Ik zou niet weten hoe je dat anders zou moeten lezen...er wordt iets voor de plebs gehaald?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.408
3.375
Ja, ik haalde dat ook maar van hier. Inderdaad, Pinkpop nu ook uitgesloten gewoon. De vorige keer op Pinkpop had die trouwens een prima plek, in de vooravond voor de 2 headliners van die avond.
Fijn dat hij daar toen genoegen mee nam. Kunnen bijvoorbeeld een Julian Casablancas en Damon nog wat van leren, stukje realiteitsbesef. Al is Lenny nog steeds groter in de Benelux dan die 2 ben ik van overtuigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

elo

Headliner
3 dec 2013
5.021
3.704
Nothing But Thieves lijkt me ook trouwens een soort noodgreep om die dag wat extra te geven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Fijn dat hij daar toen genoegen mee nam. Kunnen bijvoorbeeld een Julian Casablancas en Damon nog wat van leren, stukje realiteitsbesef.
Denk sowieso niet dat Pinkpop beide zou boeken, in eender welke gedaante. Al zou ik een Gorillaz wel eens toejuichen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Fijn dat hij daar toen genoegen mee nam. Kunnen bijvoorbeeld een Julian Casablancas en Damon nog wat van leren, stukje realiteitsbesef. Al is Lenny nog steeds groter in de Benelux dan die 2 ben ik van overtuigd.
Ik denk dat Gorillaz toch wel eerder een Ziggo voltrekt dan Kravitz. Bij die laatste zullen de bovenste ringen wel dicht blijven.

Gorillaz zou ik ook absoluut wel een mooie PP headliner vinden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
ik snap alle commotie om het Skydeck of het nieuwe Tuinterras niet zo.

het is op Pinkpop in het leven geroepen omdat er blijkbaar behoefte naar was en omdat bleek dat het op andere festivals goed werkte.
bij mijn weten had Bospop al jaren een Skydeck, bijvoorbeeld...

het is ook iets dat imo bedoeld is voor mensen die het ook kunnen/willen betalen, wat het Skydeck betreft denk ik dat er een groot deel uit het Zuid-Limburgse bedrijfsleven en omgeving te vinden is om te netwerken

Voor mij is het voordeel dat het Skydeck in de ochtend een hele tijd schaduw geeft en de bar er onder is goed bereikbaar geweest afgelopen edities.
Daarnaast als je optijd in de voorvakken bent en de mensen van het Skydeck blijven daar staan, heb je ruim ruimte achterin de voorvakken.
Dus voorlopig alleen profijt van.

imo gaat het Tuinterras ook mensen wegtrekken van het terrein die de rustige plek opzoeken onder de parasols.
Zelf nog even gekeken of het tuinterras voor mij een voordeel is, maar nee... ik loop toch zo'n hele dag van podium naar podium, van act naar act
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.408
3.375
Ik denk dat Gorillaz toch wel eerder een Ziggo voltrekt dan Kravitz. Bij die laatste zullen de bovenste ringen wel dicht blijven.

Gorillaz zou ik ook absoluut wel een mooie PP headliner vinden.
Had het over Blur, maar goed. Daar wás de gehele bovenste ring dicht, en de vloer verre van vol.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.504
Weet je wat nou tof was geweest? Zo'n tuinterras op het terrein, met zitplaatsen, die voor iedereen toegankelijk is. ;)
Blow Your Mind Wow GIF by Product Hunt
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Nothing But Thieves lijkt me ook trouwens een soort noodgreep om die dag wat extra te geven.
denk je...?

ook gezien de 2 UK dates op de Pinkpop dates heen is wel opvallend idd (Manchester de 21e en Isle of Wight de 23e)
ze hebben ook al die 2 uitverkochte Ziggo's in februari
opvallend ook dat ze in tegenstelling tot andere concerten van Green Day die periode niet in GelreDome in voorprogramma van Green Day staan (denk ook niet dat Nothing But Thieves voor Nederland een passend voorprogramma is voor Green Day, veel te populair)

Wat wel opvallend is is dat de zomertour festivals zijn of support Green Day. Wellicht was 'een' festival in Nederland wel logisch... Misschien zijn ze dan toch welwillend er tussen geschoven? Of misschien juist wel bedoeld hoor, kan ook he...
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.853
1.764
Moet je thuis blijven in je aftands tuintje
Wat zijn dit nou voor kul opmerkingen? Echt elk festival heeft gewoon plekken waar je relaxed kan zitten en uitrusten. Hoort er gewoon een beetje bij zegmaar. Pinkpop wilt hier een prijskaartje van 200 euro opjakkeren in de hoop nog even wat extra duiten te verdienen
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.552
2.030
Wat zijn dit nou voor kul opmerkingen? Echt elk festival heeft gewoon plekken waar je relaxed kan zitten en uitrusten. Hoort er gewoon een beetje bij zegmaar. Pinkpop wilt hier een prijskaartje van 200 euro opjakkeren in de hoop nog even wat extra duiten te verdienen
Reageer er maar niet op. Is gewoon een figuur dat op een trieste manier de hele dag al reacties probeert uit te lokken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jos, Timmetje en Joris

Gebruikers die dit onderwerp bekijken