Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.067
6.114
Nu het stof is neergedaald. Voor degenen die gaan en voor de rest, stél je ging: wat zou je gaan kijken?

Ik trap wel af:

Tinlicker - Polyphia - Nathaniel Rateliff - Avril Lavigne - Maneskin

Froukje - Against The Current - Pendulum - NBT - Calvin Harris

Jane's Addiction - Hozier - Sam Smith - Ed Sheeran

Als ik voor werk naar Pinkpop mag/moet zal ik er wel bij zijn zoals de laatste jaren. De namen hierboven zitten geen must sees ofzo tussen, maar stel ik zou er zijn, zou ik naar het bovenstaande wel nieuwsgierig zijn ofzo.
wat ik zou gaan kijken?
en daarbij merk ik dat de playlist ook lekker doorloopt van Pinkpop 2024 zonder al te veel te skippen en dat is al jaren anders geweest, heb zelfs nog Cian Ducrot en Against The Current toegevoegd aan iets wat ik misschien wel zou gaan kijken... Gisteren nog Polyphia leren luisteren, was een positieve verrassing.
tussen (haakjes) zijn de misschien namen.

vrijdag
Måneskin / (Avril Lavigne) / Royal Blood / Acda En De Munnik / (Cian Ducrot) / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / Polyphia
zaterdag
Nothing But Thieves / Pendulum / Against The Current
zondag
Ed Sheeran / (Sam Smith) / Hozier / Limp Bizkit / Greta Van Fleet / (James Arthur) / Jane's Addiction / (Loreen)

de zaterdag is weer zo'n dag waar ik nog niet overtuigd ben
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Polyphia > Acda en de Munnik > Avril Lavigne
Froukje > Pendulum
Jane's Addiction, misschien om te lachen Bizkit.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Vrijdag: Royal Blood, Avril Lavigne en misschien manseskin/polyphia
Zaterdag: Nothing but thieves, pendulum
Zondag: Limp Bizkit, Ed Sheeran en misschien sam smith, janes addiction, greta van fleet
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Ben nog steeds niet bekomen van gisteren en ga sowieso eerst de 2e worp afwachten voordat ik een beslissing neem. Is me nog wat te karig...
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
426
120
Vrijdag: Nathaniel Rateliff, Royal Blood, Avril en mischien stukje van Maneskin (om te kunnen oordelen of het echt nog veel te vroeg is)
Zaterdag: Against the current, Pendulum, NBT (dit zal ook mijn headliner zijn)
Zondag: Jane's Addiction (must see)
Greta van Fleet en Limp Bizkit (ook hier is de laatste de headliner)

Zk valt het ook reuze mee met de line-up hopen op nog wat leuks in de volgende batch
Vrijdag: Royal Blood, Avril Lavigne en misschien manseskin/polyphia
Zaterdag: Nothing but thieves, pendulum
Zondag: Limp Bizkit, Ed Sheeran en misschien sam smith, janes addiction, greta van fleet
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Ach ja, hij staat wel in de Ziggo Dome. Misschien zoals Editors in de Benelux gewoon groter dan in andere landen? Als hij bijvoorbeeld die Ziggo uitverkoopt is het al een grotere headliner dan Blur die jij vorig jaar maanden naar voren hebt geschoven. En daarnaast zal er vast nog wel wat van statuur bijkomen, zeker omdat het de donderdag is.
Dat is het ding hè: alles valt of staat met wie ze naast hem zetten. Daar moet echt nog een headliner bij. Net zoals dat bij Blur het geval zou geweest zijn.

En voor de rest zal er ook wel een verschil zijn tussen NL en BE lijkt het. Lenny verkoopt echt geen Sportpaleis meer uit, de vorige keer stond hij in Paleis 12.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.305
3.917
Nu het stof is neergedaald. Voor degenen die gaan en voor de rest, stél je ging: wat zou je gaan kijken?

Ik trap wel af:

Tinlicker - Polyphia - Nathaniel Rateliff - Avril Lavigne - Maneskin

Froukje - Against The Current - Pendulum - NBT - Calvin Harris

Jane's Addiction - Hozier - Sam Smith - Ed Sheeran

Als ik voor werk naar Pinkpop mag/moet zal ik er wel bij zijn zoals de laatste jaren. De namen hierboven zitten geen must sees ofzo tussen, maar stel ik zou er zijn, zou ik naar het bovenstaande wel nieuwsgierig zijn ofzo.
vrijdag: Tinlicker, Polyphia, Royal Blood, Avril Lavigne
zaterdag: Against The Current, Pendulum, NBT, Calvin Harris
zondag: Loreen, Jane's Addiction, Greta van Fleet, Limp Bizkit

Geen enkele must-see overigens, dus bij hitte of erg veel regen blijf ik net zo graag thuis.

Alleen met TS kaartje voor 50 euro (1 dag) of 100 euro voor het volledige weekend, maar absoluut niet meer. Anders hopelijk weer gratis toegang.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Dat is het ding hè: alles valt of staat met wie ze naast hem zetten. Daar moet echt nog een headliner bij. Net zoals dat bij Blur het geval zou geweest zijn.

En voor de rest zal er ook wel een verschil zijn tussen NL en BE lijkt het. Lenny verkoopt echt geen Sportpaleis meer uit, de vorige keer stond hij in Paleis 12.
Ik zie die Ziggo Dome ook niet echt uitverkocht raken. Erg benieuwd.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Enigen die ik echt zou willen zien zijn Froukje en Avril.
Acda en De Munnik dan ook nog wel.

Verder vind ik niet alles verschrikkelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Dat is het ding hè: alles valt of staat met wie ze naast hem zetten. Daar moet echt nog een headliner bij. Net zoals dat bij Blur het geval zou geweest zijn.

En voor de rest zal er ook wel een verschil zijn tussen NL en BE lijkt het. Lenny verkoopt echt geen Sportpaleis meer uit, de vorige keer stond hij in Paleis 12.
Geen idee hoe dat hier een eigen leven is gaan leiden. Ik had een ticket voor het Sportpaleis voor de pandemie: https://festileaks.com/2019/10/lenny-kravitz-in-2020-naar-ziggo-dome-en-sportpaleis/

Maar goed, hij staat niet op Pinkpop, dus on topic maar.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Dat tuinterras is wel schaamteloos zeg.
Tuinterras, Skydeck, camping reserveren. Meh.
Ik snap t wel ook al is dat niet in the spirit. Je zou ook gewoon de campingtickets apart kunnen verkopen. En dat tuinterras....waar dan? Hoe dan ? Dat gaat toch problemen geven met looppaden lijkt me.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Ik vraag me af hoe Jan naar dit soort dingen kijkt. Van een alternatief festival waar iedereen gelijk is en gelijk kan genieten naar een festival met Skydecks, een Tuinterras en waar je je campingreservering kunt kopen. Hopelijk kan die het wat loslaten.
Ik voorspel een hoge bloeddruk voor ome Jan
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Op Pinkpop kunnen mensen die meer betalen via een aparte ingang op het festivalterrein een verhoging komen vanwaar ze de twee grootste podia kunnen zien. Die podia zijn, vermoedelijk door dat Skydeck, nu naar elkaar gedraaid waardoor het veld door alle picknickkleedjes nu een soort Froggerspel wordt als je van de ene naar de andere kant moet komen.

En blijkbaar gaat er nu een gedeelte van het terrein ook gereserveerd worden voor een tweede afgebakend gebied waar je voor 200,- meer even kan relaxen. Betalen voor een lekker stoeltje en je eigen bar.

Een festival staat voor mij echt aan totale gelijkheid en samen voor een weekendje als 1 publiek genieten. Dit veruïneerd dat volledig.
Woodstock is over. Het is niet anders. Als mensen dat willen dan gebeurt t.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Er horen geen rangen op een festival te zijn. Het mag niet zo zijn dat iemand met centen voorrang krijgt op iemand die de eindjes aan elkaar moet knopen
Ik vind dat nogal een aantijging. Dus als ik fokkin hard werk om wat extra luxe te krijgen dan zou dat niet mogen omdat andere mensen minder geld hebben. Gezwets.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Het feit alleen al dat de term VIP genoemd wordt... 🤮

Je bent in de verste verte geen Very Important Person als je (teveel) extra centen uitgeeft t.o.v. anderen en daar dan voor beloond wordt met extraatjes. Je bent slechts een wandelende pinpas. Het probleem is dat als je grof geld bijbetaald voor die onzin, je ook iets terug verwacht. Dus je drinkt wel gratis dezelfde biertjes en eet wel gratis dezelfde pizzapunten, maar eigenlijk ook weer niet, want je hebt ze op voorhand al dubbel en dwars afgerekend. En dus ga je vanaf je verhoging 'woohoo' roepen of selfies schieten met het proletariaat op de achtergrond, om je nutteloze extra uitgave naar jezelf toe te rechtvaardigen...

Ik kan niet in de boekhouding van Pinkpop kijken, dus ik weet niet hoe benodigd deze ingreep was voor de continuïteit of de liquiditeit of geef het een naam. Ik weet alleen dat mijn beleving achteruit is gegaan door de terreinwissel. En nu zie ik ze weer de volgende kutstreken verzinnen om de portemonnee te spekken. En ik merk dat ik daar heel zuur over doe, omdat het me ergens enorm dwars zit. En dat maakt de twijfel om een keer iets anders te bezoeken steeds sterker, en dan heb ik nog met geen woord over de line-up gerept...
Je moet gewoon meer omdenken....het is nog geen Cochella ;-)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Dit is natuurlijk de beste reactie om er mee om te gaan (y) Zou er graag zo in staan, maar ik merk dat het me veel meer irriteert dan ik zou willen...

Nou vind ik het feit dat er een markt voor is en veel festivals het tegenwoordig doen ook wel een hele matige reden. Kijk hoe Coachella verkracht is door de influencerende (is dat een woord?) medemens. Er zijn zat andere plekken waar je kan betalen om je belangrijk te voelen, die er op voorhand voor zijn ingericht. Ga naar een Michelin restaurant, join de rotary of zuip je in een deuk op de golfclub. Maar ga geen landje-pik spelen op een festivalterrein...
Want dat is voorbehouden aan den kloeken arbeider.
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
198
103
Op Ed Sheeran na natuurlijk maar een matig headliner trio. Nu wisten we al dat er maar weinig te boeken viel maar eerlijk is eerlijk; Ik heb me 2 jaar geleden bij Pinkpop echt ver boven verwachting goed vermaakt bij måneskin. Daarnaast heeft ook Calvin Harris meer dan genoeg hits om er in ieder geval met een lichtshow er een vermakelijke show van te maken.

Daarnaast zijn Avril Lavigne en Royal Blood fijn aan de bovenkant op vrijdag, is NBT op de zaterdag een prima boeking en doet ook Froukje het gewoon erg goed.

Zondag Sam Smith is niet mijn smaak maar zeker een grote boeking onder Ed Sheeran, past Hozier keurig in dat rijtje en zijn Greta van Fleet en Limp Bizkit voor wat heftiger tegengeluid met hits. Daarnaast is Loreen een songfestival winnares met Euphoria en doet haar songfestivalsong van afgelopen jaar het ook erg goed.

De Nederlandse artiesten zijn zeker niet gek. Acda & de Munnik, Froukje, Davina Michelle zijn allen relevant.

IK ken ook nog een heel aantal artiesten niet, maar kan tot nu toe niet spreken van een slechte line-up.
Loreen is echt steengoed, 3 weken geleden gezien in Paradiso….die zou ik zeker mee pakken, hopelijk voegt Werchter ze ook nog toe, gegarandeerd feestje😃
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken