Betreffende het Festileaks artikel.
Er zijn net +20 namen bekend gemaakt, ben benieuwd als er in de 2e +3e lichting allemaal rockbands bekend worden gemaakt er met het artikel gebeurt?
5 aannames per alinea zowat. Alsof tienermeiden alleen maar naar Louis Tomlinson luisteren? Het is maar net welke tiener meiden je op je festival wilt hebben. (Mijn nichtje van 20 gruwelt van One Direction en vind b.v. AC/DC leuk.) Er is jeugd genoeg.
In de comments van PP op de socials zijn het ook gewoon tieners die om Foo Fighters, Metallica, BMTH, Ghost, Bad Omens of in die richting schreeuwen. Volgens het artikel heeft Graspop dus geen enkele toekomst meer, want daar zitten alleen maar oude witte mannen en blijkbaar geen jeugd?
Ik ga vrij vaak naar concerten in de hardere stijlen en de jeugd is gewoon volop vertegenwoordigd. Blijkbaar moet de "alternatieve" jeugd die wel van de hardere stijlen houden maar gewoon zn bek houden en naar België gaan, en mag er voor hen niks georganiseerd of geprogrammeerd worden, want hoort blijkbaar niet meer bij de frisse wind.
Trouwens zo fris is Calvin Harris ook niet meer. Als je echt fris wilt zijn boek een Amelie Lens / Charlotte De Witte o.i.d. Als er een stroming de laatste paar jaar is ontploft is het de Verknipt Techno sound zeg maar. Dat soort feesten zijn steevast uitverkocht en staat boordevol jeugd. Het is maar net voor welke jeugd je kiest. Volgend jaar zelfs een feest in de Arena.
Betreffende het VIP deck, hangmat ruimte en vaste gasten kaarten. Ik denk dat een discussie hierover altijd zinvol is.
Iets wat je weggeeft krijg je niet zomaar terug. De ruimte die het vip deck en chill area in beslag neemt gaat van de ruimte af van de gewone bezoeker.
Ik zie ze in de toekomst wellicht ook wel een golden circle invoeren. Misschien eerst van 50 meter, jaar erop misschien 70 meter. Of ze maken van de tent stage ook een extra VIP ruimte. Waar eindigt het. Je krijgt steeds minder voor je festival kaartje en de prijs wordt steeds hoger.
Wat als je favoriete camping straks al is uitverkocht na 2 weken. Wordt de reserveringsprijs het jaar erop dan 10 euro 15 euro? Wie zal t zeggen.
Krijgen we straks een zwarte markt of ticketswap die vol staat met mensen die camping plekjes gaan opkopen en doorverkopen?
Even een totaal ander iets. Waarom zijn muziek streams opeens zo mega belangrijk? De rustgevende muziek die ik overdag stream tijdens het werk is echt niet hetzelfde als de harde muziek die ik op een festival wil horen om te feesten? Wordt daar op een of andere manier nog onderscheidt in gemaakt in het boekingsproces? Of moet ik voortaan alleen maar metal opzetten tijdens het werk?