Pinkpop 2024

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
de uiteindelijke verkoop zal uitwijzen of voldoende mensen 145 euro willen betalen voor deze dagen en of voldoende mensen 290 euro voor een weekend willen betalen (en voor de Skydeck of tuinterras...)

Diegene die het er niet voor over hebben voor deze Pinkpop lineup, daarvoor zijn er andere festivals die waarschijnlijk veel meer aansluiting vinden bij de gewenste muziekkeuze, Down the Rabbit Hole, Best Kept Secret, Lowlands, Concert at Sea, of Bospop etc etc
zeer juist gesproken!

Ik vraag me alleen af of pinkpop verschil gaat merken in de drank verkoop.
lijkt mij dat tieners minder te besteden hebben dan 40ers
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.779
3.732
Als dit de koers is die ze gaan varen, wat je er ook van vindt, betekent dat dan dat we de pearl jams, foo fighters, muses niet meer op PP gaan zien en is het dan het einde van zulk soort namen op de festivals in Nederland?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.779
3.732
de uiteindelijke verkoop zal uitwijzen of voldoende mensen 145 euro willen betalen voor deze dagen en of voldoende mensen 290 euro voor een weekend willen betalen (en voor de Skydeck of tuinterras...)

Diegene die het er niet voor over hebben voor deze Pinkpop lineup, daarvoor zijn er andere festivals die waarschijnlijk veel meer aansluiting vinden bij de gewenste muziekkeuze, Down the Rabbit Hole, Best Kept Secret, Lowlands, Concert at Sea, of Bospop etc etc
Alleen komen daar de net genoemde namen (óók) niet
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en LIBOH

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Kravitz ziggo dome.
Dag na pinkpop aankondiging Kravitz, smashing pumpkins, interpol, scorpions elders neerzetten vind k wel pijnlijk. Waren mooie namen geweest voor de vrijdag en zaterdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en itsKenzin

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
Betreffende het Festileaks artikel.
Er zijn net +20 namen bekend gemaakt, ben benieuwd als er in de 2e +3e lichting allemaal rockbands bekend worden gemaakt er met het artikel gebeurt?
5 aannames per alinea zowat. Alsof tienermeiden alleen maar naar Louis Tomlinson luisteren? Het is maar net welke tiener meiden je op je festival wilt hebben. (Mijn nichtje van 20 gruwelt van One Direction en vind b.v. AC/DC leuk.) Er is jeugd genoeg.
In de comments van PP op de socials zijn het ook gewoon tieners die om Foo Fighters, Metallica, BMTH, Ghost, Bad Omens of in die richting schreeuwen. Volgens het artikel heeft Graspop dus geen enkele toekomst meer, want daar zitten alleen maar oude witte mannen en blijkbaar geen jeugd?

Ik ga vrij vaak naar concerten in de hardere stijlen en de jeugd is gewoon volop vertegenwoordigd. Blijkbaar moet de "alternatieve" jeugd die wel van de hardere stijlen houden maar gewoon zn bek houden en naar België gaan, en mag er voor hen niks georganiseerd of geprogrammeerd worden, want hoort blijkbaar niet meer bij de frisse wind.

Trouwens zo fris is Calvin Harris ook niet meer. Als je echt fris wilt zijn boek een Amelie Lens / Charlotte De Witte o.i.d. Als er een stroming de laatste paar jaar is ontploft is het de Verknipt Techno sound zeg maar. Dat soort feesten zijn steevast uitverkocht en staat boordevol jeugd. Het is maar net voor welke jeugd je kiest. Volgend jaar zelfs een feest in de Arena.

Betreffende het VIP deck, hangmat ruimte en vaste gasten kaarten. Ik denk dat een discussie hierover altijd zinvol is.
Iets wat je weggeeft krijg je niet zomaar terug. De ruimte die het vip deck en chill area in beslag neemt gaat van de ruimte af van de gewone bezoeker.
Ik zie ze in de toekomst wellicht ook wel een golden circle invoeren. Misschien eerst van 50 meter, jaar erop misschien 70 meter. Of ze maken van de tent stage ook een extra VIP ruimte. Waar eindigt het. Je krijgt steeds minder voor je festival kaartje en de prijs wordt steeds hoger.

Wat als je favoriete camping straks al is uitverkocht na 2 weken. Wordt de reserveringsprijs het jaar erop dan 10 euro 15 euro? Wie zal t zeggen.
Krijgen we straks een zwarte markt of ticketswap die vol staat met mensen die camping plekjes gaan opkopen en doorverkopen?

Even een totaal ander iets. Waarom zijn muziek streams opeens zo mega belangrijk? De rustgevende muziek die ik overdag stream tijdens het werk is echt niet hetzelfde als de harde muziek die ik op een festival wil horen om te feesten? Wordt daar op een of andere manier nog onderscheidt in gemaakt in het boekingsproces? Of moet ik voortaan alleen maar metal opzetten tijdens het werk? ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.160
Als dit de koers is die ze gaan varen, wat je er ook van vindt, betekent dat dan dat we de pearl jams, foo fighters, muses niet meer op PP gaan zien en is het dan het einde van zulk soort namen op de festivals in Nederland?
Die zullen er gewoon weer staan als ze volgend jaar wél weer beschikbaar zijn. Ik geloof er niet in dat dit een koers is die ze zijn gaan varen, ik denk echt dat ze dit jaar gewoon geen andere optie hadden en wel moesten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron1617899607

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Blijkbaar is de vraag naar concerten wel groot. De keuze is reuze. Als je overal toch eens heen gaat in juni en juli met de huidige prijzen.

Voor mij wordt het Coldplay Düsseldorf.
Bruce Springsteen in Milaan.

Wacht op:
ACDC megaland?
Pearl Jam Ziggo?
Foo fighters ?

Pinkpop helaas niet..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Die zullen er gewoon weer staan als ze volgend jaar wél weer beschikbaar zijn. Ik geloof er niet in dat dit een koers is die ze zijn gaan varen, ik denk echt dat ze dit jaar gewoon geen andere optie hadden en wel moesten.
Ik geloof ook niet dat ze daar heel bewust voor gekozen hebben, maar wel dat deze koers zichzelf zal verplichten zeg maar. Roep het hier al jaren: die oude headliners gaan er stilaan uit, er komen nieuwe in de plek en die zijn niet per se allemaal gitaarnamen. Dus ja, ik geloof dat wat we nu zien ook terug zal komen in de komende jaren. Ook op RW trouwens, en eender welke andere major. Heel benieuwd hoe die Duitstalige, eerder rock gerichte, festivals dat gaat rekken wel de komende 5-10 jaar, al lijken die ook minder afhankelijk van de heel grote kleppers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Die zullen er gewoon weer staan als ze volgend jaar wél weer beschikbaar zijn. Ik geloof er niet in dat dit een koers is die ze zijn gaan varen, ik denk echt dat ze dit jaar gewoon geen andere optie hadden en wel moesten.

Dat denk ik ook wel alleen niet meer in 1 setje tegelijk. Maximaal 1. Rest zal pop headliners worden.
Tijd van 3 rock headliners is wel voorbij voor pinkpop.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.514
3.010
Laat ik wel zijn: ik vind de boekingen van Maneskin (frisse rocknaam, al kan ik er geen woord van verstaan) en Ed Sheeran zeer goed. Maar acts als Calvin Harris, Justin Bieber, Martin Garrix en Armin van Buuren maken het festival kapot. In plaats van Calvin Harris had er zoveel meer gekund. Een Pendulum is op de grens. Maar zij leveren wel een echte show met liveband en al. Calvin Harris is gewoon een of andere meneer die aan wat knoppen zit. Dat hoort thuis op Defqon en Tomorrowland maar niet op een live festival als Pinkpop!

En ja, dit is allemaal een mening van iemand die al jarenlang naar Graspop gaat. Daar hebben we nu met Polyphia en Pendulum ook twee grensgevallen (welke toevallig dus ook op Pinkpop staan) op hoge spots.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
Als dit de koers is die ze gaan varen, wat je er ook van vindt, betekent dat dan dat we de pearl jams, foo fighters, muses niet meer op PP gaan zien en is het dan het einde van zulk soort namen op de festivals in Nederland?
Dat verwacht ik niet, als de mogelijkheid er is om zoals in 2022 een Metallica en Pearl Jam te combineren, zullen ze dat altijd blijven doen. Nu is het gewoon een goede mogelijkheid om even wat meer pop-namen neer te zetten, die evt. wat meer jeugdigen zullen aantrekken. Mij boeit het als (26-jarige) geen fuck of er nieuwere muziek komt, ben zelf vooral fan van rock en metal muziek. Maar een editie als dit, ach, ook genoeg leuks.
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
147
170
Laat ik wel zijn: ik vind de boekingen van Maneskin (frisse rocknaam, al kan ik er geen woord van verstaan) en Ed Sheeran zeer goed. Maar acts als Calvin Harris, Justin Bieber, Martin Garrix en Armin van Buuren maken het festival kapot. In plaats van Calvin Harris had er zoveel meer gekund. Een Pendulum is op de grens. Maar zij leveren wel een echte show met liveband en al. Calvin Harris is gewoon een of andere meneer die aan wat knoppen zit. Dat hoort thuis op Defqon en Tomorrowland maar niet op een live festival als Pinkpop!

En ja, dit is allemaal een mening van iemand die al jarenlang naar Graspop gaat. Daar hebben we nu met Polyphia en Pendulum ook twee grensgevallen (welke toevallig dus ook op Pinkpop staan) op hoge spots.
Calvin Harris hoort nog eerder thuis op Pinkpop dan op Defqon hoor. Niet alle EDM over 1 kam scheren😜

Maar ik snap je punt en ben het daar wel mee eens verder.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Nu het stof is neergedaald. Voor degenen die gaan en voor de rest, stél je ging: wat zou je gaan kijken?

Ik trap wel af:

Tinlicker - Polyphia - Nathaniel Rateliff - Avril Lavigne - Maneskin

Froukje - Against The Current - Pendulum - NBT - Calvin Harris

Jane's Addiction - Hozier - Sam Smith - Ed Sheeran

Als ik voor werk naar Pinkpop mag/moet zal ik er wel bij zijn zoals de laatste jaren. De namen hierboven zitten geen must sees ofzo tussen, maar stel ik zou er zijn, zou ik naar het bovenstaande wel nieuwsgierig zijn ofzo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Dat dachten we van RW ook.
Dat denk ik nog steeds. Nu hij zijn hele tour bekend gemaakt heeft, wordt dat nog duidelijker. RW is zowat z'n enige grote festival, met alle respect voor 'Moon and Stars Festival' en 'Musilac Festival'...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Nu het stof is neergedaald. Voor degenen die gaan en voor de rest, stél je ging: wat zou je gaan kijken?

Ik trap wel af:

Tinlicker - Polyphia - Nathaniel Rateliff - Avril Lavigne - Maneskin

Froukje - Against The Current - Pendulum - NBT - Calvin Harris

Jane's Addiction - Hozier - Sam Smith - Ed Sheeran

Als ik voor werk naar Pinkpop mag/moet zal ik er wel bij zijn zoals de laatste jaren. De namen hierboven zitten geen must sees ofzo tussen, maar stel ik zou er zijn, zou ik naar het bovenstaande wel nieuwsgierig zijn ofzo.
Ah leuk, een wat-als spoorboekje. Op slechts 27 namen, maar oke. Ik zou gaan kijken bij:

Polyphia - Nathaniel Rateliff - Acda en De Munnik - Royal Blood - Avril
Froukje - Against the Current - Pendulum - NBT
Jane's Addiction - Greta van Fleet - Limp Bizkit - Hozier - Edje
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Dat denk ik nog steeds. Nu hij zijn hele tour bekend gemaakt heeft, wordt dat nog duidelijker. RW is zowat z'n enige grote festival, met alle respect voor 'Moon and Stars Festival' en 'Musilac Festival'...
Ach ja, hij staat wel in de Ziggo Dome. Misschien zoals Editors in de Benelux gewoon groter dan in andere landen? Als hij bijvoorbeeld die Ziggo uitverkoopt is het al een grotere headliner dan Blur die jij vorig jaar maanden naar voren hebt geschoven. En daarnaast zal er vast nog wel wat van statuur bijkomen, zeker omdat het de donderdag is.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
Nu het stof is neergedaald. Voor degenen die gaan en voor de rest, stél je ging: wat zou je gaan kijken?

Ik trap wel af:

Tinlicker - Polyphia - Nathaniel Rateliff - Avril Lavigne - Maneskin

Froukje - Against The Current - Pendulum - NBT - Calvin Harris

Jane's Addiction - Hozier - Sam Smith - Ed Sheeran

Als ik voor werk naar Pinkpop mag/moet zal ik er wel bij zijn zoals de laatste jaren. De namen hierboven zitten geen must sees ofzo tussen, maar stel ik zou er zijn, zou ik naar het bovenstaande wel nieuwsgierig zijn ofzo.
Geen idee wat het qua programmering zal worden, maar qua namen.

Polyphia - Royal Blood - Avril Lavigne - Maneskin (niet echt fan van of iets, maar goed).

Pendulum - Nothing But Thieves - Calvin Harris

Jane's Addiction - Hozier - Greta van Fleet - Limp Bizkit - Sam Smith (idem als Maneskin) - Ed Sheeran
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Auke