Pinkpop 2024

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.726
1.894
Oké geen idee of deze info van deze site klopt dan:
Rage Against the Machine is not currently on tour, but they have announced a comeback tour for 2024. The tour will begin on March 26, 2024, in El Paso, Texas, and will end on October 19, 2024, in Los Angeles, California. The tour will feature support from Run the Jewels.
Beetje vage site dus zal wel onzin zijn.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.272
3.848
Oké geen idee of deze info van deze site klopt dan:
Rage Against the Machine is not currently on tour, but they have announced a comeback tour for 2024. The tour will begin on March 26, 2024, in El Paso, Texas, and will end on October 19, 2024, in Los Angeles, California. The tour will feature support from Run the Jewels.
Beetje vage site dus zal wel onzin zijn.
Als ze al touren in 2024, zal het alleen in de VS zijn.
 

Kolumnus

Randprogramma
17 mrt 2022
139
109
Oké geen idee of deze info van deze site klopt dan:
Rage Against the Machine is not currently on tour, but they have announced a comeback tour for 2024. The tour will begin on March 26, 2024, in El Paso, Texas, and will end on October 19, 2024, in Los Angeles, California. The tour will feature support from Run the Jewels.
Beetje vage site dus zal wel onzin zijn.

a627c2f9-728d-44e0-ad59-6cec2c590780-large16x9_RATM.jpg


Toevallig precies dezelfde datum voor El Paso als 2020? Natuurlijk.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik kan er moeilijk bij hoe ongelofelijk naïef moet zijn om uberhaupt maar te denken dat RATM geen headliner is, laat staan het zeggen, laat staan de discussie er nog over aangaan ook. We hebben het hier over de meest belegen acts, die wel zomaar zouden headlinen volgens velen. Fucking Queen komt zelfs voorbij soms. En stel je maar eerder de vraag wie meer dagkaarten doet verkopen: Rage Agains The Machine of Green Day. Altijd de eerste.
Ja duh...alleen Rage of Ed...dan denk ik Ed
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Dat ene nummer.... Oei ik denk echt dat je RATM onderschat... Denk dat het hele veld alle nummers woord voor woord mee kan zingen... Bovendien zijn ze op dit moment relevanter als ooit (ukraine, Israël.... Etc)
Hahaha...ik denk dan dat je het pp publiek overschat hoe lullig dat ook klinkt. Daar hoor ik zelf ook bij. Het pp publiek kan meer meezingen met Greendag, Ed, Queen. En relevant is Rage al tientallen jaren meer...ze hebben mazzel dat hun initiële beweegredens samenvallen met die oorlogen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Hahaha...ik denk dan dat je het pp publiek overschat hoe lullig dat ook klinkt. Daar hoor ik zelf ook bij. Het pp publiek kan meer meezingen met Greendag, Ed, Queen. En relevant is Rage al tientallen jaren meer...ze hebben mazzel dat hun initiële beweegredens samenvallen met die oorlogen.
Of maakt dat hun muziek niet juist relevant? Als het 30 jaar na dato nog steeds van toepassing is? Dat het ons mensen niet gelukt is om oplossingen te vinden?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.726
1.894
Benieuwd of we deze week ergens wat nieuws krijgen. Voor volgende week weten we het wel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Benieuwd of we deze week ergens wat nieuws krijgen. Voor volgende week weten we het wel.
uiterlijk in de aankondiging storm van 2/3 november...

ik kijk er niet gek van op als Sheeran deze week al aangekondigd gaat worden, althans ik denk dat de kans op Sheeran inmiddels wel 99%. Doet festivals en nog niet uitgesloten voor de Pinkpop zondag en nog geen NL datum. De enige vraag is speelt hij aankomende tour weer meer dagen achter elkaar, dat deed hij afgelopen tours af en toe wel, maar dat wel op zelfde locaties. Hurricane-Southside-Pinkpop is dan wel in voordeel dat het geen enorme reisafstanden zijn. Zo lang die zondag niet bezet is in zijn tourschema en zolang er geen NL datum is, zie ik die kans als zeer groot!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.726
1.894
Als Sheeran er niet staat met zo'n uitgebreide (festival) tour zou ik dat eigenlijk zwaar teleurstellend vinden. En dan ben ik men nog mild 🤣
Maar laten we daar maar niet vanuit gaan...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Als Sheeran er niet staat met zo'n uitgebreide (festival) tour zou ik dat eigenlijk zwaar teleurstellend vinden. En dan ben ik men nog mild 🤣
Maar laten we daar maar niet vanuit gaan...
Sheeran kan uiteraard makkelijk in z'n uppie een veld 2x vullen... dat en de vrijdag en zaterdag van Hurricane en Southside zou natuurlijk ook in tegendeel van Pinkpop kunnen werken?
Wie weet komt er voor de zondag (de dag dat Sheeran nog kan) iets heel anders uit de grote rose toverhoed van Pinkpop?
 

JKOH

Playlistbediener
18 jan 2023
33
61
Pearl Jam komt met nieuw album de komende maanden. Aanhoudende geruchten over VS tour in April/Mei en dan door naar EU voor Juni/Juli. Een van de weinige garanties voor Pinkpop om veel dagkaarten te verkopen. Als ik mij niet vergis de enige band met Metallica die de afgelopen 5 jaar nog een dag wist uit te verkopen. Maar de band zal vast ook 2x de Ziggo Dome aandoen.

Ik snap dat Pinkpop een beetje van de headliner af wil, er zijn er echt nog maar weinig die 70k kaartjes schuiven. RHCP was vorig jaar ook niet uitverkocht. Guns N Roses stond ook op een half leeg veld in Weert. RATM zou zeker een toffe headliner zijn, maar verkoop je net als de Peppers geen 70k kaartjes mee. Dat geldt ook voor Green Day denk ik. Kan me eigenlijk maar een paar headliners bedenken die een dag zullen uitverkopen naast popacts als Harry Styles, Swift, Beyonce & Ed Sheeran, en dat zijn dus Pearl Jam, Metallica, U2, Bruce, Foo Fighters en misschien Rammstein.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
942
446
Sheeran kan uiteraard makkelijk in z'n uppie een veld 2x vullen... dat en de vrijdag en zaterdag van Hurricane en Southside zou natuurlijk ook in tegendeel van Pinkpop kunnen werken?
Wie weet komt er voor de zondag (de dag dat Sheeran nog kan) iets heel anders uit de grote rose toverhoed van Pinkpop?
Hallo Dennis, hoe zat het dit jaar met de aantallen dagkaarten en weekendtickets ? Wie verkocht de meesten dag tickets Pink, RW of RHCP en wat is de vergunning 65000 per dag ??
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Hallo Dennis, hoe zat het dit jaar met de aantallen dagkaarten en weekendtickets ? Wie verkocht de meesten dag tickets Pink, RW of RHCP en wat is de vergunning 65000 per dag ??
geen idee hoe de verdeling gaat zijn?
ik ga even uit van hetzelfde als afgelopen jaar.

de vergunning is 70.000 per dag.
verdeling was 2023 ca 43.000 weekendkaarten (met 2000 in reserve/commerciele doeleinde) en ca 25.000 dagkaarten per dag.
2023 waren 98% van de weekendkaarten verkocht (ca 42.000)
de dagtickets percentage's waren ongeveer gelijk, elke dag waren er ca 62.000 bezoekers in 2023.
dus per dag circa 20.000 dagtickets verkocht, ongeveer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.527
3.037
Rage Against the Machine is not currently on tour, but they have announced a comeback tour for 2024. The tour will begin on March 26, 2024, in El Paso, Texas, and will end on October 19, 2024, in Los Angeles, California. The tour will feature support from Run the Jewels.
Hebben deze bands aandelen in elkaar ofzo? RATM is sinds hun rentree echt alleen nog maar bijgestaan door RTJ.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
Oké geen idee of deze info van deze site klopt dan:
Rage Against the Machine is not currently on tour, but they have announced a comeback tour for 2024. The tour will begin on March 26, 2024, in El Paso, Texas, and will end on October 19, 2024, in Los Angeles, California. The tour will feature support from Run the Jewels.
Beetje vage site dus zal wel onzin zijn.
zou wel een hele logische timeline zijn ivm. verkiezingen daar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken