Pinkpop 2024

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Gerucht Limp Bizkit ergens opgevangen. Zou dat een mogelijkheid zijn?
Die zijn komende zomer vast wel weer ergens in Nederland te vinden. Zij eisen tegenwoordig geen sub-spot op en voor pinkpop of lowlands dus ideaal om een uurtje te vullen in de late middag/vroege avond. Maar eerst eens afwachten of ze touren.

Edit: Ik herinner me opeens dat deze zomer wel eniger tijd het gerucht rondging dat Limp Bizkit de festivals in de UK oversloeg, omdat ze in 2024 samen met RATM op download zouden staan. Dat zou erop wijzen dat ze inderdaad touren in Europa '24.
 
Laatst bewerkt:

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.804
1.937

Zeg mij maar een band die dit kan/kon verwezenlijken. En als cadeau een legendarisch (gratis) optreden erbij in Finsbury Park. En dan gaan er hier gewoon discussieren of ratm uberhaupt een headliner zou zijn😂
Nogmaals ik denk dat iedereen het hier wel eens is dat RATM zeker een headliner is van formaat. Alleen ze worden hier wel wel heel erg de hemel in geprezen voor een band die al jaren weinig tot niets meer doet. Daarin ga ik niet mee. Goede headliner, niks meer, niks minder..
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
872
783
Nogmaals ik denk dat iedereen het hier wel eens is dat RATM zeker een headliner is van formaat. Alleen ze worden hier wel wel heel erg de hemel in geprezen voor een band die al jaren weinig tot niets meer doet. Daarin ga ik niet mee. Goede headliner, niks meer, niks minder..
Dan heb je nog nooit ratm meegemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Paddy

D02

Dagopener
2 jan 2019
531
244
RATM geen headliner? Dit kan ook alleen maar in dit topic gezegd worden volgens mij.
Ratm is zeker een headliner, de vraag is alleen gaat pinkpop dit nog aan durven om ze er neer te zetten. Gezien de weg die ze ingeslagen zijn en dan met name het oog op de ticketverkoop, ze willen natuurlijk het liefst grote mainstream headliners neer zetten om een groot publiek te bereiken. En dat zal je met ratm als headliner niet snel doen. Of je moet er een geweldig dagprogramma bij hebben.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.286
4.455
Ratm is zeker een headliner, de vraag is alleen gaat pinkpop dit nog aan durven om ze er neer te zetten. Gezien de weg die ze ingeslagen zijn en dan met name het oog op de ticketverkoop, ze willen natuurlijk het liefst grote mainstream headliners neer zetten om een groot publiek te bereiken. En dat zal je met ratm als headliner niet snel doen. Of je moet er een geweldig dagprogramma bij hebben.
Pinkpop is helemaal geen andere weg ingeslagen. Ze boeken gewoon wat beschikbaar is en genoeg tickets verkoopt. Of dat nou een pink, Bieber of RATM is.
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
531
244
Pinkpop is helemaal geen andere weg ingeslagen. Ze boeken gewoon wat beschikbaar is en genoeg tickets verkoopt. Of dat nou een pink, Bieber of RATM is.
Ja precies wat ik bedoel dus als ze kunnen kiezen tussen een ed sheeran of ratm zullen ze voor sheeran kiezen want dat is veel veiliger voor je ticketverkoop.
En dat doet niks af aan de status van ratm
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.804
1.937
Dan heb je nog nooit ratm meegemaakt.
Heb je gelijk in en uiteindelijk is het ook een kwestie van smaak. Laat ik vooropstellen dat ik echt heeeel veel heb gezien de afgelopen 30 jaar echter nog nooit RATM. Ik snap de hype gewoon niet zo. Hun laatste album is volgens mij bijna 25 jaar geleden en dat vond ik al niet zo'n beste. Maar goed, ik laat mij verrassen hoor. Alleen worden ze hier zo'n beetje weggezet als top off the bill. Het beste wat PP in jaren heeft geboekt mochten ze er staan... En dat gaat mij net 1 brug te ver. Voor een ander niet, prima toch...
 
  • Leuk
Waarderingen: bcmrmaybe en Landgraver

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Op X is zojuist door Pinkpop gepost:

Was jij erbij toen Landgraaf op zijn grondvesten schudde in 1993? Via Gigit check je jouw favoriete shows in en maak je kans op twee weekendtickets voor Pinkpop 2024!

Zou dit een hint zijn naar RATM 🤔 voor 2024
Nee toeval... Vorige post in zelfde trend was met Pearl Jam
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
428
274
Dit topic een beetje door zitten lezen. Ook vanuit mijn kant een gokje met namen o.b.v. de geruchten :
Nothing but thieves - Blink182/Dua Lipa
Elbow - Greenday
The Smashing Pumpkins - Ed Sheeran
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
850
1.079
Ik heb niks tegen de Pompoenen en al zeker niet tegen Elbow, maar zijn die effectief sub materiaal? NBT als subs zie ik dan wel, net als Maneskin: jong en hot!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Pinkpop is helemaal geen andere weg ingeslagen. Ze boeken gewoon wat beschikbaar is en genoeg tickets verkoopt. Of dat nou een pink, Bieber of RATM is.
Niet waar natuurlijk. "Wat genoeg tickets verkoopt" ook gebruiken als argument voor een festival dat niet kan uitverkopen. Ze zijn zeker -pakweg een tiental jaren geleden- een andere weg in gegaan, dat is gewoon niet te ontkennen. De bullshit soms in dit topic is echt stuitend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en D02

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.573
4.319
Niet waar natuurlijk. "Wat genoeg tickets verkoopt" ook gebruiken als argument voor een festival dat niet kan uitverkopen. Ze zijn zeker -pakweg een tiental jaren geleden- een andere weg in gegaan, dat is gewoon niet te ontkennen. De bullshit soms in dit topic is echt stuitend.
Welke weg zijn ze volgens jou dan ingeslagen? Ze hebben vooral van alles uitgeprobeerd, maar er is absoluut geen bepaalde weg ingeslagen.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.573
4.319
De structurele popheadliner is wel een duidelijke koerswijziging van wat ze eerst boekten.
Robbie Williams stond er ook in 1999. Ze boeken wat beschikbaar is en (hopelijk) voldoende verkoopt. In de jaren 90 was dat rock/grunge/metal/dance en de laatste 10 jaar wordt dat (helaas) steeds meer mierzoete pop. Dat is geen ingeslagen weg, maar een beetje meebewegen met wat populair en beschikbaar is.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Welke weg zijn ze volgens jou dan ingeslagen? Ze hebben vooral van alles uitgeprobeerd, maar er is absoluut geen bepaalde weg ingeslagen.
Precies, er is geen weg. Waar die vroeger toch bestond uit groter rockacts boeken in combinatie met alternatieve en meer bekende bands. Sinds pakweg 2015 kwam de commercie toch echt meer in de programmering voor met Robbie Williams, Avicii enzovoort. Dat werkte toen best goed, dus zijn ze verder gegaan op die voet.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
En ja, Robbie Williams stond er al eens, Sugababes ook. Maar op de meer prominente plekken kiezen ze toch voor andere acts sindsdien. Meebewegen met wat populair en beschikbaar is, is het natuurlijk ook niet écht altijd. Pinkpop doet wat dat betreft echt wel iets anders dan Werchter, daar waar beide festivals een aantal jaar geleden echt wel dichter bij elkaar lagen qua programmering. Nu heb je ook BKS en DTRH in Nederland die wel boeken wat relevant is.

Edit: bij nader inzien eens met @Paddy dat ze proberen te boeken wat veel tickets verkoopt. Dat het ze niet lukt is natuurlijk wat anders, fair enough.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.805
2.429
Robbie Williams stond er ook in 1999. Ze boeken wat beschikbaar is en (hopelijk) voldoende verkoopt. In de jaren 90 was dat rock/grunge/metal/dance en de laatste 10 jaar wordt dat (helaas) steeds meer mierzoete pop. Dat is geen ingeslagen weg, maar een beetje meebewegen met wat populair en beschikbaar is.
Ik vind dat wel een beetje hetzelfde. Maar denk dat we dezelfde conclusie trekken verder: Er zit geen enkele samenhang in een Pinkpop lineup.
 
  • Winning
Waarderingen: Mark's Kal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken