Pinkpop 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ja ik begrijp je volkomen. 2 ziggo's zijn 34k. Muse pakt het dubbele aantal mensen in Den Haag. Ik denk daarom zelf dat Mojo het een gok vindt en dat het waarschijnlijk een co-headliner nodig heeft..
Ja, 2 ziggo's omdat ze er maar twee boeken natuurlijk. Het is niet alsof die derde Ziggo niet ook meteen vol had gezeten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ja, 2 ziggo's omdat ze er maar twee boeken natuurlijk. Het is niet alsof die derde Ziggo niet ook meteen vol had gezeten.
en uitverkochte Ziggo's is nog geen uiverkocht Pinkpop, pas op, ticketverkoop is een wereld van verschil
(graadmeter die helpt, uiteraard, maar geschiedenis wijst meermaals uit, ticketverkoop zaalshow in de randstad staat niet in verhouding met ticketverkoop Pinkpop)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Ik weet zeker dat een dag met Depeche Mode, Iggy Pop, The Pixies en pakweg 1 of 2 publiekstrekkers als Lewis Capaldi of Fred Again... meer tickets verkoopt dan alle headliners van dit jaar gedaan hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.448
7.441
Ben geen giga fanboy (heb hun shows dit jaar geskipt bvb) maar snap gewoon niet waarom het geen Pinkpop act is. En meer: wat dan wél een goede Pinkpop act zou zijn. DM verkoopt in een hoestje 2 Ziggo's uit.

Dat links-rechts ding gaat ook over mij heen. DM is, gezien hun fanbase, eerder... rechtsig (niet politiek dan)?
Is niet zo zeer politiek volgens mij. Met links lijkt Trommelen de wat alternatievere acts te bedoelen, rechts dan 100 procent mainstream, en hij wil daar tussenin boeken blijkbaar.

Althans, dat was mijn opvatting.

Dus een MUSE, RHCP, Foos wel maar geen Gorillaz, Depeche Mode, Arctic Monkeys of Cave.

Ik vind het ook bizar hoor haha.
 
  • Winning
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Minie, elo en DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Is niet zo zeer politiek volgens mij. Met links lijkt Trommelen de wat alternatievere acts te bedoelen, rechts dan 100 procent mainstream, en hij wil daar tussenin boeken blijkbaar.

Althans, dat was mijn opvatting.

Dus een MUSE, RHCP, Foos maar geen Gorillaz, Depeche Mode of Cave.
Dus volgens die opvatting is Depeche Mode 'alternatiever' dan Muse?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ja. Muse heeft meer hitjes toch?

Staan ook vaker in de Top 2000 meen ik.
Misschien is er echt een verschil tussen BE en NL dan. In mijn opzicht is DM echt een pak bekender bij de gemiddelde mens (die dus ook niet per se veel met muziek bezig is).

Herinner me nog van m'n ex, dat Muse naar RW kwam. 'Ja, daar wel eens van gehoord'. Maar vervolgens kende ze echt niets wat ik op Spotify aanklikte. Was daar zelf ook wat verbaasd over. Uprising zou hun grootste zogenaamde hit moeten zijn, maar die kende ze niet. En mijn ouders vast ook niet. Maar reken maar dat ze Just Can't Get Enough na 2 seconden herkennen, net zoals Enjoy The Silence en waarschijnlijk (zeker in het geval van mijn ouders) People Are People en Everything Counts.

Maar ik denk dat we een andere definitie hebben van wat mainstream is. Ik zie het als: ga nu de straat op en laat aan 100 willekeurige mensen van alle leeftijden de bekendste nummers (Uprising en Just Can't Get Enough) horen. En dan zien wat het meest een belletje doet rinkelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Kdh

Playlistbediener
21 jun 2023
11
33
Dus volgens die opvatting is Depeche Mode 'alternatiever' dan Muse?
Dat is denk ik ook niet per se een vreemde opvatting toch? Als je kijkt naar de lijst van de top 2000 (voor mij heeft de luisteraar/bijdrager aan die lijst wel een aantal raakvlakken met het Pinkpop publiek en het zegt voor mij sowieso iets over hoe 'mainstream' iets is) stond in de lijst van 2022 Depeche mode daar 3 keer in en Muse 15 keer
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.448
7.441
Misschien is er echt een verschil tussen BE en NL dan. In mijn opzicht is DM echt een pak bekender bij de gemiddelde mens (die dus ook niet per se veel met muziek bezig is).

Herinner me nog van m'n ex, dat Muse naar RW kwam. 'Ja, daar wel eens van gehoord'. Maar vervolgens kende ze echt niets wat ik op Spotify aanklikte. Was daar zelf ook wat verbaasd over. Uprising zou hun grootste zogenaamde hit moeten zijn, maar die kende ze niet. En mijn ouders vast ook niet. Maar reken maar dat ze Just Can't Get Enough na 2 seconden herkennen, net zoals Enjoy The Silence en waarschijnlijk (zeker in het geval van mijn ouders) People Are People en Everything Counts.

Maar ik denk dat we een andere definitie hebben van wat mainstream is. Ik zie het als: ga nu de straat op en laat aan 100 willekeurige mensen van alle leeftijden de bekendste nummers (Uprising en Just Can't Get Enough) horen. En dan zien wat het meest een belletje doet rinkelen.
Muse krijgt hier ook een pak meer airtime op de radio voor mijn gevoel. Vorig jaar draaiden ze dat Halloween misbaksel bv plat.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.135
5.521
Misschien is er echt een verschil tussen BE en NL dan. In mijn opzicht is DM echt een pak bekender bij de gemiddelde mens (die dus ook niet per se veel met muziek bezig is).

Herinner me nog van m'n ex, dat Muse naar RW kwam. 'Ja, daar wel eens van gehoord'. Maar vervolgens kende ze echt niets wat ik op Spotify aanklikte. Was daar zelf ook wat verbaasd over. Uprising zou hun grootste zogenaamde hit moeten zijn, maar die kende ze niet. En mijn ouders vast ook niet. Maar reken maar dat ze Just Can't Get Enough na 2 seconden herkennen, net zoals Enjoy The Silence en waarschijnlijk (zeker in het geval van mijn ouders) People Are People en Everything Counts.

Maar ik denk dat we een andere definitie hebben van wat mainstream is. Ik zie het als: ga nu de straat op en laat aan 100 willekeurige mensen van alle leeftijden de bekendste nummers (Uprising en Just Can't Get Enough) horen. En dan zien wat het meest een belletje doet rinkelen.
En toch staat Muse bvb wel in de tijdloze en DM niet.
Daarnaast heb je voor Pinkpop het voordeel bij Muse dat die zo´n grote show meebrengen, waardoor velen daar ook wel gefascineerd naar zullen kijken, ondanks dat ze niks kennen.
(Ik zou DM trouwens graag op RW zien, maar ik denk dat je ze echt wel overschat)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dat is denk ik ook niet per se een vreemde opvatting toch? Als je kijkt naar de lijst van de top 2000 (voor mij heeft de luisteraar/bijdrager aan die lijst wel een aantal raakvlakken met het Pinkpop publiek en het zegt voor mij sowieso iets over hoe 'mainstream' iets is) stond in de lijst van 2022 Depeche mode daar 3 keer in en Muse 15 keer
Ik heb als Belg misschien totaal geen voeling met de Top2000 maar een band als Muse zie ik nooit gedraaid worden door de Belgische Radio 2 (de grootste radiozender van Vlaanderen) zeg maar. Depeche Mode uiteraard wel.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.448
7.441
Maar ik denk dat we een andere definitie hebben van wat mainstream is. Ik zie het als: ga nu de straat op en laat aan 100 willekeurige mensen van alle leeftijden de bekendste nummers (Uprising en Just Can't Get Enough) horen. En dan zien wat het meest een belletje doet rinkelen.
Die laatste, maar ik denk dat als je dan aan die 100 mensen vraagt wie dat nr heeft gemaakt dat het gros dan geen flauw idee heeft.

Ik denk ook dat het merendeel van de mensen meer nummers van Muse dan van Depeche Mode kent. Muse heeft, in NL iig, een pak meer hits gehad.
 

Kdh

Playlistbediener
21 jun 2023
11
33
Ik heb als Belg misschien totaal geen voeling met de Top2000 maar een band als Muse zie ik nooit gedraaid worden door de Belgische Radio 2 (de grootste radiozender van Vlaanderen) zeg maar. Depeche Mode uiteraard wel.
Denk dat ik inderdaad had moeten toevoegen dat de lijst voor mij iets zegt over hoe mainstream iets is specifiek in Nederland. Ik denk dan inderdaad dat daar een verschil in zit tussen de twee landen. Toch interessant hoe dat dan werkt. Had liever gehad dat DM hier wat populairder was :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Muse zie ik gelukkig niet meer touren volgend jaar
daar moeten we nog achter komen inderdaad, feit is dat 2022 Muse wel heel Benelux heeft overgeslagen wat uiterst ongewoon is.
vervolgens doen ze 2023 Malieveld en Werchter, ik zou het wel weten voor 2024...

Ik weet zeker dat een dag met Depeche Mode, Iggy Pop, The Pixies
ik hoop dat je zelf inziet dat dit een rijtje is die tegenwoordig minder kans heeft voor een reeele Pinkpop lineup. tegenover pak m beet 20 jaar geleden?
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.906
4.869
Ik zeg niet dat Muse géén goede match is, integendeel. Ik gebruik hen maar als voorbeeld om te begrijpen waarom sommigen DM niet vinden passen. Als Muse past (en dat doet het), dan moet een legende als DM al helemaal een match zijn toch?
DM past niet bij het feestpubliek van Pinkpop. Past wel prima op RW. Mocht DM een festivaltour doen volgend jaar hoop ik eerder op BKS of anders maar weer een Ziggodome. Zou het voor deze fantastische band vreselijk vinden om voor zo'n ongeïnteresseerde bende te staan in Landgraaf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik denk ook dat het merendeel van de mensen meer nummers van Muse dan van Depeche Mode kent. Muse heeft, in NL iig, een pak meer hits gehad.
Dat betwijfel ik echt heel sterk maar soit. Ik heb het over de wereld die ook niet per se met muziek bezig is he. Dus ook niet op top200 lijstjes stemt etc.

Nu goed, ik heb mijn puntje wel gemaakt denk ik. ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.448
7.441
Ja, ik ook. Dat zijn de mensen die op de radio oa continu dat Halloween nummer voorbij hoorden komen op Skyradio haha.

daar moeten we nog achter komen inderdaad, feit is dat 2022 Muse wel heel Benelux heeft overgeslagen wat uiterst ongewoon is.
Stonden in oktober in Carré.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
daar moeten we nog achter komen inderdaad, feit is dat 2022 Muse wel heel Benelux heeft overgeslagen wat uiterst ongewoon is.
vervolgens doen ze 2023 Malieveld en Werchter, ik zou het wel weten voor 2024...


ik hoop dat je zelf inziet dat dit een rijtje is die tegenwoordig minder kans heeft voor een reeele Pinkpop lineup. tegenover pak m beet 20 jaar geleden?
Juist Pinkpop is toch niet kinderachtig als het gaat om boeken van acts die hun hoogtijdagen al lang achter zich hebben?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken