Pinkpop 2024

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.601
die tel ik niet mee, die theater showtjes

druppel op een gloeiende plat, wat was het 1.500 toeschouwers?
Druppel op een gloeiende plaat? Dat is echt een uitspraak die in een volledig verkeerde setting wordt gebruikt.

Maar ze deden vorig najaar niet voor niets Amsterdam aan. Dat stond al even gepland tezamen met het overslaan van de Benelux in de zomer. Die gaan in 2024 gewoon niet komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
Ja, ik ook. Dat zijn de mensen die op de radio oa continu dat Halloween nummer voorbij hoorden komen op Skyradio haha.

Mag hopen dat ze niet te veel naar Sky Radio kijken voor wat een headliner is, zitten we zometeen met Michael Buble ipv Muse/Foos
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
ik hoop dat je zelf inziet dat dit een rijtje is die tegenwoordig minder kans heeft voor een reeele Pinkpop lineup. tegenover pak m beet 20 jaar geleden?
Nee, integendeel. Allen acts die een normale kans maken om te komen. Dat het braderiepubliek liever The Script, Kodaline en Tom Odell voor de 7e keer wil zien is een ander verhaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Enfin, het maakt denk ik niet heel veel uit wat Pinkpop boekt, het gros komt toch wel. Maar een stap maken naar een duidelijke identiteit is wel handig. Daarmee blijf je toekomstbestendig en (belangrijker nog, voor hen althans) meer kaarten verkopen.
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
Enfin, het maakt denk ik niet heel veel uit wat Pinkpop boekt, het gros komt toch wel. Maar een stap maken naar een duidelijke identiteit is wel handig. Daarmee blijf je toekomstbestendig en (belangrijker nog, voor hen althans) meer kaarten verkopen.
True, ik vind altijd wel dingen in het programma die het voor mij waard maken.
Afgelopen zondag was vgm de eerste keer dat ik een headliner de beste act van de dag vond. Maar ik heb ook pas 8 PP headliners gezien...
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
683
801
Ik zou Depeche Mode een geweldige headliner vinden voor PP.
Ze hebben trouwens nog 'n headliner show in te halen van heel wat jaren terug, ik weet zo niet welk jaar dat was, toen kwam Krezip weer opdraven.
Waarom zou DM toen wél op PP kunnen staan en nu niet meer? Ik denk zelfs dat ze nu relevanter zijn dan destijds....
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Heb ik niet ergens gelezen dat AcDC weer gaat touren? Dat zou een mooie headliner zijn!
zonder gekheid, ben echt benieuwd of AC/DC rond de show in oktober met tourdata komen voor 2024...

maar het gerucht is dat ze al minstens 11 miljoen dollar gevraagd hadden voor de PowerTrip show.
als dat het gage is (wat ik niet verwacht) voor elke show, dan is er niets meer mogelijk.
ik denk niet dat Pinkpop zo'n stap nog maakt, stel het gage zou rond de prijs van The Stones in 2014 zitten, dan gaan balletjes pas rollen.
Maar inmiddels 10 jaar verder, gage's en kosten zijn veel hoger, zal Pinkpop eerder gaan voor een act met een veel lager gage en komt AC/DC op een losse stadionshow uit (die ze imo binnen een dag ook wel uitverkopen)

als ik eerlijk ben, zou ik voorlopig voor de headliners veilig gokken op een act die afgelopen 5 a 6 edities al langs geweest is en een pop-headliner
mooiste zou zijn een act die nog nooit geweest is, van categorie 'zeg nooit nooit', maar de veilige gok met nog weinig aanleiding om tours voor 2024 aan te wijzen is makkelijker.
Zijn er al bevestigingen/geruchten van possible headliners die touren in de zomer van '24?
nou, bescheiden lijstje nu
we hebben Metallica, maar lijkt me geen kanshebber Pinkpop met die dubbelslag shows.
Taylor Swift, maar zal door de London shows als afvaller te zien zijn.
Iron Maiden, Maneger Rod Smallwood heeft aangegeven dat deze tour doortrekt in 2024.
Pearl Jam werkt aan nieuw album die volgens Gossard in 2024 kan uitkomen, zouden 2024 wel op tour kunnen gaan

maar de kans dat dit Pinkpop kanshebbers zijn in 2024, heel klein / niet
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
True, ik vind altijd wel dingen in het programma die het voor mij waard maken.
Afgelopen zondag was vgm de eerste keer dat ik een headliner de beste act van de dag vond. Maar ik heb ook pas 8 PP headliners gezien...
Ik heb na 13 Pinkpops nog nooit de headliner het beste gevonden bedenk ik me nu haha
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
zonder gekheid, ben echt benieuwd of AC/DC rond de show in oktober met tourdata komen voor 2024...

maar het gerucht is dat ze al minstens 11 miljoen dollar gevraagd hadden voor de PowerTrip show.
als dat het gage is (wat ik niet verwacht) voor elke show, dan is er niets meer mogelijk.
ik denk niet dat Pinkpop zo'n stap nog maakt, stel het gage zou rond de prijs van The Stones in 2014 zitten, dan gaan balletjes pas rollen.
Maar inmiddels 10 jaar verder, gage's en kosten zijn veel hoger, zal Pinkpop eerder gaan voor een act met een veel lager gage en komt AC/DC op een losse stadionshow uit (die ze imo binnen een dag ook wel uitverkopen)

als ik eerlijk ben, zou ik voorlopig voor de headliners veilig gokken op een act die afgelopen 5 a 6 edities al langs geweest is en een pop-headliner
mooiste zou zijn een act die nog nooit geweest is, van categorie 'zeg nooit nooit', maar de veilige gok met nog weinig aanleiding om tours voor 2024 aan te wijzen is makkelijker.

nou, bescheiden lijstje nu
we hebben Metallica, maar lijkt me geen kanshebber Pinkpop met die dubbelslag shows.
Taylor Swift, maar zal door de London shows als afvaller te zien zijn.
Iron Maiden, Maneger Rod Smallwood heeft aangegeven dat deze tour doortrekt in 2024.
Pearl Jam werkt aan nieuw album die volgens Gossard in 2024 kan uitkomen, zouden 2024 wel op tour kunnen gaan

maar de kans dat dit Pinkpop kanshebbers zijn in 2024, heel klein / niet
Gerucht dat Green Day met Rob Cavallo werkt aan een album met codenaam 1972 voor februari 2024 gevolgd door een wereldtour. Daarom zie ik ze zeker als PP kanshebber.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ik vind het wel echt intrigerend. Er komen hier suggesties voorbij als headliner of afsluiter (Green Day, NBT, Volbeat, Iron Maiden, The Prodigy, The Who, AC/DC, Kings of Leon, Acda En de Munnik, Rammstein godbetert). Noem het maar op.

Bands die ofwel totaal niet realistisch zijn, al talloze malen op Pinkpop hebben gestaan, niet op Pinkpop zouden moeten staan (naar mijn mening dan voor wat het waard is haha), al jaren over de top zijn.

En over Depeche Mode ( toch gewoon alom gerespecteerde act, die nog steeds albums maken die de moeite zijn, super goede livereputatie hebben, elders headlinen op festivals, in het verleden al eerder geboekt als headliner) bestaat blijkbaar zoveel discussie. Waar zit dat dan in? Ik vind het echt oprecht bijzonder en ik bedoel het helemaal niet lullig. Maar hoe zit dit dan? Waarom zou DM niet geschikt zijn?

En begrijp me niet verkeerd: ik ben niet eens een echte fanboy. Fijne band, maar voor mij geen heilige graal.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en elo

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Ik vind het wel echt intrigerend. Er komen hier suggesties voorbij als headliner of afsluiter (Green Day, NBT, Volbeat, Iron Maiden, The Prodigy, The Who, AC/DC, Kings of Leon, Acda En de Munnik, Rammstein godbetert). Noem het maar op.

Bands die ofwel totaal niet realistisch zijn, al talloze malen op Pinkpop hebben gestaan, niet op Pinkpop zouden moeten staan (naar mijn mening dan voor wat het waard is haha), al jaren over de top zijn.

En over Depeche Mode ( toch gewoon alom gerespecteerde act, die nog steeds albums maken die de moeite zijn, super goede livereputatie hebben, elders headlinen op festivals, in het verleden al eerder geboekt als headliner) bestaat blijkbaar zoveel discussie. Waar zit dat dan in? Ik vind het echt oprecht bijzonder en ik bedoel het helemaal niet lullig. Maar hoe zit dit dan? Waarom zou DM niet geschikt zijn?

En begrijp me niet verkeerd: ik ben niet eens een echte fanboy. Fijne band, maar voor mij geen heilige graal.
Timothy vat het goed samen imo.

DM past niet bij het feestpubliek van Pinkpop. Past wel prima op RW. Mocht DM een festivaltour doen volgend jaar hoop ik eerder op BKS of anders maar weer een Ziggodome. Zou het voor deze fantastische band vreselijk vinden om voor zo'n ongeïnteresseerde bende te staan in Landgraaf.

Van het lijstje dat je daar post dat door anderen zijn opgesomt zijn de meeste ook vrij onrealistische opties imo.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
btw, voorgevoel dat The Prodigy volgend jaar een North afsluiter gaat worden...

The Prodigy speelt alleen in het donker. Die gaan niet op Noord in de schemering staan, vooral niet nu het Keith tribute moment met de laser projectie vast is ingebakken in hun show (met instrumentale versie van Firestarter wat overgaat naar de Andy-C remix.

Ik zie het wel gebeuren in een co-constructie met bijvoorbeeld Underworld, maar dan moeten we echt naar 01:00 uur eindtijd toe.
(Als dit zou gebeuren, Underworld - The Prodigy als co-headliners, moet het wel op de laatste dag gebeuren, want je kunt me wegdragen na afloop).

The Prodigy is nu bezig met een festival tour, daarna in november een UK tour, meteen opgevolgd door een EU tour. Ik denk dat ik Berlijn en Düsseldorf ga doen deze tour.

Ben wel benieuwd hoe de Ziggo show het qua verkoop gaat doen.. Vestrock en Dauwpop (met resp. 10.000 en 12.500 capaciteit), waren beide niet uitverkocht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken