Pinkpop 2024

Mja, weer die 'hits' uitspraak. Nuja, Depeche Mode heeft ook wel geen gebrek aan hits natuurlijk.
AM ook niet, maar het ging me meer om dit eigenlijk

en zitten aan de linkerkant van het muziekspectrum, wij zoeken meer naar het midden.”
Een übervage uitspraak maar ik vermoedt dat DM ook niet echt in het midden ligt voor Trommelen.

Een übervage uitspraak maar ik vermoedt dat DM ook niet echt in het midden ligt voor Trommelen.
ik heb het vermoeden dat ze dan meer op een iets hardere gitaren act richten, een RATM of zo
of voor Pinkpop meer toegankelijk te boeken stadion act als Muse of Foo Fighters

het is nog te vroeg om te zeggen wat er rond juni / juli allemaal op de festivals tourt uiteraard

• Leuk
Waarderingen: Minie en Timmetje
AM ook niet, maar het ging me meer om dit eigenlijk

Geen idee wat ik me bij dat 'links, rechts' moet voorstellen eerlijk gezegd.

Als het te links is, dan zal RATM al helemaal een probleem zijn.

RATM is gewoon helemaal geen optie. Het zal me benieuwen of die ooit nog gaan touren zelfs. SOAD is dan eerder een optie.
Maar het heeft ook totaal geen zin om hier te praten en discussiëren over een bepaalde lijn in het programma van Pinkpop, want die is er niet. MOJO zet headliners neer die beschikbaar zijn en een zo breed mogelijk publiek aantrekken. De rest, opvulling, is maar net wat beschikbaar is en eventueel onderdeel uitmaakt van de packagedeal van de headliners.

• Leuk
Waarderingen: MarkD, TBK en Timmetje
En nu zonder gekheid, ik denk dat Mojo echt zoekt naar mainstream pop/rock headliners. Qua subs durven ze nog wel eens wat verrassends te boeken (of zelfs daar onder zoals Nightwish) maar heb het gevoel dat de headliners steeds veiliger worden geboekt. Daarom geloof ik niet zo in Depeche Mode. Maar eerder in een FF, Muse of Dua Lipa..
Anders hadden ze na het afketsen van FF dit jaar ook een vette co-headliner constructie kunnen bouwen met QOTSA. Maar het werd Robbie..

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
Daarom geloof ik niet zo in Depeche Mode. Maar eerder in een FF, Muse of Dua Lipa..
Maar ik zie niet in waarom DM niet in dat rijtje FF, Muse, Dua Lipa zou passen. Of is DM in België een stuk groter dan in NL dan?

Het 'braderievolk' zal toch sneller een liedje als Just Can't Get Enough van DM herkennen dan eender wat van Muse?

maar @mattman en @Raskolnikov , zeg nou zelf... voor Depeche Mode past DTRH + Rock Werchter toch iets beter dan Pinkpop?
Ik zou het fantastisch vinden als DM naar DTRH zou komen. Maar dat is denk ik buiten het budget daar. En ik denk echt oprecht dat deze band zo ontzettend goed zou passen als afsluiter van Pinkpop.

Stevig, intens, veel bekende nummers, heel veel fans, dijk van een show. Nog nooit afgesloten (helaas want toen ze dat wel zouden doen was ik er, maar toch geen DM).

I

Het 'braderievolk' zal toch sneller een liedje als Just Can't Get Enough van DM herkennen dan eender wat van Muse?
uh, nee... dan schat je het het Pinkpop publiek denk ik verkeerd in.

Muse is imo een publiekslieveling hier

RATM is gewoon helemaal geen optie. Het zal me benieuwen of die ooit nog gaan touren zelfs. SOAD is dan eerder een optie.
Maar het heeft ook totaal geen zin om hier te praten en discussiëren over een bepaalde lijn in het programma van Pinkpop, want die is er niet. MOJO zet headliners neer die beschikbaar zijn en een zo breed mogelijk publiek aantrekken. De rest, opvulling, is maar net wat beschikbaar is en eventueel onderdeel uitmaakt van de packagedeal van de headliners.
RATM heb ik helemaal opgegeven na dat bericht kwam hoe intensief de schade was aan zijn been ja.
jammer wel

Maar ik zie niet in waarom DM niet in dat rijtje FF, Muse, Dua Lipa zou passen. Of is DM in België een stuk groter dan in NL dan?

hmmm, na eerste hand daar geweest te zijn...
ik zou op voorhand zeggen ja, maar nu...

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

DM is best groot (gewoon 2 ziggo's gedaan in mei) maar Muse is indd een ander verhaal, een malieveldshow met 60k+. En precies wat Dennis zegt een publiekslieveling samen met FF.

• Leuk
Waarderingen: Minie
@mattman ik denk dat je iets te veel de fanbril op hebt. DM heeft in het beste geval 3 echte hitjes die velen kennen. The Cure bvb heeft toch heel wat meer virale hits en als je leest dat zelfs daarbij al veel desinteresse was...

• Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981
DM is best groot (gewoon 2 ziggo's gedaan in mei) maar Muse is indd een ander verhaal, een malieveldshow met 60k+. En precies wat Dennis zegt een publiekslieveling samen met FF.
Ik zeg niet dat Muse géén goede match is, integendeel. Ik gebruik hen maar als voorbeeld om te begrijpen waarom sommigen DM niet vinden passen. Als Muse past (en dat doet het), dan moet een legende als DM al helemaal een match zijn toch?

@mattman ik denk dat je iets te veel de fanbril op hebt. DM heeft in het beste geval 3 echte hitjes die velen kennen. The Cure bvb heeft toch heel wat meer virale hits en als je leest dat zelfs daarbij al veel desinteresse was...
Ben geen giga fanboy (heb hun shows dit jaar geskipt bvb) maar snap gewoon niet waarom het geen Pinkpop act is. En meer: wat dan wél een goede Pinkpop act zou zijn. DM verkoopt in een hoestje 2 Ziggo's uit.

Dat links-rechts ding gaat ook over mij heen. DM is, gezien hun fanbase, eerder... rechtsig (niet politiek dan)?

Ik zeg niet dat Muse géén goede match is, integendeel. Ik gebruik hen maar als voorbeeld om te begrijpen waarom sommigen DM niet vinden passen. Als Muse past (en dat doet het), dan moet een legende als DM al helemaal een match zijn toch?
Ja ik begrijp je volkomen. 2 ziggo's zijn 34k. Muse pakt het dubbele aantal mensen in Den Haag. Ik denk daarom zelf dat Mojo het een gok vindt en dat het waarschijnlijk een co-headliner nodig heeft..

Users who are viewing this thread