Pinkpop 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
The Prodigy speelt alleen in het donker. Die gaan niet op Noord in de schemering staan, vooral niet nu het Keith tribute moment met de laser projectie vast is ingebakken in hun show (met instrumentale versie van Firestarter wat overgaat naar de Andy-C remix.

Ik zie het wel gebeuren in een co-constructie met bijvoorbeeld Underworld, maar dan moeten we echt naar 01:00 uur eindtijd toe.
(Als dit zou gebeuren, Underworld - The Prodigy als co-headliners, moet het wel op de laatste dag gebeuren, want je kunt me wegdragen na afloop).

The Prodigy is nu bezig met een festival tour, daarna in november een UK tour, meteen opgevolgd door een EU tour. Ik denk dat ik Berlijn en Düsseldorf ga doen deze tour.

Ben wel benieuwd hoe de Ziggo show het qua verkoop gaat doen.. Vestrock en Dauwpop (met resp. 10.000 en 12.500 capaciteit), waren beide niet uitverkocht.
Krijgt @DennisvdBr toch zijn zin. Eerst Iron Maiden als headliner (die spelen graag vroeg) en the Prodigy als afsluiter op Noord. 😉
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Depeche Mode - Florence And The Machine - Foo Fighters

Gooi daar een goed dag progamma bij... en pinkpop is weer terug van weggeweest
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.696
3.541
zonder gekheid, ben echt benieuwd of AC/DC rond de show in oktober met tourdata komen voor 2024...

maar het gerucht is dat ze al minstens 11 miljoen dollar gevraagd hadden voor de PowerTrip show.
als dat het gage is (wat ik niet verwacht) voor elke show, dan is er niets meer mogelijk.
ik denk niet dat Pinkpop zo'n stap nog maakt, stel het gage zou rond de prijs van The Stones in 2014 zitten, dan gaan balletjes pas rollen.
Maar inmiddels 10 jaar verder, gage's en kosten zijn veel hoger, zal Pinkpop eerder gaan voor een act met een veel lager gage en komt AC/DC op een losse stadionshow uit (die ze imo binnen een dag ook wel uitverkopen)

als ik eerlijk ben, zou ik voorlopig voor de headliners veilig gokken op een act die afgelopen 5 a 6 edities al langs geweest is en een pop-headliner
mooiste zou zijn een act die nog nooit geweest is, van categorie 'zeg nooit nooit', maar de veilige gok met nog weinig aanleiding om tours voor 2024 aan te wijzen is makkelijker.

nou, bescheiden lijstje nu
we hebben Metallica, maar lijkt me geen kanshebber Pinkpop met die dubbelslag shows.
Taylor Swift, maar zal door de London shows als afvaller te zien zijn.
Iron Maiden, Maneger Rod Smallwood heeft aangegeven dat deze tour doortrekt in 2024.
Pearl Jam werkt aan nieuw album die volgens Gossard in 2024 kan uitkomen, zouden 2024 wel op tour kunnen gaan

maar de kans dat dit Pinkpop kanshebbers zijn in 2024, heel klein / niet
Sorry Dennis, maar ik zie Maiden toch echt eerder op Graspop staan. Moet je daar maar een keertje aanschuiven😜
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Zou Florence Pinkpop kunnen headlinen? Ik zou het toejuichen maar zie haar eerder Noord afsluiten tbh.

Volgens mij zijn er veel die Pinkpop kunnen headlinen! Maar is maar net of je het aandurft, zet tegenover Florence een Sam Fender (kom maar weer door met de grapjes of hij dan wel komt) denk dat je dan wel uitverkoopt! Kaiser chiefs, Paolo Nutini, John Coffey, Bloody Beetroots, Indian Askin, Wolfmother, Within Temptation erbij en dan heb je imo een prima dagje!
Laatste dag met de Foo Fighters wat steviger maken en de eerste wat klassiekers...!!

Sorry ik lig al weer op de weide met mijn gedachten
 
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
Volgens mij zijn er veel die Pinkpop kunnen headlinen! Maar is maar net of je het aandurft, zet tegenover Florence een Sam Fender (kom maar weer door met de grapjes of hij dan wel komt) denk dat je dan wel uitverkoopt! Kaiser chiefs, Paolo Nutini, John Coffey, Bloody Beetroots, Indian Askin, Wolfmother, Within Temptation erbij en dan heb je imo een prima dagje!
Laatste dag met de Foo Fighters wat steviger maken en de eerste wat klassiekers...!!

Sorry ik lig al weer op de weide met mijn gedachten
Zou dan idd veilig spelen met Capaldi ipv Fender voordat je Krezip weer moet bellen.

Sorry not sorry, iemand moest het doen
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.929
3.302

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Stromae staat toch volgend jaar gewoon headliner op PP24? Gek dat daar nog niemand over heeft gesproken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
197
161
Stromae staat toch volgend jaar gewoon headliner op PP24? Gek dat daar nog niemand over heeft gesproken.
Ik zou dat toejuichen maar ik weet dat niet zo zeker, zijn mentale gezondheid zorgt nu voor de 2e keer een afzegging van een tour. Gaan ze dit risico nemen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken