Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
en de mensen die blind kopen
Is er ooit wel eens iemand van die mensen op een ander festival geweest?
wel eens...
niet veel, want op een gegeven moment is het limiet van het jaarbudget voor concerten/festivals wel bereikt
 
  • Leuk
Waarderingen: TBK

dogmask

Playlistbediener
7 sep 2023
34
37
Ik ben altijd een ontzettende edgelord geweest die van alles aan te merken had op de lineups van Pinkpop (niet interessant genoeg!) maar ik moet zeggen dat de factor "lekker op de fiets naar huis, in eigen bed slapen en uitgerust weer naar het festivalterrein de volgende dag" zoveel meer is gaan meetellen naarmate ik ouder en milder geworden ben.. that said: blind kopen zou ik alsnog niet doen, maar ik ben wel een stuk minder kieskeurig dan ik ben met het bezoeken van losse concerten of festivals verder van huis. Moet zeggen dat de headliners vorig jaar wel het uiterste waren: Pink viel voor mij echt geen lol aan te beleven (heb het een kans gegeven maar van Sade blijf je af, dus tijdens die cover weggegaan), Robbie Williams had ik al een keer gezien op PP anders was ik daar wel een stuk enthousiaster over geweest om een keertje te zien. Slechts 1 headliner (RHCP) om echt enthousiast over te zijn was wel erg dun.

Dua Lipa als popheadliner is wel van harte welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

TBK

Randprogramma
21 dec 2018
105
74
Pinkpop met fam is gewoon top.. veel popliefhebbers in de groep en ik vind de line up op 2017 na, vaak prima uitgebalanceerd. Dit jaar voor mij veel persoonlijke favorieten met TWOD, QOTSA en Black Keys. Terwijl mijn vriendin blij was met Robbie en P!nk..
 

dogmask

Playlistbediener
7 sep 2023
34
37
Pinkpop met fam is gewoon top.. veel popliefhebbers in de groep en ik vind de line up op 2017 na, vaak prima uitgebalanceerd. Dit jaar voor mij veel persoonlijke favorieten met TWOD, QOTSA en Black Keys. Terwijl mijn vriendin blij was met Robbie en P!nk..
dat is wel ideaal ja, dat met elke artiest wel iemand uit zo'n groep blij is. Ik vond de undercard dit jaar wel echt heel sterk (Editors, QotsA, Black Keys, WoD inderdaad) en zelfs nog wat dingen moeten missen omdat ze tegelijk waren baalde van het missen van Tove Lo en Warpaint vanwege Black Keys en MGK, maar die laatste waren op het veld dus makkelijker en lagen wat beter in de groep.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
454
399
Reden voor mij om blind te kopen is omdat ik weet dat er toch genoeg bekenden/vrienden gaan en de line-up altijd breed genoeg is om voor ieder wat te hebben. Vaak is er ergens een aanlandplek als basis en vandaar gaat ieder zijn eigen pad. De ene groep gaat kapot bij Electric Callboy, de andere gaan voorsorteren voor Niall Horan, weer wat andere gaan op snackjesjacht of blijven even een pilsje drinken op de aanlandplek. De meeste wonen redelijk in de buurt en dan is PP een betere deal dan een avondje Ziggo Dome.

Pukkelpop is eigenlijk maar net iets verder, maar daar gaat dan niemand heen. Dan heeft LowLands weer de voorkeur…
Tijdens PP is er altijd een groepje die zegt dat Graspop een veel betere line-up heeft, maar het jaar daarna gaan die toch gewoon weer mee naar PP.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.318
9.045
Tijdens PP is er altijd een groepje die zegt dat Graspop een veel betere line-up heeft, maar het jaar daarna gaan die toch gewoon weer mee naar PP.
Wat eigenlijk raar is, want verder kunnen lineups niet uit elkaar liggen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
454
399
Wat eigenlijk raar is, want verder kunnen lineups niet uit elkaar liggen denk ik.
Klopt, en tijdens Ellie Goulding staan ze gewoon vrolijk mee te zingen. Dus erg consistent is het allemaal niet haha
Meestal start die discussie tijdens een NL act waar tegelijk niets anders speelt (Danny Vera, Di-Rect). En dan een uurtje erna lijkt alles weer vergeten.
 
  • Haha
Waarderingen: mattman

D02

Dagopener
2 jan 2019
531
244
Wij kochten zelf altijd blind, maar de vaste groep wordt met het jaar kleiner en dan merk je ook dat het blind kopen (of eigenlijk het direct kopen van een ticket) ook minder wordt.

Zeker nu de afgelopen edities niet uitverkocht waren, zijn er bij ons toch ook veel in de groep die zeggen ‘ik kijk tegen die tijd wel even of ik mee ga’ maar dat heeft meer met persoonlijke omstandigheden te maken dan met de line up. Onze groep is niet line up gericht en wat ze al zeggen er zit altijd wel iets bij wat je leuk vind.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.360
4.723
en de mensen die blind kopen
Is er ooit wel eens iemand van die mensen op een ander festival geweest?
In NL ook op meermaals BKS, Lowlands en DTRH geweest, maar Pinkpop blijft jaarlijks een vriendenweekend (zoals @RickHuissen al aangaf).
Verder ook wel bijzonder dat inderdaad in mijn vriendengroep een vrij groot aantal mensen Graspop eigenlijk een fijnere lineup vinden hebben, maar de honkvaste Limburger is dan toch niet eenvoudig te vermurwen ;). Laat staan dat ik ze meekrijg naar DTRH of Lowlands.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.805
2.429
Verder ook wel bijzonder dat inderdaad in mijn vriendengroep een vrij groot aantal mensen Graspop eigenlijk een fijnere lineup vinden hebben, maar de honkvaste Limburger is dan toch niet eenvoudig te vermurwen ;). Laat staan dat ik ze meekrijg naar DTRH of Lowlands.
Stel dat je een leuker festival leert kennen :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
454
399
Daarin zijn zelfs nog minder smaken als headliners
Toch lijkt me dat ook een leuke discussies, zie het al voor me haha.

"Gulpener is nog niet klaar om Pinkpop te Headlinen. Laat ze eerst bij de tent maar wat Korenwolf verkopen of zet ze op Parkcity."
 
  • Haha
Waarderingen: mart1234

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Welke NL/BE act verdiend wel een plekje volgend jaar? Zullen we néomi, Personal Trainer, dirk. & Kids With Buns eens doen?
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.572
4.318
Amenra, Goose, 2ManyDJs, Soulwax, Yin Yin, Born From Pain, Epica, Fleddy Melculy, Eefje de Visser, Spinvis.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
454
399
S10, Sabrina Starke, EUT, Sophie Straat, John Coffey, Eefje de Visser, De Jeugd

Maar het zal wel weer Anouk worden
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken