Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Hoorde vorige week dat er een lijntje uit zou zijn gegooid richting John Mayer, zou gaan om een reserve headliner situatie zoals Robbie Williams afgelopen jaar. Hoe serieus ik dit moet nemen weet ik zelf nog niet eens, staat in maart nog in de Ziggo en tourt nu zonder band.
ik meen, maar pin me er niet op vast, dat volgens mij Trommelen (dacht ik) in 2014 gezegd zou hebben dat Mayer de optie tot headliner was als The Stones niet geboekt zouden worden... dus...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dat zou nog eens een waanzinnige headliner zijn. Die weet zowel de tieners als hun vaders te boeien met zijn hits en gitaarspel. Zou voor mij minimaal een dagkaart zijn, al komt dat ook wel door die bizarre ticketprijzen van z'n soloshows.
Hits?

Je had het laatst over populariteit BE - NL, dit moet ook wel een mooi voorbeeld zijn dan. Volgens mij wordt deze man nooit maar dan ook nooit op de Belgische radio gedraaid. Ik herken in ieder geval niets van hem wat ik aanklik op Spotify.

Maar heb ook wel begrepen dat die dus enorm populair is in Nederland.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Hits?

Je had het laatst over populariteit BE - NL, dit moet ook wel een mooi voorbeeld zijn dan. Volgens mij wordt deze man nooit maar dan ook nooit op de Belgische radio gedraaid. Ik herken in ieder geval niets van hem wat ik aanklik op Spotify.

Maar heb ook wel begrepen dat die dus enorm populair is in Nederland.
Verkocht de Ziggo Dome 2x uit in nog geen 5 minuten met kaarten waarvan de laagste prijs 100+ euro was.
Hoé kun je 'Waiting On The World to Change' nog nooit hebben gehoord op een radio/in een supermarkt/op welke plek dan ook? Zal dan inderdaad een België/NL ding zijn. Daarnaast is z'n single van het laatste album zijn meest gestreamde nummer, terwijl hij al 20 jaar bezig is, over relevant gesproken.
Fantastische bluesgitarist, lijkt me ook niet echt jouw ding. 😜
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Hits?

Je had het laatst over populariteit BE - NL, dit moet ook wel een mooi voorbeeld zijn dan. Volgens mij wordt deze man nooit maar dan ook nooit op de Belgische radio gedraaid. Ik herken in ieder geval niets van hem wat ik aanklik op Spotify.

Maar heb ook wel begrepen dat die dus enorm populair is in Nederland.
Dit is daar idd een voorbeeld van, ook nog nooit van gehoord
 
  • Wow
Waarderingen: TBK

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Verkocht de Ziggo Dome 2x uit in nog geen 5 minuten met kaarten waarvan de laagste prijs 100+ euro was.
Hoé kun je 'Waiting On The World to Change' nog nooit hebben gehoord op een radio/in een supermarkt/op welke plek dan ook? Daarnaast is z'n single van 2021 zijn meest gestreamde nummer, terwijl hij al 20 jaar bezig is, over relevant gesproken.
Fantastische bluesgitarist, lijkt me ook niet echt jouw ding. 😜
Nee ook dat nummer zegt me niets. Misschien dat andere Belgen op het forum het wel kennen? Klinkt wel lekker hoor, beetje een Jack Johnson vibe.

Maar vond dit toch wel opvallend, dat verschil. Wordt in het RW topic ook nooit genoemd, maar hier wel soms.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
John Mayer verkoopt die Ziggo zo uit, maar zou dat ook een geschikte festivalheadliner zijn? Niet eerder afsluiter Noord of sub?

Zou sowieso een tikkie saaie dagafsluiter zijn.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
John Mayer verkoopt die Ziggo zo uit, maar zou dat ook een geschikte festivalheadliner zijn? Niet eerder afsluiter Noord of sub?

Zou sowieso een tikkie saaie dagafsluiter zijn.
Mwah, verkoopt veel kaarten. Slaat zoals ik al zei die brug tussen pop en rock, brengt nog relevante muziek uit. Lijkt me wel een keer een unieke headliner, iets anders dan normaal toch?
Wel eens dat het met die akoestische set redelijk saai zou zijn, maar met full band lijkt het me geweldig.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Mwah, verkoopt veel kaarten. Slaat zoals ik al zei die brug tussen pop en rock, brengt nog relevante muziek uit. Lijkt me wel een keer een unieke headliner, iets anders dan normaal toch?
Ja, helemaal eens hoor. Los van persoonlijke smaak wel eens wat nieuws.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
649
369
Heb hem destijds op Pinkpop gezien, was toen wel enthousiast over zijn muziek en optreden. Daarna een beetje uit het oor verloren, maar lijkt mij prima als headliner. (Wat mij betreft beter/interesanter dan Pink en Robbie in elk geval).
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
Mij leek het gewoon heel sterk dat hij 2 maanden na het einde van zijn solo tour in Europa een festivaltour zou starten (met band?) in Europa
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.112
2.007
John Mayer kan ik best naar luisteren, maar er zijn 2 redenen waarom dat voor mij als headliner niet zou werken.

- Ik vind het echt een act om zittend/liggend van te genieten. Ik ga echt niet staan bij hangmatmuziek. Vond die Jack Johnson vergelijking best aardig...
- Na een uur heb ik het ook echt wel gehad, en snak ik naar iets levendigers. Akoestisch of niet. Een headline set is mij echt te lang...
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
683
801
Vond John Mayer in 2014 tegenstelling tot 2010 ontzettend saai.
Maar zou ideaal zijn voor het kleedjespubliek op PP, maar als headliner?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
John Mayer kan ik best naar luisteren, maar er zijn 2 redenen waarom dat voor mij als headliner niet zou werken.

- Ik vind het echt een act om zittend/liggend van te genieten. Ik ga echt niet staan bij hangmatmuziek. Vond die Jack Johnson vergelijking best aardig...
- Na een uur heb ik het ook echt wel gehad, en snak ik naar iets levendigers. Akoestisch of niet. Een headline set is mij echt te lang...

Dat heb ik bij vrijwel iedere headliner waar ik geen écht fan van ben (dat ik het na een uur wel echt gehad heb).
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Timmetje

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.112
2.007
Dat heb ik bij vrijwel iedere headliner waar ik geen écht fan van ben (dat ik het na een uur wel echt gehad heb).

Nou ja, als de catalogus aan goede/herkenbare/succesvolle nummers groot is, dan hoort een headliner (zeker de groteren der aarde) natuurlijk altijd een langere set te spelen. Je boekt zo'n act voor heel veel geld, dus moeten alle grote hits wel voorbij komen, of in ieder geval zoveel mogelijk. Dat geldt ook voor John Mayer. Ik heb daar bij zijn repertoire echter totaal geen behoefte aan, alhoewel ik best naar een aantal van zijn nummers kan luisteren. Meestal is het bij juist ofwel dat het me niet lang genoeg kan duren, ofwel dat het van mij uberhaupt niet hoeft. John Mayer zit er bij mij een beetje tussenin...
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

mart1234

Support act
27 nov 2019
940
413
Hoop toch niet dat John Mayer dan een reserve is voor een rock headliner want dat zou toch wel een slechte wissel zijn als John Mayer als pop head gezien word is het prima
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken