In plaats van de discussie te beëindigen, heb ik hem juist groter gemaakt, zie ik. Ook gezellig natuurlijk. Nou goed, laat ik dan ook maar reageren.
Het is imo wel een beetje irritant dat, elke keer als er nu een discussie plaatsvindt , die meteen weer de kop wordt ingedrukt. En alles gebeurt hier ook respectvol.
Als mensen niet schreeuwen dat er iets fout is leren mensen die dit soort kwetsende uitspraken doen ook nooit dat ze daarmee moeten ophouden natuurlijk. Niet alles moet maar stilzwijgend worden geaccepteerd. Dan verandert er nooit wat.
Misschien heb je gelijk dat het niet goed van me is om de discussie kop in te drukken.
En we moeten inderdaad niet alles stilzwijgend accepteren, maar dat is ook niet wat ik zeg.
Ik denk dat, zeker tegenwoordig door social media, forums
(zowel de politieke partij als daadwerkelijke fora) dat dingen uit zn verband worden gehaald of wel worden gebruikt om het te framen voor de eigen bubbel. Waardoor de, laten we hem de conservatieve bubbel noemen, alleen maar groter wordt. Het is dan ook lastig om draagvlak te creëren voor verandering op het moment (zie ook bijv de verkiezing uitslagen van de laatste jaren)
Prima om het over andere Pinkpop gerelateerde onderwerpen te hebben.
Je betoog daarvoor is wel echter uitermate zwak en triest. Als iemand moedwillig kwetsbare mensen beledigt en uiteindelijk zelfs pest, mag daar best keihard tegen opgetreden worden. En soms hebben mensen met een grote bek gewoon geen gelijk en dat mogen ze ook te horen krijgen.
Ok, wat is jullie favoriete drankje op Pinkpop?
Dat mag zeker, maar naar mijn idee creëren we daarmee het averechtse effect. Oh en gewoon een pilsje
Dat mag, maar zo lang die racistisch of transfoob is, mag ik dat ook uitermate verwerpelijk vinden. Wat mij betreft kan het daar niet genoeg over gaan. Zoiets afdoen als mening vind ik kwalijk.
Maar prima, ik ben benieuwd naar de apfelkorn bar. Want dat ik me op sommige momenten zal moeten klemzuipen is evident.
Ik doe hier helemaal geen transfobe en racistische uitspraken als een mening. Dat is een feit. Mijn mening is dat in de huidige tijdgeest met de bijbehorende digitale middelen het een averechts effect heeft om hard je mening te verkondigen, ook als je gelijk hebt. Zeker als het dingen zijn waar de ander op wordt benadrukt dat hij iets fout doet.
Kenmerkend van de woke generatie. Maakt niet uit wat je zegt, iemand ergens voelt zich gekwest/uitgesloten enz. door welk uitspraak dan ook. Zal zo blij zijn als dit allemaal weer overwaait.
Ik ben zelf ook de woke generatie, stem vraag groenlinks/PvdA, eet weinig vlees en pak minder braaf het vliegtuig voor mn irritante linkse festival hobby
Het hele ding is juist dat het wel uitmaakt wat je zegt en dat sommige mensen dat gewoon niet in hun hoofd krijgen. Waarom zou je überhaupt iets zeggen als je weet dat je mensen ermee kwetst of uitsluit? Houdt dan je mond gewoon.
Eens, maar dan wel ook het gesprek aan gaan met iemand. Alleen benadrukken/benoemen dat iemands iets fout doet, is wat mij betreft ook makkelijk scoren
Zo een heel epistel
Korte versie:
Anouk is zeer fout bezig geweest
Hoe hier mee om te gaan of op te reageren verschillen we van mening
En godzijdank is er inderdaad weer lekker weer onderweg ja