Pinkpop 2024

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Je moet doen waar je je goed bij voelt zolang je er niet een ander mee kwetst.

En (en als dit te off-topic is dan verplaatsen we de boel wel) over welke andere groep heb je het?
Dat bedoel ik niet, ik bedoel als jij je beter voelt als trans of homo/lesbi, hetro, dik, dun dan moet iedereen dat voor zichzelf lekker doen en niet voor een ander. Nogmaals ik ben tegen pesten/kwetsen/geweld,

En ja een van mijn vriendinnen is toevallig lesbisch en een buurvrouw/man trans , mijn ouders zijn jaren lang bevriend geweest met een homo koppel, en op Gran Canaria werd ik op 2/3 jarige leeftijd geconfronteerd met een travestiet (het enige wat ik er nog van weet is dat ik boos was omdat ze er met onze buggy vandoor gingšŸ˜‚)
En dat is allemaal prima als ze daar zelf toch achterstaan.
Het enige minpuntje vind ik persoonlijk dat er nu wel heel veel op social mee naar buiten komt, en bijna gepromoot wordt. als je ook maar een beetje tegen bent de wind van voren krijgt.
Nogmaals ik ben niet voor of tegen als jij je goed voelt met je eigen ik, maar het zo dik er boven op leggen/promoten hoeft ook niet. En nogmaals je hoort indd niet iemand zeker niet bewust te kwetsen, pesten of nog erger geweldadig te zijn. Maar er wordt wel vandaag de dag al snel gegooid met dat het racisme is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.324
7.312
Het enige minpuntje vind ik persoonlijk dat er nu wel heel veel op social mee naar buiten komt, en bijna gepromoot wordt. als je ook maar een beetje tegen bent de wind van voren krijgt.

Het is imo ook wel terecht dat mensen die er ''tegen zijn'' tegenwind krijgen. Want dit is wat mij betreft niet iets waar je tegen kunt (of hoeft te) zijn. :)
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
In plaats van de discussie te beƫindigen, heb ik hem juist groter gemaakt, zie ik. Ook gezellig natuurlijk. Nou goed, laat ik dan ook maar reageren.
Het is imo wel een beetje irritant dat, elke keer als er nu een discussie plaatsvindt , die meteen weer de kop wordt ingedrukt. En alles gebeurt hier ook respectvol.

Als mensen niet schreeuwen dat er iets fout is leren mensen die dit soort kwetsende uitspraken doen ook nooit dat ze daarmee moeten ophouden natuurlijk. Niet alles moet maar stilzwijgend worden geaccepteerd. Dan verandert er nooit wat.
Misschien heb je gelijk dat het niet goed van me is om de discussie kop in te drukken.

En we moeten inderdaad niet alles stilzwijgend accepteren, maar dat is ook niet wat ik zeg.
Ik denk dat, zeker tegenwoordig door social media, forumsšŸ˜‰ (zowel de politieke partij als daadwerkelijke fora) dat dingen uit zn verband worden gehaald of wel worden gebruikt om het te framen voor de eigen bubbel. Waardoor de, laten we hem de conservatieve bubbel noemen, alleen maar groter wordt. Het is dan ook lastig om draagvlak te creĆ«ren voor verandering op het moment (zie ook bijv de verkiezing uitslagen van de laatste jaren)
Prima om het over andere Pinkpop gerelateerde onderwerpen te hebben.

Je betoog daarvoor is wel echter uitermate zwak en triest. Als iemand moedwillig kwetsbare mensen beledigt en uiteindelijk zelfs pest, mag daar best keihard tegen opgetreden worden. En soms hebben mensen met een grote bek gewoon geen gelijk en dat mogen ze ook te horen krijgen.


Ok, wat is jullie favoriete drankje op Pinkpop?
Dat mag zeker, maar naar mijn idee creƫren we daarmee het averechtse effect. Oh en gewoon een pilsje
Dat mag, maar zo lang die racistisch of transfoob is, mag ik dat ook uitermate verwerpelijk vinden. Wat mij betreft kan het daar niet genoeg over gaan. Zoiets afdoen als mening vind ik kwalijk.

Maar prima, ik ben benieuwd naar de apfelkorn bar. Want dat ik me op sommige momenten zal moeten klemzuipen is evident.
Ik doe hier helemaal geen transfobe en racistische uitspraken als een mening. Dat is een feit. Mijn mening is dat in de huidige tijdgeest met de bijbehorende digitale middelen het een averechts effect heeft om hard je mening te verkondigen, ook als je gelijk hebt. Zeker als het dingen zijn waar de ander op wordt benadrukt dat hij iets fout doet.
Kenmerkend van de woke generatie. Maakt niet uit wat je zegt, iemand ergens voelt zich gekwest/uitgesloten enz. door welk uitspraak dan ook. Zal zo blij zijn als dit allemaal weer overwaait.
Ik ben zelf ook de woke generatie, stem vraag groenlinks/PvdA, eet weinig vlees en pak minder braaf het vliegtuig voor mn irritante linkse festival hobby

Het hele ding is juist dat het wel uitmaakt wat je zegt en dat sommige mensen dat gewoon niet in hun hoofd krijgen. Waarom zou je Ć¼berhaupt iets zeggen als je weet dat je mensen ermee kwetst of uitsluit? Houdt dan je mond gewoon.
Eens, maar dan wel ook het gesprek aan gaan met iemand. Alleen benadrukken/benoemen dat iemands iets fout doet, is wat mij betreft ook makkelijk scoren

Zo een heel epistel

Korte versie:
Anouk is zeer fout bezig geweest
Hoe hier mee om te gaan of op te reageren verschillen we van mening
šŸ˜˜

En godzijdank is er inderdaad weer lekker weer onderweg ja
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en elo

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.700
Wat is dit dan ineens? Op Pinkpop lijkt het aandeel tuig wat groter? Ik weet niet t.o.v. wat of waar je hier precies bedoeld, maar als het de samenleving in zijn algemeenheid is, dan ben ik het echt waanzinnig oneens met je...
Persoonlijk vind ik PP wel iets minder gezelliger publiek hebben dan een DTRH of LL. Of in ieder geval, je maakt er minder snel een praatje met vreemden en de meeste zijn redelijk op zichzelf en helaas ook iets vaker negatieve zaken gezien op PP dan op andere festivals.

Aan de andere kant is Pinkpop ook wel het festival waar je minder snel wordt geconfronteerd met drugs gebruik en je wat eerder kinderen mee naar toe kan nemen, omdat het er allemaal iets minder uitbundig/gekkigheid is. PP staat bij mij daarom ook bovenaan als het eerste festival waar ik mijn dochtertje mee naar toe zou nemen als ze oud genoeg is. Dus denk dat de eerste alinea ook misschien meer mijn gevoel is en dat een ander juist het publiek op PP weer een stuk fijner vind dan bijvoorbeeld DTRH of LL.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

elo

Headliner
3 dec 2013
5.589
4.689
Wat is dit dan ineens? Op Pinkpop lijkt het aandeel tuig wat groter? Ik weet niet t.o.v. wat of waar je hier precies bedoeld, maar als het de samenleving in zijn algemeenheid is, dan ben ik het echt waanzinnig oneens met je...
Andere festivals. Maar ook op Pukkelpop, Werchter etc. is er legio onbeschoft volk hoor. Maar op Pinkpop gebeuren er helaas gewoon (ook) genoeg dingen die mensen onveilig doen voelen. De stelling dat het gros van de mensen er geen enkel bezwaar tegen heeft dat Anouk komt, of er uberhaupt geen mening over heeft, geloof ik dan ook wel. Ik zeg daarmee niet dat het overgrote deel van Pinkpop bestaat uit tuig he, 90% is gewoon chill en het is verder een heerlijk festival.
 

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Als ze een plek zoals Froukje of zoals in 2019 had gekregen, vond ik het wellicht niet zo erg. Maar nu houdt ze een plek bezet waar naar een grote buitenlandse act op geboekt had kunnen, nee moeten worden.
Denk eerder dat die grote buitenlandse act er gewoon niet was.

Het hele ding is juist dat het wel uitmaakt wat je zegt en dat sommige mensen dat gewoon niet in hun hoofd krijgen. Waarom zou je Ć¼berhaupt iets zeggen als je weet dat je mensen ermee kwetst of uitsluit? Houdt dan je mond gewoon.
Dat geldt andersom dan ook. Anouk zal zich ook wel (diep) gekwetst hebben gevoeld, gezien haar (overdreven) reactie.
Dus je mag nu alleen maar iets zeggen als je iets of iemand de hemel in prijst? Discussie voeren, feiten en gewoon de waarheid zeggen die pijn kan doen mag niet meer.
En er bestaat ook zoiets als tough love. Iemand die moddervet is en een gezondheidsrisico voor haarzelf en haar familie is mag je die dan wel toespreken en proberen te helpen af te vallen o.i.d. of is dat dan fatshaming en moet je gecanceld worden?

Je moet doen waar je je goed bij voelt zolang je er niet een ander mee kwetst.

En (en als dit te off-topic is dan verplaatsen we de boel wel) over welke andere groep heb je het?
Dat is makkelijker gedaan in de (kleine) bubbel waarin je zelf leeft. Toch een stuk lastiger als 15 miljoen mensen er ook wat van willen vinden.
En iemand kan nu eenmaal niet zijn of haar hele persoonlijkheid veranderen of je bent schizofreen.
Als ik nu b.v. zeg dat jou opmerkingen omtrent Pearl Jam, Foo Fighters en Rosalia mij diep kwetsen ga je het dan nooit meer daarover hebben op FL? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JPF

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Of over de beschamende camping / groepsplekken actie? Heeft iemand nog een update gezien wat er nog over is op Camping B en C?
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Een paar spoorboekjes/planning voor Pinkpop vrijdag/zondag zou misschien bij enkele artiesten de twijfel kunnen weg nemen, dus spoorboekjes/planningen zijn gewenstšŸ˜¬
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.110
1.994
Andere festivals. Maar ook op Pukkelpop, Werchter etc. is er legio onbeschoft volk hoor. Maar op Pinkpop gebeuren er helaas gewoon (ook) genoeg dingen die mensen onveilig doen voelen. De stelling dat het gros van de mensen er geen enkel bezwaar tegen heeft dat Anouk komt, of er uberhaupt geen mening over heeft, geloof ik dan ook wel. Ik zeg daarmee niet dat het overgrote deel van Pinkpop bestaat uit tuig he, 90% is gewoon chill en het is verder een heerlijk festival.
Ah gelukkig. (y)

edit: en dan bedoel ik, gelukkig betreft het een vergelijking t.o.v. andere festivals...
 

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Genoeg bands die touren op festivals in Europa en nu Nederland overslaan of in een zaal worden gezet die ik liever op die plek had gezien dan Anouk.
Wilt niet zeggen dat ze dan ook voor PP beschikbaar waren. De boekers danwel de band zelf hadden andere plannen of eisen. Ik had Avenged Sevenfold en FFFP ook liever op PP gezien dan een paar dagen omtrent in Amsterdam. :(
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Een paar spoorboekjes/planning voor Pinkpop vrijdag/zondag zou misschien bij enkele artiesten de twijfel kunnen weg nemen, dus spoorboekjes/planningen zijn gewenstšŸ˜¬
Had zelf vrijdag

Kawala, Palaye Royale, Cain Ducrot, Aviva, Acda en de Munnik, yungblud, Royal Blood, Nathaniel en the night sweats, Avril Lavigne, Tinlicker, Keane, MĆ„neskin.

Maar we kunnen niet zowel bij Palaye Royale, Cain Ducrot en Aviva tegelijkertijd zijn. Het zelfde geldt een beetje voor Royal Blood en Nathalie Rateliff en the night sweats. Maar ook voor Tinlicker en Keane.

Zondag

Sea girls, Meute, Loreen, Dool, the K's, James Arthur, the Interrupters, Greta van Fleet, limp Bizkit, calum Scott, Henry Moodie , Hozier, Jane's Addiction, clockclock, Ed Sheeran.

Maar ook op zondag een boel waar wij niet tegelijkertijd bij kunnen zijnšŸ¤· dus de lijstjes moeten wat ingekort worden. Spoorboekjes zijn daarom wel welkom/gewenstā˜ŗļø.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH en DennisvdBr

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
591
600
Wilt niet zeggen dat ze dan ook voor PP beschikbaar waren. De boekers danwel de band zelf hadden andere plannen of eisen. Ik had Avenged Sevenfold en FFFP ook liever op PP gezien dan een paar dagen omtrent in Amsterdam. :(
Lijkt mij toch een keuze van de boekers om Avenged Sevenfold in Ziggo Dome neer te zetten ipv op Pinkpop. Lijkt mij sterk dat er nooit een mogelijkheid was om die te boeken.

Zelfde voor Phoenix, Parkway Drive, The Offspring. Die touren op EU festivals met een gaatje in het PP weekend en slaan NL over.
Fontaines DC slaan NL over, al hadden ze dan Prima Estate of Hurricane/Soutshide moeten overbieden.
En zo zijn er vast meer voorbeelden te bedenken.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.589
4.689
Aviva - Polyphia - Babymetal - S10 - Pommelien Thijs - Avril Lavigne - Tinlicker - Maneskin

Joost - The Analogues - Froukje - Pendulum - Nothing But Thieves - Calvin Harris

Ruby Waters - DOOL - Greta van Fleet - Limp Bizkit - Hozier - Sam Smith - Ed Sheeran

Zoiets dan denk ik. Die vrijdag kan ik me goed vermaken. Zondag vooral benieuwd naar DOOL en ook Ruby Waters.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Lijkt mij toch een keuze van de boekers om Avenged Sevenfold in Ziggo Dome neer te zetten ipv op Pinkpop. Lijkt mij sterk dat er nooit een mogelijkheid was om die te boeken.

Zelfde voor Phoenix, Parkway Drive, The Offspring. Die touren op EU festivals met een gaatje in het PP weekend en slaan NL over.
Fontaines DC slaan NL over, al hadden ze dan Prima Estate of Hurricane/Soutshide moeten overbieden.
En zo zijn er vast meer voorbeelden te bedenken.
Dat snap ik, maar Anouk staat om 20.00 Is dat een bewuste keuze van PP geweest (prijs t.o.v. populair), is dat omdat er acts stuk zijn gelopen, of heeft Anouk gewoon een hele goede manager? Waarvoor props dan. Denk dat die ook wel op zou komen dagen voor een tijdslot rond 18:00/19:00?
Omdraaien met Pendulum had wel mooi geweest. Al schijnt de zon ook nog wel rond 2000 gok ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken