Pinkpop 2024

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.864
4.827
Het zijn hele domme, lompe, verkeerde, misschien wel ellendige uitspraken van Anouk.

Ik ben zelf wel van mening dat het allemaal niet bijdraagt aan een 'oplossing' als iedereen maar had gaan schreeuwen hoe fout het is en de andere helft gaat zeggen dat het allemaal wel mee valt of het overtrokken vindt. Werkt uiteindelijk alleen maar polariserend naar mijn idee. (In ieder geval wel tegenwoordig).
Hoe meer aandacht je het geeft, hoe meer negatieve impact er vaak is.
Ik heb überhaupt niet de tijd om te kijken wat Anouk van dingen vindt, of om daar echt iets van te vinden eigenlink. (Ja, ik snap dat ze een voorbeeldfunctie heeft en dat het ontzettend dom, transfoob en rascistich is).


Maar goed, iedereen zo zijn eigen mening. Gelukkig mogen we die ook allemaal hebben.

Misschien weer verder op Pinkpop, voordat dit onderwerp weer ontploft? Plus het is al een keer besproken toch?
Prima om het over andere Pinkpop gerelateerde onderwerpen te hebben.

Je betoog daarvoor is wel echter uitermate zwak en triest. Als iemand moedwillig kwetsbare mensen beledigt en uiteindelijk zelfs pest, mag daar best keihard tegen opgetreden worden. En soms hebben mensen met een grote bek gewoon geen gelijk en dat mogen ze ook te horen krijgen.


Ok, wat is jullie favoriete drankje op Pinkpop?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.589
4.689
Maar goed, iedereen zo zijn eigen mening. Gelukkig mogen we die ook allemaal hebben.
Dat mag, maar zo lang die racistisch of transfoob is, mag ik dat ook uitermate verwerpelijk vinden. Wat mij betreft kan het daar niet genoeg over gaan. Zoiets afdoen als mening vind ik kwalijk.

Maar prima, ik ben benieuwd naar de apfelkorn bar. Want dat ik me op sommige momenten zal moeten klemzuipen is evident.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.110
1.994
Dat mag, maar zo lang die racistisch of transfoob is, mag ik dat ook uitermate verwerpelijk vinden. Wat mij betreft kan het daar niet genoeg over gaan. Zoiets afdoen als mening vind ik kwalijk.

Maar prima, ik ben benieuwd naar de apfelkorn bar. Want dat ik me op sommige momenten zal moeten klemzuipen is evident.
Oh verrek, jij moet inderdaad weer tegen je zin in naar Pinkpop. Pechvogel ;)
 
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.173
3.109
Het is imo wel een beetje irritant dat, elke keer als er nu een discussie plaatsvindt , die meteen weer de kop wordt ingedrukt. En alles gebeurt hier ook respectvol.

Als mensen niet schreeuwen dat er iets fout is leren mensen die dit soort kwetsende uitspraken doen ook nooit dat ze daarmee moeten ophouden natuurlijk. Niet alles moet maar stilzwijgend worden geaccepteerd. Dan verandert er nooit wat.
Ik heb het idee en dat wil ik niet overgeneraliseren, want ik baseer het puur op mijn eigen kringen. Maar dat de gemiddelde Pinkpopper zich daar niet zo druk om maakt. Als ik bijvoorbeeld ook kijk hoe de mensen blijkbaar nog enthousiast worden van Rammstein(en hoeveel shirts zie je niet nog op Pinkpop voorbij komen, ik zou me kapot schamen) en hoe mensen zich daar (niet eens bewust) totaal niet mee bezig lijken te houden. Nu hetzelfde met Anouk, je hoort er geen haan naar kraaien. Misschien gewoon een stukje conservatisme dat hier in het zuiden nog wel eens heerst?
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
209
110
Het zijn hele domme, lompe, verkeerde, misschien wel ellendige uitspraken van Anouk.

Ik ben zelf wel van mening dat het allemaal niet bijdraagt aan een 'oplossing' als iedereen maar had gaan schreeuwen hoe fout het is en de andere helft gaat zeggen dat het allemaal wel mee valt of het overtrokken vindt. Werkt uiteindelijk alleen maar polariserend naar mijn idee. (In ieder geval wel tegenwoordig).
Hoe meer aandacht je het geeft, hoe meer negatieve impact er vaak is.
Ik heb überhaupt niet de tijd om te kijken wat Anouk van dingen vindt, of om daar echt iets van te vinden eigenlink. (Ja, ik snap dat ze een voorbeeldfunctie heeft en dat het ontzettend dom, transfoob en rascistich is).


Maar goed, iedereen zo zijn eigen mening. Gelukkig mogen we die ook allemaal hebben.

Misschien weer verder op Pinkpop, voordat dit onderwerp weer ontploft? Plus het is al een keer besproken toch?
Kenmerkend van de woke generatie. Maakt niet uit wat je zegt, iemand ergens voelt zich gekwest/uitgesloten enz. door welk uitspraak dan ook. Zal zo blij zijn als dit allemaal weer overwaait.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.325
7.312
Kenmerkend van de woke generatie. Maakt niet uit wat je zegt, iemand ergens voelt zich gekwest/uitgesloten enz. door welk uitspraak dan ook.
Het hele ding is juist dat het wel uitmaakt wat je zegt en dat sommige mensen dat gewoon niet in hun hoofd krijgen. Waarom zou je überhaupt iets zeggen als je weet dat je mensen ermee kwetst of uitsluit? Houdt dan je mond gewoon.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.589
4.689
Ik heb het idee en dat wil ik niet overgeneraliseren, want ik baseer het puur op mijn eigen kringen. Maar dat de gemiddelde Pinkpopper zich daar niet zo druk om maakt. Als ik bijvoorbeeld ook kijk hoe de mensen blijkbaar nog enthousiast worden van Rammstein(en hoeveel shirts zie je niet nog op Pinkpop voorbij komen, ik zou me kapot schamen) en hoe mensen zich daar (niet eens bewust) totaal niet mee bezig lijken te houden. Nu hetzelfde met Anouk, je hoort er geen haan naar kraaien. Misschien gewoon een stukje conservatisme dat hier in het zuiden nog wel eens heerst?
Uiteraard. Herinner me nog vrij kwalijke verhalen van @Nikfestilover van vorig jaar. Er loopt gewoon genoeg tuig rond. Ja, dat zal overal wel zo zijn, maar op Pinkpop lijkt dat aandeel net wat groter ofzo.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
209
110
Het hele ding is juist dat het wel uitmaakt wat je zegt en dat sommige mensen dat gewoon niet in hun hoofd krijgen. Waarom zou je überhaupt iets zeggen als je weet dat je mensen ermee kwetst of uitsluit? Houdt dan je mond gewoon.
Je hebt helemaal gelijk, die Nicki Minaj is ook eentje die dat dat zouden moeten leren. Maar goed.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Het hele ding is juist dat het wel uitmaakt wat je zegt en dat sommige mensen dat gewoon niet in hun hoofd krijgen. Waarom zou je überhaupt iets zeggen als je weet dat je mensen ermee kwetst of uitsluit? Houdt dan je mond gewoon.
Oke ik zal niet zeggen dat het goed is wat ze doet hoor, andere mensen kwetsen of pesten. Maar eerlijk gezegd als je de ene niet kwetst, kwets je de ander wel.
Zodra er iets over (trans , homoseksualiteit of blacklive matters even als voorbeeld genomen)naar boven komt is de wereld te klein. Maar er is ook nog een andere groep die wel alles maar moeten pikken. En verder moet iedereen gewoon zijn waar hij/zij zich goed bij voelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en neus

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.325
7.312
Maar eerlijk gezegd als je de ene niet kwetst, kwets je de ander wel. Zodra er iets over (trans , homoseksualiteit of blacklive matters even als voorbeeld genomen)naar boven komt is de wereld te klein. Maar er is ook nog een andere groep die wel alles maar moeten pikken. En verder moet iedereen gewoon zijn waar hij/zij zich goed bij voelt.
Je moet doen waar je je goed bij voelt zolang je er niet een ander mee kwetst.

En (en als dit te off-topic is dan verplaatsen we de boel wel) over welke andere groep heb je het?
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en theblackmadness

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.110
1.994
Uiteraard. Herinner me nog vrij kwalijke verhalen van @Nikfestilover van vorig jaar. Er loopt gewoon genoeg tuig rond. Ja, dat zal overal wel zo zijn, maar op Pinkpop lijkt dat aandeel net wat groter ofzo.
Wat is dit dan ineens? Op Pinkpop lijkt het aandeel tuig wat groter? Ik weet niet t.o.v. wat of waar je hier precies bedoeld, maar als het de samenleving in zijn algemeenheid is, dan ben ik het echt waanzinnig oneens met je...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken