Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
Dat ze er überhaupt nog staat maakt het voor mij al de flop van het jaar. :)
ik ben er "bang voor" dat ze veel airplay en tv aandacht gaat krijgen van NPO

maar ik snap jouw gedachtegang
(voor de duidelijkheid, ik zelf sta dan waarschijnlijk tegen het Noordpodium aan, heel ver weg van Anouk... ik probeer niets goed te praten alleen te relatieveren naar de mogelijke situatie die live kan ontstaan)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

LifeCanBeBeautiful

Campingartiest
16 feb 2022
60
40
Ik snap niet goed waarom Anouk zoveel tegenstand krijgt. Ok het is de 8ste keer. Maar het is geen headliner die 8 keer passeert en ze heeft echt wel goeie muziek gemaakt. Als Nederlander zou je daar toch eerder trots op kunnen zijn ipv haar af te breken? Joost staat er voor de 3de keer en heeft bijlange niet de carrière die Anouk heeft. Ik heb ze al verschillende keren gezien. Ene keer heel goed, andere keer slecht, soms ergens tussenin maar blijft een goede artieste toch? Begrijp dus niet goed waarom ze zo naar beneden wordt gehaald.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.319
7.311
Ik snap niet goed waarom Anouk zoveel tegenstand krijgt. Ok het is de 8ste keer. Maar het is geen headliner die 8 keer passeert en ze heeft echt wel goeie muziek gemaakt. Als Nederlander zou je daar toch eerder trots op kunnen zijn ipv haar af te breken? Joost staat er voor de 3de keer en heeft bijlange niet de carrière die Anouk heeft. Ik heb ze al verschillende keren gezien. Ene keer heel goed, andere keer slecht, soms ergens tussenin maar blijft een goede artieste toch? Begrijp dus niet goed waarom ze zo naar beneden wordt gehaald.
Om de nare dingen die ze de afgelopen maanden geroepen heeft. Transfobische opmerkingen, racistische opmerkingen. Die zou je geen podium moeten geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vusjke88 en swissepfan

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
438
338
De recensies en complimenten na haar ziggo Dome shows waren goed! Begreep ik. Ze had ook nog een soort van excuus gemaakt.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Ik snap niet goed waarom Anouk zoveel tegenstand krijgt. Ok het is de 8ste keer. Maar het is geen headliner die 8 keer passeert en ze heeft echt wel goeie muziek gemaakt. Als Nederlander zou je daar toch eerder trots op kunnen zijn ipv haar af te breken? Joost staat er voor de 3de keer en heeft bijlange niet de carrière die Anouk heeft. Ik heb ze al verschillende keren gezien. Ene keer heel goed, andere keer slecht, soms ergens tussenin maar blijft een goede artieste toch? Begrijp dus niet goed waarom ze zo naar beneden wordt gehaald.
Hier sluit ik mij bij aan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
De recensies en complimenten na haar ziggo Dome shows waren goed! Begreep ik. Ze had ook nog een soort van excuus gemaakt.
daar wringt de schoen, maar zit ook mijn verwachting voor Pinkpop juist

alhoewel haar discutabele twitter/x gedrag het nodige los gemaakt heeft
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.110
1.994
Om de nare dingen die ze de afgelopen maanden geroepen heeft. Transfobische opmerkingen, racistische opmerkingen. Die zou je geen podium moeten geven.
Met name de manier waarop vind ik echt verwerpelijk. Ze gaat de discussie over het onderwerp niet aan, maar ze kiest er ogenschijnlijk bewust voor om een waanzinnig beledigende bom te droppen. En dat terwijl het juist ons grote goed is om over alles je vrije mening te kunnen geven. Maar het is een fragiel en gevoelig onderwerp en dan deelt ze zo'n schop uit. Ze hoeft dan niet gecanceld of monddood gemaakt te worden, maar ik zou haar nu ook zeker niet boeken voor een gig op zo'n breed gewaardeerd en bezocht evenement als Pinkpop. Dat zou ik een redelijk juiste consequentie noemen van zulk gedrag...
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Met name de manier waarop vind ik echt verwerpelijk. Ze gaat de discussie over het onderwerp niet aan, maar ze kiest er ogenschijnlijk bewust voor om een waanzinnig beledigende bom te droppen. En dat terwijl het juist ons grote goed is om over alles je vrije mening te kunnen geven. Maar het is een fragiel en gevoelig onderwerp en dan deelt ze zo'n schop uit. Ze hoeft dan niet gecanceld of monddood gemaakt te worden, maar ik zou haar nu ook zeker niet boeken voor een gig op zo'n breed gewaardeerd en bezocht evenement als Pinkpop. Dat zou ik een redelijk juiste consequentie noemen van zulk gedrag...
Sorry blijkt maar weer eens dat ik niet heb meegekregen wat ze dan gezegd/gepost zou hebben. Ik weet dat er een hoop heisa over is maar wat precies heb ik langs mij heen laten gaan blijkbaar 🤦
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.786
5.307
Sorry blijkt maar weer eens dat ik niet heb meegekregen wat ze dan gezegd/gepost zou hebben. Ik weet dat er een hoop heisa over is maar wat precies heb ik langs mij heen laten gaan blijkbaar 🤦
Heeft het N-woord gedropt en transfobe uitlatingen gedaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.319
7.311
Ja en zijn er niet ook al genoeg momenten geweest dat dit juist andersom was, dat het juist goed uitpakt? En weegt het nu opeens zo zwaar dat er alleen maar negatief over gesproken kan worden.
Misschien echt even eerst opzoeken wat ze gezegd heeft en hoe ze met kritiek daarop is omgegaan.
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
591
600
Ik snap niet goed waarom Anouk zoveel tegenstand krijgt. Ok het is de 8ste keer. Maar het is geen headliner die 8 keer passeert en ze heeft echt wel goeie muziek gemaakt. Als Nederlander zou je daar toch eerder trots op kunnen zijn ipv haar af te breken? Joost staat er voor de 3de keer en heeft bijlange niet de carrière die Anouk heeft. Ik heb ze al verschillende keren gezien. Ene keer heel goed, andere keer slecht, soms ergens tussenin maar blijft een goede artieste toch? Begrijp dus niet goed waarom ze zo naar beneden wordt gehaald.
Als ze een plek zoals Froukje of zoals in 2019 had gekregen, vond ik het wellicht niet zo erg. Maar nu houdt ze een plek bezet waar naar een grote buitenlandse act op geboekt had kunnen, nee moeten worden.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.589
4.689
Anouk staat veel maar dan ook echt veel te hoog geprogrammeerd. Los van het feit dat je een artiest gewoon moet lozen als die zo'n absurde uitlatingen doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Het zijn hele domme, lompe, verkeerde, misschien wel ellendige uitspraken van Anouk.

Ik ben zelf wel van mening dat het allemaal niet bijdraagt aan een 'oplossing' als iedereen maar had gaan schreeuwen hoe fout het is en de andere helft gaat zeggen dat het allemaal wel mee valt of het overtrokken vindt. Werkt uiteindelijk alleen maar polariserend naar mijn idee. (In ieder geval wel tegenwoordig).
Hoe meer aandacht je het geeft, hoe meer negatieve impact er vaak is.
Ik heb überhaupt niet de tijd om te kijken wat Anouk van dingen vindt, of om daar echt iets van te vinden eigenlink. (Ja, ik snap dat ze een voorbeeldfunctie heeft en dat het ontzettend dom, transfoob en rascistich is).


Maar goed, iedereen zo zijn eigen mening. Gelukkig mogen we die ook allemaal hebben.

Misschien weer verder op Pinkpop, voordat dit onderwerp weer ontploft? Plus het is al een keer besproken toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en colette283

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.754
Anouk staat veel maar dan ook echt veel te hoog geprogrammeerd. Los van het feit dat je een artiest gewoon moet lozen als die zo'n absurde uitlatingen doet.
Heb haar gezien op de Lokerse Feesten vorig jaar (als vroegste van de dag toen), vond het ook gewoon een best zwakke show. Gek dat die nog altijd zulke zalen en spots krijgt eigenlijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
Misschien weer verder op Pinkpop, voordat dit onderwerp weer ontploft? Plus het is al een keer besproken toch?
ja, denk dat we beter weer door kunnen pakken op de "er toe doende" actualiteit...

en de 3 vragen van Kesselman en de ingeslopen flop van 2024 ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.110
1.994
Ja en zijn er niet ook al genoeg momenten geweest dat dit juist andersom was, dat het juist goed uitpakt? En weegt het nu opeens zo zwaar dat er alleen maar negatief over gesproken kan worden.
Geen blad voor de mond nemen is zeker in veel gevallen een prima eigenschap.

Transgenders bekritiseren en beledigen door een foto van je menstruatiebloed het internet op te flikkeren is een andere tak van sport...


edit: en laten we het nu inderdaad maar laten rusten. Het is een bijzonder waardevolle discussie, maar het doet afbreuk aan dit specifieke Pinkpop topic want er is heel veel over te doen en zeggen...
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283 en Oasiss

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.319
7.311
Het zijn hele domme, lompe, verkeerde, misschien wel ellendige uitspraken van Anouk.

Ik ben zelf wel van mening dat het allemaal niet bijdraagt aan een 'oplossing' als iedereen maar had gaan schreeuwen hoe fout het is en de andere helft gaat zeggen dat het allemaal wel mee valt of het overtrokken vindt. Werkt uiteindelijk alleen maar polariserend naar mijn idee. (In ieder geval wel tegenwoordig).
Hoe meer aandacht je het geeft, hoe meer negatieve impact er vaak is.
Ik heb überhaupt niet de tijd om te kijken wat Anouk van dingen vindt, of om daar echt iets van te vinden eigenlink. (Ja, ik snap dat ze een voorbeeldfunctie heeft en dat het ontzettend dom, transfoob en rascistich is).


Maar goed, iedereen zo zijn eigen mening. Gelukkig mogen we die ook allemaal hebben.

Misschien weer verder op Pinkpop, voordat dit onderwerp weer ontploft? Plus het is al een keer besproken toch?
Het is imo wel een beetje irritant dat, elke keer als er nu een discussie plaatsvindt , die meteen weer de kop wordt ingedrukt. En alles gebeurt hier ook respectvol.

Als mensen niet schreeuwen dat er iets fout is leren mensen die dit soort kwetsende uitspraken doen ook nooit dat ze daarmee moeten ophouden natuurlijk. Niet alles moet maar stilzwijgend worden geaccepteerd. Dan verandert er nooit wat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken