Pinkpop 2024

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Nu eerst maar hopen op een nieuw Tame Impala album en tour.
Was Tame Impala ook al geen hype in 2014? Kan me herinneren dat toen ik kaarten kochten bij mijn fysieke adres dat die naam nog wel eens op het forum genoemd werd als toekomstige headliner. Was geloof ik zeer populair in Engeland. Het heeft in ieder geval geen indruk op me gemaakt. Lasers vind ik best wel leuk maar das geen prioriteit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Op radio 2 werd net benoemd dat er gesprekken zijn tussen acda en de munnik en pinkpop. Geen idee hoe je dit op waarde moet schatten, maar het lijkt me een inkoppertje.
dat zal uit het slotinterview komen en uit het interview met Trommelen vlak voor Pinkpop 2023.

maar geen headliner imo, ergens als 2e of 3e op de mainstage.

Daarnaast denk ik dat (band x) best een flinke fanbase heeft die er toch voor zorgt dat het best prima zou kunnen werken.
die vlieger gaat natuurlijk voor veel acts op... 😉

... en The Who (die laatste is sowieso meer wat voor Bospop).
ik denk dat de band te groot is voor Bospop, het is sowieso een formaat Mad Cool / Hyde Park / Firenze in het buitenland. Een manager/boeker zal sowieso deze band op de zo prominent mogelijke spot willen neerzetten. Pinkpop is wellicht safe ipv een los concert, omdat ze niet alleen de verkoop dragen in NL voor de weekend tickets en voor de dagtickets voldoende kunnen verkopen voor Pinkpop begrippen imo...

en ik vergeet nog Post Malone te noemen, zie Mojo hem alsnog nog best als headliner aandragen in 2024 voor Pinkpop... Zou naast 2 herhaal oudjes als headliners best mogelijk zijn....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
The Who kreeg hier jaren terug de Ziggo niet vol, die gaan geen Pinkpop headlinen. Juist ideaal voor Bospop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
The Who kreeg hier jaren terug de Ziggo niet vol, die gaan geen Pinkpop headlinen. Juist ideaal voor Bospop.
klopt, daar blijf je steeds met plezier op wijzen merk ik...

maar de kaarten liggen er al flink wat jaren later heel anders voor. Daarnaast zo'n manager/boeker zal een band als dit met deze legendarische status niet aan Bospop verkopen, daar zijn de aantallen dagkaarten voor Bospop en de prijskaartjes te minimaal voor. Als ik de vergelijking trek met Mad Cool of Firenze Rocks, kijkt een boeker daar meer naar dan Bospop. Ik denk dat Bospop meer richt op een headliner van formaat Afas, The Who zou imo wel op eigen houtje een losse dag op het Bospop terrein kunnen trekken. Maar het is van oudsher wel een act die zich heel goed laat boeken voor festivals, met in achterhoofd dat The Who al jaren voorkwam op de wenslijstjes van Pinkpop. Oke, met nadruk op wenslijstjes van Jan Smeets, maar ik zie Mojo nog best met een scheef oog naar die wenslijstjes van Jan kijken!!!
 
  • Haha
Waarderingen: Mark's Kal

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
klopt, daar blijf je steeds met plezier op wijzen merk ik...

maar de kaarten liggen er al flink wat jaren later heel anders voor.
Op basis waarvan?

Porcupine Tree was ook een Bospop headliner die in Ziggo stonden. Simply Red ook.
 

Verwijderd lid 43165

Campingartiest
23 nov 2022
64
67
Kpop? zouden daar nog wat headliners tussen zitten voor Pinkpop? Ik snap de meeste hier niet op zitten te wachten, maar iets als Blackpink zal waarschijnlijk wel genoeg dag tickets verkopen lijkt me.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
dat zal uit het slotinterview komen en uit het interview met Trommelen vlak voor Pinkpop 2023.

maar geen headliner imo, ergens als 2e of 3e op de mainstage.


die vlieger gaat natuurlijk voor veel acts op... 😉


ik denk dat de band te groot is voor Bospop, het is sowieso een formaat Mad Cool / Hyde Park / Firenze in het buitenland. Een manager/boeker zal sowieso deze band op de zo prominent mogelijke spot willen neerzetten. Pinkpop is wellicht safe ipv een los concert, omdat ze niet alleen de verkoop dragen in NL voor de weekend tickets en voor de dagtickets voldoende kunnen verkopen voor Pinkpop begrippen imo...

en ik vergeet nog Post Malone te noemen, zie Mojo hem alsnog nog best als headliner aandragen in 2024 voor Pinkpop... Zou naast 2 herhaal oudjes als headliners best mogelijk zijn....
Ik zie die 2 zomaar sub zijn op een popdag eigenlijk...
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Op basis waarvan?

Porcupine Tree was ook een Bospop headliner die in Ziggo stonden. Simply Red ook.
op basis van het succes van de 2023 tour... op basis van dat de laatste keer in NL 2015 was wat al veel te ver terug is om nog een waarde aan een slechte verkoop toen te hechten omdat ze al te lang niet meer in Benelux zijn geweest.

Over de slechte verkoop van de Ziggo destijds waren verschillende theorieën. 2013 was vooral gericht op het integraal gespeelde Quadrophenia en Zak Starkey die ontbrak waardoor het voor de neutrale bezoekers tegenviel en dat misschien de weerslag had op de verkoop van 2015. Ook het op een maand voor het concert het concert met 1 dag verplaatsen (omdat de mannen fit wilde zijn voor Glastonbury) deed de opkomst weinig goeds, ook niet onder fans. Veel fans die er tegenop zagen om hotels om te boeken oa.

ik zou The Who op Bospop compleet misplaatst vinden. Ik zie Bospop eerder met bijvoorbeeld Iron Maiden aan de haal gaan dan The Who als je op basis van Ziggo Dome acts kijkt. Maar sowieso waarschijnlijk een onnodige discussie, The Who zal vast niet bovenaan de lijst van Mojo staan. Ik gok op Green Day, Muse, Foo Fighters, Bon Jovi, Billie Eilish of Bruno Mars... en het is nog iets te vroeg om headliners aan te wijzen. Ik wil maar zien waar Mad Cool mee komt, of Rock am Ring, Hyde Park of Werchter Boutique...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Werchterfan

Randprogramma
18 mei 2022
130
115
ik ziethe who, iron maiden, bon jovi, queen echt nooit meer op pinkpop staan, daarvoor zijn te veel mainstream geworden..
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik zie ze Bon Jovi (gelukkig) ook niet snel op Pinkpop zetten en ook eerder met een eigen show.
als die zich laat overhalen tot het spelen op meerdere festivals door Europa, dan zie ik Mojo dit nog best doen op Pinkpop ipv een losse show. Ik heb ook geen idee op welk ander festival je Bon Jovi zou kunnen zetten in NL? Het is dat TW Classic België al de headliner heeft waarschijnlijk, anders zag ik ze TW 2019 ook wel herhalen... Overigens de laatste tour was enkel Rock in Rio 2017 + 2019 en TW 2019, voor zo ver je TW eigenlijk als festival kan zien. Het staat of valt bij het idee / gerucht of Bon Jovi daadwerkelijk op festivals staat in 2024 imo...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dat kan zeker. Ze hebben er immers vaker gestaan. Al denk ik eerder dat het een losse extra dag wordt dan.
de kans dat ze Nederland overslaan in een nieuwe tour is nihil, dus ze komen imo sowieso langs.
2020 was een losse show op het Bospop terrein de bedoeling... dus wie weet

voor alle Pinkpoppers die in 2023 klaagde over te weinig gitaar, zou het wel eens wat anders zijn.
Kan Mojo kiezen met in potentie de vergelijking: een losse dag Weert > 25.000 bezoekers of headliner Pinkpop dagtickets > 25.000 of weer een half volle Gelredome? Vanochtend ging het nog over de lasershow van Tame Impala, maar de show van Iron Maiden zoals deze tour voel ik persoonlijk toch meer voor op Pinkpop...
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.125
505
Queen is toch juist heel erg mainstream? Denk dat die juist best goed zouden kunnen op Pinkpop.
Alleen Adam Lambert is geen Freddie plus dat John Deacon er niet meer bij is maakt het voor mij niet echt iets om staan te juichen maar als ze kunnen boeken dan zou ik zeggen boeken maar alleen al voor May's solo's.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken