Pinkpop 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Hier wordt een mens niet vrolijk van, maar met een mooi gebalanceerd rijtje is het helemaal prima. Zie het dan weer niet werken op PP, maar hij mag 't best proberen.
Waarom wordt een mens hier niet vrolijk van? Nieuwe headliner altijd een pre.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Waarom wordt een mens hier niet vrolijk van? Nieuwe headliner altijd een pre.
Hoezo wordt een mens hier niet vrolijk van?
Een mens als in 'ik'. Matige muziek en al die poespas hoeft van mij simpelweg niet. Maar wat ik zeg, mocht ie in een mooi gebalanceerd rijtje terechtgekomen, mag ie zeker komen. Blijf ik alleen weg ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en DennisvdBr

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Froukje kun je ook wel weer opschrijven voor '24. In de podcast van Groenteman meldt ze een plaat uit te brengen binnenkort en in 2024 een grote festivaltour te gaan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
355
367
Hahaha. Wat moet het lekker leven zijn in zo’n bubbel. Weet je, ik wordt er gewoon nieuwsgierig van. Ik vind die muziek an sich zo ontzettend kut, dat die lichtshow wel van een andere planeet moet zijn om die show als geheel alsnog heel tof te kunnen maken. Mijn stem voor een van de drie headliners is voor meneer Parker 🤘🏻
Waarom kon jij mij nou niet laten zitten in die bubbel? :ROFLMAO:
Die laatste opmerking moet je uiteraard niet serieus nemen.

Mocht tame impala geboekt worden, koop ik een kaartje en meeten we elkaar. Kunnen we samen genieten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Hier wordt een mens niet vrolijk van, maar met een mooi gebalanceerd rijtje is het helemaal prima. Zie het dan weer niet werken op PP, maar hij mag 't best proberen.
hier ben ik het wel mee eens ja...

...en lasers, dat maakt de show voor mij persoonlijk niet

(edit, kan me voorstellen dat dit op BKS / DTRH beter tot z'n recht komt, festival trekt over algemeen de doelgroep meer en geeft ook een headliner spot op een tijdstip dat veel beter past... op Pinkpop zie ik het niet gebeuren als headliner, maar wel als Noord sluiter, anders dan op Hurricane/Southside)
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Wat zouden nieuwe headliners zijn die jullie wel zouden zien zitten?

En nee, Volbeat is geen headliner. :p
 
  • Thinking
Waarderingen: Bassie78

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.870
Volgens mij zijn er voorlopig geen nieuwe headliners voor Pinkpop. Oftewel de artiesten zijn te groot/duur of zgn. niet passend. Dat wordt nog minimaal 10 tot 15 jaar recyclen van de welbekende namen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Volgens mij zijn er voorlopig geen nieuwe headliners voor Pinkpop. Oftewel de artiesten zijn te groot/duur of zgn. niet passend. Dat wordt nog minimaal 10 tot 15 jaar recyclen van de welbekende namen.
Als Tame Impala met die indrukwekkende show hier afgeserveerd wordt dan blijft het inderdaad een beperkte poule. Na piemelspuitkanonnen, grote bewegende robots en trapezenacts is het juist weer eens verfrissend dat een grote band terugpakt op de klassiekers van een indrukwekkende show.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
940
1.702
Ongelooflijk eigenlijk dat Tame Impala niet gezien wordt als passende headliner op Pinkpop. En het erge is dat ik inderdaad denk dat de meeste trouwe Pinkpop gangers er niet op zitten te wachten. Ze zijn hiermee denk ik wel hun eigen graf aan het graven. Uiteindelijk moet je toch ook nieuwe mensen en generaties naar je festival trekken en daarbij hoort dus ook nieuwe actuele headliners programmeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
wat ik als headliners zie?

momenteel:
ik zie Green Day als kanshebber en verwacht best een rit aan festivals.
Wachten of Muse de World Tour doortrekt in 2024, ik denk dat Zuid Amerika er vroeg in 2024 in zit.
Afwachten of Foo Fighters festivaldatas toevoegen gaat die wel daags na elkaar gespeeld worden waardoor de Pinkpop zondag kan, maar dat is ijdele hoop waarschijnlijk.
Ik zie Bon Jovi best als headliner kanshebber, classic rock headliner met een pop randje en nog niet op Pinkpop geweest wel op Megaland als los concert gestaan.
Andere classic act die imo best op Pinkpop zou kunnen is The Who, die zie ik eerder gestrikt worden door grote mainstream festivals als bijvoorbeeld Mad Cool dan Queen waarvoor ik eerder zaalshows verwacht?
De ontwikkelingen rond Rammstein dienen denk ik wel gevolgd te worden.
Bruno Mars zou de tour best kunnen doortrekken in 2024, speelt nog al eens op festivals en is daardoor van de grote Popheadliners wellicht meest likely.
Ook popheadliner de vraag of Billie Eilish door tourt in 2024 en in de juni/juli maanden in EU is ipv VS. Of Popheadliners als Perry of Lipa? Of een uitzonderlijk paar gigs van Cyrus...
Geloof in een festival tour van AC/DC heb ik niet, ook Springsteen of McCartney zie ik het niet meer doen eigenlijk...
Natuurlijk heb ik nog de persoonlijke uitdaging open staan aan Rob Trommelen en Niek Murray om Iron Maiden als headliner te zetten! ha ha 😉
Van The Cure hoop ik dat ze die naar een Ziggo zetten.

Ik denk 2 rock gerelateerde headliners en 1 pop gerelateerde headliner. Overigens kijk ik er niet gek van op als de headliners er in de laatste 6 edities nog gestaan hebben...
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Ongelooflijk eigenlijk dat Tame Impala niet gezien wordt als passende headliner op Pinkpop. En het erge is dat ik inderdaad denk dat de meeste trouwe Pinkpop gangers er niet op zitten te wachten. Ze zijn hiermee denk ik wel hun eigen graf aan het graven. Uiteindelijk moet je toch ook nieuwe mensen en generaties naar je festival trekken en daarbij hoort dus ook nieuwe actuele headliners programmeren.
En als je wil vernieuwen kan je wat mij betreft 100x liever een Tame Impals boeken dan Bieber, Martin Garrix, Imagine Dragons, Armin van Buuren, Mumford...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Timmetje

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
355
367
wat ik als headliners zie?

momenteel:
ik zie Green Day als kanshebber en verwacht best een rit aan festivals.
Wachten of Muse de World Tour doortrekt in 2024, ik denk dat Zuid Amerika er vroeg in 2024 in zit.
Afwachten of Foo Fighters festivaldatas toevoegen gaat die wel daags na elkaar gespeeld worden waardoor de Pinkpop zondag kan, maar dat is ijdele hoop waarschijnlijk.
Ik zie Bon Jovi best als headliner kanshebber, classic rock headliner met een pop randje en nog niet op Pinkpop geweest wel op Megaland als los concert gestaan.
Andere classic act die imo best op Pinkpop zou kunnen is The Who, die zie ik eerder gestrikt worden door grote mainstream festivals als bijvoorbeeld Mad Cool dan Queen waarvoor ik eerder zaalshows verwacht?
De ontwikkelingen rond Rammstein dienen denk ik wel gevolgd te worden.
Bruno Mars zou de tour best kunnen doortrekken in 2024, speelt nog al eens op festivals en is daardoor van de grote Popheadliners wellicht meest likely.
Ook popheadliner de vraag of Billie Eilish door tourt in 2024 en in de juni/juli maanden in EU is ipv VS. Of Popheadliners als Perry of Lipa? Of een uitzonderlijk paar gigs van Cyrus...
Geloof in een festival tour van AC/DC heb ik niet, ook Springsteen of McCartney zie ik het niet meer doen eigenlijk...
Natuurlijk heb ik nog de persoonlijke uitdaging open staan aan Rob Trommelen en Niek Murray om Iron Maiden als headliner te zetten! ha ha 😉
Van The Cure hoop ik dat ze die naar een Ziggo zetten.

Ik denk 2 rock gerelateerde headliners en 1 pop gerelateerde headliner. Overigens kijk ik er niet gek van op als de headliners er in de laatste 6 edities nog gestaan hebben...
Zijn er zeker een aantal die ik graag zou willen zien, maar 70% van wat je opnoemt komt; of met een rollator het podium op of heeft na 15min een zuurstof fles nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.870
De trouwe en conservatieve Pinkpop bezoeker is zowel een zegen als een vloek. Voorlopig een zegen, want je kunt als Mojo ieder jaar vrijwel hetzelfde riedeltje herhalen en het verkoopt toch wel voldoende. In de toekomst een vloek, want puur met dit soort bezoekers is er geen toekomstbestendigheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Ik vroeg naar nieuwe headliners. :p
Het tegenovergestelde van Green Day en The Who (die laatste is sowieso meer wat voor Bospop). Bon Jovi moet je ook niet willen, die kan niet meer zingen haha.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
940
1.702
En als je wil vernieuwen kan je wat mij betreft 100x liever een Tame Impals boeken dan Bieber, Martin Garrix, Imagine Dragons, Armin van Buuren, Mumford...
Helemaal mee eens. Muzikaal ook een stuk aantrekkelijker (vind ik).
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.125
505
Ik vroeg naar nieuwe headliners. :p
Het tegenovergestelde van Green Day en The Who (die laatste is sowieso meer wat voor Bospop). Bon Jovi moet je ook niet willen, die kan niet meer zingen haha.
Inderdaad, de vijver van +/- 15 bevat toch heel wat Dinosaurussen , daar kun je niet lang meer mee vooruit.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
940
1.702
Billie Eilish, Arctic Monkeys (eigenlijk al te laat), Nothing but thieves, Tame Impala, Dua Lipa, Harry Styles, Taylor Swift, Depeche Mode?
Ik merk wel dat het bij het bedenken van nieuwe headliners voor Pinkpop vooral qua gitaar namen erg lastig is. Bands als Greta van Fleet en Volbeat zijn denk ik toch te klein. Maar ze kunnen natuurlijk altijd 1 dag terugvallen op een oude vertrouwde rock act.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken