Pinkpop 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Billie Eilish, Arctic Monkeys (eigenlijk al te laat), Nothing but thieves, Tame Impala, Dua Lipa, Harry Styles, Taylor Swift, Depeche Mode?
Ik merk wel dat het bij het bedenken van nieuwe headliners voor Pinkpop vooral qua gitaar namen erg lastig is. Bands als Greta van Fleet en Volbeat zijn denk ik toch te klein. Maar ze kunnen natuurlijk altijd 1 dag terugvallen op een oude vertrouwde rock act.
Wellicht Maneskin ook binnen wat tijd.

Styles en Swift zijn te groot.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
wat ik als headliners zie?

momenteel:
ik zie Green Day als kanshebber en verwacht best een rit aan festivals.
Wachten of Muse de World Tour doortrekt in 2024, ik denk dat Zuid Amerika er vroeg in 2024 in zit.
Afwachten of Foo Fighters festivaldatas toevoegen gaat die wel daags na elkaar gespeeld worden waardoor de Pinkpop zondag kan, maar dat is ijdele hoop waarschijnlijk.
Ik zie Bon Jovi best als headliner kanshebber, classic rock headliner met een pop randje en nog niet op Pinkpop geweest wel op Megaland als los concert gestaan.
Andere classic act die imo best op Pinkpop zou kunnen is The Who, die zie ik eerder gestrikt worden door grote mainstream festivals als bijvoorbeeld Mad Cool dan Queen waarvoor ik eerder zaalshows verwacht?
De ontwikkelingen rond Rammstein dienen denk ik wel gevolgd te worden.
Bruno Mars zou de tour best kunnen doortrekken in 2024, speelt nog al eens op festivals en is daardoor van de grote Popheadliners wellicht meest likely.
Ook popheadliner de vraag of Billie Eilish door tourt in 2024 en in de juni/juli maanden in EU is ipv VS. Of Popheadliners als Perry of Lipa? Of een uitzonderlijk paar gigs van Cyrus...
Geloof in een festival tour van AC/DC heb ik niet, ook Springsteen of McCartney zie ik het niet meer doen eigenlijk...
Natuurlijk heb ik nog de persoonlijke uitdaging open staan aan Rob Trommelen en Niek Murray om Iron Maiden als headliner te zetten! ha ha 😉
Van The Cure hoop ik dat ze die naar een Ziggo zetten.

Ik denk 2 rock gerelateerde headliners en 1 pop gerelateerde headliner. Overigens kijk ik er niet gek van op als de headliners er in de laatste 6 edities nog gestaan hebben...
Oke dan... als nieuwe headliner: Maneskin
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Billie Eilish, Arctic Monkeys (eigenlijk al te laat), Nothing but thieves, Tame Impala, Dua Lipa, Harry Styles, Taylor Swift, Depeche Mode?
Ik merk wel dat het bij het bedenken van nieuwe headliners voor Pinkpop vooral qua gitaar namen erg lastig is. Bands als Greta van Fleet en Volbeat zijn denk ik toch te klein. Maar ze kunnen natuurlijk altijd 1 dag terugvallen op een oude vertrouwde rock act.
Gewoon Dua Lipa . Prima. Veel hits dat zoekt Pinkpop. Zodat mensen mee kunnen zingen.

Verder denk ik aan Green Day en Muse.

Boring, niet verrassend en typisch Pinkpop.
 

Werchterfan

Randprogramma
18 mei 2022
130
115
ik zou het wel verfrissend vinden als ze een Tame impala durven te boeken voor pinkpop. ik ben van mening dat ze te veel op safe spelen en dat het programma al jaren wat saai en voorspellend is. Voor mij persoonlijk mag het wel weer wat alternatiever worden zoals vroeger. Meer gitaren, minder Nielsons, Donny's en lil kleines... Maar misschien zijn de deze weg nu ingeslagen om de meer mainstream mensen aan te trekken wat ik persoonlijk jammer vind...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Wat zouden nieuwe headliners zijn die jullie wel zouden zien zitten?

En nee, Volbeat is geen headliner. :p
Dua Lipa en Billie Eilish zouden geknipt zijn. Tame Impala is een twijfelgeval qua sales (moet nog wat groots voor dan) maar ze hebben er wel de show en nummers voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
De trouwe en conservatieve Pinkpop bezoeker is zowel een zegen als een vloek. Voorlopig een zegen, want je kunt als Mojo ieder jaar vrijwel hetzelfde riedeltje herhalen en het verkoopt toch wel voldoende. In de toekomst een vloek, want puur met dit soort bezoekers is er geen toekomstbestendigheid.
Ik denk dat het trouwe en conservatieve volk toch niet perse de groep is die er 20 jaar geleden al was. Tegenwoordig is dat voor mijn gevoel meer de lokale, niet superjonge (daar zijn er ter plaatse ook niet veel meer van), groep die vanuit een vaste plek op het terrein de dag doorkomt. Die zijn misschien bekender met RHCP of Green Day dan met Tame Impala, maar heel veel boeit het die groep ook niet. Daarnaast denk ik dat Tame Impala best een flinke fanbase heeft die er toch voor zorgt dat het best prima zou kunnen werken. Zei het eerder al een keer, als Tame Impala komt, sta ik vooraan, dan heb ik geen last van de picknickers halverwege het veld.

En die groep picknickers blijf je toch hebben, een enkele uitzondering na die echt hele veld in extase zou laten verkeren (maar dat zijn veelal ook al de headliners die voor Pinkpop niet meer gauw te grijpen zijn).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Dat zou de slechtste headliner ooit zijn. Dat is echt geen headliner en die zijn over hun top heen ( op het moment)
Hoe kunnen die nou al over hun top heen zijn? :p

Ik ben geen fan, maar die zijn kneitergoed bezig zichzelf naar hoge festivalposities te werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Op radio 2 werd net benoemd dat er gesprekken zijn tussen acda en de munnik en pinkpop. Geen idee hoe je dit op waarde moet schatten, maar het lijkt me een inkoppertje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Gebruikers die dit onderwerp bekijken