Pinkpop 2024

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
ik ziethe who, iron maiden, bon jovi, queen echt nooit meer op pinkpop staan, daarvoor zijn te veel mainstream geworden..
Even los van de term mainstream. Van wat je opnoemt moet je de laatste festivaldatum eens opzoeken. Iron Maiden doet nog wel festivals als ik me niet vergis. De rest is toch al jaren geleden....
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
83
40
Volgens mij was hun laatste album niet perse een succes toch?😅
Hoeft toch ook niet? Er zijn wel meerdere bands die eerder voordat ze groot waren albums hadden uitgebracht die geen succes waren. Ofwel niet bij de metalliefhebbers ofwel werd gewoon niet goed gestreamd of toen der tijd gekocht. Het volgende album zal dan zeker weet (wat) beter zijn lijkt me.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Hoeft toch ook niet? Er zijn wel meerdere bands die eerder voordat ze groot waren albums hadden uitgebracht die geen succes waren. Ofwel niet bij de metalliefhebbers ofwel werd gewoon niet goed gestreamd of toen der tijd gekocht. Het volgende album zal dan zeker weet (wat) beter zijn lijkt me.
We will see. Mijn gevoel zegt dat het momentum voorbij is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.451
7.444
Ze speelden een tijd terug overal nog in vrijwel uitverkochte zalen. Hoe kan één album dat wat minder goed onthaald is zorgt ervoor dat hun momentum voorbij is? Dat laatste zegt niet zoveel toch? Zeker niet bij hun fanbase.
 
Laatst bewerkt:

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
197
161
Alleen Adam Lambert is geen Freddie plus dat John Deacon er niet meer bij is maakt het voor mij niet echt iets om staan te juichen maar als ze kunnen boeken dan zou ik zeggen boeken maar alleen al voor May's solo's.
Adam Lambert is imo een van de sterkste vocalisten van de laatste jaren, hem zal je inderdaad nooit kunnen vergelijken met Freddy maar voor Queen zeker the next best thing. Daarnaast heb je met May een wereldgitarist en Roger Taylor ook niet vergeten he. De visuals/show vorig jaar in de Ziggo... whow! Boeken die lui, zal zeer goed werken op PP
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en Landgraver

EastRocks

Campingartiest
3 nov 2015
64
52
even mijn eerste ideeën over wie er zouden kunnen komen en waarom (geen specifieke volgorde)

OTTO, nieuwe band met geweldige cd en met zoon van Rob Trujillo (Metallica) spelen nu veel in US, zie ik wel festivalzomer in EU doorbrengen, mooi voor in de tent

The Gaslight Anthem, zijn weer bij elkaar, nieuwe cd komt uit en vast geweldig single met The Boss opgenomen, treden nu veel in US op zie ik wel oversteken deze zomer voor mooie spot op Noord/Zuid of afsluiter tent

CREED, reunie, misschien iets voor Noord podium, zie ik wel festivals doen, alhoewel US misschien eerst voorgaat en 2025 EU

Nickelback, tourt US momenteel daarna EU?, nieuwe cd uit, kan zomaar op Pinkpop Noord afsluiten??

Turnstile, zit op dit moment in stijgende lijn op de affiches, hun naam groeit, zie ze nog wel weer door toeren in 2024 op PP

SLASH, goede kanshebber lijkt me, heeft zelf al toeren aangekondigd, goede festival act voor PP, mooie afsluiter Noord of hoge spot op Zuid

Corey Taylor (zanger Slipknot) solos tour met band, goede rock voor ergens in de middag heeft aangekondigd te gaan toeren in 2024, zijn muziek leent zich wel voor PP, mooi voor in tent

Nothing But Thieves, zitten nu te pieken met nieuwe cd, veel hits, en 2x uitverkochte Ziggo, die gaan of Noord afsluiten of een na laatste op Zuid
(of toch al headliner ???)

Mammoth WVH, Van Halen zijn zoon toert aankomende zomer met Metallica door EU en ik zie die nog wel festivals meepakken, 2e cd ook uit, mooie voor in tent lijkt me

Five Finger Death Punch, toert aankomende zomer met Metallica door EU en ik zie die nog wel festivals meepakken, afsluiter Noord of hoge spot Zuid?

Tears for Fears. all classic act, alhoewel goede nieuwe cd uit nu en toeren veel in US, oversteek EU zou ook een keer moeten toch, misschien 2024 en dan een of twee na laatste op Zuid?

Sam Smith, zie wel als headliner een keer op PP staan, veel hits, verkoop Ziggo's uit, ideale pop headliner, toert momenteel, zie ik wel dat doortrekken.

A7F, Avenged Sevenfold, kan maar zo headliner worden, maar denk het zelf niet voor PP, denk dat populariteit daar voor dalende is, twee matige laatste cd's (in mijn ogen), misschien Graspop zelfde weekend.

Misschien nog bands als Train, Biffy Clyro Counting Crows, alhoewel ik daar geen aanwijzing voor zie nog
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.870
Sky Radio band, dus perfect bij het huidige Pinkpop inderdaad. Ik vind het één van de meest afgrijselijke bands ooit, maar dat is uiteraard niet relevant.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Cootje

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Dan kan The Fray ook wel aan het lijstje worden toegevoegd, zelfde type band als Train.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Sky Radio band, dus perfect bij het huidige Pinkpop inderdaad. Ik vind het één van de meest afgrijselijke bands ooit, maar dat is uiteraard niet relevant.
Ik vind Train geweldig. Kendrick, Lizzo, the haunted youth vind ik dan weer slechte muziek voor mensen met wansmaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken