Pinkpop 2024

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
272
153
Het gebeurt niet veel vaker dat een festival plots een naam toevoegt en daardoor ook volledig met een tijdschema moet schuiven zonder goede reden volgens mij.
Gediskwalificeerd worden van het songfestival gebeurt ook niet vaak, zeg maar een unieke gebeurtenis.
En vrijwel heel Nederland en Europa staat achter Joost. Zelfs mensen die Joost niks aan vinden staan nu voor aan want je laat de oranje leeuw niet in zijn hempie staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.042
464
Heeft inderdaad niks met de kaartverkoop te maken. Stond al langer op de planning, vandaar ook dat er nog wat ruimte in het schema

Gediskwalificeerd worden van het songfestival gebeurt ook niet vaak, zeg maar een unieke gebeurtenis.
En vrijwel heel Nederland en Europa staat achter Joost. Zelfs mensen die Joost niks aan vinden staan nu voor aan want je laat de oranje leeuw niet in zijn hempie staan.
Als ze ballen hadden bij PP hadden ze Joost als headliner ingezet en CH als opener,grapje natuurlijk.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.416
1.908
Ik begrijp ook niet zo goed waarom hier voortdurend wordt geopperd dat Pinkpop inzicht moet geven in het aantal verkochte kaarten of gemopperd dat ze het niet doen. Dat doe je normaal gesproken toch alleen als je bijna bent uitverkocht (koop nu nog snel je kaarten voordat je te laat bent) of als je bent uitverkocht. Daarmee trek je positieve aandacht.

Vanuit marketingoogpunt is het totaal niet interessant om te melden dat je festival pas voor 40 of 50 of 80% (of hoeveel dan ook) procent is uitverkocht. Integendeel zelfs. Dat is geen goede p.r. lijkt me. Daarmee creëer je niet het gevoel van "hier moet je bij zijn".
 

EastRocks

Campingartiest
3 nov 2015
60
44
PinkPop of bester gezegd het PinkSongfestival met maar liefst 7 songfestival acts, wat een trieste bedoening is het aan het worden Joost, Douwe Bob S10, Anouk, IlsedeLange, Maneskin,Loreen misschien kunnen ze volgend jaar gewoon Songfestival op grote schermen uitzenden :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.762
2.463
Ik hoop dan wel dat Joost Europapa in z'n geheel in de set steekt. Volgens wat ik begreep was het slechts een flard en een remix-gedeelte ervan tijdens z'n vorige show.

Het is een nummer dat voor hem persoonlijk wellicht gemengde gevoelens nu met zich meebrengt. Maar tergelijk ook de fan-favorite.

Beginnen met die flard & remix, en als bis de volledige versie en je pakt het plein volledig in.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.497
4.203
Even iets waar we wel echt zicht op hebben, namelijk het aanbod op Ticketswap:
- 54 weekend tickets, prijzen vooral tussen 270 en 286 euro, reguliere vvk 290 euro
- 6 vrijdag tickets, prijzen vooral tussen 128 en 175 euro, reguliere vvk 145 euro
- 11 zaterdag tickets, prijzen vooral tussen 150 en 173 euro, reguliere vvk 145 euro
- 62 zondag tickets, prijzen vooral tussen 129 en 140 euro, reguliere vvk 145

Opvallend dat er een paar randdebielen veel meer vragen voor een zaterdag ticket. Prijzen liggen iig hoger op zaterdag dan andere dagen. Zondag veel aanbod aan tickets en ook veel tickets verkocht voor prijzen tussen 120 en 127 euro. Weinig aanbod voor de vrijdag.
Benieuwd hoe dit 1 week voor het festival zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
459
149
Even iets waar we wel echt zicht op hebben, namelijk het aanbod op Ticketswap:
- 54 weekend tickets, prijzen vooral tussen 270 en 286 euro, reguliere vvk 290 euro
- 6 vrijdag tickets, prijzen vooral tussen 128 en 175 euro, reguliere vvk 145 euro
- 11 zaterdag tickets, prijzen vooral tussen 150 en 173 euro, reguliere vvk 145 euro
- 62 zondag tickets, prijzen vooral tussen 129 en 140 euro, reguliere vvk 145

Opvallend dat er een paar randdebielen veel meer vragen voor een zaterdag ticket. Prijzen liggen iig hoger op zaterdag dan andere dagen. Zondag veel aanbod aan tickets en ook veel tickets verkocht voor prijzen tussen 120 en 127 euro. Weinig aanbod voor de vrijdag.
Benieuwd hoe dit 1 week voor het festival zal zijn.
Joost effect 😉
Toevallig vanochtend voor de bekendmaking nog gekeken en nu al een klein aantal kaarten verkocht en prijs omhoog gegaan
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
395
212
gelukkig kan ik gewoon mijn planning aan houden... Ik zie dat ik pas 12:50 aanwezig hoef te zijn 😉
in 2022 had ik dat ook... totdat we uit de tent kwamen en toevallig langs liepen tijdens zijn show. ik was best onder de indruk... ga dus zeker om 12:00 uur al... heb wel enigszins hoge verwachtingen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
Dat brengt het Songfestival gehalte op Pinkpop naar 7 ?

Joost, Anouk, Isle DeLange, Douwe Bob, S10 en winnaars Maneskin en dubbel winnaar / 4 keer deelnemer : Loreen.
 
  • Haha
Waarderingen: theblackmadness

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
497
249
O nee, o nee. Wij hebben weekend kaarten maar zijn zaterdag helaas verhinderd door de verjaardag van mijn moeder wordt 65 de 23e en geeft een feest op de zaterdag. In 2022 heeft mijn vriend Joost ook al moeten missen door mij. Dat is balen.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
848
770
O nee, o nee. Wij hebben weekend kaarten maar zijn zaterdag helaas verhinderd door de verjaardag van mijn moeder wordt 65 de 23e en geeft een feest op de zaterdag. In 2022 heeft mijn vriend Joost ook al moeten missen door mij. Dat is balen.
Je kan Joost quasi in elke parochie zien😅
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken