Pinkpop 2024

pinkpopmaastricht

Playlistbediener
19 feb 2018
24
16
Yes! Joost was er vorig jaar ook even als gast bij Donnie en dat was een groot feest! Ben hier wel blij mee 🤘
En na de hype natuurlijk een goede zet van Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
459
149
Nog 25 dagen te gaan! Ontzettend zin in maar maak mij toch echt zorgen.. vandaag weer te horen gekregen van een aantal die we altijd treffen dat ze niet meer gaan 30 a 40 jaar altijd vaste prik maar lijkt nu voorbij!
Ik lees het hier en ook via andere kanalen,
Ook in mijn vriendengroep zijn er een aantal die dit als laatste keer beschouwen mocht er niks veranderen!!
Is hier weet van binnen de organisatie?
Kunnen we hier iets aan doen?

Zou het erg jammer vinden dat "mijn" festival slechts een goede herinnering zal zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: pinkpopmaastricht

elo

Headliner
3 dec 2013
5.284
4.167
Nog 25 dagen te gaan! Ontzettend zin in maar maak mij toch echt zorgen.. vandaag weer te horen gekregen van een aantal die we altijd treffen dat ze niet meer gaan 30 a 40 jaar altijd vaste prik maar lijkt nu voorbij!
Ik lees het hier en ook via andere kanalen,
Ook in mijn vriendengroep zijn er een aantal die dit als laatste keer beschouwen mocht er niks veranderen!!
Is hier weet van binnen de organisatie?
Kunnen we hier iets aan doen?

Zou het erg jammer vinden dat "mijn" festival slechts een goede herinnering zal zijn
Wat moet er veranderen volgens hen dan?
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
459
149
Wat moet er veranderen volgens hen dan?
Beetje vragen naar de bekende weg lijkt mij! Er is helaas teveel veranderd denk dat dat het antwoord al is.. het leuk houden voor jong en oud en daar is de line-up natuurlijk het meeste debet aan!
Heb je het interviewtje van Murray gezien gehoord? Via rlt volgens mij!!
Dan heb ik het idee dat ze denken dat het hartstikke goed gaat!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.284
4.167
Beetje vragen naar de bekende weg lijkt mij! Er is helaas teveel veranderd denk dat dat het antwoord al is.. het leuk houden voor jong en oud en daar is de line-up natuurlijk het meeste debet aan!
Heb je het interviewtje van Murray gezien gehoord? Via rlt volgens mij!!
Dan heb ik het idee dat ze denken dat het hartstikke goed gaat!
Nee niet gelezen nog
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.042
464
had wel dit recente interview gevonden

Aardig interview. Genoeg uitdagingen voor het PP team.Maar ja dat geldt toch voor de hele festival sector.Als oud PP ganger merk ik ook dat in mijn vriendenkring er steeds meer afhakers zijn/komen.Zoals Bob Dylan zingt The Times they are changing....Je moet met de tijd mee maar ja is dat genoeg voor de jeugd??Er spelen zoveel dingen mee zoals budget/acts/personeel/overheidsregels/concurrentie van andere festivals/ Losse mega concerten : Live Nation enz.Ga er maar eens aan staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.269
6.361
komende week de vernieuwde plattegronden van Pinkpop, festivalterrein en campings?

Scrol alvast door het tijdschema, voeg jouw favoriete artiesten toe en bekijk vanaf komende week alle nieuwigheden op het festivalterrein en de campings in de vernieuwde plattegronden 👀

Download de app via bit.ly/3TSR9kH
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
459
149
Aardig interview. Genoeg uitdagingen voor het PP team.Maar ja dat geldt toch voor de hele festival sector.Als oud PP ganger merk ik ook dat in mijn vriendenkring er steeds meer afhakers zijn/komen.Zoals Bob Dylan zingt The Times they are changing....Je moet met de tijd mee maar ja is dat genoeg voor de jeugd??Er spelen zoveel dingen mee zoals budget/acts/personeel/overheidsregels/concurrentie van andere festivals/ Losse mega concerten : Live Nation enz.Ga er maar eens aan staan.
Eens! Maar hebben ze dat 50 jaar niet hoeven doen?? Vernieuwen??
Op 2003 en 2004 na kende het goede jaren.. formule was simpel!
Maar ineens moet het roer om net of zou het niet meer werken..
Er is genoeg jeugd die liever Volbeat ziet dan een Calvin Harris
Genoeg jeugd die liever Idles ziet dan een Sam Smith
Genoeg jeugd die liever lekker lang uit in het gras geniet van een jointje en de muziek dan zich moet vermaken in een zo gehete silent disco!!
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: colette283 en TBK

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Idles staat al op Lowlands en Volbeat tourt niet. En zo zijn er vast meer voorbeelden van namen die ze vast graag hadden willen hebben maar die niet mogelijk waren.

Ik denk ook niet dat Harris (oa) de eerste keus voor Pinkpop was maar als er niets anders tourt binnen je mogelijkheden kun je wellicht niet anders.

Lijkt er voor mij op dat ze eerder noodgedwongen dan als eerste keus zich wat meer op jongeren hebben gericht maar dat die gewoon liever voor andere festivals kiezen.

En een Silent Disco is een toevoeging voor de mensen die het leuk vinden en neemt niks af van de mensen die liever in het gras liggen toch?
 
Laatst bewerkt:

elo

Headliner
3 dec 2013
5.284
4.167
Er is genoeg jeugd die liever Volbeat ziet dan een Calvin Harris
Genoeg jeugd die liever Idles ziet dan een Sam Smith
Genoeg jeugd die liever lekker lang uit in het gras geniet van een jointje en de muziek dan zich moet vermaken in een zo gehete silent disco!!
Ja zo ken ik er nog wel duizend. Nee tuurlijk, er zijn problemen met de identiteit van Pinkpop. Maar Sam Smith noemen, een hele grote artiest die heel veel mensen graag willen zien, is natuurlijk gewoon onzin. Ontwikkelingen zoals een Silent Disco, wat meer randvermaak en uitgebreider eten zijn volgensmij nooit slecht. Over de muzikale koers kunnen we disccusieren, en ik vind het naar mijn persoonlijke smaak ook echt te min hoor. Toch lijkt deze koers me beter, toekomstgerichter, dan de koers die er eerst was/leek te zijn. Iets meer vernieuwen, niet telkens teruggrijpen op dezelfde namen. Terwijl ik dat typ denk ik: weer GVF, Royal Blood, Nothing But Thieves, Anouk (!), Keane... Dus zo gek is het ook allemaal weer niet.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
459
149
Ja zo ken ik er nog wel duizend. Nee tuurlijk, er zijn problemen met de identiteit van Pinkpop. Maar Sam Smith noemen, een hele grote artiest die heel veel mensen graag willen zien, is natuurlijk gewoon onzin. Ontwikkelingen zoals een Silent Disco, wat meer randvermaak en uitgebreider eten zijn volgensmij nooit slecht. Over de muzikale koers kunnen we disccusieren, en ik vind het naar mijn persoonlijke smaak ook echt te min hoor. Toch lijkt deze koers me beter, toekomstgerichter, dan de koers die er eerst was/leek te zijn. Iets meer vernieuwen, niet telkens teruggrijpen op dezelfde namen. Terwijl ik dat typ denk ik: weer GVF, Royal Blood, Nothing But Thieves, Anouk (!), Keane... Dus zo gek is het ook allemaal weer niet.
Prima Sam Smith zal een grote naam zijn maar volgens mij niet voor de achterban van Pinkpop (althans de achterban die ze hadden).
En mocht het 2 a 3 artiesten zijn in die trend is er ook niks aan de hand.
Verder zitten wij volgens mij wel op dezelfde lijn! Werchter heeft met hetzelfde probleem te maken maar boeken toch sterker! Als ik alleen de mainstage al pak..
We gaan er weer wat van maken en heb er zin in, maar hoop van ganzeharte dat ze iets meer gitaar gerelateerd gaan boeken en wat minder met de randzaken bezig zijn.
Dan heeft het nog lang leven, op deze manier ben ik bang dat je het niet 5 a 10 jaar meer volhoud
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240526_212609_Chrome.jpg
    Screenshot_20240526_212609_Chrome.jpg
    285,2 KB · Weergaven: 22
  • Screenshot_20240526_212634_Chrome.jpg
    Screenshot_20240526_212634_Chrome.jpg
    286,1 KB · Weergaven: 23
  • Screenshot_20240526_212645_Chrome.jpg
    Screenshot_20240526_212645_Chrome.jpg
    320,4 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

D02

Dagopener
2 jan 2019
515
225
Nog 25 dagen te gaan! Ontzettend zin in maar maak mij toch echt zorgen.. vandaag weer te horen gekregen van een aantal die we altijd treffen dat ze niet meer gaan 30 a 40 jaar altijd vaste prik maar lijkt nu voorbij!
Ik lees het hier en ook via andere kanalen,
Ook in mijn vriendengroep zijn er een aantal die dit als laatste keer beschouwen mocht er niks veranderen!!
Is hier weet van binnen de organisatie?
Kunnen we hier iets aan doen?

Zou het erg jammer vinden dat "mijn" festival slechts een goede herinnering zal zijn
Is bij ons het zelfde, altijd vaste prik een weekend pinkpop met vrienden.
Maar dit jaar voor het eerst in 12 jaar dat we besloten hebben om maar 1 dag te gaan. Overigens wel allemaal om verschillende redenen. Sommige vinden de line up niet goed, andere kunnen vanwege privé omstandigheden niet, een gedeelte van de groep gaat naar rockwerchter. We missen gewoon die grote rocknaam die we graag hadden gezien zoals RW heeft met foo fighters.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
430
330
Wat moet er veranderen volgens hen dan?
Ja ben ik ook wel benieuwd naar. Ben zeker niet blij mey alle veranderingen. Maar sommige zijn wel begrijpelijk. Na afgelopen 2 jaar naar zowel naar Werchter en Pinkpop (waar ik elk jaar heen ga) geweest te zijn. Klaar met Werchter ondanks programma met grotere acts. Is echt veel te groot geworden. Is heel moeilijk om iets van dichtbij te zien.

Te veel volk en te groot terrein, ook de campings zijn minder dan Pinkpop.

Vrienden van mij die er al jaren heen gaan, gaan nu ook voor Pinkpop. Vindt de sfeer er veel fijner. En ja soms zijn er misschien wat minder grote bands en willen we steeds maar weer die bekende bands. Die helaas steeds meer losse shows doen.

Het komt wel goed met Pinkpop. Hoop wel dat de btw verhoging op kaartjes voor concerten, festivals en sportevenementen niet door gaat. Dat wordt ook wel een dingetje. Ze snappen daar in Den Haag toch wel dat dit niet echt slim is zou je denken.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.269
6.361
ik ben vooral benieuwd naar wat ze dit jaar met de terreinindeling uitspoken gaan!

Hoop wel dat de btw verhoging op kaartjes voor concerten, festivals en sportevenementen niet door gaat. Dat wordt ook wel een dingetje. Ze snappen daar in Den Haag toch wel dat dit niet echt slim is zou je denken.
ja dat is wel een ding...
ik blijf er bij, vorig jaar naderde ze imo de grens van nog net acceptabele ticketprijzen, dit jaar zijn ze die grens imo toch echt overschreden.
imo is 145 voor een dagticket voor veel mensen een enorme rem op de keuze om naar Pinkpop te gaan, ook de 290 voor een weekend laat mensen de keuze om voor Pinkpop te kiezen heel moeilijk worden. Aan de andere kant, Lowlands schroefde 3 dagen festival naar 325, dan mogen 'we' op Pinkpop zeker niet klagen! Het had veel erger kunnen zijn.

Voor Pinkpop is het nog altijd hoofdzaak de juiste dagheadliners vinden (dat zei Murray nog in dat Polsstar interview), maar imo telt de hoogte van de ticketprijzen ook mee in hoe de ticketverkoop verloopt.

Misschien is het ook dat Pinkpop de start verkoop gefaseerd kan invoeren, met bijvoorbeeld zo'n 'Preisstufe' systeem.
Al denk ik dat voor Pinkpop vooral de combinatie headliners/ticketprijs nog altijd de grootste factor is dat de verkoop bepaald.
Dat gaat in 2025 sowieso anders uit zien. Touren dan weer andere acts (met name andere vijver headliners) en de btw op tickets zal pas 2026 verhoogd worden, waardoor 2025 nog 'betaalbaar' mag blijven, mag ik hopen...
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Gebruikers die dit onderwerp bekijken