Pinkpop 2024

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
398
302
Vandaag begint eindelijk weer Serious Request van 3fm. De zender die ook onlosmakelijk verbonden is met Pinkpop. Dat wordt weer lekker veel kijken en luisteren.

Dit jaar doen ze ‘t voor de vreselijke ziekte ALS. Ook ik kom weer in actie.

Door de 24e de laatste dag van Arnhem naar Nijmegen te lopen, zo’n 25km

Heb al een mooi bedrag bij elkaar, maar er kan nog meer bij. Hoe mooi zou ‘t zijn als er veel forumleden een donatie via mijn actiepagina willen doen. Zodat het bij mijn donaties wordt opgeteld. En ik de 24e een check met een mooi bedrag kan aanbieden bij ‘t Glazen Huis.
Alle beetjes helpen.


Alvast bedankt zeker ook namens ALS Nederland en de mensen die er mee te maken krijgen.
 
Laatst bewerkt:

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.564
2.045
Vandaag begint eindelijk weer Serious Request van 3fm. De zender die ook onlosmakelijk verbonden is met Pinkpop. Dat wordt weer lekker veel kijken en luisteren.

Dit jaar doen ze ‘t voor de vreselijke ziekte ALS. Ook ik kom weer in actie.

Door de 24e de laatste dag van Arnhem naar Nijmegen te lopen, zo’n 25km

Heb al een mooi bedrag bij elkaar, maar er kan nog meer bij. Hoe mooi zou ‘t zijn als er veel forumleden een donatie via mijn actiepagina willen doen. Alle beetjes helpen.


Alvast bedankt zeker ook namens ALS Nederland en de mensen die er mee te maken krijgen.
Top actie. Ik heb ook een kleine donatie gedaan. Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

neus

Dagopener
16 mrt 2019
582
299
Iedere keer denk ik, op die zaterdag moeten echt nog meerdere grote namen bijkomen anders kun je toch nooit dezelfde dagprijs vragen als de zondag met Ed, Sam smith, Janes addiction, Limb Bizkit, Greta van Fleet en Hozier. Dat verschil is echt krankzinnig.
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
76
44
Vandaag begint eindelijk weer Serious Request van 3fm. De zender die ook onlosmakelijk verbonden is met Pinkpop. Dat wordt weer lekker veel kijken en luisteren.

Dit jaar doen ze ‘t voor de vreselijke ziekte ALS. Ook ik kom weer in actie.

Door de 24e de laatste dag van Arnhem naar Nijmegen te lopen, zo’n 25km

Heb al een mooi bedrag bij elkaar, maar er kan nog meer bij. Hoe mooi zou ‘t zijn als er veel forumleden een donatie via mijn actiepagina willen doen. Zodat het bij mijn donaties wordt opgeteld. En ik de 24e een check met een mooi bedrag kan aanbieden bij ‘t Glazen Huis.
Alle beetjes helpen.


Alvast bedankt zeker ook namens ALS Nederland en de mensen die er mee te maken krijgen.

Super bezig! Heel veel succes!
 
  • Geweldig
Waarderingen: RalphiePinkpop

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Iedere keer denk ik, op die zaterdag moeten echt nog meerdere grote namen bijkomen anders kun je toch nooit dezelfde dagprijs vragen als de zondag met Ed, Sam smith, Janes addiction, Limb Bizkit, Greta van Fleet en Hozier. Dat verschil is echt krankzinnig.
Pinkpop doet niets gek met zo een line up indeling. Eerste dag en laatste dag sterker met een magere 2de dag. Dus je staat voor de keuze om twee losse dagkaarten te kopen ( € 145 x 2 + € 290,-) of weekendkaart ( € 290,-). Maar met de twee losse kaarten heb je een dagje dat je je anders moet amuseren of je koopt een weekend kaart want je krijgt zaterdag 'gratis' erbij en dan pik je de paar acts mee die je misschien wilt zien. Dus op die manier slijten ze hun weekend kaarten. Dan komen ze later misschien met wat namen (of niet) voor de zaterdag om dagerkoop te stimuleren.
 

OuweMeuk

Playlistbediener
5 dec 2023
27
48
Nee. Of ze moeten in 2024 zoveel verlies draaien dat ze in 2025 weer iets totaal anders 'moeten' proberen.
Wat is anders? Als je kijkt wat er ooit heeft gestaan dan is 2024 eigenlijk anders. Er is een mooi overzicht in Festileaks van alle posters: Pinkpop line-up sinds 1970. Pas de laatste paar jaren is er langzame kentering te zien, weg van Rock, hallo Justin Bieber.
Of dit opzet is, of tekort aan goede namen. Ik hoop het laatste, en ik vrees het eerste.
Live Nation heeft al RW, dus waarom vlak bij (tijd+locatie) nog een tweede rock georiënteerd festival; dus focus op Pop.
Of dat lukt zal de tijd moeten uitwijzen.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Wat is anders? Als je kijkt wat er ooit heeft gestaan dan is 2024 eigenlijk anders. Er is een mooi overzicht in Festileaks van alle posters: Pinkpop line-up sinds 1970. Pas de laatste paar jaren is er langzame kentering te zien, weg van Rock, hallo Justin Bieber.
Of dit opzet is, of tekort aan goede namen. Ik hoop het laatste, en ik vrees het eerste.
Live Nation heeft al RW, dus waarom vlak bij (tijd+locatie) nog een tweede rock georiënteerd festival; dus focus op Pop.
Of dat lukt zal de tijd moeten uitwijzen.
Ik vind juist dat je ook in de posters van de 90's en 00's een ratjetoe aan verschillende soorten genres voorbij ziet komen, wat opzich juist de kracht is van het festival. Daarnaast zie je ook dat de Nederlandse inbreng altijd vrij hoog is geweest. Maar namen als Krezip, Ilse de Lange Di-rect, maar ook Black eyed pease, Sugababes, Tiesto, Nelly fortado zie je in de oude posters terugkomen.

Erg leuk om de oude posters te bekijken trouwens!
 
  • Leuk
Waarderingen: jeff250381

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Wat is anders? Als je kijkt wat er ooit heeft gestaan dan is 2024 eigenlijk anders. Er is een mooi overzicht in Festileaks van alle posters: Pinkpop line-up sinds 1970. Pas de laatste paar jaren is er langzame kentering te zien, weg van Rock, hallo Justin Bieber.
Of dit opzet is, of tekort aan goede namen. Ik hoop het laatste, en ik vrees het eerste.
Live Nation heeft al RW, dus waarom vlak bij (tijd+locatie) nog een tweede rock georiënteerd festival; dus focus op Pop.
Of dat lukt zal de tijd moeten uitwijzen.
Haha fijn dat dat artikel gelezen wordt, wat heeft me daar een werk ingezeten zeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante, mattman en LIBOH

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
242
143
Is Die Antwoord nog een optie? Of hebben die nog teveel negatieve publiciteit?
Zou op zich wel een mooie dance afsluiter kunnen zijn in de tent op de zondag? Parov Stelar zou ook een mooie afsluiter zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
368
302
Is Die Antwoord nog een optie? Of hebben die nog teveel negatieve publiciteit?
Zou op zich wel een mooie dance afsluiter kunnen zijn in de tent op de zondag? Parov Stelar zou ook een mooie afsluiter zijn.
Hebben in april een EU tour en staan daarmee op Paaspop en in Tivoli. Lijkt me sterk dat ze eind juni nog een tour gaan doen door dezelfde regio.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
242
143
Hebben in april een EU tour en staan daarmee op Paaspop en in Tivoli. Lijkt me sterk dat ze eind juni nog een tour gaan doen door dezelfde regio.
Ah. Had ff niet meegekregen dat ze al Nederlandse data hadden staan.
 

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Overigens is er volgend jaar nog wat nieuws:
Voortaan kan je gouden tip meteen op wc-papier worden aangeboden, nu bekend is wat ze toch met je stem gaan doen. ;)

edit: even een smiley toegevoegd, voordat de gedachte ontstaat dat ik het serieus bedoel.
Redelijk voorbarige opmerking vind ik. Meer dan de helft van het programma is nog niet bekend, dus wie weet wat er nog tussen zit, van je lijstje.. ;) en je wil niet weten hoeveel lijstjes met 1. Coldplay 2. Metallica 3. Rolling Stones 4. Bruce Springsteen 5. U2 er worden ingevuld. Daar kan natuurlijk geen enkele organisatie iets mee.
 

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
68
66
Wat transparantie zou er bijvoorbeeld bij kunnen helpen.
Zet er een stagiair op en stuur even een berichtje de deur uit met: 'zoveel mensen hebben gestemd' en 'dit is door jullie aangevraagd' en 'mooi, doen we niks mee' (;)).

Hetzelfde idee heb ik trouwens bij de top2000. Mooi dat die lijst er uitrolt, maar ik geloof er geen zak van. :D
Maar dat is geen onderwerp voor in dit topic.
 

JohndeBever

Campingartiest
12 okt 2023
62
56
Redelijk voorbarige opmerking vind ik. Meer dan de helft van het programma is nog niet bekend, dus wie weet wat er nog tussen zit, van je lijstje.. ;) en je wil niet weten hoeveel lijstjes met 1. Coldplay 2. Metallica 3. Rolling Stones 4. Bruce Springsteen 5. U2 er worden ingevuld. Daar kan natuurlijk geen enkele organisatie iets mee.
Nou ik zou eigenlijk wel willen weten wat mensen hebben ingevuld bij de gouden tip. Wel interessant om te vergelijken wat de (vaste) festivalganger naar uitkijkt en wat ze krijgen. Eigenlijk een soort top 2000 idee maar dan met artiesten inclusief alle data op een rijtje. Dus met meeste stemmen qua leeftijd, regio etc.
Hieruit zou je dan kunnen aflezen welke doelgroep Pinkpop probeert aan te spreken.

Echter ben ik er bang voor dat we niks meer te horen krijgen over de gouden tip :ROFLMAO:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken