Gedeeltelijk wel eens hoor,Ik zou eerder denken dat ze het beter een wishlist kunnen noemen in plaats van de gouden tip.
Bij een tip denk ik aan een relatief onbekende act die je wel eens op Pinkpop zou willen zien. Denk bijvoorbeeld aan een categorie als Mdou Moctar of the Bug Club. Niet per se meteen voor de hoofdpodia wellicht, maar interessante acts die qua geluid en stijl kunnen aansluiten.
Maar als de gouden tip dan acts als U2 en Rammstein bevat? Zulke voor de hand liggende headliners (al dan niet haalbaar) kan de organisatie zelf ook wel bedenken lijkt me ;-).
Overigens mag ik hopen dat de boekers van Mojo ook niet snel verrast zullen worden door tips die we als publiek geven. Maar dat zou wel interessanter zijn.
We weten zo goed als allemaal dat sommige niet realistisch zijn maar dromen mag he dus ja in die zin wel eens met de wish lijst.
Aan de andere kant lees ik hier ook regelmatig bijvoorbeeld een QOTSA of een Volbeat voorbij komen die sommige ook headliner waardig vinden maar dat nog niet zijn geweest en dan kan het geen kwaad om deze een duwtje in de juiste richting te geven als we hopen op nieuwere headlines.
Maar ja nog relatief onbekende artiesten verdienen ook een kans, dus vandaar dat ik ook onrealistische namen had. En een misschien nog niet zo heel erg bekend hier.
Dus ja misschien moeten ze de naam veranderd in wishlist, misschien ook niet.