Pinkpop 2024

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Ik zou eerder denken dat ze het beter een wishlist kunnen noemen in plaats van de gouden tip.

Bij een tip denk ik aan een relatief onbekende act die je wel eens op Pinkpop zou willen zien. Denk bijvoorbeeld aan een categorie als Mdou Moctar of the Bug Club. Niet per se meteen voor de hoofdpodia wellicht, maar interessante acts die qua geluid en stijl kunnen aansluiten.

Maar als de gouden tip dan acts als U2 en Rammstein bevat? Zulke voor de hand liggende headliners (al dan niet haalbaar) kan de organisatie zelf ook wel bedenken lijkt me ;-).

Overigens mag ik hopen dat de boekers van Mojo ook niet snel verrast zullen worden door tips die we als publiek geven. Maar dat zou wel interessanter zijn.
Gedeeltelijk wel eens hoor,
We weten zo goed als allemaal dat sommige niet realistisch zijn maar dromen mag he dus ja in die zin wel eens met de wish lijst.

Aan de andere kant lees ik hier ook regelmatig bijvoorbeeld een QOTSA of een Volbeat voorbij komen die sommige ook headliner waardig vinden maar dat nog niet zijn geweest en dan kan het geen kwaad om deze een duwtje in de juiste richting te geven als we hopen op nieuwere headlines.

Maar ja nog relatief onbekende artiesten verdienen ook een kans, dus vandaar dat ik ook onrealistische namen had. En een misschien nog niet zo heel erg bekend hier.

Dus ja misschien moeten ze de naam veranderd in wishlist, misschien ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Je kan er lang en breed over lullen, het is gewoon bedoeld om een beetje reuring te crëeren. Daarnaast zijn alle mensen die daar AC/DC, Coldplay en Foo Fighters invullen natuurlijk niet zo heel slim (op dat gebied). Ik heb sowieso steeds meer het gevoel dat men denkt dat je alles kan boeken zolang je het maar wilt. Zo hoor ik de laatste tijd best vaak: waarom heeft Pinkpop niet voor Foo Fighters gekozen??!? Leg die mensen maar eens uit dat het geen kwestie van kiezen is..
Nou. kijk maar wat in deze forum is voorbijgekomen als mogelijke headliners voor Pinkpop. :):):). Volgens mij denken sommige hier dat door Pinkpop alsnog Foo Fighters of een Coldplay tevoorschijn wordt getoverd als kaartverkoop tegenvalt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
Mijn gouden tip blijft Cardinal Black. Onbegrijpelijk dat deze band door alle festivals over het hoofd wordt gezien. Hebben een meer dan fantastisch album afgeleverd en zijn live heel erg goed.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
ik zou zeggen, bekijk bijvoorbeeld de reacties onder het facebook bericht van Pinkpop van de aankondiging van de Gouden Tip op 10 november.

dat geeft een beeld van hoe de mensen (gemiddeld Pinkpop bezoeker?) denken over de Gouden Tip invullen.
Dat is niet mijn vraag. Maar ik check altijd wel de reacties op sociale media.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Voor mij is het ook het onder de aandacht brengen van 'kleinere' namen.
In mijn geval Fontaines DC, Wet Leg en the Vaccines.
Heus wel allemaal bekend bij Mojo/het buro, maar wellicht helpt het als reminder qua opties.
Dat is dan wel weer een uitmuntend trio wat je daar noemt. Jammer dat juist jij concludeert dat het nutteloos is. Blijf dat ding vooral invullen met dit soort namen zou ik zeggen (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Martinez en brutus257

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Dat is niet mijn vraag. Maar ik check altijd wel de reacties op sociale media.
nee niet helemaal inderdaad, maar was wel een reactie op de vraag hoe de lijstjes in gevuld word door jong of oud... dat zie je daar ook wel terug
 

OuweMeuk

Playlistbediener
5 dec 2023
27
48
Voor mij is het ook het onder de aandacht brengen van 'kleinere' namen.
In mijn geval Fontaines DC, Wet Leg en the Vaccines.
Heus wel allemaal bekend bij Mojo/het buro, maar wellicht helpt het als reminder qua opties.
Helemaal mee eens, juist dit soort namen maakt het voor de rock georiënteerd PP-gangers aantrekkelijk en hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten. En stiekem hoop ik ook dat buro PP dit forum volgt en onze bezwaren ter harte neemt.

Met 4 podia moet het toch lukken meerdere doelgroepen tevreden te stellen. En als dan stage 4 tijdens de hoofdact speelt, is er ook een alternatief voor Calvin Harris en Ed Sheeran
 
  • Leuk
Waarderingen: Martinez en brutus257

jamesmurphy

Playlistbediener
30 nov 2019
26
6
Snap sws nooit goed waarom je namen als Coldplay en andere headliners zou doorgeven, die liggen toch al lang vast. Zo´n lijst zou beter gebruikt worden voor de kleinere namen, zoals gouden tip ook wel aangeeft
Alsof de programmacommissie daar serieus naar kijkt... Gewoon stukje marketing.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
Gisteren my baby en lotte walda gezien. Gun beiden ook wel een plekje op pinkpop. Was een fantastisch optreden.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Lotte Walda is leuk voor in de voormalige Garden of Love. Toch geen artiest voor op een groot podium.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
Lotte Walda is leuk voor in de voormalige Garden of Love. Toch geen artiest voor op een groot podium.
Zeg alleen dat ik het haar gun. Denk dat stage 4 best te doen is. In mijn beleving is die toch niet zo groot?
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
1643350243713-png.1015


Nog zeven dagen tijd om te stemmen, doe het nu!

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken