Waarom denk je dat ze zijn begonnen met dat pre sale onzin. Onderzoek om te zien hoe groot hun poel van 'trouwe' bezoekers is. Pre sale mensen zijn in feite de groep die kaarten zullen kopen ongeacht wie er staat. Plus kunnen ze zien hoe het loopt met de extra € 200,- per persoon voor terras gedoe. Dus zien ze bereidheid van een groep bezoekers om minimaal € 500,- voor entree te betalen (voordat ze iets hebben uitgegeven op terrein zelf).Dat denk ik ook. Wat toch wel erg jammer is, want we roepen al een tijdje dat Pinkpop een andere weg in moet slaan qua headliners en nu hebben ze een poging gedaan..
Daarnaast moet er vanuit Pinkpop hard gewerkt gaan worden aan de naam Pinkpop en het festival zelf, als je ziet hoe populair andere Nederlandse festivals zijn waarbij zonder een enkele naam bekend, alle kaarten de deur uitvliegen, omdat de mensen goede ervaringen hebben gehad op die festivals en je toch wel weet dat het een geslaagd weekend gaat worden. Ik ken een enkeling die dat ook bij Pinkpop heeft de laatste jaren en ik heb het idee dat dat groepje steeds kleiner wordt (Ik was er zelf ook ooit 1 van).
Denk ook niet dat deze line up de duurste Pinkpop artiesten uitgaven ooit is (kosten en inkomsten voor jaar meegenomen). Dus ze hoeven in de toekomst geen 80.000 mensen binnen te hengelen. Met 50.000 die gewoon hun portemonnee legen zijn ze er al. De rest is mooi meegenomen. Kwaliteit boven kwantiteit op een manier.
Denk op deze manier. Voor ieder persoon die een tuinterras kaart koopt hebben ze 2/3 van een combi kaartje bijverdiend.