Pinkpop 2024

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.247
2.542
Confused The Kid Mero GIF by Desus & Mero
 
  • Haha
Waarderingen: Timmetje

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
436
334
In juni wordt Urbanus 75 jaar en zijn band de Fanfaar 20 jaar.

Hij gaat daarom weer op tour, op de festivals hoe gaaf zou het zijn als hij weer op Pinkpop staat.
Was in 2015 echt te gek en komisch optreden in de tent. Weet ‘t nog zo goed met de mondharmonica flightcase en de pop
 
Laatst bewerkt:

Festivalgek94

Playlistbediener
8 dec 2023
35
22
Malone + Marshmello kon ook gewoon voor 2020 editie.

Weet niet zo goed of Malone perse veel groter is geworden of Calvin Harris veel duurder is dan Marshmello. Maar qua budget denk ik dat het gewoon kan.

Malone alleen over laten vliegen voor Pinkpop lijkt me dan wel erg duur.

Zou Pinkpop wel goed doen als ze nog een grotere naam die zaterdag erbij zeffen . Maar ik zie het niet gebeuren. Onderschat niet het effect van Nothinh But Thieves . Er zijn zat mensen die ik ken die een zaterdag ticket kopen en dan voor Nothing But Thieves. Denk dat ze in theorie gewoon headliner hadden kunnen zijn.
Ik weet dat Malone in 2020 rond de 1 miljoen koste, dus die zal alleen komen met een tour en als headliner.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
710
558
"Pinkpop heeft sinds de voorverkoop zaterdagochtend begon ongeveer 45.000 tickets verkocht. Dat laat een woordvoerder van het festival weten.

Daarbij valt op dat de weekendtickets en zondagtickets het meest populair zijn. In totaal zijn er tot nu toe ongeveer 25.000 weekendkaarten verkocht. Dat aantal ligt wat lager dan vorig jaar toen er na het eerste weekend ongeveer 30.000 weekendkaarten weg waren.

Het totale aantal verkochte kaarten ligt echter nagenoeg gelijk omdat de verkoop voor de losse dagen hoger ligt dan een jaar geleden. Exacte cijfers per dag zijn niet voorhanden, maar wat wel opvalt is dat de zondag (met Ed Sheeran als grootste naam) duidelijk populairder is dan de vrijdag (Måneskin als headliner) en zaterdag (Calvin Harris sluit dan af), aldus een woordvoerder.

Die laat verder weten dat Pinkpop ‘erg tevreden’ is met de kaartverkoop tot nu toe. „Zeker omdat we nog niet de helft van het programma bekend hebben gemaakt.” Eerder liet Pinkpop al weten dat er nog ongeveer dertig namen zullen volgen en dat die namen pas in het nieuwe jaar zullen volgen."

Bron: De Limburger
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.060
483
"Pinkpop heeft sinds de voorverkoop zaterdagochtend begon ongeveer 45.000 tickets verkocht. Dat laat een woordvoerder van het festival weten.

Daarbij valt op dat de weekendtickets en zondagtickets het meest populair zijn. In totaal zijn er tot nu toe ongeveer 25.000 weekendkaarten verkocht. Dat aantal ligt wat lager dan vorig jaar toen er na het eerste weekend ongeveer 30.000 weekendkaarten weg waren.

Het totale aantal verkochte kaarten ligt echter nagenoeg gelijk omdat de verkoop voor de losse dagen hoger ligt dan een jaar geleden. Exacte cijfers per dag zijn niet voorhanden, maar wat wel opvalt is dat de zondag (met Ed Sheeran als grootste naam) duidelijk populairder is dan de vrijdag (Måneskin als headliner) en zaterdag (Calvin Harris sluit dan af), aldus een woordvoerder.

Die laat verder weten dat Pinkpop ‘erg tevreden’ is met de kaartverkoop tot nu toe. „Zeker omdat we nog niet de helft van het programma bekend hebben gemaakt.” Eerder liet Pinkpop al weten dat er nog ongeveer dertig namen zullen volgen en dat die namen pas in het nieuwe jaar zullen volgen."

Bron: De Limburger
Dit was wel te verwachtten met deze line up t.n.t. Betekent dus dat er ongeveer 20000 dagtickets zijn verkocht waarvan de meesten voor de zondag. De vrijdag/zaterdag worden dan rustige dagen.Veel zal afhangen van de namen die in 2024 worden bekendgemaakt, maar al met al denk ik dat het gewoon gaat tegen vallen qua verkoop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
"Pinkpop heeft sinds de voorverkoop zaterdagochtend begon ongeveer 45.000 tickets verkocht. Dat laat een woordvoerder van het festival weten.

Daarbij valt op dat de weekendtickets en zondagtickets het meest populair zijn. In totaal zijn er tot nu toe ongeveer 25.000 weekendkaarten verkocht. Dat aantal ligt wat lager dan vorig jaar toen er na het eerste weekend ongeveer 30.000 weekendkaarten weg waren.

Het totale aantal verkochte kaarten ligt echter nagenoeg gelijk omdat de verkoop voor de losse dagen hoger ligt dan een jaar geleden. Exacte cijfers per dag zijn niet voorhanden, maar wat wel opvalt is dat de zondag (met Ed Sheeran als grootste naam) duidelijk populairder is dan de vrijdag (Måneskin als headliner) en zaterdag (Calvin Harris sluit dan af), aldus een woordvoerder.

Die laat verder weten dat Pinkpop ‘erg tevreden’ is met de kaartverkoop tot nu toe. „Zeker omdat we nog niet de helft van het programma bekend hebben gemaakt.” Eerder liet Pinkpop al weten dat er nog ongeveer dertig namen zullen volgen en dat die namen pas in het nieuwe jaar zullen volgen."

Bron: De Limburger
20.000 dagkaarten in totaal dus, verdeeld over 3 dagen. Is dat niet heel erg weinig? Heel ruw gegokt een 5K op vrijdag én zaterdag en een 10K op zondag?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.315
6.492
dus 45.000 kaarten verkocht?
ca 25.000 dus voor het weekend
en dan 20.000 voor de 3 dagen?
de aantallen zijn nagenoeg gelijk dus dat is zo'n 6666 a max 7000 per dag???

denk idd ook 5.000 voor vrijdag en zaterdag en ca 10.000 zondag meer in de richting is
 

Joa

Playlistbediener
31 mei 2022
42
15
Ik snap gewoon de timing wat minder. Het is een dure maand voor iedereen en denk dan dat november of januari beter was geweest. Maar goed... ik ben maar een leek op dat gebied.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.434
7.995
Hoe veel dagtickets heeft Pinkpop per dag?
10.000 lijkt me toch wel ver onder de verwachting voor een grote stadion headliner die met gemak 2 arena's uitverkoopt?
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
449
397
De vraag is alleen hoe de verkoop verder gaat na de nieuwe namen.....
De vraag is dan meer, wat worden de nieuwe namen. Als het ze op een of andere manier lukt op de zaterdag Lana del Rey op de Malone spot toe te voegen, zal de kaartverkoop vast flink stijgen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.345
4.691
dus 45.000 kaarten verkocht?
ca 25.000 dus voor het weekend
en dan 20.000 voor de 3 dagen?
de aantallen zijn nagenoeg gelijk dus dat is zo'n 6666 a max 7000 per dag???

denk idd ook 5.000 voor vrijdag en zaterdag en ca 10.000 zondag meer in de richting is
Dat is toch heel weinig.
Zeker als je bedenkt dat de hoogste spots, artiesten die de meeste kaarten doen verschuiven, wel bekend zijn.

edit: ik ben wel Ajacied in hart en nieren, maar de vijfde plek voor Ajax is volgens mij positiever dan deze cijfers..
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken