Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.315
6.492
Hoe veel dagtickets heeft Pinkpop per dag?
10.000 lijkt me toch wel ver onder de verwachting voor een grote stadion headliner die met gemak 2 arena's uitverkoopt?
25.000 dacht ik per dag... fyi vorig jaar waren uiteindelijk er per dag ca 15.000 verkocht en de weekenders waren 98% verkocht
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
10.000 lijkt me toch wel ver onder de verwachting voor een grote stadion headliner die met gemak 2 arena's uitverkoopt?
Dat weten we dus niet he. Ze spreken over het feit dat de zondag 'duidelijk populairder' is. Kan dus ook 3K vrijdag, 4K zaterdag, 13K zondag zijn of zoiets natuurlijk. Maar dan nog, had al lang verwacht dat die zondag uitverkocht zou zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.315
6.492
De vraag is alleen hoe de verkoop verder gaat na de nieuwe namen.....
dat zal moeten blijken ja...

feit is dat Pinkpop normaal wel nog wat tickets gaat verkopen.
vorig jaar gingen de weekend tickets van 30.000 na de eerste paar dagen verkoop, naar een ticketalert op 6 juni van 98%
dus er is nog veel mogelijk lijkt me

de dagtickets gaan echt afhankelijk zijn van wat er in het nieuwe jaar nog aangekondigd gaat worden.
mijn mening nog altijd over de dagticketprijs, veel te duur! en dat heb ik ook al vaker gezegd over de 130 van vorig jaar...
( en gezien vorig jaar, verwacht ik niet dat die nog boven de 15.000 gaan uitkomen als er niet een klapper hier en daar bij komt )
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.434
7.995
Dat weten we dus niet he. Ze spreken over het feit dat de zondag 'duidelijk populairder' is. Kan dus ook 3K vrijdag, 4K zaterdag, 13K zondag zijn of zoiets natuurlijk. Maar dan nog, had al lang verwacht dat die zondag uitverkocht zou zijn.
Ja dat is waar, maar had inderdaad ondertussen al lang een 'low ticket warning' voor de donderdag verwacht.
Zeker aangezien er onder Ed Sheeran een hoop sterke namen nog staan bij die dag, zou je toch echt denken dat dat harder gaat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.315
6.492
Nu zeggen dat het nog meevalt. Ben je toevallig ook voor Ajax, Dennis?
jij leest ook maar wat je wil lezen he?

ik schreef dus : valt me nog enigszins mee... had erger verwacht na de soepele verkoop

ik had zelfs nog slechtere cijfers verwacht dus, na zo'n wachtrijen in de verkoop
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
200
103
Hoe veel dagtickets heeft Pinkpop per dag?
10.000 lijkt me toch wel ver onder de verwachting voor een grote stadion headliner die met gemak 2 arena's uitverkoopt?
Meeste Ed Sheeran fans hebben hem vorig jaar gezien. Springsteen bijvoorbeeld; ook niet uitverkocht volgend jaar. Aan alles is er een plafond. Sheeran is misschien max 2 x Arena's en een Ziggo Dome.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.551
4.295
Ben wel extra benieuwd naar de nieuwe namen. Ging er vanuit dat dit hoofdzakelijk kleine namen (vaak wel interessant voor mij) voor Stage 4 zouden zijn. Als ik het artikel lees vindt de woordvoerder de verkoop meevallen, zeker als nog een deel van de line-up moet volgen. Wellicht lees ik er teveel in, maar ben toch nieuwsgierig.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.659
820
Meeste Ed Sheeran fans hebben hem vorig jaar gezien. Springsteen bijvoorbeeld; ook niet uitverkocht volgend jaar. Aan alles is er een plafond. Sheeran is misschien max 2 x Arena's en een Ziggo Dome.
Springsteen niet uitverkocht? Kom je daar nou bij?
Alleen voor de 2e avind zijn nog gewone veldkaarten te kopen, maar geen idee hoe veel, en sowieso wil niemand die
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.060
483
Ja dat is waar, maar had inderdaad ondertussen al lang een 'low ticket warning' voor de donderdag verwacht.
Zeker aangezien er onder Ed Sheeran een hoop sterke namen nog staan bij die dag, zou je toch echt denken dat dat harder gaat.
De zondag zal zeker de meeste dagtickets hebben verkocht t.n.t. en ja erg tevreden in Geleen moet toch ergens een teleurstelling zijn voor hun maar ja je moet er toch een positieve draai aangeven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.315
6.492
al met al, als bezoeker zijnde is deze mate van verkoop wel prettig. ipv zo'n festival dat instant in een uur uitverkoopt :ROFLMAO:
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.345
4.691
Doorverkoop is nu alleen via Ticketmaster he? Voorzie daar nog wel een prijsje dat een gezellig weekend met daarbij optredens van Froukje en Avril rechtvaardigt.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.247
2.543
De vraag is dan meer, wat worden de nieuwe namen. Als het ze op een of andere manier lukt op de zaterdag Lana del Rey op de Malone spot toe te voegen, zal de kaartverkoop vast flink stijgen.
👀Ga nu niet dingen roepen die onrealistisch zijn.
 

Chas McPherson

Playlistbediener
19 nov 2023
48
38
al met al, als bezoeker zijnde is deze mate van verkoop wel prettig. ipv zo'n festival dat instant in een uur uitverkoopt :ROFLMAO:
Erg relax inderdaad. Ik heb nog niks en zolang er geen ticket-alert komt wacht ik rustig de rest van het programma af om de keuze te maken tussen weekend- en zondagtickets.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.315
6.492
het is wel te opvallend dat de dagkaarten weer zo ver achterblijven, dat moet haast wel te maken hebben met de ticketprijs die aan de hoge kant is in combinatie met een dagtrip Landgraaf die men niet wil maken... of is het "Pinkpop-publiek" echt zo gitaarminded op de oude rockers (lees Metallica, Pearl Jam, Springsteen) dat dat wel verkoopt?

overigens 25.000 weekendkaarten van de 45.000 is al over de helft, ik denk dat die uiteindelijk wel weer tegen of op de 100% gaan komen... wellicht in het nieuwe jaar nog late beslissers of na de nieuwe namen weer een boost
 

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
het is wel te opvallend dat de dagkaarten weer zo ver achterblijven, dat moet haast wel te maken hebben met de ticketprijs die aan de hoge kant is in combinatie met een dagtrip Landgraaf die men niet wil maken... of is het "Pinkpop-publiek" echt zo gitaarminded op de oude rockers (lees Metallica, Pearl Jam, Springsteen) dat dat wel verkoopt?

overigens 25.000 weekendkaarten van de 45.000 is al over de helft, ik denk dat die uiteindelijk wel weer tegen of op de 100% gaan komen... wellicht in het nieuwe jaar nog late beslissers of na de nieuwe namen weer een boost
Ja, dat valt mij ook op. Zeker voor die Ed Sheeran dag, waar je als Ed Sheeran liefhebber ook echt wel een goede aanvullingen hebt die dag (Sam Smith, Hozier, Calum Scott etc).. Maar ja, 145 euro is veel geld.
Ik put wel nog wat hoop uit de schrijfwijze van de berichtgeving. Het valt ze heel erg mee, zeker omdat er nog meer dan de helft van de namen bekend moet worden gemaakt. Er zal dus echt nog wel wat moois bijkomen, en niet enkel opvulling wat sommigen hier denken.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.247
2.543
Ja, dat valt mij ook op. Zeker voor die Ed Sheeran dag, waar je als Ed Sheeran liefhebber ook echt wel een goede aanvullingen hebt die dag (Sam Smith, Hozier, Calum Scott etc).. Maar ja, 145 euro is veel geld.
Ik put wel nog wat hoop uit de schrijfwijze van de berichtgeving. Het valt ze heel erg mee, zeker omdat er nog meer dan de helft van de namen bekend moet worden gemaakt. Er zal dus echt nog wel wat moois bijkomen, en niet enkel opvulling wat sommigen hier denken.
Ik hoop met je mee maar is maar net hoe je het leest. Kijkt de woordvoerder gewoon naar het aantal namen of ook naar de grootte van de namen? Dat weten we gewoon niet.

Denk zelf dat de reis en kosten teveel zijn. Het is voor iemand uit de randstad niet 145 euro alleen. Er komen reiskosten bij, geld voor eten en drinken, misschien nog een parkeerticket of hotelovernachting. 220 euro ben je Sws wel kwijt per persoon dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: premiumpop

elo

Headliner
3 dec 2013
5.358
4.308
Het is echt schrijnend dat zelfs een dag met Ed Sheeran én Sam Smith én Hozier maar ongeveer 10K aan tickets schuift voorlopig (denken we). Dat is echt beschamend zelfs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

premiumpop

Playlistbediener
5 dec 2023
33
48
sorry voor het cherrypicken, maar die schrijfwijze trek ikzelf geen conclusies uit. Er is geen communicatie/media manager die zal roepen dat het tegenvalt. Zeker niet in deze fase - dat zullen ze, als het over maanden blijkt nog altijd verre van uitverkocht te zijn (mocht het zo uitpakken), dan toegeven, maar niet in deze fase.

Ik denk zelf wel dat er zorgen zijn en hoe ze met de verdere slots echt mensen weten te trekken omdat m.i. toch van de hogere spots grote delen zijn bezet (zoals ook aangegeven door Dennis eerder).

Als het huidige affiche niet overtuigt, hoe kun je dat dan nog rechttrekken. Maar wellicht zullen ze dat dan toch ook echt moeten doen door de huidige programmering volledig door te trekken en op de teens/twintigers te blijven marketen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken