Pinkpop 2024

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.345
4.691
om eerlijk te zijn
het weer terugschroeven naar max 60.000 zou voor mij meer realistisch zijn... of laat het 65.000 per dag worden?
70.000 is echt maximaal op bezetting op het veld maar draait vaak uit op veel boze reacties uit publiek en uiteraard is de 80.000 wens van Trommelen een utopie...

als ik kijk naar andere vergelijkbare 3 daagse festivals om ons heen, is richten op ca 60k a 65k toch zeker niet een aantal bezoekers waar Pinkpop zich voor hoeft te schamen en imo is dat per dag voor Pinkpop zeker geen 'schandalig' bezoekersaantal.
Maar minder dan 55 is voor Pinkpopbegrippen toch wel gewoon te min, niet?
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
397
137
dat is idd steeds een bizar fenomeen...

overigens, volgens mij Hurricane en Southside in Duitsland met Ed Sheeran ook geen soepele verkoop. Ed Sheeran fans willen ook misschien niet eens naar een festival?
In tegenstelling tot voorgaande jaren biedt Hurricane/Southside voor 2024 (nog) geen dagkaarten aan
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.060
483
Wat is het break-even point ? Dat zal toch
voor elke editie anders zijn.Mojo/PP gaan toch voor max.winst.Ondergrens zal rond de 55000 liggen imo.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
468
172
sorry voor het cherrypicken, maar die schrijfwijze trek ikzelf geen conclusies uit. Er is geen communicatie/media manager die zal roepen dat het tegenvalt. Zeker niet in deze fase - dat zullen ze, als het over maanden blijkt nog altijd verre van uitverkocht te zijn (mocht het zo uitpakken), dan toegeven, maar niet in deze fase.

Ik denk zelf wel dat er zorgen zijn en hoe ze met de verdere slots echt mensen weten te trekken omdat m.i. toch van de hogere spots grote delen zijn bezet (zoals ook aangegeven door Dennis eerder).

Als het huidige affiche niet overtuigt, hoe kun je dat dan nog rechttrekken. Maar wellicht zullen ze dat dan toch ook echt moeten doen door de huidige programmering volledig door te trekken en op de teens/twintigers te blijven marketen.
Die teens/twintigers laten het toch afweten?
Zou daar dus niet op door blijven pakken..
Kreeg de vraag van een aantal 40+ers hoe pinkpop precies werkt aangezien ze ook eens een weekend willen, ze hebben weekend tickets gekocht maar hebben geen idee wat er komt dat zit altijd wel goed (denken ze)
Als je voor die groep nog wat leuks neerzet blijven die wel komen..
Lees veel reacties van 40 a 50 plussers die afhaken omdat het niet meer is wat ze verwachten, met een aantal stevige namen erbij zullen die ook nog wel een ticket aanschaffen!
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.247
2.543
De hoeveelheid bezoekers die Pinkpop toelaat bij uitverkopen is teveel. Lastig om daar iets aan aan te passen.

opties:

Terrein uitbreiden:
Het terrein is aan alle kanten al gebruikt en kan niet verder worden uitgebreid dan zit je letterlijk in de skihal of in de wijk. Niet mogelijk dus.

Bezoekersaantal terugschroeven:
Dit kan maar dan gaan mensen klagen dat er weinig grote acts zijn. En dat het een mager programma is. Want je hebt dan ook minder budget. Niet mogelijk dus.

Ticketprijs verhogen zodat minder bezoekers nodig zijn:
We vinden het nu al te duur worden. Als het nog meer gaat stijgen zal hier nog meer geklaagd worden.

Meer VIP gebieden creëren en minder bezoekers toelaten;
Dat willen we ook niet .

Oftewel. Oplossing hiervoor is heel lastig voor het huidige idee wat we van Pinkpop verwachten.
Er zullen dus keuzes moeten worden gemaakt mochten ze dit überhaupt willen aanpakken.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
450
397
De hoeveelheid bezoekers die Pinkpop toelaat bij uitverkopen is teveel. Lastig om daar iets aan aan te passen.

opties:

Terrein uitbreiden:
Het terrein is aan alle kanten al gebruikt en kan niet verder worden uitgebreid dan zit je letterlijk in de skihal of in de wijk. Niet mogelijk dus.

Bezoekersaantal terugschroeven:
Dit kan maar dan gaan mensen klagen dat er weinig grote acts zijn. En dat het een mager programma is. Want je hebt dan ook minder budget. Niet mogelijk dus.

Ticketprijs verhogen zodat minder bezoekers nodig zijn:
We vinden het nu al te duur worden. Als het nog meer gaat stijgen zal hier nog meer geklaagd worden.

Meer VIP gebieden creëren en minder bezoekers toelaten;
Dat willen we ook niet .

Oftewel. Oplossing hiervoor is heel lastig voor het huidige idee wat we van Pinkpop verwachten.
Er zullen dus keuzes moeten worden gemaakt mochten ze dit überhaupt willen aanpakken.
Of de bezoekers beter verspreiden? Bijvoorbeeld door toename randprogramma en het neerzetten van een act tijdens de headliner zodat niet letterlijk iedereen op het veld is.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.649
3.335
De oplossing hoeft niet zo moeilijk te zijn. Kijk maar naar Rock Werchter dit jaar; dat is weer behoorlijk rock georiënteerd en de dag van Foo Fighters is al uitverkocht.

Laat Lowlands, DTRH, BKS en consorten maar de pop en indie overnemen. En dan als Pinkpop focussen op bands als Pearl Jam, Metallica, Foo Fighters, The War On Drugs, Nothing But Thieves, Arcade Fire, Kings of Leon, Within Temptation, Tool, Volbeat, Avenged Sevenfold, Bring Me The Horizon, Bad Omens, Electric Callboy etc. etc.

De komende 10-20 jaar zit je dan wel goed en je hebt weer een duidelijke focus voor een doelgroep die veel in het laatje brengt aan eten en drinken op het terrein. Eventueel overwegen om naar vier dagen te gaan zodat je de ticketprijs sneaky kunt verhogen en je vaste lasten die je toch al maakt wat beter te kunnen verdelen over de dagen.

De doelgroep van nu heeft gewoon het geld niet meer en dan moeten ze ook nog aankijken tegen bands als Limp Bizkit, Greta Van Fleet, Royal Blood enzo. Terwijl deze bands wel geapprecieerd zouden worden door veel fans van de bovenstaande bands.

Maar nee, sinds een paar jaar moeten er zo nodig acts als Bruno Mars, Justin Bieber, Martin Garrix, Calvin Harris, de hele kleuterklas van One Direction etc. worden geboekt en dan krijg je nu ook nog eens de hele tiktok-meuk en songfestival-hoempapa erbij. Tja. Dit is leuk voor sommige mensen, maar dit zijn de mensen die nog op school zitten en geen vast inkomen hebben. En die gaan in veel gevallen al blind naar Lowlands omdat daar gewoon veel meer te beleven valt qua randzaken.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
627
349
Even een oprechte vraag, Kan iemand me uitleggen waar die gedachte van 'oh leuk het is lekker rustig volgend jaar' vandaan komt?
Het valt me namelijk op dat dat ik dit toch ieder jaar weer lees van de meest fanatieke Pinkpop fans.
Vooral voor mensen waar Pinkpop een plek in het hart heeft als favoriete festival waar je je ieder jaar weer goed vermaakt, wil je toch juist goede verkoopcijfers horen? Of ben ik de enige die er zo in staat? Als mijn favoriete festival (graspop) een post doet dat het uitverkocht is dan denk ik 'ah tof, dat ze beloond worden voor het neerzetten van een goed festival". Hoe komt het dat men er niet zo in staat bij Pinkpop? Ik neem aan dat je wilt dat jouw favoriete festival succesvol is en blijft voor een lange tijd toch?

Ik wens pinkpop alle succes toe als trouwe bezoeker. Echter, vind ik dat ze de max capaciteit te ver omhoog hebben geschroeft waardoor het op uitverkochte dagen gewoon niet meer prettig is, zeker om warme dagen.

Als ze er gewoon 60.000 max van maken, hoop ik dat het ieder jaar uitverkoopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: OuweMeuk en Loek123

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
155
98
Even een oprechte vraag, Kan iemand me uitleggen waar die gedachte van 'oh leuk het is lekker rustig volgend jaar' vandaan komt?
Het valt me namelijk op dat dat ik dit toch ieder jaar weer lees van de meest fanatieke Pinkpop fans.
Vooral voor mensen waar Pinkpop een plek in het hart heeft als favoriete festival waar je je ieder jaar weer goed vermaakt, wil je toch juist goede verkoopcijfers horen? Of ben ik de enige die er zo in staat? Als mijn favoriete festival (graspop) een post doet dat het uitverkocht is dan denk ik 'ah tof, dat ze beloond worden voor het neerzetten van een goed festival". Hoe komt het dat men er niet zo in staat bij Pinkpop? Ik neem aan dat je wilt dat jouw favoriete festival succesvol is en blijft voor een lange tijd toch?

In de begin jaren van pinkpop ( in Landgraaf ) was het uitverkocht bij 50.000 bezoekers per dag. De laatste jaren is dat 70.000 terwijl het terrein (waar het publiek kan komen) niet echt groter is geworden. ( het stuk bij stage 4, maar daar kun je geen 20.000 bezoekers kwijt )

Dus ja, het is veel voller. En met het draaien van het 2e podium blijven bezoekers naar mijn gevoel meer hangen op het middenterrein waardoor het nog drukker lijkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.247
2.543
De oplossing hoeft niet zo moeilijk te zijn. Kijk maar naar Rock Werchter dit jaar; dat is weer behoorlijk rock georiënteerd en de dag van Foo Fighters is al uitverkocht.

Laat Lowlands, DTRH, BKS en consorten maar de pop en indie overnemen. En dan als Pinkpop focussen op bands als Pearl Jam, Metallica, Foo Fighters, The War On Drugs, Nothing But Thieves, Arcade Fire, Kings of Leon, Within Temptation, Tool, Volbeat, Avenged Sevenfold, Bring Me The Horizon, Bad Omens, Electric Callboy etc. etc.

De komende 10-20 jaar zit je dan wel goed en je hebt weer een duidelijke focus voor een doelgroep die veel in het laatje brengt aan eten en drinken op het terrein. Eventueel overwegen om naar vier dagen te gaan zodat je de ticketprijs sneaky kunt verhogen en je vaste lasten die je toch al maakt wat beter te kunnen verdelen over de dagen.

De doelgroep van nu heeft gewoon het geld niet meer en dan moeten ze ook nog aankijken tegen bands als Limp Bizkit, Greta Van Fleet, Royal Blood enzo. Terwijl deze bands wel geapprecieerd zouden worden door veel fans van de bovenstaande bands.

Maar nee, sinds een paar jaar moeten er zo nodig acts als Bruno Mars, Justin Bieber, Martin Garrix, Calvin Harris, de hele kleuterklas van One Direction etc. worden geboekt en dan krijg je nu ook nog eens de hele tiktok-meuk en songfestival-hoempapa erbij. Tja. Dit is leuk voor sommige mensen, maar dit zijn de mensen die nog op school zitten en geen vast inkomen hebben. En die gaan in veel gevallen al blind naar Lowlands omdat daar gewoon veel meer te beleven valt qua randzaken.
Benoem d sleden van one direction geen kleuterklas.
Je wilt niet weten hoeveel mensen er alleen voor Louis een zaterdagticket hebben gekocht of vorig jaar alleen voor Niall.

Heb ik het nog niet gehad over het fenomeen Harry styles.

Als het niet je smaak is oké maar dit zijn juist de ticket Sellers voor Pinkpop.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.551
4.295
Benoem d sleden van one direction geen kleuterklas.
Je wilt niet weten hoeveel mensen er alleen voor Louis een zaterdagticket hebben gekocht of vorig jaar alleen voor Niall.

Heb ik het nog niet gehad over het fenomeen Harry styles.

Als het niet je smaak is oké maar dit zijn juist de ticket Sellers voor Pinkpop.
Klinkt aannemelijk, maar ik zou als Pinkpop/MOJO zijnde toch willen onderzoeken hoeveel tickets per leeftijdscategorie worden verkocht. Kan goed zijn dat dat ook gebeurt, maar ik heb er nooit iets over gelezen.
 

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Benoem d sleden van one direction geen kleuterklas.
Je wilt niet weten hoeveel mensen er alleen voor Louis een zaterdagticket hebben gekocht of vorig jaar alleen voor Niall.

Heb ik het nog niet gehad over het fenomeen Harry styles.

Als het niet je smaak is oké maar dit zijn juist de ticket Sellers voor Pinkpop.
Nouja, het is maar wat je een ticketseller noemt natuurlijk, in dit geval. Met (naar onze schatting hier op het forum) 5.000 verkochte tickets voor zaterdag lijkt me Louis Tomlinson de investering nog niet helemaal waard..
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken