Pinkpop 2024

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.200
2.461
sorry voor het cherrypicken, maar die schrijfwijze trek ikzelf geen conclusies uit. Er is geen communicatie/media manager die zal roepen dat het tegenvalt. Zeker niet in deze fase - dat zullen ze, als het over maanden blijkt nog altijd verre van uitverkocht te zijn (mocht het zo uitpakken), dan toegeven, maar niet in deze fase.

Ik denk zelf wel dat er zorgen zijn en hoe ze met de verdere slots echt mensen weten te trekken omdat m.i. toch van de hogere spots het grote delen is bezet (zoals ook aangegeven door Dennis eerder).

Als het huidige affiche niet overtuigt, hoe kun je dat dan nog rechttrekken. Maar wellicht zullen ze dat dan toch ook echt moeten doen door de huidige programmering volledig door te trekken en op de teens/twintigers te blijven marketen.
100% agree met deze post
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.200
2.461
Het is echt schrijnend dat zelfs een dag met Ed Sheeran én Sam Smith én Hozier maar ongeveer 10K aan tickets schuift voorlopig (denken we). Dat is echt beschamend zelfs.
👀Het is wel zorgwekkend. Je hebt hier namelijk een arena uitverkoper , een ziggo dome uitverkoper en nog wat grote namen. Maar voor mij als bezoeker klaag ik niet. Minder volk is toch altijd fijn als je op het terrein moet rondlopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

premiumpop

Playlistbediener
5 dec 2023
32
48
Een andere vorm van zorg zal denk ik ook zijn, dat meer en meer festivals en concerten bij de start van verkoop graag met een big bang starten. Dat creëert direct schaarste maar ook dat FOMO-gevoel dat je snel moet schakelen. Nu er nog 60% van de kaarten beschikbaar zijn, zakt het in als pudding. De online-buzz en urgentie verdwijnt simpelweg.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
de FOMO en online-buzz hadden alleen de Die Hard Pinkpoppers hier, de neutrale posters hadden al drama en ondergang van Buro Pinkpop voorzien...
 
  • Leuk
Waarderingen: premiumpop

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
Je hebt hier namelijk een arena uitverkoper , een ziggo dome uitverkoper en nog wat grote namen.
dat is idd steeds een bizar fenomeen...

overigens, volgens mij Hurricane en Southside in Duitsland met Ed Sheeran ook geen soepele verkoop. Ed Sheeran fans willen ook misschien niet eens naar een festival?
 

premiumpop

Playlistbediener
5 dec 2023
32
48
de FOMO en online-buzz hadden alleen de Die Hard Pinkpoppers hier, de neutrale posters hadden al drama en ondergang van Buro Pinkpop voorzien...
het is ook niet mijn programma maar het was interessant om dan toch te zien welke kant het op zou gaan en dat de mensen die er doem over spraken, misschien gewoon zelf out-of-touch met de jongere generatie zijn over wat aanslaat. Ik ga er nu ook geen conclusies uit trekken of 1 van beide nu blijkt gelijk te hebben of niet (is niet relevant), maar dat het niet keihard storm heeft gelopen, is in ieder geval wel te concluderen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.388
7.875
Even een oprechte vraag, Kan iemand me uitleggen waar die gedachte van 'oh leuk het is lekker rustig volgend jaar' vandaan komt?
Het valt me namelijk op dat dat ik dit toch ieder jaar weer lees van de meest fanatieke Pinkpop fans.
Vooral voor mensen waar Pinkpop een plek in het hart heeft als favoriete festival waar je je ieder jaar weer goed vermaakt, wil je toch juist goede verkoopcijfers horen? Of ben ik de enige die er zo in staat? Als mijn favoriete festival (graspop) een post doet dat het uitverkocht is dan denk ik 'ah tof, dat ze beloond worden voor het neerzetten van een goed festival". Hoe komt het dat men er niet zo in staat bij Pinkpop? Ik neem aan dat je wilt dat jouw favoriete festival succesvol is en blijft voor een lange tijd toch?
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
336
293
Even een oprechte vraag, Kan iemand me uitleggen waar die gedachte van 'oh leuk het is lekker rustig volgend jaar' vandaan komt?
Het valt me namelijk op dat dat ik dit toch ieder jaar weer lees van de meest fanatieke Pinkpop fans.
Vooral voor mensen waar Pinkpop een plek in het hart heeft als favoriete festival waar je je ieder jaar weer goed vermaakt, wil je toch juist goede verkoopcijfers horen? Of ben ik de enige die er zo in staat? Als mijn favoriete festival (graspop) een post doet dat het uitverkocht is dan denk ik 'ah tof, dat ze beloond worden voor het neerzetten van een goed festival". Hoe komt het dat men er niet zo in staat bij Pinkpop? Ik neem aan dat je wilt dat jouw favoriete festival succesvol is en blijft voor een lange tijd toch?
Geen ervaren pinkpop ganger, die zullen het beter kunnen zeggen. Maar dacht dat dit meer komt omdat het terrein anders te vol is wanneer alles uitverkocht is. verhouding aantal bezoekers en terrein ligt beetje scheef.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Joa

Festivalgek94

Playlistbediener
8 dec 2023
32
19
Even een oprechte vraag, Kan iemand me uitleggen waar die gedachte van 'oh leuk het is lekker rustig volgend jaar' vandaan komt?
Het valt me namelijk op dat dat ik dit toch ieder jaar weer lees van de meest fanatieke Pinkpop fans.
Vooral voor mensen waar Pinkpop een plek in het hart heeft als favoriete festival waar je je ieder jaar weer goed vermaakt, wil je toch juist goede verkoopcijfers horen? Of ben ik de enige die er zo in staat? Als mijn favoriete festival (graspop) een post doet dat het uitverkocht is dan denk ik 'ah tof, dat ze beloond worden voor het neerzetten van een goed festival". Hoe komt het dat men er niet zo in staat bij Pinkpop? Ik neem aan dat je wilt dat jouw favoriete festival succesvol is en blijft voor een lange tijd toch?
Ik ga zelf sinds 2007 en heb het festival met pieken en dalen qua bezoekers aantallen mee gemaakt. Er zijn altijd een aantal jaren waar het naar mijn gevoel té druk is, of dit door de bezoekers aantallen of het weer. Bijv 2014 was mede door een van de beste programma's ooit enorm druk. Afgelopen jaren mede door het goede weer en enorme hitte voelde het denk ik ook voor veer bezoekers enorm druk aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

elo

Headliner
3 dec 2013
5.277
4.158
Omdat Pinkpop tering druk is als het uitverkocht is. Maar verder helemaal met je eens, als je geen fatsoenlijk festival kan neerzetten als je uitverkocht raakt (te druk, drukke barren; toiletten een drama) dan moet je minder bezoekers toelaten. Maar dat je dan zegt "ahhh lekker rustig!!" lijkt een beetje op een minderwaardigheidscomplex. Alle andere festivals verkopen uit? Nou lekker puh, op Pinkpop is het tenminste rustig.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
198
98
Pinkpop is het oudste jaarlijks terugkerende festival ter wereld. Het festival kent een vaste formule: drie dagen lang, drie van de aller grootste acts van deze planeet, aangevuld met een divers dagprogramma. En veel meer dan dat moet het ook niet zijn. Verwacht geen gigantische randprogrammering of sprookjesachtige locaties. Het draait om de muziek op Pinkpop: kwalitatief goede, bewezen muziek. Op Pinkpop weet je wat je kunt verwachten en dat maakt het ieder jaar weer een gevoel van thuiskomen, daar in Landgraaf.

Misschien een herziening van beschrijving op Festileaks nodig? ;) . Niet te serieus nemen
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.040
463
het is wel te opvallend dat de dagkaarten weer zo ver achterblijven, dat moet haast wel te maken hebben met de ticketprijs die aan de hoge kant is in combinatie met een dagtrip Landgraaf die men niet wil maken... of is het "Pinkpop-publiek" echt zo gitaarminded op de oude rockers (lees Metallica, Pearl Jam, Springsteen) dat dat wel verkoopt?

overigens 25.000 weekendkaarten van de 45.000 is al over de helft, ik denk dat die uiteindelijk wel weer tegen of op de 100% gaan komen... wellicht in het nieuwe jaar nog late beslissers of na de nieuwe namen weer een boost
Ja de dagtickets en dan vooral de vrijdag/zaterdag zijn de achillespees van editie 2024, met de weekendkaarten zal het wel ( hopelijk ) goed komen.
Benieuwd of de nieuwe namen in 2024 nog veel kopers over de streep zullen trekken, vrees toch het ergste.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.298
4.586
Pinkpop is het oudste jaarlijks terugkerende festival ter wereld. Het festival kent een vaste formule: drie dagen lang, drie van de aller grootste acts van deze planeet, aangevuld met een divers dagprogramma. En veel meer dan dat moet het ook niet zijn. Verwacht geen gigantische randprogrammering of sprookjesachtige locaties. Het draait om de muziek op Pinkpop: kwalitatief goede, bewezen muziek. Op Pinkpop weet je wat je kunt verwachten en dat maakt het ieder jaar weer een gevoel van thuiskomen, daar in Landgraaf.

Misschien een herziening van beschrijving op Festileaks nodig? ;) . Niet te serieus nemen
Met een discussie over kwaliteit redden we deze week pagina 500 nog wel.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: BatMutsje en colette283

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.040
463
Met een discussie over kwaliteit redden we deze week pagina 500 nog wel.
Tsja, wat is kwaliteit in de muziek, daar kun je oeverloos over debatteren....
Genoeg pareltjes gehoord en gezien maar ook net zoveel bagger....en niet alleen op PP.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
372
453
Deze verkoop moet zeker tegenvallen!

Dit jaar geen namen meer. Vorig jaar pas eind januari, als ik het goed heb opgezocht. Bij de laatste lichtingen van vorig jaar zaten weinig tot geen grote namen. Wel namen die ik zelf zou gaan bekijken.

Eind januari zit ook de LL verkoop. Mij lijkt het logisch om die af te wachten en zodra dat binnen een uur is uitverkocht :giggle:, eventueel met 1 a 2 grote namen te komen. Anders wordt het wel heel rustig.

Oja, voor mij toch 1 verrassing tot nu toe: Hozier.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.298
4.586
Moet heel eerlijk bekennen dat ik uit de greep van wat nog op Stage4 gaat komen, waarschijnlijk meer plezier haal dan met wat nu al is aangekondigd. Voor de verkoopcijfers zal dit echter niet veel betekenen denk ik zo.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
Omdat Pinkpop tering druk is als het uitverkocht is. Maar verder helemaal met je eens, als je geen fatsoenlijk festival kan neerzetten als je uitverkocht raakt (te druk, drukke barren; toiletten een drama) dan moet je minder bezoekers toelaten. Maar dat je dan zegt "ahhh lekker rustig!!" lijkt een beetje op een minderwaardigheidscomplex. Alle andere festivals verkopen uit? Nou lekker puh, op Pinkpop is het tenminste rustig.
om eerlijk te zijn
het weer terugschroeven naar max 60.000 zou voor mij meer realistisch zijn... of laat het 65.000 per dag worden?
70.000 is echt maximaal op bezetting op het veld maar draait vaak uit op veel boze reacties uit publiek en uiteraard is de 80.000 wens van Trommelen een utopie...

als ik kijk naar andere vergelijkbare 3 daagse festivals om ons heen, is richten op ca 60k a 65k toch zeker niet een aantal bezoekers waar Pinkpop zich voor hoeft te schamen en imo is dat per dag voor Pinkpop zeker geen 'schandalig' bezoekersaantal.
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283 en Landgraver

Gebruikers die dit onderwerp bekijken