Pinkpop 2024

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.165
2.092
En ja ik weet dat Appelpop ook best leuke bands boekt, maar als het gros van je namen in de categorie Suzan & Freek, Marco B., Nielson en consorten ligt gaat het natuurlijk snel
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.466
De programmering van Appelpop (bijvoorbeeld) zorgt natuurlijk ook niet echt voor een liefhebberspubliek. Sommige andere festivals programmeren toch wat meer bands waar je iets meer moeite moet doen om ze te kennen/luisteren dan RTL Boulevard kijken.
Hoort Pinkpop sinds de bekendmaking van Davina Michelle hier niet ook bij? :ROFLMAO:
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: sb88 en Brian

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Post Malone aangekondigd voor een festival in Charlotte, USA op 3- 5 mei. Die is dus in ieder geval nog (of alweer) op tour. Denken jullie echt dat die te groot is om nog te co-headlinen met Calvin Harris? Zeker nu bekend is dat Rolling Loud niet meer in Nederland plaatsvindt.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
631
352
Post Malone aangekondigd voor een festival in Charlotte, USA op 3- 5 mei. Die is dus in ieder geval nog (of alweer) op tour. Denken jullie echt dat die te groot is om nog te co-headlinen met Calvin Harris? Zeker nu bekend is dat Rolling Loud niet meer in Nederland plaatsvindt.

Nouja ik zou zeggen dat Post Malone + Calvin niet groter is dan Cure + van Buuren of Justin Bieber + Martin Garrix.
Maar ik geloof nooit dat ze dat op deze manier zouden aankondigen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Malone + Marshmello kon ook gewoon voor 2020 editie.

Weet niet zo goed of Malone perse veel groter is geworden of Calvin Harris veel duurder is dan Marshmello. Maar qua budget denk ik dat het gewoon kan.

Malone alleen over laten vliegen voor Pinkpop lijkt me dan wel erg duur.

Zou Pinkpop wel goed doen als ze nog een grotere naam die zaterdag erbij zeffen . Maar ik zie het niet gebeuren. Onderschat niet het effect van Nothinh But Thieves . Er zijn zat mensen die ik ken die een zaterdag ticket kopen en dan voor Nothing But Thieves. Denk dat ze in theorie gewoon headliner hadden kunnen zijn.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
204
107
Malone + Marshmello kon ook gewoon voor 2020 editie.

Weet niet zo goed of Malone perse veel groter is geworden of Calvin Harris veel duurder is dan Marshmello. Maar qua budget denk ik dat het gewoon kan.

Malone alleen over laten vliegen voor Pinkpop lijkt me dan wel erg duur.

Zou Pinkpop wel goed doen als ze nog een grotere naam die zaterdag erbij zeffen . Maar ik zie het niet gebeuren. Onderschat niet het effect van Nothinh But Thieves . Er zijn zat mensen die ik ken die een zaterdag ticket kopen en dan voor Nothing But Thieves. Denk dat ze in theorie gewoon headliner hadden kunnen zijn.
Dus eigenlijk zijn ze groter dan U2, Rolling Stones en noem maar op als men bereid zijn on € 145,00 (plus alle bjikomende kosten) neer te leggen om ze te zien.....
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Dus eigenlijk zijn ze groter dan U2, Rolling Stones en noem maar op als men bereid zijn on € 145,00 (plus alle bjikomende kosten) neer te leggen om ze te zien.....
Wat een vreemde post.

145 euro is de prijs voor een dagticket. Daar krijg je ook andere Nederlandse en internationale artiesten voor terug.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.443
1.930
Niet helemaal mee eens. Het ligt ook wel grotendeels aan hoe er geprogrammeerd wordt. Tijdens de zomerfeesten in Nijmegen trekken de types die door de muziek willen lullen niet naar het Valkhof-festival, waar voor het feestpubliek overwegend nietszeggende bandjes spelen. Elders in de stad zijn er andere podia die voor hen interessanter zijn. Daardoor ervaar ik het Valkhof-festival als een heerlijk "gratis" evenement met een fijne sfeer om nieuwe dingen te ontdekken.
Helemaal hiermee eens. Fantastisch festival!
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Chas McPherson

Playlistbediener
19 nov 2023
48
38
Geweldig voor de portemonnee, maar killing voor een fijne muziek gerichte sfeer op het terrein is mijn ervaring.
Doel je op de Dutch Disease? Dat is in mijn ervaring overal, zelfs bij dure concerten en festivals. Ik zal dat nooit begrijpen.

Maar dankzij laagdrempelige lokale evenementen als Coninx Pop en Mama's Pride heb ik wel live muziek aan mijn zoontje kunnen introduceren en gaat hij inmiddels mee naar Pinkpop.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
204
107
Wat een vreemde post.

145 euro is de prijs voor een dagticket. Daar krijg je ook andere Nederlandse en internationale artiesten voor terug.
Je eigen post zegt dat je veel mensen kent die een zaterdag ticket koopt en dan voor Nothing but Thieves. Dus wat bedoel je eigenlijk met die stelling?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.780
6.524
Je eigen post zegt dat je veel mensen kent die een zaterdag ticket koopt en dan voor Nothing but Thieves. Dus wat bedoel je eigenlijk met die stelling?
Dat hij veel mensen kent die NBT willen zien en daarom een kaartje kopen?
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.579
4.323
145 euro en dan krijg je er nog een lading bands bij. U2 en The Rolling Stones touren (vooralsnog) niet volgend jaar. Voor 145 euro krijg je bij dat soort bands een zitplaats in de kelder van een stadion en een overbodig voorprogramma. Zoiets?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
204
107
145 euro en dan krijg je er nog een lading bands bij. U2 en The Rolling Stones touren (vooralsnog) niet volgend jaar. Voor 145 euro krijg je bij dat soort bands een zitplaats in de kelder van een stadion en een overbodig voorprogramma. Zoiets?
Nu opeens gaat het over de lading bands erbij 😀.

Dus als een kaartje € 100 was hadden al de mensen alsnog dat betaald voor de lading bands zonder NBT.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken