Pinkpop 2024

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
503
67
Nog niks bekend over de verkoopcijfers?
Vind dit toch wel een interesant jaar om het bij te houden. Ik ben heel benieuwd of deze koers van Pinkpop ervoor gaat zorgen dat er nieuw publiek wordt aangetrokken of dat er juist veel mensen afhaken. Ik hoop voor Pinkpop het eerste.

Denk dat het behoorlijk tegenvalt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en elo

neus

Dagopener
16 mrt 2019
632
353
Denk dat het behoorlijk tegenvalt.
Dat hangt af van je verwachtingen. Denk dat niemand (neem aan ook niet bij Mojo) verwacht had dat dit ook maar in de buurt van uitverkopen zou komen? Dus dan kan het ook best meevallen ;)
 

Festivalgek94

Playlistbediener
8 dec 2023
36
22
Er zullen deze of volgende week nog wel namen komen toch? Om de flow er een beetje in te houden? Twijfelaars moet je nu over halen anders gaan ze ergens anders heen.
Ik verwacht ergens eind deze week / volgende week weer een pakketje namen ivm kerst / 13e maand etc die eraan komen nog over te halen dit jaar nog een kaart te kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

JohndeBever

Campingartiest
12 okt 2023
81
69
Ik verwacht ergens eind deze week / volgende week weer een pakketje namen ivm kerst / 13e maand etc die eraan komen nog over te halen dit jaar nog een kaart te kopen.
Vorig jaar kwamen ze ook tot aan de kaart verkoop met totaal 28 namen, andere namen werden pas gedropt eind januari weer.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
503
67
De wachtrijen waren klein tot niet met start verkoop. Presale liep ook geen storm. Is wel anders met losse concerten of lowlands bv.
+ Afgaand in mijn eigen omgeving niemand die heen gaat of er erover heeft.
Denk dat de vrijdag en zaterdag ver achterblijft. Maar ook Sheeran en Smith verre van uitverkocht nog denk ik. Locatie helpt ook niet mee.vraag me af of de jonge meiden naar pinkpop willen reizen. Arena was die combi allang uitverkocht.
Snap timing line up aankondiging ook niet, dure maand en geen knaller van headliner waarop men moest wachten. Had november ook aangekondigd kunnen worden. Of ze hadden de headliners nog niet rond. Dat zou kunnen.
Hoop wel nieuwe weg van pinkpop gaat slagen. Wellicht door omstandigheden. Maar je kunt ook niet blijven vissen uit een kleine vijver waar de meesten nu ook nog eigen tours plannen. Voorspel nog wat moeilijke jaren voor pinkpop als die trent doorzet. Ontwikkeling om te blijven volgen iig.
Het is niet mijn line up. Gun pinkpop wel het beste en een rendabele editie. Hoop nog op een los concert megaland met wel een good old rock headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Timmetje

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
503
67
Dat hangt af van je verwachtingen. Denk dat niemand (neem aan ook niet bij Mojo) verwacht had dat dit ook maar in de buurt van uitverkopen zou komen? Dus dan kan het ook best meevallen ;)

Dan moet trommelen ook geen 80.000 man per dag ambitie in de krant laten noteren.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
632
353
Dan moet trommelen ook geen 80.000 man per dag ambitie in de krant laten noteren.

Nope dat gaat hiermee niet lukken nee.
Vind het overigens helemaal niet erg. Vind de line up alsnog redelijk, en het zal lekker rustig zijn.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.344
Dat hangt af van je verwachtingen. Denk dat niemand (neem aan ook niet bij Mojo) verwacht had dat dit ook maar in de buurt van uitverkopen zou komen? Dus dan kan het ook best meevallen ;)

Nope dat gaat hiermee niet lukken nee.
Vind het overigens helemaal niet erg. Vind de line up alsnog redelijk, en het zal lekker rustig zijn.
Het problee is: het moet wel rendabel blijven. Jij kan het fijn vinden, maar MOJO zal gewoon willen uitverkopen hoor. Ik ben ook erg benieuwd naar de cijfers, zeker naar die van de vrijdag en zaterdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
605
1.033
Denk dat het behoorlijk tegenvalt.
Dat denk ik ook. Wat toch wel erg jammer is, want we roepen al een tijdje dat Pinkpop een andere weg in moet slaan qua headliners en nu hebben ze een poging gedaan..

Daarnaast moet er vanuit Pinkpop hard gewerkt gaan worden aan de naam Pinkpop en het festival zelf, als je ziet hoe populair andere Nederlandse festivals zijn waarbij zonder een enkele naam bekend, alle kaarten de deur uitvliegen, omdat de mensen goede ervaringen hebben gehad op die festivals en je toch wel weet dat het een geslaagd weekend gaat worden. Ik ken een enkeling die dat ook bij Pinkpop heeft de laatste jaren en ik heb het idee dat dat groepje steeds kleiner wordt (Ik was er zelf ook ooit 1 van).
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.344
Steeds meer mensen gaan voor de beleving. Ik snap dat ook wel hoor, kijk naar BKS: overal wat te zien, elk hoekje wat te ontdekken, heerlijk eten, prachtige omgeving. Ook op Pukkelpop trouwens (buiten het eten en de omgeving), maar daar is zoveel meer te zien/doen/beleven. Dat lukt Pinkpop niet, dat is gewoon podium, veld, podium, asfalt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Doorgaans doen festivals toch nooit mededelingen over de kaartverkoop. Tenzij het bijna uitverkocht is door middel van een ticketalert. Of als het uitverkocht is uiteraard.

Zou ook helemaal niet slim zijn als het tegenvalt. Dat is geen goede publiciteit, toch.

En ik verwacht ook geen namen meer op korte termijn. Dat is wel heel snel na de eerste drop.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.377
4.737
Precies, in dit kader is geen nieuws geen goed nieuws (voor de kassa althans).
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.269
2.600
Steeds meer mensen gaan voor de beleving. Ik snap dat ook wel hoor, kijk naar BKS: overal wat te zien, elk hoekje wat te ontdekken, heerlijk eten, prachtige omgeving. Ook op Pukkelpop trouwens (buiten het eten en de omgeving), maar daar is zoveel meer te zien/doen/beleven. Dat lukt Pinkpop niet, dat is gewoon podium, veld, podium, asfalt.
Dit is helemaal waar!

Mijn eerste festival ooit was Pinkpop. Sindsdien altijd een weekend gegaan. Hier is mijn passie voor festivals echt begonnen.

Toen naar Pukkelpop gegaan vervolgens SZiget en een Tomorrowland . Tja…. Dan gaat het wel tegenvallen.

Ik ga nu naar Pinkpop omdat ik op m’n fietsje Greta, Limp Bizkit , Pendulum, Avril , Tinlicker , Laurence , etc kan gaan bekijken omdat ik anders naar losse concerten moest gaan in de ziggo bijv .

Als ik in de Randstad zou wonen zou ik 100x zo snel voor Lowlands kiezen ipv Pinkpop.

Verheug me al op Pukkelpop dit jaar. Die tent stages en de aankleding daarbij blijf ik echt geweldig vinden alsof je naar kleine concert hallen gaat.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.079
494
Dan moet trommelen ook geen 80.000 man per dag ambitie in de krant laten noteren.
Laat die 4e dag / 80000 man maar gerust achterwege.Dit gaat niet lukken zeker niet met de line-up 2024 t.n.t dan moet je toch uit een ander vaatje gaan tappen en heeft PP daar budget voor ??Ben bang dat editie 2024 een financiële domper wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.269
2.600
Voor mij persoonlijk (mijn mening) :

Meeste side entertainment :

Sziget festival

Denk aan SZiget paspoort, geweldige wereldwijde circus act in een mooie tent, sport gebieden , een Vietnamees waterpoppen theater , lachen bij cabaret , etc. Dat is gewoon niet normaal wat daar te doen is.

Beste aankleding :

Tomorrowland. Disneyland meets Efteling voor volwassenen. Alsof je in een pretpark loopt. Die stages valt je mond van open. Was er wel maar een dagje. Wel erg duur allemaal.

Meest diverse line-up:
Pukkelpop.

Meeste grote acts zien in drie dagen:
Pinkpop. En lekker in de buurt voor mij.

Meest slechte logistieke festival:
Rock Am Ring. Nog nooit zo onveilig gevoeld op een festival.

Nog op mijn bucketlist:
* Down The Rabbit Hole
* Glastonbury
* Reading x Leeds
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
\\
Voor mij persoonlijk (mijn mening) :

Meeste side entertainment :

Sziget festival

Denk aan SZiget paspoort, geweldige wereldwijde circus act in een mooie tent, sport gebieden , een Vietnamees waterpoppen theater , lachen bij cabaret , etc. Dat is gewoon niet normaal wat daar te doen is.

Beste aankleding :

Tomorrowland. Disneyland meets Efteling voor volwassenen. Alsof je in een pretpark loopt. Die stages valt je mond van open. Was er wel maar een dagje. Wel erg duur allemaal.

Meest diverse line-up:
Pukkelpop.

Meeste grote acts zien in drie dagen:
Pinkpop. En lekker in de buurt voor mij.

Meest slechte logistieke festival:
Rock Am Ring. Nog nooit zo onveilig gevoeld op een festival.
Uit nieuwsgierigheid: wat maakte RaR zo onveilig voor jou?
 
  • Leuk
Waarderingen: sb88

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
503
67
Met Ed Sheeran - Dua Lipa - Foo Fighters had pinkpop een prima line up gehad. Voor ieder wat wils en ook een stukje toekomst ingebouwd. In mijn visie was dit een prima variant afgaand wat er tourt. Vanuitgaand coldplay, acdc etc niet meer haalbaar zijn.
Vind maneskin en calvin harris onder de maat als headliner.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.269
2.600
\\

Uit nieuwsgierigheid: wat maakte RaR zo onveilig voor jou?
Het voorvakken systeem vond ik dit jaar eng. Er werden mensen soms plat geduwd tegen de barrières. Verder was het ijskoud in de avond door de ligging van het terrein.

Heb ik het nog niet gehad over het lopen naar de parkeerplekken en het wegrijden.

Maar goed persoonlijke mening dan hè :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Het voorvakken systeem vond ik dit jaar eng. Er werden mensen soms plat geduwd tegen de barrières. Verder was het ijskoud in de avond door de ligging van het terrein.

Heb ik het nog niet gehad over het lopen naar de parkeerplekken en het wegrijden.

Maar goed persoonlijke mening dan hè :)
Aha duidelijk, was gewoon benieuwd. Ben daar nooit geweest.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken