Pinkpop 2024

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
209
110
Dat denk ik ook. Wat toch wel erg jammer is, want we roepen al een tijdje dat Pinkpop een andere weg in moet slaan qua headliners en nu hebben ze een poging gedaan..

Daarnaast moet er vanuit Pinkpop hard gewerkt gaan worden aan de naam Pinkpop en het festival zelf, als je ziet hoe populair andere Nederlandse festivals zijn waarbij zonder een enkele naam bekend, alle kaarten de deur uitvliegen, omdat de mensen goede ervaringen hebben gehad op die festivals en je toch wel weet dat het een geslaagd weekend gaat worden. Ik ken een enkeling die dat ook bij Pinkpop heeft de laatste jaren en ik heb het idee dat dat groepje steeds kleiner wordt (Ik was er zelf ook ooit 1 van).
Waarom denk je dat ze zijn begonnen met dat pre sale onzin. Onderzoek om te zien hoe groot hun poel van 'trouwe' bezoekers is. Pre sale mensen zijn in feite de groep die kaarten zullen kopen ongeacht wie er staat. Plus kunnen ze zien hoe het loopt met de extra € 200,- per persoon voor terras gedoe. Dus zien ze bereidheid van een groep bezoekers om minimaal € 500,- voor entree te betalen (voordat ze iets hebben uitgegeven op terrein zelf).

Denk ook niet dat deze line up de duurste Pinkpop artiesten uitgaven ooit is (kosten en inkomsten voor jaar meegenomen). Dus ze hoeven in de toekomst geen 80.000 mensen binnen te hengelen. Met 50.000 die gewoon hun portemonnee legen zijn ze er al. De rest is mooi meegenomen. Kwaliteit boven kwantiteit op een manier.

Denk op deze manier. Voor ieder persoon die een tuinterras kaart koopt hebben ze 2/3 van een combi kaartje bijverdiend.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.506
2.018

Vraag je wel even af hoe goed je het als Pinkpop doet als je al deze namen gratis in open air in Nijmegen kan zien.

Heel veel namen zie ik hier ook van op Pinkpop komen namelijk. Just saying….
Dat heb je toch al gauw met Nederlandse boekingen. En die hebben ze ieder jaar. En ieder jaar staan die Nederlandse namen ook wel ergens semi-gratis.

Bovendien is dit voor het goede doel. Denk niet dat je daaraan kan afmeten of Pinkpop het goed doet. Daarvoor zou ik eerder kijken naar de verkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy, Joris en Timmetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.121
503
Waarom denk je dat ze zijn begonnen met dat pre sale onzin. Onderzoek om te zien hoe groot hun poel van 'trouwe' bezoekers is. Pre sale mensen zijn in feite de groep die kaarten zullen kopen ongeacht wie er staat. Plus kunnen ze zien hoe het loopt met de extra € 200,- per persoon voor terras gedoe. Dus zien ze bereidheid van een groep bezoekers om minimaal € 500,- voor entree te betalen (voordat ze iets hebben uitgegeven op terrein zelf).

Denk ook niet dat deze line up de duurste Pinkpop artiesten uitgaven ooit is (kosten en inkomsten voor jaar meegenomen). Dus ze hoeven in de toekomst geen 80.000 mensen binnen te hengelen. Met 50.000 die gewoon hun portemonnee legen zijn ze er al. De rest is mooi meegenomen. Kwaliteit boven kwantiteit op een manier.

Denk op deze manier. Voor ieder persoon die een tuinterras kaart koopt hebben ze 2/3 van een combi kaartje bijverdiend.
Maar als je dit soort line ups de komende jaren gaat presenteren dan is het gauw gedaan met een uitverkocht huis.Dan moet je toch je ambities naar beneden bijstellen.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
209
110
Maar als je dit soort line ups de komende jaren gaat presenteren dan is het gauw gedaan met een uitverkocht huis.Dan moet je toch je ambities naar beneden bijstellen.
Ze zijn bezig met een nieuwe doelgroep. Niet vergeten de tiktokkers van nu zijn nog in het begin van hun festival bezoek cyclus (x aantal jaren bezoek in de toekomst). De oudere generatie hebben veel mindere jaren bezoek nog over. Meer wat langere termijn denken. Ook kosten de huidige artiesten een stuk minder dan de U2's, Coldplays enz. van deze wereld. Ze hoeven het niet uit te verkopen. Ze gaan veel meer verdienen aan de extra's dan aan de kaartverkoop. Kaartje is een bijzaak. Als je eenmaal er binnen bent, dan begint het pas geld te kosten.

Je hoort nu al van de jongere generatie dat het gaat meer over de aankleding en de 'ervaring' dan over het muziek per sé.
 

Chas McPherson

Playlistbediener
19 nov 2023
48
38

Vraag je wel even af hoe goed je het als Pinkpop doet als je al deze namen gratis in open air in Nijmegen kan zien.

Heel veel namen zie ik hier ook van op Pinkpop komen namelijk. Just saying….
Als je afgelopen zomer alleen al naar Zomerparkfeest in Venlo en Booch? In Heerlen was gegaan had je al 7 namen van Pinkpop 2023 gratis kunnen zien: Altin Gün, Goldkimono, Prins S. en de Geit, The Haunted Youth, Brutus, Madoux en Robin Kester.

Orange Skyline zag ik op Sint Rosa Festival in Sittard en Rondé stond op Sjwaampop in Swalmen.

Speciaal voor Ramkot wilde ik naar Eupen Music Marathon rijden, maar daar kwam iets tussen. Vielen ze twee weken later in op Pinkpop 😄

Tijdens Appelpop was het mij te heet dit jaar, maar die hadden naast een aantal van de eerder genoemde namen zelfs Go_A.

Gratis festivals zijn geweldig.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.121
503
Ze zijn bezig met een nieuwe doelgroep. Niet vergeten de tiktokkers van nu zijn nog in het begin van hun festival bezoek cyclus (x aantal jaren bezoek in de toekomst). De oudere generatie hebben veel mindere jaren bezoek nog over. Meer wat langere termijn denken. Ook kosten de huidige artiesten een stuk minder dan de U2's, Coldplays enz. van deze wereld. Ze hoeven het niet uit te verkopen. Ze gaan veel meer verdienen aan de extra's dan aan de kaartverkoop. Kaartje is een bijzaak. Als je eenmaal er binnen bent, dan begint het pas geld te kosten.

Je hoort nu al van de jongere generatie dat het gaat meer over de aankleding en de 'ervaring' dan over het muziek per sé.
Kan best zijn dan verander de naam maar in TT festival.Ben dan blij dat ik dan nog de laatste 40 jaar heb meegemaakt PP "oude stijl" .Maar ja tijden veranderen....
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Minie

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.295
7.257
Sommige wel. Als jongeren rustig € 300,- plus voor een merk jas of schoenen uitgeven......
Daar kun je nog iig iets mee. Je betaalt bij dat Terras alleen zodat je even kan zitten. Drankjes etc zit er niet eens bij in.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
209
110
Daar kun je nog iig iets mee. Je betaalt bij dat Terras alleen zodat je even kan zitten. Drankjes etc zit er niet eens bij in.
Maar daar kun je de blits zijn met je jas en sneakers. Gaat over de ervaring and 'see and be seen'. Een paar honderd euro extra voor drankjes enz. maakt voor die doelgroep helemaal niets uit.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
491
201
Als je afgelopen zomer alleen al naar Zomerparkfeest in Venlo en Booch? In Heerlen was gegaan had je al 7 namen van Pinkpop 2023 gratis kunnen zien: Altin Gün, Goldkimono, Prins S. en de Geit, The Haunted Youth, Brutus, Madoux en Robin Kester.

Orange Skyline zag ik op Sint Rosa Festival in Sittard en Rondé stond op Sjwaampop in Swalmen.

Speciaal voor Ramkot wilde ik naar Eupen Music Marathon rijden, maar daar kwam iets tussen. Vielen ze twee weken later in op Pinkpop 😄

Tijdens Appelpop was het mij te heet dit jaar, maar die hadden naast een aantal van de eerder genoemde namen zelfs Go_A.

Gratis festivals zijn geweldig.
Gratis festivals zijn ruk!!! Jaren naar appelpop geweest en de ene naar de andere knokpartij gezien...
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Geweldig voor de portemonnee, maar killing voor een fijne muziek gerichte sfeer op het terrein is mijn ervaring.
Niet helemaal mee eens. Het ligt ook wel grotendeels aan hoe er geprogrammeerd wordt. Tijdens de zomerfeesten in Nijmegen trekken de types die door de muziek willen lullen niet naar het Valkhof-festival, waar voor het feestpubliek overwegend nietszeggende bandjes spelen. Elders in de stad zijn er andere podia die voor hen interessanter zijn. Daardoor ervaar ik het Valkhof-festival als een heerlijk "gratis" evenement met een fijne sfeer om nieuwe dingen te ontdekken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en Appel

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
354
353
Kijk, met bovenstaande tips kan ik wel wat. Helaas zijn mijn ervaringen toch anders, met de nodige vechtpartijtjes her en der en zelfs vooraan bij het podium een gezellig thee kransje houden. Hoop op goede gratis festivals hoef ik dus nog niet op te geven gelukkig.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.199
Kijk, met bovenstaande tips kan ik wel wat. Helaas zijn mijn ervaringen toch anders, met de nodige vechtpartijtjes her en der en zelfs vooraan bij het podium een gezellig thee kransje houden. Hoop op goede gratis festivals hoef ik dus nog niet op te geven gelukkig.
De programmering van Appelpop (bijvoorbeeld) zorgt natuurlijk ook niet echt voor een liefhebberspubliek. Sommige andere festivals programmeren toch wat meer bands waar je iets meer moeite moet doen om ze te kennen/luisteren dan RTL Boulevard kijken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken