Metallica op Pinkpop, ik geef het bijna geen kans hoor. Ben er vrijwel zeker van dat die op deze week een break hebben genomen. Waarom? Geen exact idee, kan vanalles zijn. Anders had Graspop eindelijk voor hen wel gelukt volgens mij.
Feit is wel dat de geplande aankondiging niet is doorgegaan. Want die was gepland begin deze week, was ook zo doorgegeven aan verschillende partners/sponsors. Maar zoiets uitstellen is niet ongewoon. Foo Fighters voor Werchter was ook aankondiging gepland voor eerder einde oktober. Viel uiteindelijk later. Vermoedelijk door Bruce Springsteen die dan ging aankondigen. Lijkt me dat nu Pink roet in het eten heeft gestrooid. Wij onderschatten dat, maar een aankondiging van zulke grote show vereist veel aandacht. Dan doen ze liever niks extra de dagen daar rond.
Denk trouwens dat ruw geschat 50% van alle aankondiging altijd niet doorgaat wanneer het exact gepland is, voor alle festivals of concerten.
Ik vang wel op dat het wel oké zit qua headliners Pinkpop, doemdenken is niet nodig. Als de info klopt dat ze niet voor Maneskin zijn gegaan lijkt me dat een goed teken.