Pinkpop 2024

Bij de Toppers zingt een hele arenA mee! Headliner dan maar? Kom op zeg
Kromme vergelijking. Een meezingfeest met levenslied- en disco-covers versus een van de succesvolste popduo's uit Nederland. Stonden met 12 liedjes in de Top 2000 vorig jaar. Zullen er dit jaar wel meer zijn. Totale hype en het verkoopt veel tickets. Daarmee heeft Mojo voldoende argumenten om ze hoog neer te zetten.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BlogjeBabs en Bob105
Gisteren bij Acda En De Munnik geweest. Schrijf maar op voor een hele hoge spot op Pinkpop. Misschien zelfs als sub op de main of afsluiter op noord. Heb de Ziggo Dome nog nooit de hele avond lang zo massaal horen meezingen.
Op de homepage zie je dat ik het met je eens ben ;)

• Winning
Waarderingen: Bartjuh1981
Als (jonge) Belg moet ik zeggen dat ik nog nooit van Acda En De Munnik heb gehoord, dus ga morgen eens uitzoeken wat voor muziek dat precies is want met al die vermeldingen hier… 😅

• Leuk
Waarderingen: TNFke en mattman
Als (jonge) Belg moet ik zeggen dat ik nog nooit van Acda En De Munnik heb gehoord, dus ga morgen eens uitzoeken wat voor muziek dat precies is want met al die vermeldingen hier… 😅
Pak de eerste cd. Met nummers als Als het vuur gedoofd is, Zwerver met een wekker, Vondelpark vannacht, Dag Esmee, Lopen tot de zon komt enz.
Goede plaat. Beste wat ze gemaakt hebben...Daarna was het niet veel soeps meer...

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Ik heb een tijdje half in Nederland gewoond en na wat aanklikken herken ik één liedje half. Dit is inderdaad categorie Blof voor België, al had zelfs die laatste hier nog die late hit met Geike. Maar ga me hier wel eens in verdiepen want klinkt niet héél erg kwaad.

Pas op, hier volgt een Acda en De Munnik betoog ;)

Nee, zonder gekheid. Ik vind dat A&DM hier wel wat te kort wordt gedaan en ik heb het gevoel dat het komt omdat het Nederlandstalig + pop is. Ik vind het zelf (tot op zekere hoogte) geen Nederpop zoals Blof of Guus Meeuwis en dat komt door de oorsprong in de kleinkunst. De verhalende manier van de liedjes hoor je er echt in terug. Het is in principe ook geen muziek voor de stadions, zalen of festivalweides, maar voor in de theaters. Daar komt het het best tot zijn recht. Die eerste 4 cd's zijn allemaal aanraders. Acda en de Munnik, Naar Huis, Hier Zijn en Groeten uit Maaiveld stuk voor stuk toppers. Daarna werd het mijn inziens idd wat minder, alhoewel. Als je van mistroostigheid houdt is Nachtmuziek ook een heerlijk album. Maar vooral op 't Heerst hoor je de verschuiving richting Nederpop al steeds meer.

Paar favo nummertjes van mij:

(hertaling van Jacques Brel)

Ik vind dit tekstueel allemaal sterk in elkaar zit en soms ook erg goed gevonden. Of wat te denken van het "Cd van jou, cd van mij. Cd van ons allebei. Maar gekregen van mijn moeder, van mijn moeder dus van mij!" en "ik hou van haar, ik haat haar, ze haat ook veel van mij" zijn toch prachtige Nederlandse teksten? Je hebt er precies een beeld bij.

Het liefst zie ik ze in de theaters en in principe zijn ze daar meer geschikt voor dan Pinkpop. Maar een uurtje hits knallen zie ik echt wel werken hoor. Zeker met zo'n goede band erachter. Ik weet zeker dat ze de hele weide meekrijgen.

Dat hele gedoe met The Streamers, Maan en Typhoon en dergelijke hoeft van mij ook niet btw

Mooi betoog. Inderdaad niet geschikt voor festivals. Echt iets voor liefhebbers.
6x de Ziggo Dome uitverkopen in twee uur tijd gaat veel verder dan alleen liefhebbers. Dat is populariteit, enorme hype en veel behoefte (dus tickets). De programmacommissie (lees: Mojo) hoeft daar niet eens over te vergaderen. Verder eens met Brian dat hun oorsprong kleinkunst is, maar zet ze een uur op Pinkpop (hele hoge spot, let maar op!) en die spelen het veld plat met De Kapitein Deel II ("cd van jou, cd van mij"), Niet Of Nooit Geweest, Het Regent Zonnestralen, Als Het Vuur Gedoofd Is, Ren Lenny Ren, Mooi Liedje en Lopen Tot De Zon Komt. Dan kunnen ze nog Van Dik Hout meenemen voor Mijn Houten Hart en Zij Maakt Het Verschil. En (maar liever niet) ook Maan + Typhoon.

Veni, vidi, vici.

• Leuk
Waarderingen: colette283
Acda en de Munnik zou een fantastische naam zijn voor een uur Pinkpop. Op de spot van Doe Maar een paar jaar geleden. Ik zou zelfs overwegen een ticket alleen voor hen te kopen.

Acda en de Munnik zou een fantastische naam zijn voor een uur Pinkpop. Op de spot van Doe Maar een paar jaar geleden. Ik zou zelfs overwegen een ticket alleen voor hen te kopen.
Denk eerder op de Guus Meeuwis spot een paar jaar geleden.

Die hebben op 2u tijd meer dan 100.000 tickets geschoven dus (6x Ziggo)? Djeezes, dan kan je er wel echt niet omheen toch… Mijn nieuwsgierigheid is alleen des te meer geprikkeld nu; deze namiddag beluister ik de eerste CD. Of in de auto straks, kan ook 🤭

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Brian

Users who are viewing this thread