Pinkpop 2024

Ja maar nooit gedacht dat Green Day de eerste naam zou zijn die ze zouden delen. Had gedacht dat ze eerst een grotere headliner zouden lossen voor ze GD delen.
Greenday dropt denk ik een hele tour tegelijk en zullen wel afgedwongen hebben dat festivals ook op die dag hun pas bekend mogen maken. Als je dan in de 3 weken erna nog 2 keer wat namen eruit gooit ben je mooi klaar voor de start van de ticketverkoop eind november...

The first headliners have been announced for next year's Kew The Music.

Headlining Kew Gardens in London will be MIKA on July 9, Passenger on July 11 and JLS on July 12.

Ter info.....

Leuk stukje op de voorpagina welke headliners PP volgend jaar mogelijk zou kunnen hebben. En dan zetten ze daar Coldplay BMTH The Smashing Pumpkins en Acda en de Munnik bij...
🤔

• Haha
Waarderingen: colette283 en DennisvdBr
BMTH en Smashing Pumpkins zijn toch geen headliner..
Maar die zetten ze daar wel tussen. Net als Coldplay, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Acda en de Munnik gaan we het maar niet over hebben.
Maar ook Bon Jovi behoort tot de kanshebbers??

Maar die zetten ze daar wel tussen. Net als Coldplay, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Acda en de Munnik gaan we het maar niet over hebben.
Hmm, bij Smashing Pumpkins staat dat er ook. "De Amerikanen stonden er ook al drie keer eerder. Maar of de Pumpkins net als in 2007 het festival kunnen headlinen, is nog wel de vraag. Waarschijnlijk is een positie als afsluiter van het tweede podium passender in 2024"

Bij Coldplay. "De band heeft nog een gaatje vrij in de agenda voor 21 juni, de openingsdag van Pinkpop 2024, alvorens de heren naar Lyon afreizen. In alle eerlijkheid is de kans niet heel groot, maar toch aanwezig genoeg om de Britse giganten mee te nemen in dit lijstje."

Bij AdeM ook voor de hogere posities. Waarom daar verder niet over hebben? Lijkt me een inkoppertje tbh.

Verder wel eens hoor. Smashing Pumpkins zie ik geen headliner (meer) in en Coldplay lijkt me uitgesloten. BMTH zou zomaar toekomstige headliner kunnen zijn en nu een hoge spot innemen om naar die status toe te groeien (hoe afgrijselijk ik die band ook vind). En Bon Jovi, tja. Live een slechte reputatie maar geen idee hoe die het nu qua kartverkoop zouden doen. PP headliner lijkt me idd wat te hoog gegrepen.

Headliners in de breedste zin van het woord dan. Je zou kunnen zeggen dat dat er op Pinkpop maar 3 zijn, maar headliners interpreteer ik meestal als ‘de grote publiekstrekkers op een lineup’.

Gok dat als een Smashing Pumpkins of BMTH er staan, dat die weleens de Noord stage kunnen headlinen.

• Leuk
Waarderingen: PJ
Pearl Jam tour eindigd 13 juli in Lissabon volgens insider. Ik denk zelf dan aan NOS Alive. Ander berichten zeggen dat de tour ongeveer 3 weken zou duren. Dan zou hij dus kunnen starten in Amsterdam of......

Pearl Jam tour eindigd 13 juli in Lissabon volgens insider. Ik denk zelf dan aan NOS Alive. Ander berichten zeggen dat de tour ongeveer 3 weken zou duren. Dan zou hij dus kunnen starten in Amsterdam of......
in Amsterdam dus

Als ik het allemaal goed volg op het Graspop topic suggereert jimmywe daar dat Metallica volgend jaar naar België komt. 😬👍

• Leuk
Waarderingen: stanleyy
Maar ik zou niet op Youtube kijken van te voren, dan ga je waarschijnlijk niet eens kijken.

Uit nieuwsgierigheid ben ik eens gaan kijken, aangezien ik Smashing Pumpkins al ruim 10 jaar niet meer live gezien heb. Ironisch genoeg krijg ik net zin om ze nog eens live te gaan zien. :) Ik heb nu al een aantal nummers uit verschillende optredens geluisterd, dus ben eigenlijk wel benieuwd geworden welke jij zo slecht vindt dat mensen niet zouden gaan kijken?

Ook de commentaar dat ze meer op Bospop zouden passen, begrijp ik niet helemaal. Naar mijn gevoel zijn ze iets te hard om op Bospop te staan en bovendien lijken de headliners me meestal nog een stuk ouder. Maar het kan ook dat ik dat festival verkeerd inschat.

• Leuk
Waarderingen: BlogjeBabs
Uit nieuwsgierigheid ben ik eens gaan kijken, aangezien ik Smashing Pumpkins al ruim 10 jaar niet meer live gezien heb. Ironisch genoeg krijg ik net zin om ze nog eens live te gaan zien. :) Ik heb nu al een aantal nummers uit verschillende optredens geluisterd, dus ben eigenlijk wel benieuwd geworden welke jij zo slecht vindt dat mensen niet zouden gaan kijken?

Ook de commentaar dat ze meer op Bospop zouden passen, begrijp ik niet helemaal. Naar mijn gevoel zijn ze iets te hard om op Bospop te staan en bovendien lijken de headliners me meestal nog een stuk ouder. Maar het kan ook dat ik dat festival verkeerd inschat.
Misschien moet ik het anders zeggen, kijk geen beelden van de jaren 90 en daarna die van nu, dan vind ik het wel pijnlijk soms. Maar eens hoor, zou ze ook willen zien.

Nou... volgende week dan maar!

Benieuwd of Pinkpop de week met aankondigingen openen gaat, of dat we pas donderdag (of vrijdag) iets gaan zien?
We hikken nu wel tegen de Green Day tour aankondiging aan, dat begint nu wel obvious te worden...

• Leuk
Waarderingen: PJ

Users who are viewing this thread