Pinkpop 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.370
4.335
Als je hoopt op verrassing is Sam Smith er wel eentje. Gaat er staan, maar de vraag is of het als headliner is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.515
Sheeran of Smith, van de popkeuzes die er zijn dan toch de wat saaiïge opties voor op een festival imo. Al zullen kaarten dan wel als zoete broodjes gaan
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.356
4.723
Is hij niet eens een keer ziek uitgevallen toen hij eigenlijk het tweede podium zou afsluiten.
 

TBK

Randprogramma
21 dec 2018
105
74
Zou Sam Smith echt alleen als headliner geboekt kunnen worden? De meeste aangekondigde festivals zijn toch wat kleiner dan PP? Misschien toch sub? (In dat geval lijkt me het een prima boeking)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Is hij niet eens een keer ziek uitgevallen toen hij eigenlijk het tweede podium zou afsluiten.
klopt, voor Pinkpop 2015 afgezegd ivm stemproblemen...

hij was niet de enige, ik had ook last van zijn stem 😜 😂

volgens mij was Placebo die dag als vervanger aangekonigd als Noord afsluiter
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Praten over Sam Smith als headliner? Ik word echt te oud voor Pinkpop. Sam Smith - Ed Sheeran - Green Day als headliner-trio zou echt een gedrocht van een editie betekenen voor mij. En kom dan niet met het argument dat de undercard nog wel prima kan zijn, want het hele concept van Pinkpop is gericht op een top-downbenadering.

In de voorwaarden om het festival te mogen bezoeken komt bij een dergelijk trio wel te staan dat een picknickkleed verplicht is om mee te brengen.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
629
352
De (voor mij) knallers vallen een voor een wel weg, helaas.
Praten over Sam Smith als headliner? Ik word echt te oud voor Pinkpop. Sam Smith - Ed Sheeran - Green Day als headliner-trio zou echt een gedrocht van een editie betekenen voor mij. En kom dan niet met het argument dat de undercard nog wel prima kan zijn, want het hele concept van Pinkpop is gericht op een top-downbenadering.

In de voorwaarden om het festival te mogen bezoeken komt bij een dergelijk trio wel te staan dat een picknickkleed verplicht is om mee te brengen.
Oef, mag idd hopen dat ze in het ergste geval Sam Smith OF Ed Sheeran doen, en niet allebei.
Greenday vind ik wel mooi weer een keer overigens.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.356
4.723
Praten over Sam Smith als headliner? Ik word echt te oud voor Pinkpop. Sam Smith - Ed Sheeran - Green Day als headliner-trio zou echt een gedrocht van een editie betekenen voor mij. En kom dan niet met het argument dat de undercard nog wel prima kan zijn, want het hele concept van Pinkpop is gericht op een top-downbenadering.

In de voorwaarden om het festival te mogen bezoeken komt bij een dergelijk trio wel te staan dat een picknickkleed verplicht is om mee te brengen.
Die picknickkleden lagen er ook gewoon toen Metallica afsloot hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Haha, gaan we dan na Justin Bieber, met Sam Smith, weer een headliner krijgen waar helemaal niemand op zit te wachten hier?
Post Malone zat daar nog tussen. Ook iemand waarmee ik misschien toch rekening zou houden volgend jaar.
 
  • Wow
Waarderingen: PJ

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
even zien...

Pinkpop heeft dus gisteren gesleuteld op de site: programma 2023 is weg, pagina met ticketverkoop is naar 2024 data veranderd en de aftelbanner is terug op de site voor 2024.

voor editie 2023:
- in 2022 kwam op vrijdag 7 oktober, vlak na aanpassen van profielfoto's op sociale media de eerste aankondiging P!nk en bekendmaking van start verkoop.
- op vrijdag 28 oktober kwam 2e headliner Robbie Williams met Editors en Goldband,
- vervolgens op donderdag 22 november Red Hot Chili Peppers + 23 acts,
- start verkoop op zaterdag 26 november 2022,
- 28 januari volgende worp namen,
- 16 maart programma compleet.

inmiddels zijn we voorbij aan 7 oktober en er is aan de site gewerkt om voor te bereiden (?) op editie 2024,
mijn vermoeden is nog altijd dat de eerste aankondiging alsnog een kwestie van dagen is.
ook de verkoop, verwacht ik rond dezelfde dag, wellicht ook laatste weekend november?

Overigens was P!nk de eerste naam en was dat tevens de headliner voor Werchter Boutique binnen haar tour, wellicht een oog ook die kant op richten komende dagen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken