Pinkpop 2023

TBK

Randprogramma
21 dec 2018
101
72
Ja, dat hoorde ik ook van collega's gisteren en vandaag. Luisteren eigenlijk nooit naar muziek, soms 100%NL en 538. Concerten bezoeken vinden ze maar niks, maar Pinkpop was toch heel erg leuk. Pop On Top was ook leuk. En het Muziekfeest op het plein in Roermond binnenkort lijkt ze ook leuk. Allemaal leuk toch.
Haha dit is precies waarom het volgend jaar waarschijnlijk Rock Werchter wordt.. Ik kon een prima spoorboekje maken en vond Di-rect nog wel tof.. maar Donnie, The Script en Nielson pas ik voor
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Ik ben 2.12 volgens mijn id bewijs. Geloof me, dan kan je niet een metertje naar achtere gaan zodat iedereen vrolijk en gelukkig is. Zeker niet in een eerste vak of iets dergelijks. Ik sta er gewoon op tijd zodat je links of rechts van me kan staan, maar meer dan op tijd positioneren ga ik echt niet doen. Dan had je maar eerder moeten komen als je 100% zeker wil zijn van goed zicht. Ik vind het nogal vreemd dat kleine mensen met een grote waffel altijd maar denken dat anderen aan hun tekortkomingen moeten aanpassen. Als je ergens zeker van wilt zijn in het leven dan begint het in ieder geval al met op tijd komen.
Heb wel een goed shirt gevonden
FB_IMG_1687279540648_edit_114252048737773.jpg
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Haha dit is precies waarom het volgend jaar waarschijnlijk Rock Werchter wordt.. Ik kon een prima spoorboekje maken en vond Di-rect nog wel tof.. maar Donnie, The Script en Nielson pas ik voor
Haha snap ik ja. Ik zit zelf er een beetje tussen. Mijn hoogtepunten waren Queens of the stone age, Peppers, I prevail en editors, maar heb ook gewoon de polonaise meegelopen bij Donnie :p heb zelf minder met wat er tussen zit, Ellie Goulding ofzo
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Overigens echt complimenten voor het geluid. Stond bij Pink en Robbie Williams helemaal achteraan rechts, op het heuveltje en daar klink het nog goed. Heb het gevoel dat dat vroeger wel anders was?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover en Bob105

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Vraag mij wel een ding af, ze roepen dat je voor een dag €200,- kwijt bent. Ik heb bijgehouden wat ik gepind heb en was voor het hele weekend €260,- kwijt. Hoe dan hoe kom je dan bij 200 per dag? En dan hebben wij nog cocktails gedronken ipv bier ja soms een desperados.🤷
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Overigens echt complimenten voor het geluid. Stond bij Pink en Robbie Williams helemaal achteraan rechts, op het heuveltje en daar klink het nog goed. Heb het gevoel dat dat vroeger wel anders was?
Wij stonden bij pink ter hoogte van de trapjes, en dat was sws bij het eerste nummer echt bagger. Was niet eens te verstaan. Dat is ook echt de enige keer dat mij het eigenlijk op is gevallen. Verder was het wel oke hoor
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Vraag mij wel een ding af, ze roepen dat je voor een dag €200,- kwijt bent. Ik heb bijgehouden wat ik gepind heb en was voor het hele weekend €260,- kwijt. Hoe dan hoe kom je dan bij 200 per dag? En dan hebben wij nog cocktails gedronken ipv bier ja soms een desperados.🤷
Ik was 35 tot 52,50 per dag kwijt. Maar volgens mij rekenen ze de parking e.d. er ook bij in, of niet?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.782
3.732
Vraag mij wel een ding af, ze roepen dat je voor een dag €200,- kwijt bent. Ik heb bijgehouden wat ik gepind heb en was voor het hele weekend €260,- kwijt. Hoe dan hoe kom je dan bij 200 per dag? En dan hebben wij nog cocktails gedronken ipv bier ja soms een desperados.🤷
Met 260 plus 275 + parkeerkosten van 20 euro ofzo geen idee wat het was? Zit je ook al aan 555;3 =185.
Dus dat scheelt niet alles toch
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.266
3.843
Op lange festivaldagen drink ik toch makkelijk 25 tot 30 pilskes/consumpties per dag. Dan zit je dus op 100 euro. Je wilt ook nog een hapje eten en niet iedere dag friet (de enige juiste benaming) en snacks, dus dat loopt ook makkelijk op tot 25 euro. Nog een shirtje of iets vergelijkbaars erbij. Dat zal iets van 40 euro zijn, dus 165 euro als ik het niet te gek maak. Maar goed, ik ga op een festival echt niet alleen maar water drinken en alleen maar friet eten. Op dat gebied is een festival wel weer meer dan alleen muziek voor mij.
 

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
59
73
Wij waren met z'n 2en tussen de €150 en €200 per dag kwijt hoor 😅

Vriend dronk halve liters, 2 muntjes, ik witbier, 1,5 munt. Tussendoor wel veel water op. Maar ook gewoon goed gegeten op terrein bij de kalm aan baan.

Het is veel geld, maar zijn (bijna) 40 en 42, geen kinderen, goede baan en sparen er ook voor. We gaan niet zuinig aan doen.

's ochtends bij de tent wel zelf eitje gebakken en koffie gezet.

Iedereen doet het op zijn eigen manier 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Timmetje

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
512
293
Wij waren met z'n 2en tussen de €150 en €200 per dag kwijt hoor 😅

Vriend dronk halve liters, 2 muntjes, ik witbier, 1,5 munt. Tussendoor wel veel water op. Maar ook gewoon goed gegeten op terrein bij de kalm aan baan.

Het is veel geld, maar zijn (bijna) 40 en 42, geen kinderen, goede baan en sparen er ook voor. We gaan niet zuinig aan doen.

's ochtends bij de tent wel zelf eitje gebakken en koffie gezet.

Iedereen doet het op zijn eigen manier 😁
Dan val ik nog reuze mee met mijn 180 euro aan eten en drinken in drie dagen tijd en dat vond ik al duur 🫣😅
 

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
59
73
Dan val ik nog reuze mee met mijn 180 euro aan eten en drinken in drie dagen tijd en dat vond ik al duur 🫣😅
Haha dat snap ik wel hoor, het is ook veel geld. Daarom leggen we het ook apart. Voor ons is een festival ook meer dan alleen muziek, biertjes drinken en lekker eten hoort er ook bij. 😊
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Wij hebben met z'n tweetjes zo'n 430 erdoor gejaagd. Valt me achteraf nog mee ook, wat erg.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Wij stonden bij pink ter hoogte van de trapjes, en dat was sws bij het eerste nummer echt bagger. Was niet eens te verstaan. Dat is ook echt de enige keer dat mij het eigenlijk op is gevallen. Verder was het wel oke hoor
Misschien is dat teveel naar de zijkant? Geen idee
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Mijn Pinkpop 2023 / Deel 1 van 3

Vrijdag

Eerste wat ik kwijt wil, over de organisatie. Ze hadden de voorzieningen goed op orde, ondanks de warmte en de 62.000 op het terrein heb ik nergens echt lang staan wachten. Niet bij toiletten, niet bij kranen, niet bij barren en niet bij eettentjes. Sterker nog, vaak meteen aan de beurt. Oke, er was een enkele keer na een optreden dat er ineens een mega toestroom was, maar dan was het altijd nog ietsje verder lopen op een veel minder drukke locatie. Ik zou zeggen, voorzieningen aub niet meer downscalen volgend jaar, komt echt de bezoekers ten goede. Had wel het idee dat mensen in de toiletgroep links van de mainstage niet doorhadden dat er meerdere wasbakken waren, ze sloten allemaal bij de eerste aan, terwijl verderop terugliggend nog was. Het is weer duidelijk dat ca 60.000 een goed aantal is op het terrein. De ervaring van de 70.000 afgelopen jaar, laat zien dat die 10.000 verschil een groot verschil maakt op het terrein.

Dit jaar ook veel mensen per fiets, hoorde dat de fietsenstalling overvol was en veel fietsen buiten de fietsenstallingen weg gezet moesten worden. Aankomst zaterdag ochtend liet zien dat overnacht de fietsenstalling ruim vergroot. Weer een pluspunt voor de organisatie.

Of ik kan wennen aan de nieuwe terrein indeling, NEE… Mis de doorloop om het Noord gedeelte, zeker bij drukte. Had nu wel het idee dat de doortroom aan de linkerzijde van het Noord gedeelte vlotter verliep. Alleen het oversteken van het veld is een stuk lastiger. Wat volgens mij wel tot gevolg heeft dat het aan het Skydeck zijde iets rustiger is, in tegenstelling tot de andere zijde van het veld. Aangezien ik vaakst aan die kant loop, is dat dan weer een soort voordeel… De verschuiving van de Kalm aan Laan kwam op mij ook wel prettig over.
Het cup-to-cup systeem was ik vooraf heel sceptisch over. Maar werkte wel prima achteraf. Heb nooit gebrek gehad aan tokens, wat daarbij hielp. Kreeg met polsbandje om doen al 1, vervolgens bij eerste binnenkomst weer 1. Liep 1 keer naar de bar met een bestelling, kwam er achter bekertje te weinig en onderweg 1 opgeraapt, zelfs dat koste me geen token. Vervolgens elke dag bij binnenkomst, weer nieuwe tokens. Lege bekertjes konden ook makkelijk in de broekzak, met beetje pletten helemaal prima. Of we leverde ze in en hadden weer een token. Achteraf, het cup-to-cup systeem viel mij reuze mee, pluspuntje.

1687287022026.png

De eerste dag was ik al rond 10:15 vertrokken op de fiets richting Megaland. Polsbandje halen en bij de poort staan, met nog 20 minuten tot de poort zou openen. Stond al een handje vol P!nk fans tegen de poort aan met een heel ontbijt dekentje. Daarnaast nog een aantal van die rare vroege vogels die blijkbaar zo vroeg al het Pinkpop terrein weer op willen, zoals ondergetekende. Eindelijk ging de poort open! Viel me op dat de doorgang bij de ingang niet meer gescheiden was voor weekend en dagbezoekers. De doorgang verliep vrij vlotjes. Eerste missie was doorstappen naar de Amnesty stand, om het hoedje op te halen. De engels sprekende meisjes onder de kaars moesten nog iets doen met de scanner voordat mijn ticket van het vooraf bestelde Pinkpop hoedje gescand kon worden. Ik was overduidelijk de eerste!

1687287527326.png

Na een korte rondwandeling over het terrein, waarbij me opviel dat niet overal de barren al bier tapte, begaf ik me naar de tent voor de opening van het festivalprogramma. De aftrap van Madoux was zeer degelijk, ook mooi om te zien dat de tent al langzaam belangstelling trok. Omdat het niet tegenviel ben ik wat langer blijven hangen in de tent. Was wel al voor begin van Frenna bij de mainstage. Nee, niet mijn ding en dat werd het gaande weg ook niet. Zeker toen de “Pauper Kabouter” er bij kwam met dat vreselijke nummer, toen was ik er klaar mee… Maar dan heb ik ook wel het meest dramatische van het hele weekend benoemd van wat ik gezien heb.

1687287248466.png

Dus ik stond al ruim bijtijds bij North stage met prima zicht op Picture This. Had ze vooraf wat luisterbeurten gegeven. Ook live, een goeie zanger en fijne band. Zo’n act die over een paar jaar zeker terug kan komen op een later tijdstip op het programma. Kon Picture This ook met gemak tot het einde geheel volgen, met plezier ook. Vervolgens viel ik qua tijdschema wel in een gat waar ik even niets had, hierdoor kon ik op mijn gemakje naar het Stage 4 gedeelte wandelen. Zou meteen ook de enige keer worden van het weekend. Uithoekje op het terrein met het kleinste podium. Nederlandse SERA kwam hier haar tik-tok hitjes brengen. Laat me vooropstellen, het was niet negatief. Met een paar eigen radiohits is SERA niet heel onbekend en met een paar covertjes er bij vanuit haar tik tok kanaal, was het nog best vermakelijk. Het kleine podium dat dicht op het publiek staat geeft ook ruimte voor interactie, maakte deze NPO Zapp-presentatrice goed gebruik van.

1687287113608.png

Op de terugweg naar het veld, was het Duitse Electric Callboy al begonnen op Noord. Gelukkig had ik van dit circus al de helft gemist. Ik kan hier heel weinig mee. Een combinatie van metal met comedy, heel rommelig. Gelukkig kwam ik @Landgraver tegen, althans hij klampte mij aan “he ben jij Dennis”. We hebben nog een tijdje een gesprek gehad, over de indeling bijvoorbeeld. Maar ook uiteraard over Springsteen! Ondertussen begon Niall Horan al aan de andere kant. Maar ik kreeg er eerlijk gezegd weinig van mee, van een afstand leek het me wel prima. Maar ook was het mooi om te zien hoe het veld langzaam vulde en steeds meer mensen stonden te genieten.

1687286911609.png
1687287415638.png

Vervolgens door de mensenmassa door slalommen om naar de tent te komen. Aangekomen was de Mongoolse band The Hu reeds begonnen. Ze zingen in eigen taal met boventoonzang, gebruiken oa traditionele instrumenten en verwerken dat in een Folkmetal, dat wordt een soort Hunnen-rock dus. Prachtig! Kan ik wel waarderen. Hierna op een afstandje aan de zijkant voor The War on Drugs. Had er hoge verwachtingen van, maar het maakte voor mij net niet waar. Wel oke verder, maar ik kan niet zeggen dat het een super indruk op me achter heeft gelaten. Editors daarentegen, weer indrukwekkend hoor. Niet zo goed als ze in 2014 waren, maar zeker een waardevol begin van het invallen van de avond. Ik had ook het idee dat dit de eerste keer dit weekend was dat het veld van Noord podium tot aan het Zuid podium massaal los kwam… Cover “Killer” was wat mij betreft niet zo nodig, maar daarna afsluiten met de ultieme festival stamper, Papillon maakt veel goed.

1687287183786.png

Daarna de opkomst van P!nk, tja… Was al bevooroordeeld in mijn mening, met al de albums thuis in de kast. Geweldig weer. Weet er een boeiende show van te maken, met vliegen aan toe. Goed bij stem en leuk moment om haar dochtertje Willow op het podium te zien om “Cover Me in Sunshine” mee te zingen. Al met al, een fantastische knaller om de eerste dag mee af te sluiten.

Mijn Top 3 voor Pinkpop vrijdag:
1 P!nk
2 Editors
3 The Hu
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Eindelijk tijd voor een verslag: Donderdag 25 mei, eindelijk na 7 maanden wachten de nieuwe auto ophalen, beetje ongelukkig getimed, 2 dagen voor onze vakantie. Donderdag 15 Juni, 00:00 uur, Valkenburg in de navigatie van de inmiddels 2.5 weken oude bolide die er inmiddels uitziet alsof er 4 Dakar rally's mee gereden zijn. 1499 kilometer zegt 'ie en rond 15:30 zij we er en meteen 't terras op en een hapje eten bij de Mexicaan. Vrijdag, beetje rondgescharreld vanaf een uur of half 12 en wat van Madoux meegepakt. Lekker op t dekentje gaan liggen bij Picture This in het voorvak, leuk bandje. Weer even chillen en Electric Callboy vanaf een afstandje meegepakt, wat een energie! Verder picknickend Niall Horan, Lumineers en TWOD meegepakt en een mooi plekje opgezocht voor Pink. Zaterdag: op tijd met de trein naar Landgraaf en bij Rudy's op t terras ploffen waar we tijdens de 3e trippel Karemeliet (wat ook meteen de oorzaak is dat we DeWolff missen) in een TV item met Raven van Dorst terecht komen. Toch maar gaan lop... waggelen en een stukje Xavier Rudd meegepakt vanuit het voorvak bij Dadi Freyr, was echt leuk! Nu meteen naar South voor een goeie plek bij Hollywood Vampires, wat was dit genieten! Vervolgens Black Keys en The Script en QSTA (Wauw!) vanaf een afstandje gezien, mooi plekje gezocht voor RW. Zondag op tijd naar Landgraaf om helemaal gek te worden van het achtelijke gekrijs van tienermeiden bij Only the Poets, was na 20 minuten pleite, tof bandje maar dit is een reden om het bandje niet in een popzaal op te zoeken. Beetje rondscharrelen en hierna genoten van Di-rect, en Di-rect naar de tent voor I Prevail, beetje chillen en vervolgens ook echt in slaap gevallen in t voorvak bij Tom Odell. One Republic was wel een goeie boeking als je t mij vraagt, erg van genoten. Machine Gun Kelly vanaf een afstandje meegepakt want deze lange dwerg wilde toch wat kunnen zien van RHCP dus ons stekkie op het heuveltje bij de linker geluidstoren weer opgezocht. Daar daar aangekomen blijken het groepje mensen die daar ook stonden vlakbij ons eonen, mijn halve schoonfamilie te kennen... Blablabla kende gij d'n dieje van d'n dieje (inderdaad, west Brabant)20 bonnen verder en voor je 't weet begonnen the Peppers.
Meteen naar huis gereden en maandagochtend de auto door de wasstraat, blijkt dat ding ineens gewoon weer blauw te zijn🤘🏻
Top 3
1 Hollywood Vampires
2 QSTA
3 I Prevail
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken