Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Dus niet meer dan 50.000 bezoekers per dag. Dat is een catastrofe voor pinkpop.
"catastrofe" want "massa is kassa" ?

zo erg zal het niet zijn ga ik van uit.
Pinkpop zal wel een bepaald marge hebben om niet in verlies te draaien.
zeker als ik uit ga van het aantal unieke bezoekers, zal de pijn niet al te groot worden.

daarnaast, ik hou nog een slag om de arm.
het is nog 4,5 maand, misschien komen er nog wat kaartkopers bij in komende maanden, soms kan dat gek lopen zo'n verkoop
volledig uitverkopen, dat gaat niet meer lukken ga ik van uit.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
10.000 x 275,00 is 2,75 miljoen. Hoeven natuurlijk niet perse tienduizend weekendtickets te zijn, maar ter indicatie. En dan hebben we het nog niet over het aantal biertjes dat het scheelt.

Toch wel een flinke slok op de borrel, lijkt mij.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
10.000 x 275,00 is 2,75 miljoen. Hoeven natuurlijk niet perse tienduizend weekendtickets te zijn, maar ter indicatie. En dan hebben we het nog niet over het aantal biertjes dat het scheelt.

Toch wel een flinke slok op de borrel, lijkt mij.
ik snap je redenatie, maar die is een beetje krom.

omdat je nu om 10.000 weekend tickets minder rekent.

qua weekend zijn er nog ca 8.000 beschikbaar (melde Pinokkio) er zijn al 35.000 weekend tickets verkocht, dat is al aanzienlijk. imo zeker als je dat legt langs de capaciteit van max 70.000, dat is al 50% op het terrein.

er zijn nog 12.000 dagkaarten p.d.

ik denk dat daar per dag wel de grootste pijnpunten kunnen zitten. kijk als die al eens 10.000 per dag meer verkopen.

dan heb je 10.000 x 3 x 135,- = 4.050.000 , dus 4 mlj minder que ticketverkoop.
maar goed, de vraag is hoeveel winstmarge zit in de 4mlj en hoeveel scheelt die 10.000 op de catering.
ik denk dat er wellicht goed verdient zal worden aan de uitgave van de munten en wellicht besteden de 50.000 aanwezige meer in de gemoedelijke sfeer en lekker weer dan >70.000 in de drukte en in hittegolf aan gratis water.

edit:
stel die 50.000 nemen al 10 munten per dag meer af (ipv gratis water), dan is dat 10 x 3 x 50.000 x 3,20 = 4.800.000 euro aan munten meer over het weekend
 
  • Thinking
Waarderingen: elo

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
ik snap je redenatie, maar die is een beetje krom.

omdat je nu om 10.000 weekend tickets minder rekent.

qua weekend zijn er nog ca 8.000 beschikbaar (melde Pinokkio) er zijn al 35.000 weekend tickets verkocht, dat is al aanzienlijk. imo zeker als je dat legt langs de capaciteit van max 70.000, dat is al 50% op het terrein.

er zijn nog 12.000 dagkaarten p.d.

ik denk dat daar per dag wel de grootste pijnpunten kunnen zitten. kijk als die al eens 10.000 per dag meer verkopen.

dan heb je 10.000 x 3 x 135,- = 4.050.000 , dus 4 mlj minder que ticketverkoop.
maar goed, de vraag is hoeveel winstmarge zit in de 4mlj en hoeveel scheelt die 10.000 op de catering.
ik denk dat er wellicht goed verdient zal worden aan de uitgave van de munten en wellicht besteden de 50.000 aanwezige meer in de gemoedelijke sfeer en lekker weer dan >70.000 in de drukte en in hittegolf aan gratis water.

edit:
stel die 50.000 nemen al 10 munten per dag minder af (ipv gratis water), dan is dat 10 x 3 x 50.000 x 3,20 = 4.800.000 aan munten
Volgens mij is Oasiss' redenatie zo recht als maar kan zijn. Los van of het weekend- of dagtickets zijn die op het schap blijven liggen. Iedere dag minder dan 50.000 mensen op het terrein is sowieso 10 tot 20 duizend bezoekers minder. Per bezoeker kun je rustig 400 tellen (ticket en catering op terrein, en dan ben ik nog zuinig). Dus dan mis je tussen de 4 en 8 miljoen aan inkomsten/omzet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Volgens mij is Oasiss' redenatie zo recht als maar kan zijn. Los van of het weekend- of dagtickets zijn die op het schap blijven liggen. Iedere dag minder dan 50.000 mensen op het terrein is sowieso 10 tot 20 duizend bezoekers minder. Per bezoeker kun je rustig 400 tellen (ticket en catering op terrein, en dan ben ik nog zuinig). Dus dan mis je tussen de 4 en 8 miljoen aan inkomsten/omzet.
die 275,00 komt van de weekendtickets, het grootste pijnpunt zit in de dagtickets, dat 135,- x 3

dus 10.000 x 3 x 135,- = 4.050.000 en niet 10.000 x 275,00 is 2,75 miljoen
( dat bedrag is dus veel hoger dan de berekening van Oasiss )
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
die 275,00 komt van de weekendtickets, het grootste pijnpunt zit in de dagtickets, dat 135,- x 3

dus 10.000 x 3 x 135,- = 4.050.000 en niet 10.000 x 275,00 is 2,75 miljoen
( dat bedrag is dus veel hoger dan de berekening van Oasiss )
Hoe weet jij wat op de bankrekening staat van onze forumvrienden? Heb je privileges als de Festileaks-variant van mr. Pinkpop?
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
ik vind de zaterdag juist het sterkst qua dagprogramma
Ik ook, waarschijnlijk voor ons een dagkaartje voor de zaterdag en niet een heel weekeind. Dit wel om de euro's die ik te besteden heb. Niet dat ik in armoede leef, maar het moet wel te betalen blijven. Breda Live laat ik ook voorbij gaan, maar dat is met die line up niet zo heel vreemd. Wat Pinkpop betreft, voor de een is het een super line-up en de ander vind het de moeite niet waard om naar Landgraaf te reizen. Ik heb graag de stevigere gitaren en mijn vrouw staat (als het weekeind kaartje) er toch in zit het hele weekeind vooraan en die mix is wat voor mij Pinkpop zo mooi maakt, voor ieder wat wils. Tsja, afgelopen editie stond Maan op Main stage met pak em beet 40.000 man publiek, leuk voor haar, meer plaats voor mij bij de bierpomp, leuk voor mij. In essentie is het toch Buhne, Bandje, Biertje en maakt het mij niet eens zoveel uit wie er speelt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Dus if any, is het nóg minder rooskleurig.
als je enkel op de kaartprijs kijkt, inderdaad

maar goed, daar gaat nog een marge van naar Ticketmaster/Mojo van de tickets
ik denk dat de grootste inkomsten uit de catering komen, dus we moeten op Pinkpop 2023 meer eten en vooral drinken 😜
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.620
Conclusie is dat ze het gewoon niet goed hebben gedaan, als je ziet dat DTRH zo snel uitverkoopt en Lowlands dat vermoedelijk ook gaat doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Conclusie is dat ze het gewoon niet goed hebben gedaan, als je ziet dat DTRH zo snel uitverkoopt en Lowlands dat vermoedelijk ook gaat doen.
nou ik denk dat ze (maar ik ook wel) meer verwacht hadden van de verkoop van vooral P!nk...
RHCP deed het afgelopen jaar goed op Goffertpark, misschien dat ze daar ook van uit gingen.
Robbie Williams is (blijkbaar) ingeschoven, daar had RATM eigenlijk kunnen staan.

dat ze het niet goed hebben gedaan? zo'n rare Pinkpop lineup is het niet... Wellicht zijn er veel mensen die lineup/kaartprijs verhouding de doorslag geeft op niet gaan.

Of, dit is de vaste schare Pinkpop bezoekers, met een handje fans van de headliners.
Kijkend naar het aantal unieke bezoekers, is ca 70.000 niet allerslechtst
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
nou ik denk dat ze (maar ik ook wel) meer verwacht hadden van de verkoop van vooral P!nk...
RHCP deed het afgelopen jaar goed op Goffertpark, misschien dat ze daar ook van uit gingen.
Robbie Williams is (blijkbaar) ingeschoven, daar had RATM eigenlijk kunnen staan.

dat ze het niet goed hebben gedaan? zo'n rare Pinkpop lineup is het niet... Wellicht zijn er veel mensen die lineup/kaartprijs verhouding de doorslag geeft op niet gaan.

Of, dit is de vaste schare Pinkpop bezoekers, met een handje fans van de headliners.
Kijkend naar het aantal unieke bezoekers, is ca 70.000 niet allerslechtst
Kom aan Dennis. De enige objectieve graadmeter voor de organisatie is de kaartverkoop en die loopt behoorlijk stroef. Andere festivals hebben ook te maken met stijgende prijzen en een doelgroep die te maken heeft met financiële tegenslagen. Ik vind het programma op zich ook niet verschrikkelijk, maar een organisatie gaat niet voor "niet allerslechtst".
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Bij een p!nk staan toch mooie namen er onder die in nl ook wel wat tickets verkopen maar bij RHCP heb je dat niet echt ja een MGK en Onerepublic zijn geen kleine bands maar lijken me niet echt bands die veel tickets verkopen op pinkpop niveau en dan vind ik het toch gek gegokt op alleen RHCP
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
en die is nog niet bekend, dus gaan ze vast opschroeven aan hand van de verkoopcijfers helaas...
die angst zit er wel in ja
Ik gok op € 3,50.
Laatste jaar dat Brand brouwt in Wijlre, daarna een heerlijk "hollands " pilsje.
Sports Bar Beer GIF by Buffalo Wild Wings
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.620
nou ik denk dat ze (maar ik ook wel) meer verwacht hadden van de verkoop van vooral P!nk...
RHCP deed het afgelopen jaar goed op Goffertpark, misschien dat ze daar ook van uit gingen.
Robbie Williams is (blijkbaar) ingeschoven, daar had RATM eigenlijk kunnen staan.

dat ze het niet goed hebben gedaan? zo'n rare Pinkpop lineup is het niet... Wellicht zijn er veel mensen die lineup/kaartprijs verhouding de doorslag geeft op niet gaan.

Of, dit is de vaste schare Pinkpop bezoekers, met een handje fans van de headliners.
Kijkend naar het aantal unieke bezoekers, is ca 70.000 niet allerslechtst
Het is ook geen rare line up, maar Pinkpop moet tickets schuiven. En dat doen ze blijkbaar dit jaar te weinig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken