Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
ik denk dat het een uitdaging is om er achter te komen waarom de kaartverkoop, van met name de dagkaarten, zo ver achter blijft...
ik durf het eerder te wijzen op de prijs van de dagkaarten dan op het programma/ de headliners...

De verhoging van 2019 110,- en 2022 120,- naar nu 2023 135,- is best aanzienlijk verschil.
Ik denk dat dat het grootste struikelblok is
 
  • Leuk
Waarderingen: bootje76

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
ik denk dat het een uitdaging is om er achter te komen waarom de kaartverkoop, van met name de dagkaarten, zo ver achter blijft...
ik durf het eerder te wijzen op de prijs van de dagkaarten dan op het programma/ de headliners...

De verhoging van 2019 110,- en 2022 120,- naar nu 2023 135,- is best aanzienlijk verschil.
Ik denk dat dat het grootste struikelblok is
Ik denk het niet. Ik denk dat mensen gewoon het geld niet voor deze lineup over hebben, met name als het om de dagkaarten gaat.

Waar ga je als fan van RHCP nog meer kijken op die zondag? Waarom 135 betalen voor Robbie als je ook naar Ziggo kan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.146
4.337
ligt wellicht aan doelgroep, affiche, headliners, locatie, ticketprijs
Als je affiche en headliners je doelgroep niet aanspreken, dan heb je toch iets verkeerd gedaan qua programmering? De locatie is al eeuwen hetzelfde en de ticketprijs is 15 piek omhoog gegaan. Ik geloof niet dat als de dag van Pearl Jam 15 euro duurder was geworden, diezelfde dag nog zoveel kaarten beschikbaar had, dat geloof jij toch ook niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
ik probeer maar een soort van redenatie te formuleren he...

wat ik wel kan vertalen naar de ticketprijs is dat Boutique met P!nk uitverkocht is op tickets a 108,- en Pinkpop voor de P!nk dag maar ca 13.000 dagkaarten verkocht heeft voor 135,- per stuk
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
ik probeer maar een soort van redenatie te formuleren he...

wat ik wel kan vertalen naar de ticketprijs is dat Boutique met P!nk uitverkocht is op tickets a 108,- en Pinkpop voor de P!nk dag maar ca 13.000 dagkaarten verkocht heeft voor 135,- per stuk
Ik volg dit ook niet. Ik ken wel mensen die niet naar Pinkpop gaan, in Limburg wonen maar toch dan naar Keulen gaan voor P!nk concert.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Een concert maar daar snap ik het wel minder wat bij pinkpop krijg je toch meer voor je geld lijkt me dan
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Is P!nk in Keulen een gewoon concert of net als Pinkpop een show op festival?
P!nk doet een hele tour door Europa. Uit het verleden bleken haar shows op de festivals identiek te zijn als haar concertshows. Dus het lijkt me deze keer weer exact dezelfde show te zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Ah ja. Je staat in Keulen dan wel vol tussen mede P!nk fans. Ik snap het ook wel, zeker als het iets goedkoper is.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.907
3.509
P!nk doet een hele tour door Europa. Uit het verleden bleken haar shows op de festivals identiek te zijn als haar concertshows. Dus het lijkt me deze keer weer exact dezelfde show te zijn.
Je kan ook concluderen dat Pink fans niet echt vaste festivalbezoekers zijn. Vergelijk dat met fans van bijv. Muse of Arctic Monkeys, dat is wel een verschil.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Je kan ook concluderen dat Pink fans niet echt vaste festivalbezoekers zijn. Vergelijk dat met fans van bijv. Muse of Arctic Monkeys, dat is wel een verschil.
stel, volgend jaar komen Foo Fighters... wellicht is dan een verschil te zien
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken