Pinkpop 2023

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik denk het niet. Ik denk dat mensen gewoon het geld niet voor deze lineup over hebben, met name als het om de dagkaarten gaat.

Waar ga je als fan van RHCP nog meer kijken op die zondag? Waarom 135 betalen voor Robbie als je ook naar Ziggo kan?
Precies. Dagkaarten koop je voor de headliners, en die kan je dit jaar gewoon goedkoper ergens anders zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
tja...
RATM verwacht ik helemaal niets meer van, als ik eerlijk van
Foo's lijkt voor de zomer van 2024 een zekerheid
ik denk dat Muse wel eens een kanshebber kan worden volgend jaar.
dan zal er wel iets pop-achtigs naast komen, ik denk dan eerder aan Ed Sheeran
Inderdaad.

RATM is verschoven van "inkoppertje tenzij het mis gaat" naar "geen kanshebber tenzij het goed gaat".

Maar hoop dat ze toch weer eens die reünie oppikken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
408
109
Ticketswap staat nu al vol en waar de weekendtickets al onder de 250 zitten ga ik er niet vanuit dat er nog tickets worden verkocht
 

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
95
66
Voor mij zijn er iedere dag minstens minstens 4 bands/artiesten die ik wil zien, snap al dat negatieve geneuzel niet zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martinez

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.187
710
er is een verschil tussen: "wel willen zien" en "daar koop ik n kaartje voor"

op vrijdag zijn er best wat namen waar ik wel een kaartje voor zou kopen: editors, war on drugs, haunted youth.
op za: qotsa, black keys, disturbed en hollywood vampires.
op zondag: brutus

en dan zijn er best nog wel bands die ik ga kijken, als ik er toch ben.
maar dat is me geen weekendkaartje waard , altans niet voor de volle prijs
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
er is een verschil tussen: "wel willen zien" en "daar koop ik n kaartje voor"

op vrijdag zijn er best wat namen waar ik wel een kaartje voor zou kopen: editors, war on drugs, haunted youth.
op za: qotsa, black keys, disturbed en hollywood vampires.
op zondag: brutus

en dan zijn er best nog wel bands die ik ga kijken, als ik er toch ben.
maar dat is me geen weekendkaartje waard , altans niet voor de volle prijs
Ik denk dat dit wel mooi verwoordt wat veel mensen zullen denken.

Nu hoef ik niet meer uit te leggen dat de line-up van Pinkpop van dit jaar vele malen beter voor mij is dan die van vorig jaar. Maar ook dat is echt een smaakkwestie. Veel vrienden van mij vinden dit jaar 8x erger dan vorig jaar…dus het is maar wie je het vraagt inderdaad.

Denkt dat de prijs in combinatie met de doelgroep en de toch wel zwakke zondag en zwakke zaterdag headliner ervoor zorgen dat er minder dagkaarten worden verkocht.

Conclusie is wel dat mijn smaak minder snel geboekt zal worden in de toekomst omdat er dan minder bezoekers komen 😂😂😂
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
ik denk dat het een uitdaging is om er achter te komen waarom de kaartverkoop, van met name de dagkaarten, zo ver achter blijft...
ik durf het eerder te wijzen op de prijs van de dagkaarten dan op het programma/ de headliners...

De verhoging van 2019 110,- en 2022 120,- naar nu 2023 135,- is best aanzienlijk verschil.
Ik denk dat dat het grootste struikelblok is.

ik denk dat het een uitdaging is om er achter te komen waarom de kaartverkoop, van met name de dagkaarten, zo ver achter blijft...
ik durf het eerder te wijzen op de prijs van de dagkaarten dan op het programma/ de headliners...

De verhoging van 2019 110,- en 2022 120,- naar nu 2023 135,- is best aanzienlijk verschil.
Ik denk dat dat het grootste struikelblok is
Dat verwacht ik ook, ik denk ook dat het veel duurder worden van het leven in het algemeen ook wel een reden is dat de kaartverkoop achter blijft tegenover voorgaande jaren en niet zozeer de line-up
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
887
421
Hoeveel tickets zouden er voor de zaterdag extra zijn verkocht als de optredens van RW in de Ziggo Dome niet hadden plaatsgevonden??Scheelt toch weer een paar duizend i.m.o.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
559
289
nou ik denk dat ze (maar ik ook wel) meer verwacht hadden van de verkoop van vooral P!nk...
RHCP deed het afgelopen jaar goed op Goffertpark, misschien dat ze daar ook van uit gingen.
Robbie Williams is (blijkbaar) ingeschoven, daar had RATM eigenlijk kunnen staan.

dat ze het niet goed hebben gedaan? zo'n rare Pinkpop lineup is het niet... Wellicht zijn er veel mensen die lineup/kaartprijs verhouding de doorslag geeft op niet gaan.

Of, dit is de vaste schare Pinkpop bezoekers, met een handje fans van de headliners.
Kijkend naar het aantal unieke bezoekers, is ca 70.000 niet allerslechtst

Bovendien geef Robby al 3 shows natuurlijk, die zet dus weinig kaarten weg.

Al met al denk ik dat het gewoon echt te weinig is dit jaar, zowel de headliners als de sub's, zeker als je het vergelijkt met vorig jaar.
Maar zoals al gezegd, 10.000 man minder op het terrein is heerlijk en hopelijk een wijze les voor de organisatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Dat verwacht ik ook, ik denk ook dat het veel duurder worden van het leven in het algemeen ook wel een reden is dat de kaartverkoop achter blijft tegenover voorgaande jaren en niet zozeer de line-up
Ik weet het niet. Zaalshows verkopen nog uit als vanouds (zie het veel te dure Madonna, Harry Styles of Robbie die voor meer dan honderd euro per kaart 3x Ziggo uitverkoopt) een aantal andere festivals verkopen vrij snel uit.... ik denk dat de lineup zeker meespeelt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
wat zijn zoal voor jullie de acts die jullie willen gaan zien?

dikgedrukt 'acts' die ik wil gaan zien en groot mijn must see's

vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX

zaterdag
Robbie Williams / Queens of the Stone Age / The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / The Jordan

zondag
Red Hot Chili Peppers
/ Machine Gun Kelly / OneRepublic / Tom Odell / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / DI-RECT / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl
 
  • Leuk
Waarderingen: Martinez en Landgraver

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.146
4.337
Vrijdag: Haunted Youth - Editors - Lumineers - TWOD (en zou tijdens Pink waarschijnlijk ook nog wel blijven)
Zaterdag: Black Keys - Rondé - QOTSA
Zondag: Tash Sultana - Warpaint - Goldband - en Donnie ofcourse.

Must sees, als in daar zou ik misschien ook een kaartje voor kopen als ze een concert gaven, eigenlijk alleen TWOD, Goldband en the black Keys
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
173
199
Vrijdag: Editors, TWOD, Electric Callboy, Nova Twins, The Haunted Youth. The Lumineers eigenlijk alleen als ze in de tent staan.

Zaterdag: QOTSA, The Black Keys, Hollywood Vampires, Disturbed

Zondag: I Prevail!, RHCP, Goldband, The Lathums, Brutus
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.146
4.337
Moet overigens wel bekennen dat ik ook nog wat namen niet ken, dus misschien zit daar ook nog iets bij dat ik ga willen zien.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
559
289
Voor mij de must sees (Waarbij ik nog veel moet gaan ontdekken :))

Vrijdag: Pink, Editors, War on Drugs, The Haunted Youth
Zaterdag: Robby Williams, Queens of the stone age, The black Keys, Holywood vampires, Disturbed,
Zondag: Red Hot Chili peppers (En als ik niks beters ontdek ga ik vast kijken bij Goldband en Machine gun kelly)
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en DennisvdBr

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.920
1.696
vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX

zaterdag
Robbie Williams / Queens of the Stone Age / The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / The Jordan

zondag
Red Hot Chili Peppers / Machine Gun Kelly / OneRepublic / Tom Odell / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / DI-RECT / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl


Hier is ook mijn lijstje. Groen is waar ik (nagenoeg zeker) kom kijken. En nee, Nielson is niet per ongeluk groen gekleurd.

In navolging van Dennis geeft ik normaal gesproken ook zowel de acts die ik wil gaan kijken als ook mijn absolute must see's aan. Dit jaar is dat momenteel echter nog maar één act: de Peppers met Frusciante. Ik denk dat dit ook erg treffend mijn mening over het affiche van dit jaar weergeeft: er is wel wat leuks te zien, maar er is veel te weinig WAUW!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Ik zie hier weinig liefde voor Go_A. Vorig jaar op Lowlands braken ze de Lima af. Iedereen kwam voor hun songfestival nummer, waar ze mee begonnen. Maar iedereen bleef hierna staan en vierde een groot feest. Mocht dat uitkomen in het schema, zeker checken!
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V en Davidd

Gebruikers die dit onderwerp bekijken