Pinkpop 2023

TiemenM

Playlistbediener
24 aug 2022
19
12
Hmm, denk je echt dat de huishoudbeursbezoekers in grote getale op Billie Eilish en Taylor Swift afkomen? Dat zijn toch gewoon grote popnamen, op de toppen van hun artistieke kunnen? Beyonce zal ook wat oudere doelgroepen aanspreken, maar dat is toch ook gewoon een naam waarvan je alleen maar kunt dromen als een popfestival?

Pink en Robbie Williams zijn inderdaad inmiddels popdinosaurussen, daar begrijp ik je punt.

Maar om al deze namen op een hoop te gooien, dat begrijp ik niet. Kan hooguit gewoon je smaak niet zijn.
Ik doelde op de ideale trolley-mama + tienerdochter combi die je aanspreekt met door alleen pop-headliners neer te zetten. Normaal heeft Pinkpop qua headliners toch een hoger rock/gitaar gehalte dan dat. Maar het heeft ook zeker te maken met persoonlijke voorkeur en het feit dat ik in de eerste twee headliners teleurgesteld was ja haha, absoluut niet mijn smaak, ben niet te beroerd om dat toe te geven hoor.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.060
1.919
Ik bedoelde de vergelijking ook zonder enig waardeoordeel over de artiesten. Ik denk dat Robbie Williams en Pink de Arena zouden vullen, en Metallica en Pearl Jam ook. Dus mijn mening, of wiens mening dan ook, staat daar een beetje los van. Dan is de vraag hoe realistisch het is dat Pinkpop drie artiesten als headliner heeft die de Arena vullen.
Normaal gesproken is 3 uit 3 voor je gevoel op voorhand inderdaad teveel van het goede. Meestal ontpopt zich dat hier op het forum tot grootste verwachtingen gevolgd door een val van een roze wolk. Je verwacht the Boss, je krijgt Imagine Dragons, dat idee. Maar wat dan soms vergeten wordt, is dat je al twee giganten (daar is die term weer) hebt in de vorm van Metallica en Pearl Jam, dus eenmaal bij zinnen is een naam van het formaat ID eigenlijk ook meer dan logisch. En daarmee kom ik weer terug op de actuele discussie: P!nk en RW zijn in mijn ogen beduidend minder grote giganten dan PJ en Metallica, maar ook zij kunnen een Arena uitverkopen, dus voor dit jaar verwacht ik dat 3 uit 3 weleens kon gaan lukken...
 
  • Leuk
Waarderingen: TiemenM

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.397
1.465
Op zondag in Griekenland inderdaad, dus er is nog een kansje dat ze op de vrijdag DTRH doet. Maar ze staat op de Pinkpopvrijdag in Duitsland, wat mij meer doet neigen naar dat ze op de Pinkpopzondag verschijnt.
Dit inderdaad. Zondag in athene, dus het zou praktisch wel op vrijdag op DTRH kunnen, maar dan alsnog is athene vrij ver weg, en Duitsland > Pinkpop veel aannemelijker is.
 

TiemenM

Playlistbediener
24 aug 2022
19
12
Trolleys??
Sorry hoor maar dit gaat nergens over.
Ooit van Vfestival gehoord ?

Er bestaat ook iets als pop festivals.

En denk dat de gemiddelde Beyoncé , Billie Eilish en Taylor Swift luisteraar geen trolleys gebruikt en naar de huishoudbeurs gaat.

Rolling Stones en Paul Mc Cartney fans kun je eerder trolley fans noemen.
Zie mijn reactie van hierboven.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.780
6.524
P!nk en RW zijn in mijn ogen beduidend minder grote giganten dan PJ en Metallica, maar ook zij kunnen een Arena uitverkopen, dus voor dit jaar verwacht ik dat 3 uit 3 weleens kon gaan lukken.
Ik denk dat Mojo het gewoon ziet als "er staan al twee acts die de ArenA kunnen uitverkopen dus er kan nog wel een act van minder groot formaat naast." Net als dat ze bij een Metallica en PJ doen.

Dat gezegd verwacht ik dit jaar gigant GnR als derde act en krijgen we dan inderdaad 3 uit 3. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.079
494
Ik bedoelde de vergelijking ook zonder enig waardeoordeel over de artiesten. Ik denk dat Robbie Williams en Pink de Arena zouden vullen, en Metallica en Pearl Jam ook. Dus mijn mening, of wiens mening dan ook, staat daar een beetje los van. Dan is de vraag hoe realistisch het is dat Pinkpop drie artiesten als headliner heeft die de Arena vullen.
Denk het ook, maar het blijft toch appels met peren vergelijken.Iedere artiest of band heeft zijn vaste aanhang of je nu een Stones/Metallica fan bent of van jongere gasten zoals een H.Styles. PP is ook maar een radertje in het concertwereldje , en het ene jaar heb je een prima line-up en het andere jaar valt het tegen.Er spelen zoveel factoren mee en het zal nooit voor iedereen perfect zijn.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.362
4.725
Normaal gesproken is 3 uit 3 voor je gevoel op voorhand inderdaad teveel van het goede. Meestal ontpopt zich dat hier op het forum tot grootste verwachtingen gevolgd door een val van een roze wolk. Je verwacht the Boss, je krijgt Imagine Dragons, dat idee. Maar wat dan soms vergeten wordt, is dat je al twee giganten (daar is die term weer) hebt in de vorm van Metallica en Pearl Jam, dus eenmaal bij zinnen is een naam van het formaat ID eigenlijk ook meer dan logisch. En daarmee kom ik weer terug op de actuele discussie: P!nk en RW zijn in mijn ogen beduidend minder grote giganten dan PJ en Metallica, maar ook zij kunnen een Arena uitverkopen, dus voor dit jaar verwacht ik dat 3 uit 3 weleens kon gaan lukken...
Denk dat we misschien in cirkeltjes gaan lopen draaien, maar hé, we doen niet anders ;). Als een organisatie toch 60k kaarten verkoopt aan Pink en ook aan Metallica, dan is het toch om het even? Denk dan hooguit dat het prijskaartje van de artiest voor de organisatie nog van belang is. Daar heb ik niet echt zicht op. Maar met Pink en RW die volgens mij geen of weinig andere festivals doen, lijkt dat prijskaartje me ook niet gering.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Denk dat we misschien in cirkeltjes gaan lopen draaien, maar hé, we doen niet anders ;). Als een organisatie toch 60k kaarten verkoopt aan Pink en ook aan Metallica, dan is het toch om het even? Denk dan hooguit dat het prijskaartje van de artiest voor de organisatie nog van belang is. Daar heb ik niet echt zicht op. Maar met Pink en RW die volgens mij geen of weinig andere festivals doen, lijkt dat prijskaartje me ook niet gering.
Denk dat vooral Pink een dure vogel is. Williams zal wel iets betaalbaarder zijn (staat bijvoorbeeld op Isle Of Wight, toch inmiddels niet meer een AAA-festival).
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.079
494
Denk dat we misschien in cirkeltjes gaan lopen draaien, maar hé, we doen niet anders ;). Als een organisatie toch 60k kaarten verkoopt aan Pink en ook aan Metallica, dan is het toch om het even? Denk dan hooguit dat het prijskaartje van de artiest voor de organisatie nog van belang is. Daar heb ik niet echt zicht op. Maar met Pink en RW die volgens mij geen of weinig andere festivals doen, lijkt dat prijskaartje me ook niet gering.
Het stuk(je) winst voor PP moet volgens N.Murray uit de catering komen. Geen idee of het budget helemaal op gaat aan gages, dat zal ook wel liggen welke headliners men heeft. Het ene jaar is niet het andere jaar. Benieuwd trouwens naar die sterke 2e lijn , Goldband zal toch niet peperduur zijn ??.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
875
353
Florence is toch een mooie noordafsluiter maar om haar als headliner te plaatsen lijkt me wat karig
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.060
1.919
Denk dat we misschien in cirkeltjes gaan lopen draaien, maar hé, we doen niet anders ;). Als een organisatie toch 60k kaarten verkoopt aan Pink en ook aan Metallica, dan is het toch om het even? Denk dan hooguit dat het prijskaartje van de artiest voor de organisatie nog van belang is. Daar heb ik niet echt zicht op. Maar met Pink en RW die volgens mij geen of weinig andere festivals doen, lijkt dat prijskaartje me ook niet gering.
Ik denk dat dit ook wel klopt hoor. Maar de gut feeling is dat er nog een paar gitaren van formaat bij moeten. En P!nk en Robbie zijn waarschijnlijk duur, maar naar mijn vermoeden niet even duur als sommige andere headliners. Van Robbie was het in 2015 een publiek geheim dat hij voor een zeer laag bedrag langskwam...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.362
4.725
Ik denk dat dit ook wel klopt hoor. Maar de gut feeling is dat er nog een paar gitaren van formaat bij moeten. En P!nk en Robbie zijn waarschijnlijk duur, maar naar mijn vermoeden niet even duur als sommige andere headliners. Van Robbie was het in 2015 een publiek geheim dat hij voor een zeer laag bedrag langskwam...
Naar mijn mening ook vrij redelijk om voor RW geen exorbitant bedrag over de balk te smijten ;).
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.806
1.937
Grote kanshebber en lijkt me een inkoppertje. Ik zelf denk echter als sub headliner.
Het zou me verbazen. Van headliner op Bospop en North sea jazz het ene jaar naar sub of minder op PP het andere jaar.......
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.806
1.937
Al zijn de tourdata nu voor Bospop en NSJ niet echt gunstig. 1 van die 2 valt al af ivm zijn optreden op 6 en 8 juli in Spanje en Portugal. PP is nu nog vrij...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Meer iets voor Bospop.
de data in Zuid Europa maken dat momenteel vrijwel niet meer mogelijk... kans heel klein in ieder geval.

Stadspark Groningen zou ook een prima headliner aan Lionel hebben fyi
Maar Pinkpop zou gewoon een feestje zijn, zoals in 2016 of op de "Nile Rodgers plek" (sub mainstage)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken